Udrensning i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Udrensning i FCM

Indlæg af Ravnen »

Ja det ser sådan ud: http://tv2sport.dk/node/45547

Fint nok, jeg synes også Sivebæk rummer noget potentiale, og tror han kan få et gennembrud for os.

NewInDaHood

Indlæg af NewInDaHood »

Så ser det ud til at næste skud på stammen er klar til at forlade os..

http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/nwo ... rdig-i-fcm

Det skyldes for lidt spilletid hvilket er fair nok. Jude anklager dog FCM for at lade være at bruge ham pga. kontrakt problemer.

http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/oer ... ke-rigtigt

Ørgaard er dog af anden mening.

Jeg har altid været af den mening at hvis spilleren ikke have nogen fremtid fordi han ikke vil forlænge, så er der da heller ingen grund til at holde ham i kampform, det jo ham der vil skifte. Det er da bare at hjælpe dem der skal have ham bagefter.
Jeg var langt fra tilfreds med at bruge Pimpong dengang man vidste han ville lade sin kontrakt løbe ud for at skifte til fUck. Vi gjorde dem en kæmpe tjeneste ved at holde ham igang, det selvom han var begyndt at spille meget dårligt det efterår! Han var mentalt allerede væk og jeg synes han ødelagde meget spillemæssigt for os. Dermed ikke sagt at jeg er sikker på jude vil gøre det, og det er da også op til Kuhn om han vil bruge ham.
ilbage til hans kontrakt hvor de hævder at han kun får 1000 Euro efter skat, hvilket må siges at være en del mindre end mange andre. Og at han ligefrem sover på en madras i et hostel!!! det er fuldstændigt sindssygt... Hvis det da er rigtigt..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

NewInDaHood skrev:Så ser det ud til at næste skud på stammen er klar til at forlade os..

http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/nwo ... rdig-i-fcm

Det skyldes for lidt spilletid hvilket er fair nok. Jude anklager dog FCM for at lade være at bruge ham pga. kontrakt problemer.
Jeg ser ingen tegn på at Jude skulle udvikle sig til at blive en stjerneangriber for os. Så med mindre knægten kommer ned på jorden hvad der gælder økonomi, så skal der ikke forlænges med ham. Desuden har han intet vist de gange han har fået chancen i år. Så mon ikke det er et farvel til Jude enten her til vinter eller til sommer.

Fyrsten1

Indlæg af Fyrsten1 »

Vil slet ikke mene vi bør forlænge med Jude, efter de kampe han har spillet og det han har vist på det seneste, så bør han finde sig en 1. divisions klub efter MIN mening.

Det med de 1000 Euro kan snild passe, men det kan man også sagtens leve for! Samt det med madrassen er da kun for at piske stemningen op :P

974

Indlæg af 974 »

Fyrsten1 skrev:Det med de 1000 Euro kan snild passe, men det kan man også sagtens leve for! Samt det med madrassen er da kun for at piske stemningen op :P
1000 Euro om måneden er altså temmeligt lidt for en professionel fodboldspiller, så det tror jeg absolut ikke på
Kender ikke helt til hvad tallene rummer fordi det er efter skat

Men lad os prøve at runde det op til 20000 kr om måneden - det kan en fastansat Netto ansat jo gøre bedre...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
Fyrsten1 skrev:Det med de 1000 Euro kan snild passe, men det kan man også sagtens leve for! Samt det med madrassen er da kun for at piske stemningen op :P
1000 Euro om måneden er altså temmeligt lidt for en professionel fodboldspiller, så det tror jeg absolut ikke på
Kender ikke helt til hvad tallene rummer fordi det er efter skat

Men lad os prøve at runde det op til 20000 kr om måneden - det kan en fastansat Netto ansat jo gøre bedre...
Men man skal huske, at Jude stadig er på den første prof-kontrakt, som han fik efter akademiet. Der er 20.000 om måneden altså meget reelt, for en spiller der ikke er slået igennem. Det er altså ikke alle prof fodboldspillere, der tjener millioner. Det er fuldstændig normalt at der løber en række unge udviklingsspillere rundt på lærlingeløn. Sådan er det i alle klubber.

Det med madrassen på gulvet handler vist mest om, at Jude vel bor på akademiet og det er det, som hans rådgiver har misforstået.

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Hvad med Kolja og Ipsa? Kolja er også en dyr herre at ha på bænken :( ? Skal han sælges? for at gøre plads til en ung spiller?

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Kolja ligger jo i den tunge ende med løn lige som Frank, Thyge, Martin A..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper-Sunds skrev:Kolja ligger jo i den tunge ende med løn lige som Frank, Thyge, Martin A..
I forvejen er vi nede på kun at have 6 forsvarsspillere i truppen, så mener bestemt ikke det er der, der skal skæres. Kolja og Ipsa kan jo også begge vikariere i midterforsvaret, hvor vi ikke har andre reserver.

Det mest oplagte sted at skære yderligere er på den centrale midt, hvor vi godt kan undvære fx Florescu, hvis forskerordning alligevel udløber om et års tid.

