Vi kan sagtens blive enige om, at manglende organisation, motivation og en klar spilles koncept er det langt største problem. Jeg synes stadigvæk "fejlrate" eller ej, så starter vi altid med at trække os langt tilbage i kampenes start. Grunden til nogle mener hold som Brøndby klare det bedre er, at ligesom mange andre af top/subtop hold så spiller de med en nogenlunde klar koncept og ofte med 2 i front!!! Det er meget nemmere, at smide direkte bolde op til et to mands angreb og meget nemmere, at spille direkte hvis du spørger mig. Vi har i stedet for en defensiv ankermand til, at stå helt nede som center forsvarer til tider... Det giver bare et andet udgangs punkt og mere defensiv præg.mousebreaker skrev: ↑19. jul 2017, 16:02Nu gider jeg ikke for læsevenlighedens skyld ikke citere de efterhånden alenlænge indlæg incl citater
Vi spiller som udgangspunkt ikke defensivt. Men når organisationen ikke er på plads så sker der flere fejl end godt er. En af følgerne er at vi mister bolden alt for hurtigt og derfor kommer vi til at tilbringe mere tid på egen halvdel end ønsket. Det er ikke defensiv indstilling, det er pga for høj fejlrate. En anden uønsket ting pga dårlig organisation med samme effekt er at vi ikke får erobret bolde ofte nok og højt nok oppe på banen. Det giver færre chancer for at score.
Den lange bold op til Onuachu bliver også nævnt som et kritikpunkt samtidig med at man roser Brøndbys stil. Det giver slet ikke mening. Brøndby gør det endnu mere udtalt - de behøver ikke engang en target man. De vil bare have bolden væk fra egen zone og så jagte som vilde efter anden/tredje boldene.
Men de kører fint lige nu og så ser det jo flot ud. Jeg synes også vi til tider sparker for meget op på Paul, men det giver bare ikke mening at kritisere den tilgang og rose Brøndby som gør det endnu mere udtalt. Det ville derimod give mening at kritisere eget presspil som tidligere gav os et mesterskab og rose Brøndbys ditto fordi det er vældig godt organiseret
Hvis Thorup gerne vil være spilstyrende og satse på andre kvaliteter, så skal vi ikke have et postulat om, at vi skal spille som RA skriver.. (Jeg er egentlig ligeglad med hvordan vi spiller, så længe der er en klar plan og at spillerne passer på konceptet)
Nej problemet er altså at vi i endnu en sæson skal have en træner som ikke har en klar spillestil og alt for ofte laver taktiske fejl, dertil kommer hans ringe mandskabsbehandling og alt for venlige sind.. Thorup passer ikke ind i en klub som vores også selvom jeg tror han kan have et blik for talenter.