Ny hovedsponsor
-
Steffen am
Re: Ny hovedsponsor
Nu vil jeg på ingen måde betegne mig som værende ekspert indenfor sponsorering og marketing.
Men med den viden jeg har, har marketing og derved sponsorater altid været en fluvks størrelse og dermed også svært at måle på en enkelt sæson, da formålet må være at indprente sig hos modtageren over tid.
Ydermere har Jyske Bank ikke gjort det nemmere for modtageren ved skiftevis at bruge BRF Kredit (hjemmebane) og Jyske Bank (Udebane og Europa).
Ved selvfølgelig ikke om der er noget "back-stage" der ikke har været som de har forventet, eller de havde regnet med at hive nogle B2B kunder, men må indrømme jeg ikke er overbevist om Jyske Banks marketings-strategi.
Måske mangel på is i maven eller man synes Silkeborg er et mere attraktivt produkt nu de er tilbage i ligaen?
http://aoh.dk/artikel/fcm-mister-hovedsponsor
Men med den viden jeg har, har marketing og derved sponsorater altid været en fluvks størrelse og dermed også svært at måle på en enkelt sæson, da formålet må være at indprente sig hos modtageren over tid.
Ydermere har Jyske Bank ikke gjort det nemmere for modtageren ved skiftevis at bruge BRF Kredit (hjemmebane) og Jyske Bank (Udebane og Europa).
Ved selvfølgelig ikke om der er noget "back-stage" der ikke har været som de har forventet, eller de havde regnet med at hive nogle B2B kunder, men må indrømme jeg ikke er overbevist om Jyske Banks marketings-strategi.
Måske mangel på is i maven eller man synes Silkeborg er et mere attraktivt produkt nu de er tilbage i ligaen?
Det er en irriterende situation og det fremstiller både os og Jyske Bank/BRF i et dårligt lys. Det må vel næsten hænge sammen med, det du beskriver om Silkeborg?Steffen am skrev:Nu vil jeg på ingen måde betegne mig som værende ekspert indenfor sponsorering og marketing.
Jeg ved intet om marketing KPI'er/ROI'er og hvad man eller anvender til at måle på den kommercielle succes af et sponsorat, men jeg er helt enig med dig, steffen am, hvad havde man regnet med på en enkelt sæson, som ikke er blevet opfyldt?
Samlet set må vi bare erkende, at det er en uheldig blamage på sæsonen, som er svær at spinne positivt.
-
mousebreaker
Det lyder også ret vildt at et hovedsponsorat kun koster 3-5 mio om året. Det dækker jo kun lønnen til den dyreste spiller i truppen, that's it!
Har vi virkelig så dårligt et brand at sælge at det ikke kan indbringe mere? Sponsorerne står ikke ligefrem i kø, så jeg kan dog godt se det er svært at presse prisen op. Når man ikke kan få mere i et hovedsponsorat så fortæller det jo alt om hvor vigtigt det er at kvalle til EL gruppespillet - også gerne oftere end hvert andet år.
Har vi virkelig så dårligt et brand at sælge at det ikke kan indbringe mere? Sponsorerne står ikke ligefrem i kø, så jeg kan dog godt se det er svært at presse prisen op. Når man ikke kan få mere i et hovedsponsorat så fortæller det jo alt om hvor vigtigt det er at kvalle til EL gruppespillet - også gerne oftere end hvert andet år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
mousebreaker skrev:Det lyder også ret vildt at et hovedsponsorat kun koster 3-5 mio om året. Det dækker jo kun lønnen til den dyreste spiller i truppen, that's it!
præcis det undrer jeg mig også over - forstår nu godt at man gerne vil til gruppespil... af økonomiske grund.. det er da for trist at høre på at FCM ikke på rigtige kan finder ud af at lave forretning.. eller er det bare mig.. ??
Hvordan Jyske Bank har regnet sig frem til det, kunne være interessant at vide. Sjældent har FCM da fået så meget omtale som i forbindelse med EL-kampene.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Er helt af samme opfattelse. Hvordan de er kommet frem til det er for mig uforståelig.Ravnen skrev:Hvordan Jyske Bank har regnet sig frem til det, kunne være interessant at vide. Sjældent har FCM da fået så meget omtale som i forbindelse med EL-kampene.
Men det er jo netop ikke omtale, som det handler om. JB udtaler, at de ikke kan leve af branding. Det handler om forretning. Altså hvorvidt deres sponsorat har skaffet dem tilstrækkelig med nye kunder i butikken. Det vurderer de ikke, at det har gjort. De er sådan set supertilfredse med samarbejdet, eksponeringen mv - men de har bare ikke kunnet måle effekten på bundlinjen.Ravnen skrev:Hvordan Jyske Bank har regnet sig frem til det, kunne være interessant at vide. Sjældent har FCM da fået så meget omtale som i forbindelse med EL-kampene.
Edit: her er lidt mere fra den oprindelige artikel i HF:
- Vi stopper, fordi vore kommercielle forventninger til sponsoratet ikke er blevet indfriet. Vi har generelt skærpet vore krav til, at vi kommercielt kan måle effekten af vore sponsorater og dermed retfærdiggøre dem, forklarer Anders Dam, ordførende direktør i Jyske Bank, i et mailsvar til Folkebladet.
Han understreger dog i samme mail, at man har følt sig godt modtaget og fået god behandling hele vejen. Og han afviser ikke at vende tilbage ved en senere lejlighed.
