FCM - Åb
Re: FCM - Åb
Hvor er det dog ærgerligt, at vi endnu engang ikke formår at komme ud til anden halveg. Vores passivitet får has på os gang på gang. Det kunne i øvrigt være interessant, at prøve med samme opstilling bare to kampe i streg.
Årh jeg er ked af at skulle skrive det her. Men hold da kæft hvor var vi elendige. Jess Thorup siger det kun var anden halvleg vi var helt væk, jeg siger det var HELE KAMPEN... Fuldstændig fantasiløst tonseri, op til Paul. Og hvad er egentlig meningen, tre kampe med tre forskellige angribere på toppen, Pusic, Urena og i dag så Onuachu. Det er sgu da ikke et kortspil, det handler da om at spille et hold sammen som får nogle automatismer at arbejde ud fra.
Jeg er ked af at sige det, men den her elendige kamp falder 100% tilbage på Jess Thorup, og minder frygteligt meget om vores afslutning på efteråret... Hvis det her er måden vi er forberedt til kampene, at vi skal overlade al initiativ til udebaneholdet på vores hjemmebane, så er det ren utopi at tænke på TOP3 placeringer!!
Jeg er ked af at sige det, men den her elendige kamp falder 100% tilbage på Jess Thorup, og minder frygteligt meget om vores afslutning på efteråret... Hvis det her er måden vi er forberedt til kampene, at vi skal overlade al initiativ til udebaneholdet på vores hjemmebane, så er det ren utopi at tænke på TOP3 placeringer!!
-
mousebreaker
Jeg er ikke tilhænger af Thorup hvis nogen skulle være i tvivl.
Ret skal dog være ret. JT sagde bagefter til tv at spillerne ikke havde fulgt det oplæg han havde til kampen. At de i store perioder ikke gik frem i det pres han havde forlangt af dem. De havde vist fået en opsang efter kampen. Rart at høre.
Ret skal dog være ret. JT sagde bagefter til tv at spillerne ikke havde fulgt det oplæg han havde til kampen. At de i store perioder ikke gik frem i det pres han havde forlangt af dem. De havde vist fået en opsang efter kampen. Rart at høre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Ja fair nok. Så må han svinge pisken. Det var langt langt langt langt under den standard der må kunne forventes på hjemmebane...
Undskyld jeg bander, men hvad satan Ravn, er du sikker på at du ikke har fået lidt feber, er syg eller noget. Du må vidst hellere gå ind og lægge digRavnen skrev:Årh jeg er ked af at skulle skrive det her. Men hold da kæft hvor var vi elendige.
Ret skal være ret. Leverer en eller flere spillere ikke, eller følger holdet ikke taktikken skal de selvfølgeligt have det at vide og der skal en opsang til en imellem.mousebreaker skrev:Jeg er ikke tilhænger af Thorup hvis nogen skulle være i tvivl.
Jeg syntes dog så bare at den er en lille smule selvforskyldt, når man stiller en spiller som Paul, hvor det jo er nemt at falde til bare at smide en bold op i panden på ham og håbe på det bedste, når tingene ikke lige går efter planen. Det er bare svært at komme ud af igen, når man falder for langt tilbage.
Men tilbage til pointen, så havde holdet selvfølgeligt fortjent en opsang efter idag.
Det var ikke nogen prangende kamp, men synes dog at vi i dele af kampen havde godt fat. Specifikt i starten samt slutningen af de to halvlege. Det virkede som om at AaB var mest møre til sidst, og med lidt skarphed (og bedre førsteberøringer) havde vi scoret til 2-1. På,den anden side kunne vi også have tabt på en omstilling efter boldtab i den første halvdel af anden halvleg, så uafgjort er nok ikke helt ved siden af. Men det er her, vi mangler de marginaler, som vi havde sidste forår, hvor de lige kampe i fx Randers og Aalborg ender med at vippe over til os. Den slags marginaler skal man have for at blive mester så forhåbentlig rammer vi ind i dem igen - gerne allerede på torsdag (FCK havde jo marginalerne i denne runde).
