Velkommen til Arek Onyszko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Velkommen til Arek Onyszko

Indlæg af Kent »

johnterry skrev:Når det er sagt må jeg sige, at jeg sidder tilbage med en lidt underlig smag i munden.. Var det i sin tid ikke Jens Ørgaard som havde travlt med at opdrage og belære GF om hvordan vi burde og skulle agere i forhold til - først Brian Steen og derifter Stig Tøfting...??
Nej, det var vist den person, som sidder på jeres trænerbænk, som gjorde det, og så bliver resten af dit indlæg vist ligegyldigt.
I øvrigt var det ER kommenterede på ift BSN/AGF at det var en lidt pudsig løsning, at man beholdt voldsmanden i klubben (BSN) og smed offeret på porten (Hust). Det er der vel trods alt heller ikke så mange GF'ere, der kan være uenige i.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

TIl AGFeren. Har I glemt at den som kastede "sten" mod AGF, er jeres nuværende træner. Moral er godt, men dobbeltmoral er jo som bekendt dobbelt så godt ;) :mrgreen:

/Joke. Det er jo et paradoks :twisted:

johnterry

Indlæg af johnterry »

@Ravnen

TAK....., du har fuldstændigt ret, GF har været DK mestre - måske endda verdens mestre i dårlige undskyldninger... :?

GF har ændret stil, såvel ud af til som ind ad til. GF er blevet en forretning - helt i tråd med Jens Ørgaard - som jeg beundrer meget.

Du kan slynge alle beskyldninger om dette og hint denne vej, vi skal nok klare dem... :D

Men husker I at kigge bagud selv...????? :ugeek:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fint nok med lidt erkendelse.

AGF er absolut på rette spor, spørgsmålet er bare om Ove Pedersen egentlig ikke fortjener den ære, og så man man jo i samme åndedrag undre sig over den behandling han fik som tak for det, nu vi kigger bagud..? Så hvor langt videre er man mon kommet.

Selv føler jeg ingen grund til at kigge bagud, jeg har intet behov for skadefryd eller navlepilleri, det er fremtiden det handler om.

Den tråd handler jo heller ikke om AGF, mon ikke der er et helt forum man kan diskutere det i :geek:

johnterry

Indlæg af johnterry »

@Ravnn
Jeg tager den tak jeg kan få....!!- og vi bliver aldrig enige om fodbold, du er FCM jeg er GF, jeg er Chelsea du er ?????

Men blot fordi vi er tilhængere af forskellige klubber er der jo ikke nogen grund til at vi ikk kan tale sammen civiiseret.

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Lasse Heinze er ikke den bedste målmand i ligaen, men til gengæld hører Arek Onyszko til den absolutte elite af målmænd.
Isoleret set burde man jo så klappe i hænderne over, at Onyszko er kommet til FCM - det gør jeg dog så langt fra - og hvorfor så lige det?
1. Lasse Heinze er en ung og meget talentfuld målmand, som har potentialet til at blive en klassemålmand - han er derudover fra egne rækker - alt sammen ting, der taler for at beholde Heinze som førstemålmand
2. Onyszko er gammel, har højst et par sæsoner i sig, måske kun en enkelt, og vigtigst af alt har han just fået en voldsdom.
Netop dette sidste faktum gør, at FCM skulle holde sig langt væk fra Arek Onyszko. At hyre en person dømt for vold er et kanondårligt signal til omverden og især til de mange børn og unge, som enten er fans af FCM og/eller spiller i en af FCMs samarbejdsklubber. De ser op til superligaspillerne, og nu skal de så altså også se op til en voldsmand - det holder bare ikke.
Jeg mener ikke, det passer til FCMs image. Onyszko vil utvivlsomt give klubben et dårligt ry. Derfor er det også en forfærdelig omgang ævl, når de herrer Steinlein og Ørgaard i dag i medierne udtaler, at man skal give Onyszko en "second chance". Med den fokus, der er på professionelle sportsudøvere i dag, og især fodboldspillere, så er en voldsdom uforenelig med en sportskarriere på højeste niveau.
Onyszko er et rigtigt dårligt kort at have på hånden for FCM, også selvom han er en god målmand. Jeg er stor fan af FCM, men jeg må indrømme, at jeg er dybt skuffet over, at ledelsen vil forsvare en person dømt for vold.
En anden ting er, at man i vinterpausen forklarede manglende indkøb med at man ville satse på de unge spilere. Når man så går hen og skriver kontrakt med en halvgammel fyr som Onyszko, samtidig med at man har unge lovende spillere som Heinze og Lössl, betyder det så, at man allerede efter et halvt år har skiftet strategi?
For mig er der ingen tvivl om, at ledelsen i FCM denne gang har begået en kæmpe brøler - som de siger i reklamerne: det' en ommer!
Lasse Heinze forever - Arek Onyszko never!

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Altså, dengang Zidan var ude i noget ballade med han ekskæreste, uret og en anselig fartbøde, da kaldte man det en privat sag. Vi hyrede også David Nielsen efter hans episode til træning i AaB. Ansættelsen af Onyszko er som sådan fint i tråd med klubbens tidligere ageren i forhold til straffesager.

Derudover så tror jeg Heinze kan lære meget af Onyszko, så hvis han er villig til at sidde på bænken i 1-2 sæsoner tror jeg vi har en meget stærk afløser klar når Arek smider støvlerne på hylden.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Endelig en signing man kan forstå.

