Stoffer skrev: ↑5. mar 2019, 08:26
Ravnen skrev: ↑4. mar 2019, 23:27
Synes vi mangler tænding fra start i dag. Det er som om vi ikke rigtig vil løbe de ekstra meter, og helt er på plads i tanke og handling. Det var en rigtig skidt første halvleg og vi skal næsten hen til de sidste 20 minutter af kampen, før vi vågner op til dåd.
Tænker om vi står forkert taktisk. Om vi bliver for tynde på midtbanen med Poulsen og Evander, vi savner noget pondus og det kommer da Onyeka kommer ind. Desuden som nogen fremhæver, Evander er fanme farlig når han kommer lidt længere frem.
Er enig i at vores kanter er helt uddøde. Men jeg mistænker det for at hænge sammen med at vi savner balance på midtbanen.
Det er ingen katastrofe med 3-3, set i det lys at vi var bagud to gange i kampen. Men det er stadig ikke godt nok, vi har ikke råd til sådan en offday hvis vi skal udfordre FCK. Jeg tænker at Kenneth Andersen har et stykke arbejde foran sig, for vi har endnu ikke leveret en god kamp i foråret. Derfor kan han heller ikke vedblive med at give alle genvalg, det må koste noget at spille dårligt.
Enig i alt dette.
Vi er vant til at få flotte præstationer fra den midtbane, men den blev overløbet og fik ikke sat spillet. En del kritik må rettes mod KA der ikke finder den rigtige løsning, men Evanders mangler i det defensive bliver også udstillet i et par omgange.
Jeg synes faktisk, at det er svært at klandre forsvaret. Det er kun de tre, der udgår restforsvaret i et hav af situationer.
Enig. Vi blev fuldstændig udstillet på den centrale midtbane i går. Kombinationen af at vi numerisk var i undertal, og Polle og Evander var elendige på bolden gav os kæmpe problemer. De er dårlige i duelspillet, så hvis de ikke dominerer på bolden, så bliver det svagt rent defensivt, og vores 3 forsvarsspilere blev ofte efterladt alene med modstandere, der kom styrtende lige i mod dem i fart. Forsvaret havde svære betingelser i går, da de ikke fik meget hjælp rent defensivt. Det er først, da Frank kommer ind centralt, og vi skifter til 3-5-2 (Evander på en 10'er-position med 2 midtbanespillere bag kan i min bog blive en vinderformation for os i vigtige kampe), at vi vinder slaget på midtbanen og ændrer kampens momentum. Jeg savnede virkelig Sparv i går i første halvleg, men godt at se Frank komme ind og levere et flot indhop.
Min frygt for, at denne konstellation bliver for tynd i visse kampe (særligt de vigtige europæiske kampe til juli/august), hvis vi kun spiller med Evander-Polle centralt er bestemt ikke blevet mindre efter at have set, hvordan FCN kunne udstille vores centrale midtbane.
Det er ærgerligt, at George ikke står som matchvinder for han spillede sgu godt på alle andre parametre end afslutninger (som desværre er ret centrale for angribere). Han kom til masser af chancer, og vi fik muligheden for at vinde kampen efter hans indskiftning. Han var langt mere farlig på 25 minutter end Rilwan tilsammen har været i sæsonens første 4 kampe i 2019!
Kurzawa ser i øvrigt spændende ud. God på bolden, lækker venstre fod og ligner en spiller med visioner, der kan spille bolden gennem kæderne. Jeg var vildt med den aflevering, som han lægger til en af Georges store chancer til sidst.