Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
j3pq3

Re: Ambitioner

Indlæg af j3pq3 »

BW - 665 Skrev:

Admin edit Citat fjernet, der er ingen grund til at citere hele indlægget man svarer på.

Men bare fordi man har lagt en strategi for transformarkedet, betyder det jo ikke at man ikke skal kunne reagere i ekstrame situationer. angrebet har jo vist sig ufattelig uskarpe foran mål, og hvis det er en klasseangiber der skal til, så lad det ske.
Også selvom man ikke lige følger det spor som man har lagt.

forzafcm

Dennis Rommedahl

Indlæg af forzafcm »

Han kunne også være en god spiller for FCM. Byt Danny ud med ham. http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-aaben-for-Danmark

Altoriso

Re: Dennis Rommedahl

Indlæg af Altoriso »

Haha jeg er helt vildt overrasket over at det tog så lang tid før der var nogen der lagde den nyhed ind ;-)

Ja for pokker; Lad os få Rommedahl til Ikast - han kan blive et godt alternativ på højresiden, og så kan Danny supplere på begge kanter

Jeg synes at han skal bo i Herning for den by er trods alt lidt større end Ikast

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Hvorfor vil du gerne have Rommedahl? Hvorfor tror du at et bytte med Danny vil være en god handel?

Kom nu ind i kampen, oneliners er altså ikke ret meget værd.

Jeg synes at Rommedahl kunne være en god gardering, hans rutine vil sikkert være et plus. Men det skal ikke være på bekostning af Danny, som jeg tror har meget mere i sig endnu. Problemet med at signe Rommedahl vil også være at han så i givet fald vil holde en af vores fremtidige stjerner ude på bænken i længere tid, og dermed udskyde dennes udvikling.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

j3pq3 Skrev:
-------------------------------------------------------

> Men bare fordi man har lagt en strategi for
> transformarkedet, betyder det jo ikke at man ikke
> skal kunne reagere i ekstrame situationer.

Ekstreme situationer?! Hvis en 4. plads, med 7 point ned til nummer 5, er en "ekstrem situation" så må vi da være den klub i DK med størst forventningspres af alle? Cool it champ...

> angrebet har jo vist sig ufattelig uskarpe foran
> mål, og hvis det er en klasseangiber der skal til,
> så lad det ske.
> Også selvom man ikke lige følger det spor som man
> har lagt.

Og hvis forsvaret en halv sæson lukker for mange mål ind så vi kommer i den "ekstreme situation" at vi ligger nr. 4 igen, skal vi så også kaste transferpolitiken ad H til og gå i panik? Du kan jo spørge et par andre velfungerende virksomheder hvordan de har det me at smide hele konceptet ud af vinduet så snart lokummet brænder.

At hele den her debat så er en smule irrelevant, da de navne du tænker på slet ikke er realistiske at hente til klubben, det er så en anden sag.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

forzafcm Skrev:
> Han kunne også være en god spiller for FCM. Byt
> Danny ud med ham.
> http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-aaben-for-Danmark

Ak ja, det var jo kun et spørgsmål om tid før en eller anden smed den sveske på disken...

Kom nu ind i kampen! Transferpolitik? Vågn op! Lad FCK eller OB hente den gamle nisse hjem og trille bold, så holder vi os til vores koncept

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

.. Med øst-europæiske missere?? Jeg synes det er fint nok at man satser lidt på talenter og billig lottokupon'er. Men jeg synes også at FCM lige må tage sig sammen og lave nogle køb som f.eks. Borring. Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, men jeg synes vi skal til at købe nogle spillere som vi VED præstere, på højt niveau. Køb en Sverkos, køb en Larsen .. Jeg er små ligeglad, så længe at niveauet er der. Ja, de koster penge. Ja, de forlanger en løn som siger spar2, men nogle gange må man købe det fornødne.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

BW - 665 Skrev:
> j3pq3 Skrev:
> --------------------------------------------------

>
> Og hvis forsvaret en halv sæson lukker for mange
> mål ind så vi kommer i den "ekstreme situation" at
> vi ligger nr. 4 igen, skal vi så også kaste
> transferpolitiken ad H til og gå i panik? Du kan
> jo spørge et par andre velfungerende virksomheder
> hvordan de har det me at smide hele konceptet ud
> af vinduet så snart lokummet brænder.
>
> At hele den her debat så er en smule irrelevant,
> da de navne du tænker på slet ikke er realistiske
> at hente til klubben, det er så en anden sag.

Jeg har aldrig påstået at vi skulle lægge en hel ny transferpolitik, jeg mener bare vi kunne udvide vores ambitioner ved et evt. køb af en klasseangriber.
Og faktum er, at ud af de seksogtyve mål som er scoret for fcm, er hele 12 stk. lavet af hhv. borring, D. olsen og thygesen. det er da tegn på en mondre angrebskrise.

specielt når man ser på spillet i foråret hver angriberne har haft rig mulighed for at forbedre på deres statestikker. jeg kalder det uskarphed, hvad mon du kalder det?

