Jeg er enig i at han er presset især på standardsituationer. Han har ikke hans force i disse situationer, men som sagt i reaktionsevne og spillet med fødderne. Spørgsmålet er igen om man kan finde en der er bedre, det dur jo heller ikke vi får en målmand der intet kam med sine fødder og som taber alle 1on1. Men er ikke uenig i at han har set shaky ud og det har set værre ud i starten af denne sæson. Men lad os nu lige vente til der er spillet flere kampe! Har vi ambition om at skulle spille i Europa fast og stadigvæk være top2 herhjemme, så skal kvaliteten oppes også selvom vi har mange gode talenter som SKAL have chancen.tatoo skrev: ↑12. sep 2020, 10:45Nu er det jo sådan at JH sidste år havde en betondefensiv foran sig som bl.a. tog alt i luften. Hvis JH skal klare sig selv på de høje indlæg hvor han er presset ser han sgu noget shaky ud. Vores modstandere vil jo lynhurtig se at han er til at ryste på høje indlæg, som jo er vores egen medicin. Jeg synes at tiden er kommet til at se os om efter en afløser.Sahl skrev: ↑27. aug 2020, 10:29Saemala skrev: ↑27. aug 2020, 09:57
Men læs nu hvad han skriver. Han har da fuldstændig ret. Jeg sidder sgu også er nervøs når Jesper Hansen har bolden, eller modstanderen får et indlæg. Han er pivringe i luften, og det bliver bare så meget mere tydeligt i de her kampe. Det sidste frispark han bokser væk, er jo håbløst.
Spørgsmålet i skal stille jer selv er. Kan vi få en der er bedre overall? Hvad nytter det at få en super bæst i feltet, som har foden skruet skæv på og ikke magter at tage langskud osv.. JH er ikke en verdensklasse målmand, var han det stod han ikke i mål for os... Jeg synes folk har en overdrevet forventning til holdet og dem man henter ind.
Dermed ikke sagt at jeg ikke er enig i at JH er ringe i feltet, for det synes jeg faktisk også
Transfer sommer 2020
Re: Transfer sommer 2020
Når man ser på truppens sammensætning så mangler vi virkelig en rigtig 8’ som kommer i feltet og dygtig i pres spillet. Det vil gøre vores 1 angribere mere farlig hvis der kom sådan en løbende omkring ham i feltet. Vores kanter er jo. Ikke dem som søger hårdt und i feltet samt heller ikke vores 10’ Evander løber ind. Om det et på bordet i ledelsen er svært at vide ?
… og en topklasse angriber. Det er ikke altid ‘om de får noget at arbejde med’.
Er man en goal getter kender man de rigtige løb, sine medspilleres tanker, evner at placere sig, ved hvordan man skal ligge den af, spille et to osv.
Det formår man ikke.
Det er lidt samme spg som hvor god man var til matematik, eller diktat i skolen. Eller i samfundet generelt.
Vel fair nok vores angribere ikke er bedre (og dermed ikke har formået udvikle sig), det gør dem ikke decideret dårlige - og da heller ikke på andre hold. Men så skal de altså byttes ud med noget bedre i FCM.
Er man en goal getter kender man de rigtige løb, sine medspilleres tanker, evner at placere sig, ved hvordan man skal ligge den af, spille et to osv.
Det formår man ikke.
Det er lidt samme spg som hvor god man var til matematik, eller diktat i skolen. Eller i samfundet generelt.
Vel fair nok vores angribere ikke er bedre (og dermed ikke har formået udvikle sig), det gør dem ikke decideret dårlige - og da heller ikke på andre hold. Men så skal de altså byttes ud med noget bedre i FCM.
Enig i at Jesper Hansens dage er ved at være talte. Moderne fodbold anno 2020 skriger på større målmænd
Der går meget løse rygter om Mikael anderson til Trabsponzor. Tyrkerne går i hvertfald amok på twitter fordi han har liket et billede fra dem
Det vil godt nok være en meget stor adresse vi kan skippe ham afsted til de tyrkiske vicemestre - i mine øjne vil han have scoret langt over evne hvis det lykkes - i mine øjne har han pt. ikke niveau til meget mere end klubber som Ob, Aab etc.
Hvis vi får 10 mil + for Anderson, så skal han bare sendes afsted asap. imo. Han er ok som bredde/fyld spiller men ikke meget mere end det i mine øjne - omend han naturligvis stadig er forholdsvis ung, så ser jeg et langt større lys i Isaksen og Simsir, som jeg begge forventer vil have overhalet Anderson inden for 1-2 år.
Er enig i at salget vil være fornuftigt. Selv om jeg synes han er en der altid yder en god indsats er topniveauet bare ikke til et tophold.MFKM skrev: ↑13. sep 2020, 11:42[quote=SimonH post_id=168935 time=<a href="tel:1599989756">1599989756</a> user_id=14144]
Der går meget løse rygter om Mikael anderson til Trabsponzor. Tyrkerne går i hvertfald amok på twitter fordi han har liket et billede fra dem
Det vil godt nok være en meget stor adresse vi kan skippe ham afsted til de tyrkiske vicemestre - i mine øjne vil han have scoret langt over evne hvis det lykkes - i mine øjne har han pt. ikke niveau til meget mere end klubber som Ob, Aab etc.
Hvis vi får 10 mil + for Anderson, så skal han bare sendes afsted asap. imo. Han er ok som bredde/fyld spiller men ikke meget mere end det i mine øjne - omend han naturligvis stadig er forholdsvis ung, så ser jeg et langt større lys i Isaksen og Simsir, som jeg begge forventer vil have overhalet Anderson inden for 1-2 år.