Brugeravatar
Kent

Blodbadet i 2009

Indlæg af Kent »

Hvis man ser lidt på hvilke spillere, der er gået ind og ud i kalenderåret 2009, så kan det ikke betegnes som andet end et blodbad vi har været vidner til:

Ind:
 Arek Onyszko (OB)
 Ken Ilsø (SønderjyskE)
 Martin Albrechtsen (Derby, England)
 Poul Hübertz (AB)

Ud:
 Arek Onyszko (OB)
 Ayinde Lawal (Skive)
 Christopher Poulsen (Silkeborg IF)
 Claus Madsen (karrierestop)
 Daniel Califf (Philadelphia Union, USA)
 Dennis Flinta (Silkeborg IF)
 Ibrahim Gnanou (Vladikavkaz, Rusland)
 Lasse Heinze (Silkeborg IF)
 Maroš Klimpl (Dundee FC, Skotland)
 Petter Furuseth Olsen (Lyn, Norge)
 Poul Hübertz (??)
 Sekou Oliseh (CSKA Moskva, Rusland)
 Serghei Dadu (Vladikavkaz, Rusland)
 Thomas Røll Larsen (Viborg FF)

Facit: 4 spillere ind - 14 ud. Heraf 2 gengangere. Så ialt er truppen blevet tilført 2 nye spillere (Ilsø og Albrechtsen) mens den samlet er blevet beskåret med 10 (!) spillere. Ydermere er der 4 spillere, der har kontraktudløb til sommer (Jude, Kim C, Raska og Yakubu), hvoraf sandsynligvis max 1 (Jude) vil blive tilbudt forlængelse. Så udrensningen er bestemt ikke slut.

Hvad skal man så konkludere på den baggrund? Tja... for det første betyder finanskrisen en del, og derfor er der helt sikkert sket en tilpasning af truppens størrelsen, men når man ser på ud-navnene, så er der næsten over hele linien tale om spillere, der er blevet lempet ud af bagdøren efter at have skuffet. Så der har været for meget fyld i truppen og i det lys virker satsningen på egne talenter fornuftig.

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Vil man ikke forlænge med Yakubu?? hmm.. han var da et ret stort talent, men er måske gået i stå... (Vi har jo også Izunna).

I dit regnestykke mangler du dog, Kent, at tage højde for at nogle ungdomsspillere er kommet op ;)

Men jeg er da enig i at det har været et, VELFORTJENT, blodbad - men det er vel mest et udtryk for Ørgaards fejl som indkøber.. : :?
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

974

Indlæg af 974 »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev: Men jeg er da enig i at det har været et, VELFORTJENT, blodbad - men det er vel mest et udtryk for Ørgaards fejl som indkøber.. : :?
Deri er jeg slet ikke enig!

Det drejer sig jo lige så meget om at FCM ikke har haft penge nok til at købe stensikre kort
Samt som Kent skriver at med nutidens økonomiske tilstand, så skal der skæres ned på truppen

Det fortæller mig at FCM trods alt er ret godt tænkende som virksomhed, selv om der jo er underskud

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Filip Marcic, Klimpl, Calliff, Dadu, Gnanou (CP,Flinta,Røll) :shock: Hvem har været billige? (folk i parentes er jeg selv usikker på).

Disse spillere har alle haft en værdi hvor man burde have kunnet fundet noget der var en del bedre.. Gnanou = største flop ever!
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:I dit regnestykke mangler du dog, Kent, at tage højde for at nogle ungdomsspillere er kommet op ;)
Ja, det er jeg med på, men det drejer sig reelt vel kun om Albæk og så tildels Izunna, som fast har været omkring holdet i 2009. Så det ændrer ikke meget på, at det har været et blodbad af de store ;-)

974

Indlæg af 974 »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Filip Marcic, Klimpl, Calliff, Dadu, Gnanou (CP,Flinta,Røll) :shock: Hvem har været billige? (folk i parentes er jeg selv usikker på).

Disse spillere har alle haft en værdi hvor man burde have kunnet fundet noget der var en del bedre.. Gnanou = største flop ever!
Der er da ikke nogen af de spiller du nævner der har været decideret dyre!

Jeg tror at du fornægter markedsvilkårene lidt

Den første gruppe består af spillere (- Califf) som man givetvis kun har set spille med mellemrum og så evt på dvd osv
Dvs at man trods alt kun har haft et begrænset kendskab til dem
Til gengæld er de kommet fra steder hvor man endnu ikke har haft så høje priser som feks i Danmark - ergo har de været billigere at anskaffe
Califf kommer så ind i en kategori hvor man rent faktisk kender meget til spillerens kvalitet - i hans tilfælde virker det dog som om at man har satset forkert, og at spillestilen ikke har passet optimalt ind

Christopher Poulsen kostede feks 6 millioner som den nok dyreste, og han beviser vel bare at det er op i det leje du skal for at finde kvalitetsspillere i forhold til den danske ligas niveau
Flinta og Røll mener jeg ikke har været specielt dyre, og begge spillere tror jeg glædeligt skiftede til en fremadstormende klub

Besvar