Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Diebesten

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Diebesten »

Kent skrev:
31. jan 2019, 22:22
Diebesten skrev:
31. jan 2019, 22:14
Spørgsmålet er, om vi har en købsoption på Kurzawa? Jeg synes at han ser mega spændende ud!!
Det har vi.
Klasse! Kender vi summen?

THenry

Indlæg af THenry »

AltidFCM skrev:
31. jan 2019, 22:16
Jeg tror stadig, at vi skiller os af med nogle via udlån og salg. F.eks. Babaijde David kunne jeg godt se ryge nord på for små mio. og en god videresalgsklausul, inden deres transfervindue lukker deroppe.
Jeg er ret sikker på, at vi laver et salg på B. David, og er også ret sikker på, at destinationen bliver Norge for ham. Det norske vindue lukker først 31. marts, så der er ingen hastværk ift. til ham. Tror det svenske lukker engang i april, så det kan alternativt være en mulighed, men han har et fint navn i Norge.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Del Hende må ryste i bukserne hvis han ser den her video, Kurzawa er en assistkonge, der kan med begge ben

Kurzawa kan hamre den ind fra lang afstand, det kan han flere gange i den her video

Poulsen får en konkurrent som frisparkkonge og hjørnesparkskonge

Kian Hansen får en konkurrent ved indkast

https://vimeo.com/260101940

Jakla

Indlæg af Jakla »

Kurzawa kan vel også afløse Poulsen på sigt eller? Ser ud til at være en super spiller..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jakla skrev:
31. jan 2019, 23:04
Kurzawa kan vel også afløse Poulsen på sigt eller? Ser ud til at være en super spiller..
Ja, altså Andreas Poulsen ;)

Jakla

Indlæg af Jakla »

Hvorfor skulle han ikke kunne være spilstyrende på midtbanen? jeg synes videoen viser at det er muligt.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
31. jan 2019, 21:52
Undrer mig over Kurzawa, hvis man ikke har en købsoption på ham. Virker umiddelbart som et nederlag til akademiet.

Er ret begejstret over Patrick og Junior,
men håber at vi fremover husker akademiet og ikke bliver dropper eller svækker den del.

Spænende forår. Stor trup, men FCK får bestemt kamp til stregen.

Og forhåbentlig derved vi også får en god periode op til den vigtige august måned.
Jeg er ret sikker på, at akademiet stadigvæk er en vigtig del af FCM. De ledende folk i klubben er alle en del af "talentfløjen", og jeg synes egentlig mange af de handler vi har set flugter meget godt med de tanker Ankersen har forklaret til Sort Snak (i øvrigt det eneste sted, hvor jeg har set en uddybning af hans tanker - kan derfor kun opfordre til donation til Sort Snaks videreførelse) inden for de seneste 9 måneder i 2 podcasts.

Jeg husker ikke hans formuleringer 100%, men han snakker om mulighederne på det brasilianske marked i en af dem, og han taler også om, at hente bedre og større talenter ind på holdet/akademiet end tidligere. Derfor kommer vores ageren i dag egentlig ikke helt bag på mig.

Jeg tror f.eks., at tanken er, at en spiller som Patrick kan gøre andre de akademispillere bedre, da niveauet simpelthen bliver højnet, når vi køber U-landsholdsspillere i Brasilien til at skærpe konkurrencen.

Niveauet for at komme på vores 1. hold er klart stigende, men det er kun naturligt, hvis man vil vinde mesterskaber, spille i Europa og være et dynasti. Jeg tror helt klart på, at vejen til vores 1. hold er blevet svære og længere for akademispillerne (også derfor jeg tidligere har snakket om vejen for akademispillere går via Fredericia), men jeg vil godt love dig, at vi ikke dropper akademiet, da det er akademispillere, som Kjær, Reid, J. Andersen, Lössl og Sisto m.v., der gør at vi kan få så store transferindtægter, som vi kan, og tiltrække bedre og bedre spillere til både akademi og førstehold, da vi har bragt os i en position, hvor vi har gode cases for udvikling af unge talenter og efterfølgende salg til større og bedre klubber (hvor de har succes) end tidligere. Vi er dermed kommet højere op i værdikæden og er blevet meget mere attraktive som klub.

En anden væsentlig grund til, at vi ikke dropper akademiet er, at det har reddet vores røv flere gange. Både Dempo og Benham købte sig ind pga. et stærkt akademi, og dermed afværgede akademiet i hvert fald indirekte et par konkurser. Benham er interesseret i akademiet, Ankersen har vist også tidligere været tilknyttet akademiet, Steinlein udtalte tidligere i denne måned, at han troede, at han skulle være akademidirektør resten af sine dage, og vi valgte klart "talentføjen" til sidst vi skulle hyre en sportschef og en ny cheftræner. Jeg er ret sikker på, at alle betydende figurer i klubben kender alt til akademiets betydning for, hvor vi er som klub i dag!

