SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: SL R24 FCM-FCN, mandag 04.03.19 kl. 19.00

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
4. mar 2019, 22:19
Kurzawa gjorde i mine øjne et fremragende indhop og burde jo have haft en assist, men George forspildte chancen for et virkelig smukt mål. Der er tydeligvis masser af fodbold i vores polske ven. Dejligt at se.

Hvad George angår, så bliver han med rette kritiseret nu, men havde han scoret på bare én af mulighederne, var han blevet hyldet. Han var med til at ændre kampbilledet, men vi fik så bare ikke fuld valuta for det, hvilket selvfølgelig er dumt.

Kurzawa kunne godt starte næste gang. Frank for Rilwan var også en mulighed, men hvor kunne det være rart med Wikheim tilbage.
jeg er ikke enig i at george ændrede billedet, det var lige så meget at man gik fra en 3-4-3 til en 3-5-2, hvor frank kom ind centralt, og george kom ind i angrebet, poulsen siger selv på bold.dk, at man fik lukket deres midt ned de sidste 20 minutter, og det gjorde man ved hjælp af at man da var 3 på midten.

jeg må sige, at jeg er mere tilhænger af en 3-5-2 nu, hvor de offensive wings ikke viser meget.

jeg er enig med kurzawa, han er afgjort mere boldfast end mdh og mdt, og så kan han slå et indlæg.

george skal tage chancen når han har den, det gør han ikke, jeg ser frem til at se junior i front.

george har alt for store bevægelser.

KA må også tage sit ansvar, han burde have skiftet ud fra starten af 2 halvleg. og gået over til 3-5-2 allerede da.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Vores boldomgang var helt forfærdelig idag de første 70 min. Det ser ud til at Evander skal lidt længere frem på banen og så en Sparv som defensiv. Synes også at vi har et par stykker der får/har fået for lang snor. Rilwan har ikke været til nogen nytte i de kampe han har spillet siden sin skade, og han virker osse lidt tung. Dal Hende burde nok have en tur på bænken.

Kurzawa er/bliver en kæmpe gevinst. Han ligger rigtig mange gode stikninger bare sørgeligt at George har så dårlig en førsteberøring.

Jeg synes Sviatchenko er vores klart dårligste idag. Hans stil er enorm fysisk både når han forsvarer og når vi angriber. Er heldig med at der ikke bliver dømt frispark ved det sidste mål. Forsvarsmæssigt er han elendig når vi skal føre bolden frem. Synes at reporterne sagde at han mistede pladsen i Celtic, da de skulle til at spille mere teknisk. Det kan jeg godt forstå da han har kæmpe problemer med sin boldomgang.

Håber at KA tør satse på lidt mere rotation når nu det ikke fungerer, der sidder nok på bænken der gerne vil igang. Måske man skulle prøve Manjrekar - han er en god spillende stopper ala Scholz.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes vi mangler tænding fra start i dag. Det er som om vi ikke rigtig vil løbe de ekstra meter, og helt er på plads i tanke og handling. Det var en rigtig skidt første halvleg og vi skal næsten hen til de sidste 20 minutter af kampen, før vi vågner op til dåd.

Tænker om vi står forkert taktisk. Om vi bliver for tynde på midtbanen med Poulsen og Evander, vi savner noget pondus og det kommer da Onyeka kommer ind. Desuden som nogen fremhæver, Evander er fanme farlig når han kommer lidt længere frem.

Er enig i at vores kanter er helt uddøde. Men jeg mistænker det for at hænge sammen med at vi savner balance på midtbanen.

Det er ingen katastrofe med 3-3, set i det lys at vi var bagud to gange i kampen. Men det er stadig ikke godt nok, vi har ikke råd til sådan en offday hvis vi skal udfordre FCK. Jeg tænker at Kenneth Andersen har et stykke arbejde foran sig, for vi har endnu ikke leveret en god kamp i foråret. Derfor kan han heller ikke vedblive med at give alle genvalg, det må koste noget at spille dårligt.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Okay, George brændte en håndfuld forsøg. Men sikke et monster! Han kommer til et hav af chancer, jeg tror kontinuitet vil gøre ham der til ligatopscorer.

Jovist, i dag er han (en blandt mange) syndebukke, men som der også bliver skrevet, havde han sjasket en eller to i kassen, hyldede vi ham nu i stedet.

Husk på at manden lever af indhop, og sjældent er en del af den taktik der er lagt forud for kampen, men derimod én der bliver bragt i spil efter kampens behov.