Onyszko er en fremragende målmand, det kan ingen tage fra ham og det skal man heller ikke. At han så er et røvhul over exen er en anden sag. Det er forkasteligt det han har gjort. Og han skal selvfølgelig udstå den straf han har fået. Så jeg forstår et eller andet sted godt kritikken.

Hvis man ikke mener kommer til kampene fordi ens hold har ansat en voldsdømt mand synes jeg man er latterlig. Man er i hvert fald ikke fan!! Desuden kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle blive populær i Midtjylland. David Nielsen var der da ingen der brokkede sig over når han leverede varen. (Det skete jo faktisk en gang i mellem) ;) Og Zidan bliver da stadig hyldet når han dukker op på stadion. Så det er der jo ingen forskel på. Dem der mener andet, må sgu da lige tænke sig om en ekstra gang.

Jeg siger bare, godt arbejde Ørgaard og velkommen til Onyszko.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Kan sgu ikke sige det meget bederer Mini Bager ;). Også håber jeg satme vi kan drikke en GULD PIWO Med Arek efter den her sæson. Nas Zdrowia! :P

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Fremragende Ørgaard !!

- Har kun ros til overs for det her køb, superligaens bedste på sin plads og endda på den plads hvor vi har manglet en sådan profil..
Virkelig kanon signing, som jeg troede kun blev ved drømmen ;)

Voldsdom eller ej, Arek vi støtter dig !!

jpskoubo
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Mini Bager skrev:Hvis man ikke mener kommer til kampene fordi ens hold har ansat en voldsdømt mand synes jeg man er latterlig. Man er i hvert fald ikke fan!!
Enig, personligt kan jeg også kun sige, at selvom jeg er uenig i beslutningen om at skrive kontrakt med Onyszko, så vil jeg stadig blive ved med at komme til kampene...
Mini Bager skrev:David Nielsen var der da ingen der brokkede sig over når han leverede varen. (Det skete jo faktisk en gang i mellem) ;)
Tja, Nielsen blev aldrig den succes, man håbede, og så vidt jeg erindrer, så skilte man sig af med ham, bl.a. fordi han skabte uro i truppen (ret mig gerne, hvis jeg husker forkert) - så ham kunne man nok også godt have holdt sig fra...
Mini Bager skrev:Og Zidan bliver da stadig hyldet når han dukker op på stadion. Så det er der jo ingen forskel på. Dem der mener andet, må sgu da lige tænke sig om en ekstra gang
Zidan: den største FCM-spiller hidtil - ganske enkelt - og så er det jeg har lyst til at sige, at med Zidan var det jo noget ganske andet, men Mini Bager, du har ret, det er det samme, for MZ blev i sin tid dømt for vold mod sin kæreste, vist nok betinget, men han blev dømt - og dengang skred ledelsen heller ikke ind - men spørgsmålet er i det hele taget, om det bare er okay, at se igennem fingre med voldsdomme, når nu fodboldspillere i høj grad fungerer som rollemodeller...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En fin lille artikel: http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... et-nyt-liv

Citat "- Jeg ser ikke kun på pengene. FCM rækker armen ud for at hjælpe mig i en svær periode af mit liv. Jeg siger tusind tak. Og jeg vil betale tilliden tilbage. Jeg giver mig 110 procent."

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Jeg synes virkelig der er nogle som er langt ude! Siden hvornår er det Arek/FCM's opgave, at fortælle jeres børn, hvad der er rigtigt og forkert?
Men lad os da give spillerne en pædagogisk uddannelse, så kan vi alle sammen sidde i midtercirklen før kamp start og dunke hinanden i hovedet, så vi alle sammen kan opføre os ordenligt i fremtiden :roll:

Det må sgu da være jeres egen opgave, Arek har fået sin straf, og det må i jo så bruge som skræmme eksempel... Kom dog videre!
Vi kommer kun for roulade!

jpskoubo
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

RL/UBM skrev:Jeg synes virkelig der er nogle som er langt ude! Siden hvornår er det Arek/FCM's opgave, at fortælle jeres børn, hvad der er rigtigt og forkert?
Men lad os da give spillerne en pædagogisk uddannelse, så kan vi alle sammen sidde i midtercirklen før kamp start og dunke hinanden i hovedet, så vi alle sammen kan opføre os ordenligt i fremtiden :roll:
Det må sgu da være jeres egen opgave, Arek har fået sin straf, og det må i jo så bruge som skræmme eksempel... Kom dog videre!
Det har du vist misforstået, for der er ikke tale om, at nogen skal opdrage på andre - det jeg mener, er at FCM skal være sit ansvar bevidst som superligaklub og gå foran med et godt eksempel og ikke ansætte voldsdømte personer - det ansvar står man altså ikke ved...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu er FCM en fodbold forretning, og ikke en politisk forening. Man skal skille skæg fra snot.

Det er lidt for naivt at tro fodboldklubber skal være opdragene enheder, i så fald går det ualmindeligt skidt eftersom diverse bøller laver optøjer i fodboldens navn. Selvom Brøndby altid har fremstået som en sympatisk klub, så avler de alligevel ballade, hvis man skulle følge logikken så burde det være et krav fra naive personer at Brøndby skulle smides ud af superligaen, for de fungerer jo åbenbart ikke som "opdragere", eller hvad?

Det er generelt smagsløst med alt det politiske korrekthed i sportsverdenen. De største helte har altid været lidt blakkede, men det lever folk jo med fordi det er som sportsfolk man følger dem, ikke som personer. Det er op til børnenes forældre at opdrage, sport er kun underholdning.

Besvar