Jeg håber man kigger på at bruge pengene en ny topangriber og vil tage tabet på Kaba og skyde ham af til what ever pris man kan. Jeg tvivler dog på det sker
Edit: jeg er med på et top angriber nok koster mere end vi får for MA.
Hvis vi kan få 10 mil + for ham, så skal jeg nok sende ham afsted med flyet i dag.MFKM skrev: ↑13. sep 2020, 11:42Det vil godt nok være en meget stor adresse vi kan skippe ham afsted til de tyrkiske vicemestre - i mine øjne vil han have scoret langt over evne hvis det lykkes - i mine øjne har han pt. ikke niveau til meget mere end klubber som Ob, Aab etc.
Kunne vi ikke bytte Schwartz + lidt penge/spillere og så gafle Emil Riis i Randers. Ved godt han er lidt uren i sit spil til tider, men han er fanden i voldsk, og kan sgu lave mål og er ung. Blot en skam at han har kontrakt til 2024. Hvorfor køber man ikke sådan en spiller i stedet for Schwartz/Vibe/Kaba som alle 3 er totalt værdiløse for os p.t.
KEP sagde det meget godt i onside i går aftes.
Fcm mangler den angriber der scorer 20 mål. Et genvundet mesterskab ser svært ud, uden.
Fcm mangler den angriber der scorer 20 mål. Et genvundet mesterskab ser svært ud, uden.
-
Steffen am
Altså hvis man skal udfordre det narativ lidt.
Hvilken angriber scorede 20 mål for os sidste sæson?
FCM's spil er vel også meget lagt op til at målene skal komme fra de 3 bag angriberen?
FCM's spil er vel også meget lagt op til at målene skal komme fra de 3 bag angriberen?
-
Steffen am
Svaret er i øvrigt ud af 61 superliga mål (ligaens højeste antal scorede mål)
Scorede Kaba 7 og Schwartz 6.
Evander og Mabil 8
Erik 6
Dreyer og Anderson 4
Frank og Scholz 3
Vibe og Marcondes 2
Joel, Nicolaisen, Paulionho og Jens-Lys 1
Der er i øvrigt ingen der scorede mere end 18 mål
Det mest signifikante var Wilceks halve år i BIF og Schwartz halve år i SIF.
Og så kommer Patrick Mortensen i AGF derefter.
Nok næppe nogen af de hold, der vinder, eller var tæt på at vinde, i forhold til om isolering af mål på en spiller er afgørende.
Evander og Mabil 8
Erik 6
Dreyer og Anderson 4
Frank og Scholz 3
Vibe og Marcondes 2
Nok næppe nogen af de hold, der vinder, eller var tæt på at vinde, i forhold til om isolering af mål på en spiller er afgørende.
Jeg synes det er en klar styrke ved vores hold, at vi ikke er afhængig af en enkelt målscorer, men at de mange mål vi scorer fordeler sig over mange personer.Steffen am skrev: ↑14. sep 2020, 09:01Svaret er i øvrigt ud af 61 superliga mål (ligaens højeste antal scorede mål)
Evander og Mabil 8
Erik 6
Dreyer og Anderson 4
Frank og Scholz 3
Vibe og Marcondes 2
Det fortæller også hvor vigtigt det er, at vores forreste mand kan andet end bare prikke bolden over stregen.
Jeg tror stadig på Brumado, og synes også at Kaba viser andre kvaliteter end at score mål.
Men selvfølgelig skal de være skarpe når de får chancen, og score flere end de gør lige nu.
Ingen, men Ronnie S., P. Mortensen og Kamil W. scorede hhv. 18 og sidstnævnte havde nok endt et godt stykke over 20. Og hvor mange mål lavede folket bag Kaba, hvis du delvist tager Evander ud af ligningen som spilstyrende midt.Steffen am skrev: ↑14. sep 2020, 08:48Altså hvis man skal udfordre det narativ lidt.
Som tophold er det naturligt at have denne type bomber, for man kan ikke forvente ovennævnte fordeling af mål sæson efter sæson, helt naturligt kommer der mindre, fra postioner længere væk fra målet. Især med tanke på Europa, medmindre man formår at lukke af ligesom Atletico, eller FCK for den sags skyld har været gode til udenlandsk. Så er det keine problem, hvem der laver en enkelt i hver kamp.
Bare sårn frit fra leveren så er her nogle tophold uden en voldsomt målscorende klassisk 9'er/CF i sidste sæson:JBT skrev: ↑14. sep 2020, 09:28Ingen, men Ronnie S., P. Mortensen og Kamil W. scorede hhv. 18 og sidstnævnte havde nok endt et godt stykke over 20. Og hvor mange mål lavede folket bag Kaba, hvis du delvist tager Evander ud af ligningen som spilstyrende midt.Steffen am skrev: ↑14. sep 2020, 08:48Altså hvis man skal udfordre det narativ lidt.
Som tophold er det naturligt at have denne type bomber, for man kan ikke forvente ovennævnte fordeling af mål sæson efter sæson, helt naturligt kommer der mindre, fra postioner længere væk fra målet. Især med tanke på Europa, medmindre man formår at lukke af ligesom Atletico, eller FCK for den sags skyld har været gode til udenlandsk. Så er det keine problem, hvem der laver en enkelt i hver kamp.
- BvB (ændrede sig med Håland signingen)
- Leipzig (Werner er imo. ikke en klassisk 9'er)
- Gladbach
- PSG
- Liverpool
- Juventus (handler lidt om definition af Ronaldo/Dybala, så jeg medgiver den ikke er klar)
- Atalanta
Jeg oplister dem uden nogen som helst sammenligning iø. med fcm(!), men det er da en umiddelbart interessant liste.