UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
31. aug 2020, 13:31
Saemala skrev:
31. aug 2020, 13:15
Stoffer skrev:
31. aug 2020, 12:32

Vi har haft fint held. Det er bare blevet pisset væk.

Der er ingen andre at bebrejde nu end holdene, der leverede elendige indsatser hjemme mod overkommelige modstandere. Så nu står vi overfor effing YB.

Det er ikke for at være efter dig, Sahl. Jeg synes bare, det er forkert, hvis fcm fans begynder at brokke sig over lodtrækningsuheld.
Det mener jeg overhovedet ikke. Generelt er vi sgu lidt uheldige med de lodtrækninger i de vigtige runder.
Vi har fint held i de tidlige, men der skal vi simpelthen kunne slå alle, så der er det lidt ligegyldigt.

Sidste år fik vi Rangers. Elendig lodtrækning.
18/19 Fik vi Astana & Malmø, begge skidt ud fra mulighederne.
17/18 Fik vi et af mellemholdene i Apollon Limasol.
16/17 Mellemhold i Osmanlispor.
15/16 Southampton. Elendig lodtrækning.

Vi skulle have lavet bedre resultater, ingen tvivl. Men vi kunne sagtens have bare en smule held i sprøjten, når det begynder at spidse til.
Den eneste jeg er enig i, det er Rangers. Det var uheldigt. De resterende var ok lodtrækninger givet vores seedning eller ej og øvrige mulige modstandere - og fraværet af optimale lodtrækninger gør os ikke uheldige, det gør os bare normale.

Men vi har hver især ret til at udlægge det, som vi vil. Jeg synes bare, vi bekræfter "FC Mindreværd" anklagen, hvis vi ryger ud til YB og igen til en svær modstander bagefter, og fortællingen bagefter er, at "det er også fordi vi altid er uheldige med lodtrækninger".
Jeg bruger det nu ikke som en undskyldning. Som jeg også skrev, så burde vi have gjort det bedre.
Det ændrer dog ikke på, at vores lodtrækninger ikke er noget at råbe hurra for.
Her er hvad vi har kunnet trække i kampene vi er røget ud af, de seneste år.

19/20: AEK Larnaca, FK Jablonec, Atromitos FC, Glasgow Rangers, FC Mariupol.
18/19: Malmø, Videoton, Athen. (5 useedet hold, dvs 40% chance for at trække et andet useedet).
17/18: Viitorul Constanta, FH Hafnarfjardar, Hajduk Split, Apollon Limassol, Panathinaikos.
16/17: FK Astana, Osmanlispor, FC Arouca, Lokomotiva Zagreb, AS Trencín

Ikke mange af de her hold, der kunne være værre end hvad vi fik. Panathinaikos, Athen og Astana. Det er vel ret beset det.
Lodtrækningsheld er en stor faktor, specielt i kvalifikationen. At sige andet er noget pjat.
Høvdingen af Herning

Raat33

Indlæg af Raat33 »

Efter at have læst lidt på YB's fanforum lyder det ikke ligefrem til at vi var deres ønskemodstander, nok næsten tværtimod!
Det mest positive de selv kan se i lodtrækningen er at Evander (måske) vil til Porto og at han fortsat er skadet! Det går mig trodsalt lidt mere fortrøstningsfuld at de ikke jubler over at have trukket os!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
31. aug 2020, 13:20
Iøvrigt, så er der vist nok stor økonomisk forskel på, hvordan vi træder ind i et evt Europa League gruppespil.

Slår vi YB, men taber i CL-playoff, mener jeg vi får vi en ekstra CL-bonus og dermed godt €50 mil for EL gruppespil.
Taber vi til YB og vinder EL-playoff (og ender dermed samme sted), modtager vi vist kun ca det halve.

Er der nogle der kan bekræfte dette?
Jeg har fra sidste år, har ikke set i år, men mon ikke det er sammenlignligt.
https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... %3D2616268

Klar med regnemaskinen?