Ellers var det tydeligt at vi stadig ikke er helt i gear - det er meget lige ved og næsten, ligesom der er flere fejlafleveringer end normalt. Vi har da i det mindste så mange kampe lige nu, at vi relativt hurtigt burde kunne spille os i form
Ellers var det tydeligt at vi stadig ikke er helt i gear - det er meget lige ved og næsten, ligesom der er flere fejlafleveringer end normalt. Vi har da i det mindste så mange kampe lige nu, at vi relativt hurtigt burde kunne spille os i form
Haha. Ja, jeg er for det meste meget positiv, men så vil jeg også forholde mig retten til at sige det ligeud, når det er rigtig skidt 
Er enig i din pointe omkring Paul. Jeg synes det er håbløst at bruge tre forskellige angribere i tre kampe. Det er tre meget forskellige angribere. Jeg forstår ikke hvad Pusic har gjort Thorup, det er den eneste af vores angribere som har bevist sig som målscorer i superligaen, nu vi har solgt Duncan.
Er enig i din pointe omkring Paul. Jeg synes det er håbløst at bruge tre forskellige angribere i tre kampe. Det er tre meget forskellige angribere. Jeg forstår ikke hvad Pusic har gjort Thorup, det er den eneste af vores angribere som har bevist sig som målscorer i superligaen, nu vi har solgt Duncan.
-
mousebreaker
@Kent
Går ud fra at du hentyder til at de fik et sejrsmål anerkendt hvor der burde være dømt frispark. Hvis jeg har ret i den antagelse så mener jeg at du må lide af korttidshukommelse ifht hvordan vi fik scoret her til aften
Går ud fra at du hentyder til at de fik et sejrsmål anerkendt hvor der burde være dømt frispark. Hvis jeg har ret i den antagelse så mener jeg at du må lide af korttidshukommelse ifht hvordan vi fik scoret her til aften
Kunne ikke se kampen i går (er i Rumænien). 1-1 er vel ikke en katastrofe, men det lyder til, vi ikke spillede videre godt.
Hvorfor starter Pusic ikke? Det er stadig min klare overbevisning, at Paul og Ureña er bedre som supersubs.
Hvorfor starter Pusic ikke? Det er stadig min klare overbevisning, at Paul og Ureña er bedre som supersubs.
FCKs marginaler i denne runde består både af deres klart fejlagtige sejrsmål (som giver dem +2 point i modsætning til vores, der giver +1) samt at deres direkte konkurrenter spiller uafgjort. Hvis de havde spillet uafgjort mens vi havde vundet, ville de kun være 2 point foran os og kunne have mistet førstepladsen på torsdag - nu er de i stedet 6 point foran og har en lille matchbold ift DM på torsdag. Så små marginaler, der faldt ud til FCKs fordel gør en markant forskel.mousebreaker skrev:@Kent
Desuden synes jeg også, at der er stor forskel på de to fejldomme. FCKs er en markant og tydelig fejldom. Den der sker i vores kamp er lidt mere tricky. Alle er vel enig om, at der er en forseelse. Spørgsmålet er så, om den forseelse er indenfor eller udenfor feltet. Ved holdeforseelser drejer det sig ikke om hvor forseelsen begynder, men hvornår den slutter. Så spørgsmålet er, om KEP slipper Paul inden han er inde i feltet (og her tæller linjen med til feltet). Jeg er ikke helt klar over, om det ved denne type af forseelse er ligesom off-side, hvor det er nok, at bare en del af kroppen er off-side (dvs om det er nok, at kun en del af Pauls krop er inde i feltet, for at der skal dømmes straffe). På stadion sad jeg lige ud for hændelsen (samme sted som den kameravinkel, der er parallel med linien på feltet) og der var jeg ikke i tvivl om, at han var inde i feltet. Nu har jeg nærstuderet tv-billederne, og ud fra dem ser det ud til, at KEP har sluppet Paul lige inden feltet (hvorefter hans arm går ned foran Paul, så det fra kameravinklen (og linjedommerens) godt kan se ud som om, at han stadig rører ham - men det viser den anden kameravinkel bagfra, at han ikke gør). Så det er en fejldom, men det drejer sig om en en forskel på 10 cm som man skal nærstudere og sammenholde tv-billederne i slow fra flere forskellige vinkler for at se. Det er altså ikke i kategorien markant og tydelig fejldom for mig. Det er det, som sker - og indenfor den fejlmargen man må acceptere, hvis ikke man vil bruge tv-teknologi. Den er naturligvis afgørende, men jeg synes grovheden af fejlskønnet er langt fra de andre fejldomme vi har set i denne runde, fx BIFs fejlagtigt annullerede mål, hvor der var tale om at være 1m onside - eller VFFs straffe samt som skrevet FCKs scoring.
