Der er aldrig nogen garanti. Men arbejdet med disse statistikker er jo netop at se bort fra afvigelse og varians. Det er varians og afvigelse, der gør at vi fik cirka otte point mere i mesterskabssæsonen og otte point mindre nu. Det er denne afvigelse ledelsen prøver at forklare, og derfor redegøre for hvorfor Thorup ikke er i fare.FCM2000 skrev: ↑3. apr 2017, 20:44Statistiker er ikke 100 procent garanti, alle der har arbejdet med normal fordeling, med standard afvigelse og varians.tubbe93 skrev: ↑3. apr 2017, 19:33Jeg tror, at mange (inkl. journalister/medier) misforstår Ankersens pointe.
Det er klart, at pointmæssigt er der stor krise, og det er uacceptabelt! MEN det betyder ikke, at Thorup skal fyres. Ankersens pointe - tror jeg - er, at statistikkerne viser, at vi er på rette vej. Dermed vil det snart vende og vi vil se flere point og sejre. Derfor giver det ikke mening at fyre Thorup, når det går fremad og vi spiller til flere point end vi får.
Hvis statistikkerne havde vist, at vi var dårligst i de fleste kampe, og heller ikke fået nogen point, så ville det have betydning for Thorup.
Mht. expected points når det går godt, så blev det også meldt ud i foråret '15, at vi havde fået flere point, end vi statistisk burde have fået. Det bliver bare ikke en historie når det går godt. Journalister spurgte ikke ind til, da vi var på vej til at blive mestre. Der var det andre hold, der var i krise og derfor var fokus rettet deres vej. Vi fik sejre og var på vej mod første mesterskab, så er det klart at fokus fra medierne ligger på det.
Jeg husker (måske forkert) også, at der var en trænerfyring i Brentford, hvor det faktisk gik godt. Så det er forkert, når nogle skriver, at der ikke bliver kigget på expected points, når det går klubben godt.
Med det sagt så synes jeg heller ikke Thorup er den rette mand i FCM. Jeg synes, at spillet er gået den forkerte vej under Thorup, hvor vi ofte kommer til at spille på lange bolde frem for med bolden i fødderne. Vores presspil er heller ikke på niveau som under Glen, det savner jeg meget. Dog blev Thorup også hentet ind for at give os europæisk gruppespil, og der vil det oftest være en fordel med en mere defensiv spillestil, som han havde stor succes med, det har han så ført med over til ligaen, hvor vi ofte kommer til at stå afventende. Der burde vi være gode nok til at have to spillestile, så vi kan omstille os på modstanderen. Det har FCK blandt andet haft stor succes med, og det ville jeg gerne se os forbedre.
Herunder kan ikke en statistik ikke tage højde for skader af betydende spillere, salg af betyndende spillere osv.
Hvis vi lå klart nummer to, og alt var fryd og gammen, og vi solgte tre profiler eller fik skader til betydende spillere (Sparv og VdV), så ville det jo heller ikke være Thorups skyld og han derfor skulle fyres til efteråret. Det er vel egentlig det, der er sket siden han tog over? Vi solgte rigtig mange profiler på kort tid og har erstattet dem med unge uerfarne spillere, det er højst sandsynligt kalkuleret og vi derfor topper om et års tid.