Mestrer der ikke går i "et gruppespil" får €260,000 som bonus eller kompensation om man vil.
Ligeledes er der henholdsvis €380,000 og €480,000 for at spille CL Q2 og CL Q3 (for de hold de ikke går i gruppespil)

I CL Q4 (også kendt som Play-Off), får taberen €5m euro OG kvalificerer sig til Europe League, så rigtig nok, kan godt være ok business.

Til sammenligning i EL er udbetaling til alle i (ELQ1, Q2 og Q3), men i EL Q4 (også kendt som Play-off) er der kun €300,000 til det tabende hold. https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/n ... %3D2616279

Så de 5 millioner euro for evt. Champions League Q4, er nice. Men det er i gruppespil, det er sjov.
Så CL Q4 er målet både for økonomi, sikring af "et gruppespil" og at give den sportslige ledelse til at give lidt længere tid til at rette truppen til, i forhold til antallet af kampe.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Raat33 skrev:
31. aug 2020, 16:33
Efter at have læst lidt på YB's fanforum lyder det ikke ligefrem til at vi var deres ønskemodstander, nok næsten tværtimod!
Det mest positive de selv kan se i lodtrækningen er at Evander (måske) vil til Porto og at han fortsat er skadet! Det går mig trodsalt lidt mere fortrøstningsfuld at de ikke jubler over at have trukket os!
På bert.kassieas's forum, er der også bred enighed om at Midtjylland er det bedste useedede hold, så tror gerne på at vi langt fra er deres ønskemodstander, og så har de jo heldigvis away.
https://kassiesa.net/uefa/forum2/viewto ... &start=135

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Ifølge Oddset er kampen fuldstændig lige. 2,55 på hvert hold.

Bemærkelsesværdigt at Molde er favoritter ude mod Qarabaq, siger lidt om hvor god den lodtrækning havde været - eller Tel-Avic som giver 1,8 mod Brest hjemme..

Nå. Enig med øvrige i at YB trods alt er en kaliber, som man skal kunne slå hjemme for at begå sig europæisk.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lund7400 skrev:
31. aug 2020, 19:16
Ifølge Oddset er kampen fuldstændig lige. 2,55 på hvert hold.

Bemærkelsesværdigt at Molde er favoritter ude mod Qarabaq, siger lidt om hvor god den lodtrækning havde været - eller Tel-Avic som giver 1,8 mod Brest hjemme..

Nå. Enig med øvrige i at YB trods alt er en kaliber, som man skal kunne slå hjemme for at begå sig europæisk.
Undskyld, håber ikke jeg gentager mig selv for meget, bliver grumpy og monoton, men den sætning, giver jo ikke nogen mening.
Young Boys har 25.500 koef. point (i øvrigt havde Ludogorets 26.000), og er seedet til at ende i pot 2 i Europe League gruppespil. Der er 3 hold der allerede er kvalificeret til EL gruppespil på under 10.000 point. (FCM har 14.500)

Ja, og koef. point fortæller ikke hele sandheden, men er sikker på at man også kan finde ELO rating og andre måle og rating metoder som siger at "hvis man ikke slår et pot 2 hold, har man slet ikke noget at gøre i et gruppespil", ikke giver mening. For nuværende er vores målsætning at komme i et gruppespil, og så er det liga tragikomisk at det er sværere at komme i et gruppespil, end det er at komme ud af et.
Men vi har slået Ludogorets. Vi har noget at gøre i et europæisk gruppespil.