Der er jo også tale om tre vidt forskellige kampe. Når nu Thorup har tre forskellige typer angribere, så kan man vel heller ikke fortænke ham i at vælge den, han mener er bedst til den bestemte kamp.Er enig i din pointe omkring Paul. Jeg synes det er håbløst at bruge tre forskellige angribere i tre kampe. Det er tre meget forskellige angribere. Jeg forstår ikke hvad Pusic har gjort Thorup, det er den eneste af vores angribere som har bevist sig som målscorer i superligaen, nu vi har solgt Duncan.
Mod AaB har Thorup nok set nogle muligheder ved at have en hovedstødsstærk angriber som ham på toppen. AaBs Kasper Pedersen er ikke specielt stærk i luftrummet, og Paul vinder så godt som alt mod ham i løbet af kampen. Tag bare den situation, hvor bolden bliver sendt højt ind i feltet, og Paul header den tilbage til Sisto, som desværre ikke får ordentligt træf på sin afslutning. Det kunne have givet mål, og jeg synes, vi har optakt til flere gode chancer i første halvleg men mangler det sidste.
-
mousebreaker
Thorups taktik med Paul på toppen lykkedes rimeligt i første halvleg. Som ventet kunne Paul dog ikke stå distancen og så var spillerne ikke i stand til at finde alternativer. Meget skuffende at vi ikke kan andet taktisk end lange bolde mod en enlig angriber og så trykke på mod anden boldene.
Vedr situationen med Sisto, så er det et af de tilfælde hvor Pione bare prøver at sparke for 110% fremfor måske 80-90%. Svær afslutning uanset hvad, men tag lige lidt af kraftudfoldelsen og succesraten burde stige markant. Selvflg er der situationer hvor man skal sparke igennem, men inde i feltet tror jeg aldrig det er en fordel.
Vedr situationen med Sisto, så er det et af de tilfælde hvor Pione bare prøver at sparke for 110% fremfor måske 80-90%. Svær afslutning uanset hvad, men tag lige lidt af kraftudfoldelsen og succesraten burde stige markant. Selvflg er der situationer hvor man skal sparke igennem, men inde i feltet tror jeg aldrig det er en fordel.
-
mousebreaker
@Kent
Enig i at der er forskel i tydelighed på de to situationer. Den helt store taber i det spil må dog være Åb.
Desuden kan vi slet ikke vide hvorvidt det har betydet point. Hverken i vores kamp eller i parken. Jeg har grund til at tro at det giver os 1 point meget meget oftere end det gav sejren til FCK i parken. Mon ikke FCK havde tryllet et markant større pres frem i anden halvleg, specielt mod slutningen, og taget den sejr. De scorede trods alt til 2:1 efter 54min ca og kunne kontrollere derfra.
Vores kamp var meget mere lige. Dog var det os der havde problemer det meste af tiden
Enig i at der er forskel i tydelighed på de to situationer. Den helt store taber i det spil må dog være Åb.
Desuden kan vi slet ikke vide hvorvidt det har betydet point. Hverken i vores kamp eller i parken. Jeg har grund til at tro at det giver os 1 point meget meget oftere end det gav sejren til FCK i parken. Mon ikke FCK havde tryllet et markant større pres frem i anden halvleg, specielt mod slutningen, og taget den sejr. De scorede trods alt til 2:1 efter 54min ca og kunne kontrollere derfra.
