FCM-EFB onsdag d. 27 kl. 18.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: FCM-EFB onsdag d. 27 kl. 18.00

Indlæg af 974 »

De får ingen problemer med at slå Esbjerg dernede igen!
Spørgsmålet er selvfølgelig med hvor meget

0-1 har vi jo prøvet det er bare ikke nok
1-2 giver en spændende omkamp
Alt andet end esbjerg sejr og uafgjort må jo så være fint nok - eks vil en 0-5 kamp igen give FCM pladsen i finalen

Spørgsmålet er så - Hvordan slipper vi for at Sylvester kommer med til Parken :roll:
Og det er ikke Igboun jeg mener ;-)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Sylvester skrev:Angående Hvilsoms mål, er der så mulighed for at se den på nettet et eller andet sted? For mig at se, så det ud som om bolden allerede var på vej i mål og han derfor "stjal" Slys mål en smule?
Jeg synes at gentagelsen på stadion viste at bolden allerhøjst havde snittet stolpen, så intet tyveri der.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Administrator skrev:
Sylvester skrev:Angående Hvilsoms mål, er der så mulighed for at se den på nettet et eller andet sted? For mig at se, så det ud som om bolden allerede var på vej i mål og han derfor "stjal" Slys mål en smule?
Jeg synes at gentagelsen på stadion viste at bolden allerhøjst havde snittet stolpen, så intet tyveri der.
http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=845e4a7f67 ... 184&page=1

Og det er helt rigtigt set, hvilket også tydeligt ses på videoen her. :)
FC Midtjylland

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

AlwaysFCM skrev:Jeg er faktisk optimistisk mht. returkampen. Den interne aggressivitet der var mellem spillerne, og FCM så i de sidste 25 min. hvor meget mere klasse de er end EFB, at pokalen nærmest foræres i år (taget i betragtning af de øvrige hold) - ud fra de ting, tror jeg sgu godt FCM kan se de bare skal derned og vinde. De er jo klasser over EFB, det så vi jo. Og en "stor"sejr over fiskerne, er overhovedet ikke urealistisk? FCM spiller jo godt under pres, det så man jo igen i dag, og det vil de jo så også gøre fra start af i returkampen.

Jeg har en positiv følelse omkring det, jeg tror på sejr over EFB i returkampen. Men nu har jeg jo ikke ligeså mange skills indenfor "de indre følelser" omkring resultatet, som Ravnen har ;)

Men jeg tror ikke det er en så svær opgave, som mange ser det. overhovedet. Det lykkes drenge, og jo flere der kommer til havnebyen, jo bedre. Vi skal fandme være den tolvte mand, i større grad end de fiskere var i dag på MCH arena, hold kæft hvor er de esbjergfans flabet mht. lys og krudt. :)
Jeg er enig med dig - FCM bør og skal kunne vinde den returkamp. Esbjergs program er på papiret ret kompakt og i øvrigt tabelmæssigt set yderst alarmerende dels såfremt Aab (forbyd dette at ske!) og Lyngby (mod et pokaltræt FCN) vinder deres kampe i den kommende runde, mens Efb selv taber til OB (forbyd dette ligeså), og dels, mht. næste runde, at de sætter point til mod Nordsjælland, mens Aab fx slår eller spiller uafgjort mod Lyngby hjemme.

Efb. vil - worst case scenario (for dem) - være isolerede i bunden og være ude af pokalen, såfremt det hele går galt. Et alternativ -som vil være slemt for såvel os som sandsynligvis dansk fodbold i almindelighed - er naturligvis at de ligger til nedrykning og samtidig står med en eventuel pokalfinale sejr, eller et nederlag til en af de to øvrige nedrykningskandidater fra den anden semifinale. Best case er naturligvis, at de tæver OB og sparer kræfter torsdag (og taber med fx 0-3 :) )

For mig at se bør (og vil?) efb gå til opgøret torsdag med en viden om, at resultatet fra i går kan gøre det ud for en finaleplads og at det derfor handler om at forsvare den hjem, evt. med en enkelt pind på kontra, hvilket måske definitivt vil vælte FCMs finaledrømme. Jeg nægter at tro på at de vil være tilfredse med at skulle ud i forlænget spilletid og skulle FCM eller de selv komme foran, så vil det først være svær defensiv, og såfremt FCM så ligger til sejr, så vil de antageligvis (positive tanker) lægge sig mere eller mindre fladt til sidst.

