Det kan man vel ikke helt sammenligne, da Jonas Dal er FCM'er af kød og blod. Men hvordan er det aftalen mellem FCM, Hobro og Jonas Dal blev skruet sammen? - lejede Hobro ikke Jonas i første omgang, eller er jeg helt forkert på den her?Kent skrev:I øvrigt lyder det plausibelt, at der har været kontakt til Dal og at dette er blevet afvist. Det vil i hvert fald forklare de meget illoyale (overfor Hobro) udtalelser Jonas er kommer med i dag. Han faldbyder sig jo nærmest til FCM, mens han fortsat er ansat i Hobro. Prøv at forestille jer, at Glen var kommet med lignende udtalelser om et ønske om at træne FCK......
Ny cheftræner
Re: Ny cheftræner
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Jo, det var leje i første omgang. Og klart at der er gode relationer mellem Hobro og FCM. Men derfor er Jonas' udtalelser stadig meget usædvanlige. Han er altså ansat hos en konkurrent, men udtaler alligevel at FCM er et drømmejob, og at han ville tage det med det samme,mhvis han blev tilbudt det i morgen.
Har du nogensinde før set lignende udtalelser i dansk fodbold? - jeg mindes det ikke. Selv Thyge ventede med lignende udtalelse til efter han var røget til BIF.
Har du nogensinde før set lignende udtalelser i dansk fodbold? - jeg mindes det ikke. Selv Thyge ventede med lignende udtalelse til efter han var røget til BIF.
Jonas Dal til FCM?
Det ligger lige for på et tidspunkt, men kommer det ikke for tidligt?
Jeg tænker ikke, at det bør være plan A, men kan man ikke lande en stor profil, så kunne han være et glimrende alternativ som back-up planen, og i det tilfælde er det meget rart at kende Hobros pris.
Et par refleksioner over plusser og minusser for Dal(udbyg gerne listen eller kommentere herpå):
For:
- Man vil hellere have "evolution frem for Revolution" for at bruge Ankersens ord, da han kender klubben ind og ud
- Dal har givet en stor stjerne hos Steinlein også jf. tidligere udtalelser
- Er der en grund til nogle bookmaker har lukket for spil på ham?
- Kan de udtalelser, som Kent referer til være en del af et større forhandlingsspil, hvor FCM har henvendt sig til Hobro, der har sagt nej og måske vil presse prisen op, hvorefter Dal er ude at signalere, hvad han selv ønsker?
- Nordjyske Medier erfarer ligesom EB, at FCM har forhørt sig hos Hobro om muligheden for at købe Dal fri.
- Han vil passe godt ift. udmelding om at talentudvikling stadigvæk er vigtig
- Fodboldfilosofien passer fint ift. FCM
Imod:
- Det harmoner dårligt med udmeldingen i sidste uge om, at man vil give sig god tid til at finde den rette træner, hvis man allerede nu har truffet valget om den nye træner
- Han virker for ung og uerfaren ift. de udmeldte ambitioner
- Ingen europæisk erfaring eller trænererfaring på topniveau
- Næppe et trænernavn, der egenhændigt kan tiltrække "store udenlandske profiler" a la Kadlec til klubben
Det ligger lige for på et tidspunkt, men kommer det ikke for tidligt?
Jeg tænker ikke, at det bør være plan A, men kan man ikke lande en stor profil, så kunne han være et glimrende alternativ som back-up planen, og i det tilfælde er det meget rart at kende Hobros pris.
Et par refleksioner over plusser og minusser for Dal(udbyg gerne listen eller kommentere herpå):
For:
- Man vil hellere have "evolution frem for Revolution" for at bruge Ankersens ord, da han kender klubben ind og ud
- Dal har givet en stor stjerne hos Steinlein også jf. tidligere udtalelser
- Er der en grund til nogle bookmaker har lukket for spil på ham?
- Kan de udtalelser, som Kent referer til være en del af et større forhandlingsspil, hvor FCM har henvendt sig til Hobro, der har sagt nej og måske vil presse prisen op, hvorefter Dal er ude at signalere, hvad han selv ønsker?