Vores kamp var meget mere lige. Dog var det os der havde problemer det meste af tiden
Er jeg den eneste der er vildt skuffet over vores opbakning eller rettere manglende opbakning til drengene på banen?
Ved godt det var s.... koldt, og at vi har FCK på torsdag....men helt ærligt. Burde der ikke være mange flere folk og meget bedre opbakning til SÅ vigtig en kamp?
Selvfølgelig skal vi forlange rigtig MEGET af spillerne, men syntes sgu vi bør blive bedre til selv at yde. Det virker som om vi er en flok forkælede snotunger der bare står og råber, skriger og forlanger. Stod selv lidt til venstre for målet på Cc og der var stemningen så godt som ikke eksisterende. Håber snart folk opdager betydningen af støtte fra lægterne....og da lige netop når det går skidt på banen. OG DA LIGE NETOP efter en omgang prygl i Manchester.
Ved godt det var s.... koldt, og at vi har FCK på torsdag....men helt ærligt. Burde der ikke være mange flere folk og meget bedre opbakning til SÅ vigtig en kamp?
Selvfølgelig skal vi forlange rigtig MEGET af spillerne, men syntes sgu vi bør blive bedre til selv at yde. Det virker som om vi er en flok forkælede snotunger der bare står og råber, skriger og forlanger. Stod selv lidt til venstre for målet på Cc og der var stemningen så godt som ikke eksisterende. Håber snart folk opdager betydningen af støtte fra lægterne....og da lige netop når det går skidt på banen. OG DA LIGE NETOP efter en omgang prygl i Manchester.
FCM- always
Så fik vi skudt titelforsvaret igang. Generelt set en god kamp fra begge mandskaber med masser af nerve og højt tempo. Kampen viste af både aab og fcm bør tages seriøst som udfordrer til FCK selvom sidstnævnte jo nok desværre var den største vinder med resultatet igår. Omkring selve kampen er det ærgeligt vi ikke formår at komme ud til 2.halvleg på samme måde som vi styrede kampen i 1.halvleg. Det var tydeligt at AaB spillerne var frustrerende over forløbet i 1. Halvleg, og et 2. FCM mål havde imo knækket kampen. Istedet kom aab igen og spillede klart bedst i 2. Halvleg hvorved uafgjort opjektivt må sige at være et retfærdigt resultat.
Kadlec var det positive indslag og ligner den gevinst vi alle sammen håber på på sigt! Rømer formåede også at løfte sig ovenpå Man. U. Kampen ligesom Sparv er startet rigtig stærkt.
Negativt er Jacob Poulsen slet ikke stemplet ind endnu og Sisto var desværre igen tilbage på middelniveau.
Kampen på torsdag kommer nu til at definere hvorvidt vi har fået en god start eller kommer til at kæmpe for at bevare en europæisk kval. Til næste sæson.
sidebemærkning: Det helt sindssygt så tydeligt meget vi fylder som klub i aab land. Jeg har sjældent set mere frustration og tudefjæs på en fodboldbane end den attitude aab spillerne lagde for dagen i første halvleg, hvilket ifølge Søndergaard også havde været hovedfokus i pausen.
mike
Kadlec var det positive indslag og ligner den gevinst vi alle sammen håber på på sigt! Rømer formåede også at løfte sig ovenpå Man. U. Kampen ligesom Sparv er startet rigtig stærkt.
Negativt er Jacob Poulsen slet ikke stemplet ind endnu og Sisto var desværre igen tilbage på middelniveau.
Kampen på torsdag kommer nu til at definere hvorvidt vi har fået en god start eller kommer til at kæmpe for at bevare en europæisk kval. Til næste sæson.
sidebemærkning: Det helt sindssygt så tydeligt meget vi fylder som klub i aab land. Jeg har sjældent set mere frustration og tudefjæs på en fodboldbane end den attitude aab spillerne lagde for dagen i første halvleg, hvilket ifølge Søndergaard også havde været hovedfokus i pausen.
mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...