AlwaysFCM skrev:Jeg er faktisk optimistisk mht. returkampen. Den interne aggressivitet der var mellem spillerne, og FCM så i de sidste 25 min. hvor meget mere klasse de er end EFB, at pokalen nærmest foræres i år (taget i betragtning af de øvrige hold) - ud fra de ting, tror jeg sgu godt FCM kan se de bare skal derned og vinde. De er jo klasser over EFB, det så vi jo. Og en "stor"sejr over fiskerne, er overhovedet ikke urealistisk? FCM spiller jo godt under pres, det så man jo igen i dag, og det vil de jo så også gøre fra start af i returkampen.
Jeg har en positiv følelse omkring det, jeg tror på sejr over EFB i returkampen. Men nu har jeg jo ikke ligeså mange skills indenfor "de indre følelser" omkring resultatet, som Ravnen har
Men jeg tror ikke det er en så svær opgave, som mange ser det. overhovedet. Det lykkes drenge, og jo flere der kommer til havnebyen, jo bedre. Vi skal fandme være den tolvte mand, i større grad end de fiskere var i dag på MCH arena, hold kæft hvor er de esbjergfans flabet mht. lys og krudt.

Jeg er enig med dig - FCM bør og skal kunne vinde den returkamp. Esbjergs program er på papiret ret kompakt og i øvrigt tabelmæssigt set yderst alarmerende dels såfremt Aab (forbyd dette at ske!) og Lyngby (mod et pokaltræt FCN) vinder deres kampe i den kommende runde, mens Efb selv taber til OB (forbyd dette ligeså), og dels, mht. næste runde, at de sætter point til mod Nordsjælland, mens Aab fx slår eller spiller uafgjort mod Lyngby hjemme.
Efb. vil - worst case scenario (for dem) - være isolerede i bunden og være ude af pokalen, såfremt det hele går galt. Et alternativ -som vil være slemt for såvel os som sandsynligvis dansk fodbold i almindelighed - er naturligvis at de ligger til nedrykning og samtidig står med en eventuel pokalfinale sejr, eller et nederlag til en af de to øvrige nedrykningskandidater fra den anden semifinale. Best case er naturligvis, at de tæver OB og sparer kræfter torsdag (og taber med fx 0-3

)
For mig at se bør (og vil?) efb gå til opgøret torsdag med en viden om, at resultatet fra i går kan gøre det ud for en finaleplads og at det derfor handler om at forsvare den hjem, evt. med en enkelt pind på kontra, hvilket måske definitivt vil vælte FCMs finaledrømme. Jeg nægter at tro på at de vil være tilfredse med at skulle ud i forlænget spilletid og skulle FCM eller de selv komme foran, så vil det først være svær defensiv, og såfremt FCM så ligger til sejr, så vil de antageligvis (positive tanker) lægge sig mere eller mindre fladt til sidst.
Jeg tror således ikke fiskerne har mod (overmod), råd eller kræfter nok til at spille på begge heste - der er simpelthen for meget at tabe ved at rykke ned og i øvrigt potentielt set stå med en skadet og eller karantæneramt trup forud for de resterende kampe i ligaen. De mangler både FCN, Aab og RFC, og såfremt de allerede sætter point til i den kommende weekend, mens deres konkurrenter vinder, så ser det allerede ud som om det godt kan blive meget svært for dem at komme tilbage.
Mht. FCM, så venter der godt nok en aldeles svær udekamp allerede lørdag

, men, når det så er sagt, så har ulvene (især pokalmæssigt set) i modsætning til efb bedre tid til at restituere både før torsdagens opgør og efterfølgende inden mandagskampen hjemme mod Sønderjyske, hvor fiskerne spiller den vigtige kamp mod FCN dagen forinden. Imo skal gutterne tage til Esbjerg og vise at de er berettiget til at komme i finalen igen i år. To hurtige mål, så tror jeg den er hjemme - også med Richard M's formaninger i baghovedet...
Problemet er imidlertid, at det netop kan være manglen på kvalificerede afslutninger og målgivende afleveringer, som snarere end Efb's egne evner til at hive sejren hjem, der bliver afgørende på torsdag. For nettet skal sgu blafre bag Winde og sandsynligheden for at det sker med en gentagelse af det scenarie, der kendetegnede store dele af kampen i går, hvor der er masser af udmærket spil og boldbesiddelse, men ikke tilsvarende med afslutninger og chanceskabende afleveringer, er nok ikke særlig stor. Det hjalp dog at få gjort spillet mere offensivt, hvilket især sås i de sidste ti min, hvor FCM igen, ligesom i de foregående par kampe, var klart bedst

. Et sådant angrebsspil og gerne med flere afslutninger udefra vil resultere i en sejr til FCM. Det er jeg sikker på!
En iagttagelse angående det angrebsmæssige er at der er en tendens til at baglinjen synes mere interessant at søge, end det egentlige direkte spil mod mål. Dette gør, som jeg ser det, ofte spillet for nemt at aflæse for modstanderene. Problemet med at gå direkte igennem hæmmes - som det ligeså kan iagttages - imidlertid af at Izunna ofte synes at skulle agere playmaker, hvilket i al fald i går, ikke lykkedes særlig godt. Han har store forcer i det defensive spil, mens han endnu mangler meget fremadrettet. Omvendt glider JP ikke ind i rollen som spilfordeler, sådan som man fx har set på landsholdet (ja det var før skaden), men tager til gengæld ofte tilbageløb til den def. midtbane, hvor jeg - misforståelse kan være tilstede - troede Izunna skulle klare de fleste af ærterne.
Positivt er det imidlertid så ofte at det lykkes - især for Bak - at bryde og vende spillet. Det bør kunne udnyttes bedre, men bør samtidig tilskynde til ekstra påpasselighed, da det er risikabelt, når det sker højt oppe på banen.
En sidste iagttagelse er at Sly måske er begyndt at se lidt opgivende ud. Observationen skyldes måske snarere medfølelse fra undertegnedes side end egentlige realiteter, men han har virkelig slidt uden at få afkast af sin indsats - undtagelsen var dog den målgivende aflevering i går. Jeg ser - især for hans egen men selvfølgelig også for klubbens skyld - gerne at han snart rammer kassen, for så tror jeg der kommer tilbagebetaling til ham på den konto. Han er, tror jeg, en målmaskine i svøb, og transformationen dertil kunne meget belejligt vise sig, at gå igang allerede lørdag. Om han så skal finde takterne fra en mere tilbagetrukket rolle eller om han skal ligge helt fremme synes, som jeg ser det, i øjeblikket ikke at være helt sikkert. Dog syntes der måske at være tegn på, at hans samspil med Hvilsom (som generelt var godt) i går fungerede rigtig godt når han kom i løb fra en position lidt tilbage på banen.
Trods nederlaget i går, så tror jeg på en sejr torsdag - jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet (det skulle da lige være resultatet derinde) end at skulle i Parken igen i år.