- Nordjyske Medier erfarer ligesom EB, at FCM har forhørt sig hos Hobro om muligheden for at købe Dal fri.
- Han vil passe godt ift. udmelding om at talentudvikling stadigvæk er vigtig
- Fodboldfilosofien passer fint ift. FCM
Imod:
- Det harmoner dårligt med udmeldingen i sidste uge om, at man vil give sig god tid til at finde den rette træner, hvis man allerede nu har truffet valget om den nye træner
- Han virker for ung og uerfaren ift. de udmeldte ambitioner
- Ingen europæisk erfaring eller trænererfaring på topniveau
- Næppe et trænernavn, der egenhændigt kan tiltrække "store udenlandske profiler" a la Kadlec til klubben
Kan ikke huske hvor jeg så det, må jeg indrømme, men efter sigende skulle det være fordi at de fleste bookmakere, havde hjulman som den de troede alle ville satse på, men en stor del af dem der har spillet, har valgt at spille på Dal i stedet for og de har derfor valgt at lukke for spil på dal indtil videre.THenry skrev:- Er der en grund til nogle bookmaker har lukket for spil på ham?
Om det er en røver fra bookmakerne, er meget muligt, men det er ihvertfald hvad der blev meldt ud, om hvorfor spil var lukket på Dal.
Haha ja jeg skulle også lige til at poste det. Værsgo Benham, her har du dit europæiske gruppespil hvert år. Med en kapacitet som Hiddink tror jeg det er muligt 
ALTERNATIVET >> FÅ GLEN TILBAGE <<
Smid en guldrandet kontrakt foran Glen, i møde kom ham på de punkter han har manglet, sæt hans løn op til mestertræner niveau og giv ham en solid check med som bonus.
Det korte af det lange er, at vi ikke kan få nogen bedre cheftræner end Glen. Han lever og ånder for vores klub, han er så dybt passioneret og entusiastisk. Hele spillertruppen står bag ham. Måske skulle bestyrelsen vågne op og give ham et tilbud, som han ikke kan sige nej til???
Jeg synes der bliver opgivet lidt for nemt. Glen har lige mod alle odds sikret os vores første mesterskab. Der burde rejses en statue af ham foran MCH Arena! Han burde dagen efter mesterskabet være tilbudt en rigtig kontrakt i stedet for den funktionæraftale. I stedet må han sige op fordi klubben ikke vil i mødekomme ham. Er det ikke lidt svagt?? Tak for guldet, vi finder bare en anden cheftræner...?
Smid en guldrandet kontrakt foran Glen, i møde kom ham på de punkter han har manglet, sæt hans løn op til mestertræner niveau og giv ham en solid check med som bonus.
Det korte af det lange er, at vi ikke kan få nogen bedre cheftræner end Glen. Han lever og ånder for vores klub, han er så dybt passioneret og entusiastisk. Hele spillertruppen står bag ham. Måske skulle bestyrelsen vågne op og give ham et tilbud, som han ikke kan sige nej til???
Jeg synes der bliver opgivet lidt for nemt. Glen har lige mod alle odds sikret os vores første mesterskab. Der burde rejses en statue af ham foran MCH Arena! Han burde dagen efter mesterskabet være tilbudt en rigtig kontrakt i stedet for den funktionæraftale. I stedet må han sige op fordi klubben ikke vil i mødekomme ham. Er det ikke lidt svagt?? Tak for guldet, vi finder bare en anden cheftræner...?
Nej tak. Glen har valgt at sige stop, uanset hvad det skyldes at han ikke ville mere, så er han videre af sind og har været det længe. Han har tænkt over det en tid og er nået til det punkt hvor han slutter et kapitel, så nej tak til at hente ham tilbage, han er som sagt videre og tvivler også på at han vil tilbage. Det ville alligevel heller ikke blive det samme.Ravnen skrev:ALTERNATIVET >> FÅ GLEN TILBAGE <<
Selvom jeg godt kan lide Glen, og han har gjort det over alt forventning, tvivler jeg faktisk også på at han kan løfte holdet til næste niveau.