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Nu kan jeg læse at den tidligere fck’er Kacaniklic er ledig på markedet, og OB pønser på ham. Jeg synes han virker spændende, men har ikke kendskab til hans nuværende niveau. Er der nogen der kan fortælle om ham kunne være noget for os, eller er vi bare kommet en hylde eller 2 over ham? Når OB er ude efter ham, kan han vel ikke være helt så god længere.. :-D

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Nu tænker jeg lidt på den stakkels Kraev. :D Jeg har set Kenneths udtalelser, men jeg kan under ingen omstændigheder se ham få mange spilminutter eller blive en impact-sub med købet af Junior. Mayron også. Så skal det være tiltænkt midtbanen/off. midt i tilfælde af skift til 352. Der er simpelthen SÅ mange foran knægten.

Han burde få spilletid et andet sted i foråret - men, det sker åbentbart ik'.

Peter

Indlæg af Peter »

RandomHero skrev:
31. jan 2019, 23:22
Nu kan jeg læse at den tidligere fck’er Kacaniklic er ledig på markedet, og OB pønser på ham. Jeg synes han virker spændende, men har ikke kendskab til hans nuværende niveau. Er der nogen der kan fortælle om ham kunne være noget for os, eller er vi bare kommet en hylde eller 2 over ham? Når OB er ude efter ham, kan han vel ikke være helt så god længere.. :-D
Vi har købt det vi skal nu - Vi har fået lukket hullet på venstrebacken, suppleret op i midterforsvaret med James for at erstatte 2 skader og vi har hentet Junior ind som afløser for Paul - Ser ham egentligt ikke få meget spilletid i foråret andet end små indhop og måske pokalkampen imod Kolding.

Har svært ved at se hvad vi skulle med endnu en offensiv spiller - Eller kantspiller for den sags skyld med Rilwan, Mabil, Wikheim, Onyeka, Kjeldsen fra U19 osv.

Har svært ved at se at vi skulle hente mere anyways vi mangler intet!

Godt arbejde af Svend nu må vi se om dem vi har hentet kan integreres i Danmark og på holdet :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Bum, så er vinduet lukket.
Eller i hvert fald i de fleste interessante ligaer.

Hvordan er det bl.a. Schweiz, Østrig, Ungarn, Tjekkiet. Rumænien, Polen og Bulgarien har åbent i nogle få dage.
Norge og Sverige har et langt vinduet.
Finland, Ukraine, Kazakstan og Brasilien i øvrigt også.

Kina og Rusland har også et langt vindue, og nok de eneste der kunne være interessant hvis vi skal snakke de store penge.

Peter

Indlæg af Peter »

Steffen am skrev:
1. feb 2019, 00:11
Bum, så er vinduet lukket.
Eller i hvert fald i de fleste interessante ligaer.

Hvordan er det bl.a. Schweiz, Østrig, Ungarn, Tjekkiet. Rumænien, Polen og Bulgarien har åbent i nogle få dage.
Norge og Sverige har et langt vinduet.
Finland, Ukraine, Kazakstan og Brasilien i øvrigt også.

Kina og Rusland har også et langt vindue, og nok de eneste der kunne være interessant hvis vi skal snakke de store penge.
Portugal også, men ja der kommer ikke til at ske det store. David ud til Norge for et par millioner er vel det eneste der skal/kommer til at ske ud. :fcm:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Man behøver ikke være bekymret for akademiet. Ingen i klubbens ledelse glemmer hvem vi er og hvorfor vi er her. Akademiet er grundstenen vi er bygget på (FCM 2.0).
Javist det bliver hårdere at komme på fordi vi nu har brugt mange skillinger på at hente store talenter udefra. Til gengæld bliver træningsmiljøet det skarpere og mere spændende. Målet med 40% spilletid til akademiet kan man dog godt skyde ned. Selv hvis man tæller en Sviatchenko med i den statistik (afgjort en fejl og manipulation hvis man gør) kommer vi ikke i nærheden.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sniper

Indlæg af Sniper »

Synes det har været et super vindue lige bortset fra at jeg havde håbet og forventet Paul blev solgt. Synes måske de 13 mill der blev forlangt er skudt lidt over målet, men tror også vi havde accepteret mindre bud. Må håbe vi alligevel for Good-Paul at se i foråret selvom jeg har min tvivl.
I mine øjne er det helt vildt spændende vi har fået slået døren op til det brasilianske marked, kan vi skabe os et godt ry der så ligger der potentielt meget guld og venter på os. Og så er det sq da fedt at se sambabold på Mch. Evander og hans far skal have meget af æren for at det er lykkedes, jeg er meget spændt på hvad impact det giver med så mange talentfulde brassere i klubben.
Med Kurzawa tror jeg faktisk at MDH er en smule presset, han må kunne se at der kommer voldsom konkurrence ind til hans position, jeg ville være en smule bekymret for spilletid hvis jeg var ham.
Men "som sædvanlig" et fedt vindue at være fcm´er, selvom det trak lidt ud denne gang, hvor er det fedt vi er rykket et par hylder op både på transfer salg og køb, det er virkelig nogle seriøse beløb vi ruller med.
Det er ALDRIG kedeligt at være fcm´er :fcm: :fcm: :fcm:

Flemse

Indlæg af Flemse »

mousebreaker skrev:
1. feb 2019, 06:15
Selv hvis man tæller en Sviatchenko med i den statistik (afgjort en fejl og manipulation hvis man gør)
Kan du ikke lige forklare den påstand lidt nærmere?

Låst