SL: Midtjylland vs. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: SL: Midtjylland vs. FCK

Indlæg af DenStolteJyde »

Det er egentlig sjovt.. Back Bak, Rømer og NK dækker/dækkede alle 3 HB og DM..
I min verden virker det lidt som om at hvis en spiller ikke rigtig kan gøre det godt nok andre steder så bliver de rykket til højre back? :)

#32 er så et kapitel for sig selv.. Som ungdomsspiller startede han jo som angriber. senere blev han rykket ind i det centrale forsvar. Så fandt man så på at han kunne spille som 6'er og som 8'er (det sidste så vi godt nok ikke meget til) og endelig fandt man ud af at det var HB han hørte til på..

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Havde Bak startet sin karriere på HB så var han kommet en del længere tror jeg, og havde fået landskampe. Det var næsten for sent han fandt sin optimale plads.
Man kan jo godt frygte det samme med Rømer, men umiddelbart virker han til at være bedre på DM end HB.

974

Indlæg af 974 »

Den smule han rent faktisk nåede med ligalandsholdet omkring 2006 var det så vidt jeg husker som defensiv midtbane

Jeg fandt lige nedenstående liste over spillere på landsholdet i 2006/7
Ved ikke om han kunne have slået nogle af dem af, sådan rigtigt
Lars Jacobsen startede sin landsholdskarriere i marts 2006 som højre back, og havde den jo ret fast
I 2007 skiftede Bach til Heerenveen, og spillede mest på midten

Forsvarsspillere:
Daniel Agger Liverpool FC, Per Krøldrup AC Fiorentina, Martin Albrechtsen West Bromwich Albion, Jan Kristiansen FC Nürnberg, Michael Gravgaard FC København, Martin Laursen Aston Villa, Thomas Helveg Odense Boldklub, Per Nielsen Brøndby IF, Lars Jacobsen FC København, Brian Priske Club Brügge, Niclas Jensen FC København, Bo Svensson Borussia Mönchengladbach.

Midtbanespillere:
Jesper Grønkjær FC København, Jonas Kamper Arminia Bielefeld, Thomas Gravesen Celtic FC, Peter Løvenkrands FC Schalke 04, Claus Jensen Fulham FC, Christian Poulsen Sevilla FC, Daniel Jensen Werder Bremen, Dennis Rommedahl Charlton Athletic, Martin Jørgensen AC Fiorentina, Mikkel Thygesen Borussia Mönchengladbach, Thomas Kahlenberg AJ Auxerre, Rasmus Würtz AaB.

Med al den info :-)
Så tænker jeg da bestemt det samme som dig - tænk hvis han nu kun havde spillet der
På den anden side var hans forskellige pladser måske det, der var med til at gøre KBB til lige den spiller, som vi alle har elsket så højt i vores klub :-)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja det kan du have ret i. Det gav ham måske den alsidighed som gjorde ham speciel.

Men jeg tror nu han kunne have ydet Lars Jacobsen konkurrence. Men omvendt, så havde han faktisk succes som centerforsvarer i Heerenveen. Der er trods alt også langt mellem de danske spillere der opnår succes i udlandet.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Han startede vel I Holland der og blev så rykket op på den defensive?
I Midtjylland tilgengæld er det ikke mange kampe han har fået som defensiv midt.
Har han egentlig spillet midterforsvar siden han er kommet hjem igen?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja han blev også købt til midterforsvaret og spillede der først, så vidt jeg husker.

974

Indlæg af 974 »

Det var jo ikke sådan med lutter kæmpe succes at #32 spillede i midterforsvaret :-)
Vi så tit nogle lidt for vilde raids væk fra forsvaret, og derfor blev det også meget mere passende da han kom ud på backen, hvor det ikke betød helt så meget :-)
Her må man dog også sige at han fik spillet med stor, stor succes lige til det sidste !

Besvar