- Samarbejdet med klubben har været til et rent 12-tal. Den er meget profesionel og dygtigt ledet. Men vi kan ikke leve af branding - der skal følge målbare forretninger med. Det har vi desværre ikke kunnet registrere, lyder det fra Anders Dam, der har stået i spidsen for Jyske Bank i 19 år.
-
Steffen am
Ja, antallet kunder er naturligvis nemt at måle, men hvordan opgør du det bare efter en sæson.
20 kampe med BRF Kredit på maven og 29 kampe med Jyske Bank på maven. (hvorfor så ikke holde det til et navn og styrke det navn, og dermed også have mere validitet i din udregning)
Har hørt fra bank verdenen, faktisk fra Jyske Bank får det ikke skal være løgn, at danskere generelt er meget dårlige til at skifte bank, og folk som regel kun skifter bank hvis de er utilfredse med deres nuværende.
Hvorfor at Jyske Bank går meget op i hvordan de står som 2. valg.
Der er lavet undersøgelse omkring disse, Jyske Bank plejer at ligge på ca. 10 % som 2. valg, og dermed go-to bank, hvis man er utilfreds med sin nuværende.
Hvis den så er steget til 12 % f.eks., er det jo genialt for Jyske Bank, men det er ikke nødvendigvis man kan læse de tal her og nu, og slet ikke efter så kort en periode.
20 kampe med BRF Kredit på maven og 29 kampe med Jyske Bank på maven. (hvorfor så ikke holde det til et navn og styrke det navn, og dermed også have mere validitet i din udregning)
Har hørt fra bank verdenen, faktisk fra Jyske Bank får det ikke skal være løgn, at danskere generelt er meget dårlige til at skifte bank, og folk som regel kun skifter bank hvis de er utilfredse med deres nuværende.
Hvorfor at Jyske Bank går meget op i hvordan de står som 2. valg.
Der er lavet undersøgelse omkring disse, Jyske Bank plejer at ligge på ca. 10 % som 2. valg, og dermed go-to bank, hvis man er utilfreds med sin nuværende.
Hvis den så er steget til 12 % f.eks., er det jo genialt for Jyske Bank, men det er ikke nødvendigvis man kan læse de tal her og nu, og slet ikke efter så kort en periode.
Jeg er helt enig. Både Realkredit og bank er jo ikke et område hvor der flyttes kunder fra dag til dag. Derfor virker det ikke som noget oplagt parameter. Men derfor kan det jo godt være en valid måling fra JB - at man i første omgang indgik en 1-årig aftale tyder jo også på, at det et forsøg fra deres side.
Så må vi jo bare finde en anden. Vi har da heldigvis mange trofaste sponsorer som har været med i mange år 
-
mousebreaker
Jeg tror godt man kan være sikker på at det er en beslutning Jyske Bank ikke har taget let på. Da de indgik samarbejdet havde de garanteret nogle målbare parametre hvor de gerne ville kunne notere sig en forbedring. Da det så ikke er sket så har de taget det rigtige valg for dem.Kent skrev:Jeg er helt enig. Både Realkredit og bank er jo ikke et område hvor der flyttes kunder fra dag til dag. Derfor virker det ikke som noget oplagt parameter. Men derfor kan det jo godt være en valid måling fra JB - at man i første omgang indgik en 1-årig aftale tyder jo også på, at det et forsøg fra deres side.
Alternativt er det bare en pæn måde at sige farvel på uden at smække med døren
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Herning Folkeblad havde valgt at undlade denne passage fra den gratis udgave af artiklen.
Det ændrer lidt mit syn på klubbens håndtering. Synes dog stadig det er skidt at der ikke er en ny løsning klar.Samarbejde til et 12-tal
Han understreger dog i samme mail, at man har følt sig godt modtaget og fået god behandling hele vejen. Og han afviser ikke at vende tilbage ved en senere lejlighed.
- Samarbejdet med klubben har været til et rent 12-tal. Den er meget profesionel og dygtigt ledet. Men vi kan ikke leve af branding - der skal følge målbare forretninger med. Det har vi desværre ikke kunnet registrere, lyder det fra Anders Dam, der har stået i spidsen for Jyske Bank i 19 år.
FC Midtjylland begyndte jagten på en ny hovedsponsor for en lille måneds tid siden, da det stod klart, at Jyske Bank og bankens realkreditinstitut næppe ville forlænge.
-
Steffen am
Ja, ikke helt uvæsentlig.
Men ved ikke hvad klubben skulle have gjort anderledes. En klub som Brøndby har vel også i perioder gået i lange perioder uden afklaring på et hovedsponsorat?
Men ved ikke hvad klubben skulle have gjort anderledes. En klub som Brøndby har vel også i perioder gået i lange perioder uden afklaring på et hovedsponsorat?
-
Steffen am
Med 7 dage til næste kamp og vigtigere, 22 dage til næste gældende kamp, hvor der er brug for en officiel spillertrøje.
Ingen rygter eller løse teorier omkring ny hovedsponsor?
I forhold til spillertrøjen, kunne der være en plan B.
JBS badge rykket ned som hovedsponsor (mener kun der må være en sponsor på trøjen til europæiske kampe alligevel(?),
Unicef på trøjen eller noget helt andet?
Ingen rygter eller løse teorier omkring ny hovedsponsor?
I forhold til spillertrøjen, kunne der være en plan B.
JBS badge rykket ned som hovedsponsor (mener kun der må være en sponsor på trøjen til europæiske kampe alligevel(?),
Unicef på trøjen eller noget helt andet?
Der er jo også MCH, de har før været klar og der er jo en vis synergi effekt