Jeg tror virkelig vi har en potentiel klasseangriber i George, vi skal bare bruge ham. Med Hassans niveau, og Wikheim på vej tilbage, ser jeg meget gerne George fra start på venstre angriber i skoven på fredag!
// Straarup :fcmwolf:

Peter

Indlæg af Peter »

tatoo skrev:
4. mar 2019, 23:08
Vores boldomgang var helt forfærdelig idag de første 70 min. Det ser ud til at Evander skal lidt længere frem på banen og så en Sparv som defensiv. Synes også at vi har et par stykker der får/har fået for lang snor. Rilwan har ikke været til nogen nytte i de kampe han har spillet siden sin skade, og han virker osse lidt tung. Dal Hende burde nok have en tur på bænken.

Kurzawa er/bliver en kæmpe gevinst. Han ligger rigtig mange gode stikninger bare sørgeligt at George har så dårlig en førsteberøring.

Jeg synes Sviatchenko er vores klart dårligste idag. Hans stil er enorm fysisk både når han forsvarer og når vi angriber. Er heldig med at der ikke bliver dømt frispark ved det sidste mål. Forsvarsmæssigt er han elendig når vi skal føre bolden frem. Synes at reporterne sagde at han mistede pladsen i Celtic, da de skulle til at spille mere teknisk. Det kan jeg godt forstå da han har kæmpe problemer med sin boldomgang.

Håber at KA tør satse på lidt mere rotation når nu det ikke fungerer, der sidder nok på bænken der gerne vil igang. Måske man skulle prøve Manjrekar - han er en god spillende stopper ala Scholz.

Erik er fysisk og det er der brug for - de 2 andre midtstoppere vi har er ikke nær så dominerende på det parameter. Og hvis at de har sagt det så aner de ikke hvad de snakker om. Erik var fast mand og så blev han skadet i 7-8 måneder eller sådan noget. Celtic er som du nok ved et hold der bare vinder alt - Svært at komme tilbage på et hold der bare vinder alt! Specielt når at dine konkurrenter har gjort det godt i mellemtiden. Erik fik aldrig chancen da han kom tilbage fra skaden igen :)

Evander skal være dernede IMO så han kan komme meget på bolden (dog skal han gøre det bedre på den end i første halveg) - en dårlig kamp og så skriger alle på ændringer. Mabil lavede assist sidst imod AGF, Erik har været instrumental for at vi har holdt føringerne hjem i de 3 første kampe (specielt imod Vendsyssel og AGF) - At foreslå at han skal ud er i mine øjne dybt dybt useriøst! Pisse vigtig forsvarstyrmand. Rilwan er jeg dog enig i har fået for lang snor - Vi savner Wikheim, men er vel også tid til at Onyeka eller George for chancen fra start på hans bekostning imens at vi venter på at Gus kommer tilbage fra skade. Syntes George fortjener den efter hans indhop her til aften. Alle sidder herinde og kritiserer ham for at være for stor i bevægelserne og for at være uskarp foran mål. Faktum er dog at George han var aldeles fremragende på alle andre parametre end at skyde. De kunne slet ikke styre ham! Det var ihvertfald den fornemmelse jeg havde på stadion. Han var med i alt der var farligt den gode George. Uskarp? Helt sikkert, men målene skal nok komme. Jeg talte 3-4 store chancer som George kom frem til hvilket var mere end hvad de 3 der startede på top fik ud af det tilsammen. For tidligt og for slapt at dømme en mand ude fordi at han ikke scorede på de chancer - Han kom frem til dem og var generelt farlig! Derudover så syntes jeg også at han gjorde et fint indhop imod GF i søndags.

Sorry for manglende kommaer og alt det der.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

De fleste af jer er simpelthen så mega negative. Det er helt deprimerende at læse. Engang imellem rammer man en dårlig kamp hvor tingene bare ikke fungerer. Sådan er det bare.

Se nu lyspunkterne istedet. George, Kurzawa og Frank med rigtig flotte indhop. Og vi vender en dårlig kamp til en uafgjort.