Jeg tror ikke han er videre af sind eller har været det på noget tidspunkt. Han brænder jo 100% for FCM, ingen der har hørt ham tale i mesterskabsdagene kan være i tvivl om dette. Det er en vaskeægte klubmand, som vi burde strække os langt for at beholde.
Fair nok at du ikke tror det.
Jeg ved bare med mig selv og med venner og kolleger at når man opsiger et job og ikke mindst et hvor man evt. har gået og været frustreret en tid. Så tænker man over og vurderer situationen flere gange over en periode og når man så endelig siger op, så er det næsten som en lettelse, uanset hvor glad man har været for jobbet.
Jeg tror Glen er videre, og trænger til en pause så derfor siger jeg nej tak. Derud over håber jeg også at klubben hæver overliggeren lidt og går efter noget erfaring og en som kan løfte holdet. Det er jeg ikke helt sikker på at Glen kan.
Jeg ved bare med mig selv og med venner og kolleger at når man opsiger et job og ikke mindst et hvor man evt. har gået og været frustreret en tid. Så tænker man over og vurderer situationen flere gange over en periode og når man så endelig siger op, så er det næsten som en lettelse, uanset hvor glad man har været for jobbet.
Jeg tror Glen er videre, og trænger til en pause så derfor siger jeg nej tak. Derud over håber jeg også at klubben hæver overliggeren lidt og går efter noget erfaring og en som kan løfte holdet. Det er jeg ikke helt sikker på at Glen kan.
-
Jesper BW1100
Lad os kigge frem og så ellers hylde og huske Glen for hans fantastiske præstationer for os. Glen kommer ikke tilbage. Uanset om han så fik en kæmpe hyre og fuld bestemmelse mv. vil han ikke have interesse. Når Glen har besluttet sig noget er det endegyldigt. Desuden ville det også være at spille fallit at genansætte én efter alt det ballade her. Der skal friske kræfter til.
Jeg er ganske klar over at min tanke er 99% utopi. Men 1% kan også ske. Jeg tror ikke Glen er der hvor han er lettet, absolut ikke.
Der er flere aspekter i din idé om at få Glen tilbage, men jeg ser to "gode" grunde til at det IKKE sker nu. 1) Signalet i at lade ham gå, for derefter at hente ham tilbage igen - man viser udadtil at man ikke har styr på en skid, og ikke kan klare tingene internt, hvilket ikke ligefrem er noget der lokker spillere og andre trænere til, og 2) kræver det, at Steinlein tager sine ting og smutter, hvilket (desværre) ikke sker, før han bliver smidt ud på røv og albuer. Hvis Glen kommer tilbage, bliver det ikke i den nærmeste fremtid, da det kræver at Steinlein smutter.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Hmm jeg er ikke sikker på at historien er helt så enkel, at det er Glen mod Claus. De har jo kendt hinanden i mange mange år og brænder begge sindsygt meget for vores klub. Men Glen kom måske ind i jobbet, under nogle vilkår som sigtede mod at han var firmaets mand og langt hen af vejen var båret af stolthed over at få jobbet. Betingelserne har ændret sig, Glen er vokset og er en helt anden træner i dag end da han startede, så burde hans mening også veje tungere nu end da, specielt efter et fantastisk mesterskab som har været FCMs drøm i ufattelig lang tid. Glen er manden der gjorde det, som vi drømte om, selvfølgelig i et team, men ingen er vel i tvivl om hvor meget Glen har været styrmanden med sin dedikation og vilje.
Jeg synes man forhastede sig da man sagde ham op med det samme. Der var et halvt års opsigelse, man kunne måske have fundet hinanden i den periode eller i det mindste have haft god tid til at finde en ordentlig afløser.
Jeg synes man forhastede sig da man sagde ham op med det samme. Der var et halvt års opsigelse, man kunne måske have fundet hinanden i den periode eller i det mindste have haft god tid til at finde en ordentlig afløser.
Glen kommer ikke tilbage lige nu. Men jeg kunne sagtens se ham returnere til os engang. Hvem ved, hvor vi står om fem-ti år?