Det gør selvfølgelig ikke verden altid er lige, logisk og retfærdig. Kampen er så monster vigtig for at ambitionerne kan indfries.
Når, beklager, jeg må ud og finde en snickers mere og ønske god aften. ;)

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Nuvel, erstat europæisk med “Champions League” så er det ganske validt. Mindes at FCK måtte slå Ajax for at slå døren ind, der slipper vi nemmere med YB og eventuelt playoff hvor sværeste ikke er på niveau med Ajax heller.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lund7400 skrev:
31. aug 2020, 20:12
Nuvel, erstat europæisk med “Champions League” så er det ganske validt. Mindes at FCK måtte slå Ajax for at slå døren ind, der slipper vi nemmere med YB og eventuelt playoff hvor sværeste ikke er på niveau med Ajax heller.
Så vi enige :D

Var ikke specielt til din kommentar, har set den flere steder. Men her er vi i hvert fald enige. :D :fcmwolf:

Sahl

Indlæg af Sahl »

Stoffer skrev:
Sahl skrev:
31. aug 2020, 12:12
EL er vel også fint. Vi skal virkelig spille over evne også selvom det er hjemme for at vinde den.. Ikke meget held vi har når der trækkes lod..
Det positive er vi kan spille frit, vi er kæmpe underdogs.

Der er ingen andre at bebrejde nu end holdene, der leverede elendige indsatser hjemme mod overkommelige modstandere. Så nu står vi overfor effing YB.

Det er ikke for at være efter dig, Sahl. Jeg synes bare, det er forkert, hvis fcm fans begynder at brokke sig over lodtrækningsuheld.
Jeg er uenig og det skal der også være plads til. Kan se et par andre kom med facts herom.
Selvom jeg synes vi for det meste har dårlige lodtrækninger, så har jeg samme holdning som med Ludogorets kampen, hvis man vil i CHL så skal man kunne slå hold som YB. Jeg vil ikke være skuffet hvis man ryger ud til dem!

Ift. EL så er der altså meget forskel på hvad vi har haft fået og nogle af de små hold som vi kunne stå med... Men lad os lige få overstået YB kampen først, forhåbentlig er de ringe udenfor deres kunststofbane.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sahl skrev:
31. aug 2020, 22:05
Stoffer skrev:
Sahl skrev:
31. aug 2020, 12:12
EL er vel også fint. Vi skal virkelig spille over evne også selvom det er hjemme for at vinde den.. Ikke meget held vi har når der trækkes lod..
Det positive er vi kan spille frit, vi er kæmpe underdogs.

Jeg er uenig og det skal der også være plads til. Kan se et par andre kom med facts herom.
Selvom jeg synes vi for det meste har dårlige lodtrækninger, så har jeg samme holdning som med Ludogorets kampen, hvis man vil i CHL så skal man kunne slå hold som YB. Jeg vil ikke være skuffet hvis man ryger ud til dem!

Ift. EL så er der altså meget forskel på hvad vi har haft fået og nogle af de små hold som vi kunne stå med... Men lad os lige få overstået YB kampen først, forhåbentlig er de ringe udenfor deres kunststofbane.
YB har været ringe på udebane i Europa de seneste år. Så deres stats på twitter, det var ikke prangende (men kan ikke huske dem). De har dog også mødt hård modstand, det skal man have med. Den statistik er dog opnået i kampe med tilskuere. Vi er omvendt direkte dårlige på hjemmebane i Europa. Måske det på en underlig måde er en fordel, at vi ikke har tilskuere på. Det udtryk vi har haft hjemme, har i hvert fald ikke imponeret
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Indlæg af SimonH »

50% chance for en god lodtrækning om lidt.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Yes! Prag

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Slavia Prag hvis og såfremt vi går videre, og med hjemmebane i returopgøret.

Kan næsten ikke være den værste lodtrækning, uden jeg lige er updatet på deres hold.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
1. sep 2020, 12:10
Slavia Prag hvis og såfremt vi går videre, og med hjemmebane i returopgøret.

Kan næsten ikke være den værste lodtrækning, uden jeg lige er updatet på deres hold.
Det er den med afstand bedste lodtrækning (med mindre ferencvaros vinder over Zagreb)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Vel den næst-bedste lodtrækning så vidt jeg kan se, kun Zagreb/Ferenvacos ville have været bedre.

Besvar