Se på de positive sider i livet. Så bliver alt meget bedre. Og læg så al den overdrevne surhed og ufortjente, unuancerede kritik væk. Det skaber et dårligt forum.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Skidt udtalelse efter kampen af Kian Hansen.
Jeg ved godt at det er direkte efter en skuffende kamp, men at udtale at det er skide ligegyldigt at tabe to point, at det i sidste ende kommer til at være de indbyrdes kampe med FCK der kommer til at gøre udslaget. Skidt signal, som man selvflg ikke skal overfortolke, men bare det at udtale det vidner om at det ligger i baghovedet. Det er sgu ikke godt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
4. mar 2019, 23:27
Synes vi mangler tænding fra start i dag. Det er som om vi ikke rigtig vil løbe de ekstra meter, og helt er på plads i tanke og handling. Det var en rigtig skidt første halvleg og vi skal næsten hen til de sidste 20 minutter af kampen, før vi vågner op til dåd.

Tænker om vi står forkert taktisk. Om vi bliver for tynde på midtbanen med Poulsen og Evander, vi savner noget pondus og det kommer da Onyeka kommer ind. Desuden som nogen fremhæver, Evander er fanme farlig når han kommer lidt længere frem.

Er enig i at vores kanter er helt uddøde. Men jeg mistænker det for at hænge sammen med at vi savner balance på midtbanen.

Det er ingen katastrofe med 3-3, set i det lys at vi var bagud to gange i kampen. Men det er stadig ikke godt nok, vi har ikke råd til sådan en offday hvis vi skal udfordre FCK. Jeg tænker at Kenneth Andersen har et stykke arbejde foran sig, for vi har endnu ikke leveret en god kamp i foråret. Derfor kan han heller ikke vedblive med at give alle genvalg, det må koste noget at spille dårligt.
Enig i alt dette.

Vi er vant til at få flotte præstationer fra den midtbane, men den blev overløbet og fik ikke sat spillet. En del kritik må rettes mod KA der ikke finder den rigtige løsning, men Evanders mangler i det defensive bliver også udstillet i et par omgange.

Jeg synes faktisk, at det er svært at klandre forsvaret. Det er kun de tre, der udgår restforsvaret i et hav af situationer.

Det, der bekymrer nu, er, at gutterne ikke har spillet 90 gode minutter i træk, men de har jo rent faktisk spillet rigtig gode halvlege. Jeg tror ikke på, at fck laver samme fejl som Brøndby. Det er de (og særligt Ståle) for rutinerede til. Niveauet skal være mere stabilt, hvis vi skal være seriøse guldbejlere. Der er tid endnu, men det er problem, at vi er så ringe, når modstanderne kan spille lidt fodbold. Det kan fck og fx OB altså også.

Due

Indlæg af Due »

Øv et resultat igår. Men godt kommet igen. Jeg vil ikke pege fingre af nogen af spillerne igår. (Selvom jeg godt kunne ) Skidt dag for stort set alle.

Men en ting der imponerede mig igår var CC. Aldrig har jeg da set så mange i ASA på en mandag aften mod FCN. Og virkelig god lyd igennem kampen.
Var der lavet noget specielt igår? Eller er det et resultat af den gode fan start på udebane og tiltag for at få flere med?
Fedt hvis vi er ved at tage næste skridt i fan retningen.

Og ingen latterlige bøssesange. Virkelig thumbs up herfra😊

O

Indlæg af O »

Ærgerligt resultat i går, hvor det vi ligner en flok unge gutter. Vi får slet ikke sat os fysisk på dem, før til sidst, hvor jeg synes særligt Frank har et rigtig godt indhop, som giver noget tyngde på midten. Mayron har nogle grumme afbrændere og i momentet bandede jeg ham langt væk. Nu hvor pulsen og adrenalinen er aftaget en anelse, er jeg imponeret over hvor relativt nemt, at han kommer til store chancer. Kan han blive mere cool, så er han ikke så ringe et bud på en førsteangriber.

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
5. mar 2019, 08:26
Ravnen skrev:
4. mar 2019, 23:27

Enig i alt dette.

Vi er vant til at få flotte præstationer fra den midtbane, men den blev overløbet og fik ikke sat spillet. En del kritik må rettes mod KA der ikke finder den rigtige løsning, men Evanders mangler i det defensive bliver også udstillet i et par omgange.

Jeg synes faktisk, at det er svært at klandre forsvaret. Det er kun de tre, der udgår restforsvaret i et hav af situationer.
Enig. Vi blev fuldstændig udstillet på den centrale midtbane i går. Kombinationen af at vi numerisk var i undertal, og Polle og Evander var elendige på bolden gav os kæmpe problemer. De er dårlige i duelspillet, så hvis de ikke dominerer på bolden, så bliver det svagt rent defensivt, og vores 3 forsvarsspilere blev ofte efterladt alene med modstandere, der kom styrtende lige i mod dem i fart. Forsvaret havde svære betingelser i går, da de ikke fik meget hjælp rent defensivt. Det er først, da Frank kommer ind centralt, og vi skifter til 3-5-2 (Evander på en 10'er-position med 2 midtbanespillere bag kan i min bog blive en vinderformation for os i vigtige kampe), at vi vinder slaget på midtbanen og ændrer kampens momentum. Jeg savnede virkelig Sparv i går i første halvleg, men godt at se Frank komme ind og levere et flot indhop.