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Jydepower Skrev:
> .. Med øst-europæiske missere?? Jeg synes det er
> fint nok at man satser lidt på talenter og billig
> lottokupon'er. Men jeg synes også at FCM lige må
> tage sig sammen og lave nogle køb som f.eks.
> Borring. Jeg ved det er nemmere sagt end gjort,
> men jeg synes vi skal til at købe nogle spillere
> som vi VED præstere, på højt niveau. Køb en
> Sverkos, køb en Larsen .. Jeg er små ligeglad, så
> længe at niveauet er der. Ja, de koster penge. Ja,
> de forlanger en løn som siger spar2, men nogle
> gange må man købe det fornødne.

nu er borring, som de fleste andre spillere der er købt til klubben, også en udviklingsspiller, så at sammenligne ham med (søren?!) Larsen og Sverkos er at ramme lidt ved siden af.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

j3pq3 Skrev:
> jeg kalder det uskarphed,
> hvad mon du kalder det?

Tja uskarphed er da altid godt rammende, men ord som manglende spilletid pga skader, manglende selvtillid, scoringskrise og forskellige angrebskonstellationer er da også gode ord
En spiller som Fall scorede jo vildt mange mål i starten, hvorimod han den sidste del af sæsonen slet ikke scorede
Så synes at der er mange parametre

Martin

Indlæg af Martin »

forzafcm Skrev:
> Han kunne også være en god spiller for FCM. Byt
> Danny ud med ham.
> http://www.bold.dk/nyt/Rommedahl-aaben-for-Danmark

Danny & Borring er vel de eneste som virkelig har leveret varen i efteråret, så jeg er uenig i din betragtning...

Herudover tror jeg, at Finanskrisen vil gøre, at vi ikke ser de store indkøb, da vi simpelt vil se tiden an, om sponsorne er villige til at fortsætter deres arrengementer, ellers kan vi jo faktisk være en smule på røven... Da vi kører en politik, hvor der skal være overskud på transfersiden..

Shadrak

Re: Sidste efterår vs. dette efterår

Indlæg af Shadrak »

For ligeat bakke dit indlæg op er det faktisk kun i en sæson på de sidste 6 lykkedes os at skrabe lige så mange eler flere point sammen som i år på dette tidspunkt og det var vores 1. sølvsæson, hvor jeg så vidt jeg husker havde et meget sammentømret hold. Så jeg vil mene det tegner ualmindeligt positivt mht, resten af sæsonen rent pointmæssigt.
Det er så rigtig nok, at spillet måske ikke har været super prangende. Men vi kan næsten ikke forvente mere pointmæssigt, end vi har fået ind i år. Brøndby, FCK og OB har virkelig fået skrabet mange point sammen og det er vel bare et cadeau til dem, det er jo det samme, som er nævnt så mange gange før. En tendens til, at de bedste hold for alvor danner en top og så er resten næsten i nedrykningsfarer. Men jeg kan ikke andet end være tilfreds med pointhøsten for 17 kampe.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Mener at vi endelig fik pengepungen frem og fik købt en spiller af høj kvalitet og med masser af potentiale! .. j3pq3

PS

Indlæg af PS »

Købet af Borring giver mere mening end et køb af Romme, nu ved jeg godt nok ikke hvor lang kontrakt han har tilbage og hvad han vil koste, men uanset hvor meget det drejer sig om, er pengene ikke nogen Fcm vil få ind igen ved at sælge ham senere pga hans alder.
Borring vil man formentlig kunne sælge for mere end han har kostet eller minimum det samme. Og sådan er Fcm jo nok nødt til at gøre i mange år endnu.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

j3pq3 Skrev:
> Jeg har aldrig påstået at vi skulle lægge en hel
> ny transferpolitik, jeg mener bare vi kunne udvide
> vores ambitioner ved et evt. køb af en
> klasseangriber.

Og hvorfor skal man købe et navn som får opmærksomhed på bold.dk og andre hjemmesider? Kan klasseangribere kun være spillere der er eftertragtede af storklubber, som vi alligevel ikke kan konkurrere med? Jeg er ikke uenig i at en skarp angriber kunne være velkommen, jeg mener bare de navne du, og andre, smider på bordet er komplet urealistiske - og/eller modstridende vores transferstrategi.

> Og faktum er, at ud af de seksogtyve mål som er
> scoret for fcm, er hele 12 stk. lavet af hhv.
> borring, D. olsen og thygesen. det er da tegn på
> en mondre angrebskrise.

Korrekt, dog vil jeg fremhæve Franks indsats som godkendt, han er altid farlig, men derudover ja det kan man godt sige.

> specielt når man ser på spillet i foråret hver
> angriberne har haft rig mulighed for at forbedre
> på deres statestikker. jeg kalder det uskarphed,
> hvad mon du kalder det?

Ikke enig, jeg synes ikke vores angribere får de bedste vilkår, vi har jo aldrig nogensinde haft en topscorer, og kun i en sæson haft Frank oppe omkring top-3, så vores angribere har traditionelt svære kår - når det er sagt, så er jeg enig i at for mange af vores angribere ikke har leveret.

Besvar