Min frygt for, at denne konstellation bliver for tynd i visse kampe (særligt de vigtige europæiske kampe til juli/august), hvis vi kun spiller med Evander-Polle centralt er bestemt ikke blevet mindre efter at have set, hvordan FCN kunne udstille vores centrale midtbane.

Det er ærgerligt, at George ikke står som matchvinder for han spillede sgu godt på alle andre parametre end afslutninger (som desværre er ret centrale for angribere). Han kom til masser af chancer, og vi fik muligheden for at vinde kampen efter hans indskiftning. Han var langt mere farlig på 25 minutter end Rilwan tilsammen har været i sæsonens første 4 kampe i 2019!

Kurzawa ser i øvrigt spændende ud. God på bolden, lækker venstre fod og ligner en spiller med visioner, der kan spille bolden gennem kæderne. Jeg var vildt med den aflevering, som han lægger til en af Georges store chancer til sidst.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

THenry skrev:
5. mar 2019, 10:43
Kurzawa ser i øvrigt spændende ud. God på bolden, lækker venstre fod og ligner en spiller med visioner, der kan spille bolden gennem kæderne. Jeg var vildt med den aflevering, som han lægger til en af Georges store chancer til sidst.
Det er også det øjeblik, der sidder fast hos mig. Han spidder hele FCN med en enkelt aflevering til George og får det til at se så åbenlyst og let ud. Dem ser man altså ikke Marc eller Mads lave.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

En virkelig skidt indsats de første 70 minutter. Vi er virkelig ringe på bolden og forsøge at spille for fint, hvilket er et dårligt valg mod FCN.
Der skal man mose på fysisk.
Vi kan ikke tillade os at være utilfredse med 1 point, når man ser på hele kampens forløb. Men vi er godt nok tæt på at stjæle det hele med store chancer til sidst.
Jeg er vild med Georges indhop. Ja manden brænder på det skammeligste, og står lidt som "skurken" til sidst. Men hans dybdeløb og evner til at komme til chancerne er fantastiske. Som en anden også skriver, så skaber han mere på de 25 minutter igår end Rilwan har gjort hele foråret.
Og som Rasmus Ankersen sagde i "Sort Snak" i forbindelse med købet af Brumado, som er blevet kritiseret for at brænde store chancer, så er det til stadighed nemmere at lære en angriber at score på chancerne, fremfor at lære ham at komme frem til dem.
Hvis George får lidt mere spilletid tror jeg han kan komme til at lave endog ret mange kasser for os !

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:
5. mar 2019, 14:14
THenry skrev:
Det er også det øjeblik, der sidder fast hos mig. Han spidder hele FCN med en enkelt aflevering til George og får det til at se så åbenlyst og let ud. Dem ser man altså ikke Marc eller Mads lave.
Jeg ved ikke om det er confirmation bias, men en eller anden delte en scouting rapport over ham (fra hans tid i Polen godt nok) herinde, og den sagde, at han havde en tendens til at søge ind i banen, og sjovt nok synes jeg, at vi så flere eksempler på det. Det var også fra en - usædvanlig for vores normale WB - central position at han slog afleveringen op igennem kæderne til George.

974

Indlæg af 974 »

Stoffer skrev:
5. mar 2019, 16:48
Acebone skrev:
5. mar 2019, 14:14
THenry skrev:
Jeg ved ikke om det er confirmation bias, men en eller anden delte en scouting rapport over ham (fra hans tid i Polen godt nok) herinde, og den sagde, at han havde en tendens til at søge ind i banen, og sjovt nok synes jeg, at vi så flere eksempler på det. Det var også fra en - usædvanlig for vores normale WB - central position at han slog afleveringen op igennem kæderne til George.
Synes også at det var et fint lille indhop han havde!

Selv om han skød en del over, så husker jeg at jeg tænkte at det var sgu meget fedt at se en spiller, der kun lige havde været på banen for sin nye klub i 5 minutter, bare forsøge sig uden for feltet..
Det lover da meget godt :-)

Besvar