Jeg tror således ikke fiskerne har mod (overmod), råd eller kræfter nok til at spille på begge heste - der er simpelthen for meget at tabe ved at rykke ned og i øvrigt potentielt set stå med en skadet og eller karantæneramt trup forud for de resterende kampe i ligaen. De mangler både FCN, Aab og RFC, og såfremt de allerede sætter point til i den kommende weekend, mens deres konkurrenter vinder, så ser det allerede ud som om det godt kan blive meget svært for dem at komme tilbage.

Mht. FCM, så venter der godt nok en aldeles svær udekamp allerede lørdag :shock: , men, når det så er sagt, så har ulvene (især pokalmæssigt set) i modsætning til efb bedre tid til at restituere både før torsdagens opgør og efterfølgende inden mandagskampen hjemme mod Sønderjyske, hvor fiskerne spiller den vigtige kamp mod FCN dagen forinden. Imo skal gutterne tage til Esbjerg og vise at de er berettiget til at komme i finalen igen i år. To hurtige mål, så tror jeg den er hjemme - også med Richard M's formaninger i baghovedet...

Problemet er imidlertid, at det netop kan være manglen på kvalificerede afslutninger og målgivende afleveringer, som snarere end Efb's egne evner til at hive sejren hjem, der bliver afgørende på torsdag. For nettet skal sgu blafre bag Winde og sandsynligheden for at det sker med en gentagelse af det scenarie, der kendetegnede store dele af kampen i går, hvor der er masser af udmærket spil og boldbesiddelse, men ikke tilsvarende med afslutninger og chanceskabende afleveringer, er nok ikke særlig stor. Det hjalp dog at få gjort spillet mere offensivt, hvilket især sås i de sidste ti min, hvor FCM igen, ligesom i de foregående par kampe, var klart bedst :) . Et sådant angrebsspil og gerne med flere afslutninger udefra vil resultere i en sejr til FCM. Det er jeg sikker på!

En iagttagelse angående det angrebsmæssige er at der er en tendens til at baglinjen synes mere interessant at søge, end det egentlige direkte spil mod mål. Dette gør, som jeg ser det, ofte spillet for nemt at aflæse for modstanderene. Problemet med at gå direkte igennem hæmmes - som det ligeså kan iagttages - imidlertid af at Izunna ofte synes at skulle agere playmaker, hvilket i al fald i går, ikke lykkedes særlig godt. Han har store forcer i det defensive spil, mens han endnu mangler meget fremadrettet. Omvendt glider JP ikke ind i rollen som spilfordeler, sådan som man fx har set på landsholdet (ja det var før skaden), men tager til gengæld ofte tilbageløb til den def. midtbane, hvor jeg - misforståelse kan være tilstede - troede Izunna skulle klare de fleste af ærterne.
Positivt er det imidlertid så ofte at det lykkes - især for Bak - at bryde og vende spillet. Det bør kunne udnyttes bedre, men bør samtidig tilskynde til ekstra påpasselighed, da det er risikabelt, når det sker højt oppe på banen.

En sidste iagttagelse er at Sly måske er begyndt at se lidt opgivende ud. Observationen skyldes måske snarere medfølelse fra undertegnedes side end egentlige realiteter, men han har virkelig slidt uden at få afkast af sin indsats - undtagelsen var dog den målgivende aflevering i går. Jeg ser - især for hans egen men selvfølgelig også for klubbens skyld - gerne at han snart rammer kassen, for så tror jeg der kommer tilbagebetaling til ham på den konto. Han er, tror jeg, en målmaskine i svøb, og transformationen dertil kunne meget belejligt vise sig, at gå igang allerede lørdag. Om han så skal finde takterne fra en mere tilbagetrukket rolle eller om han skal ligge helt fremme synes, som jeg ser det, i øjeblikket ikke at være helt sikkert. Dog syntes der måske at være tegn på, at hans samspil med Hvilsom (som generelt var godt) i går fungerede rigtig godt når han kom i løb fra en position lidt tilbage på banen.

Trods nederlaget i går, så tror jeg på en sejr torsdag - jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet (det skulle da lige være resultatet derinde) end at skulle i Parken igen i år. :D

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

NyX

Jeg tror ikke på at Esbjerg nedprioriterer pokalen, ellers havde de vel gjort det allerede igår. I går stillede de vel tæt på deres stærkeste opstilling med Høgh, Risp, Rieks, Lange, Winde, Janssen m.fl. og med det kanonresultat de lavede, så vil det være ulogisk at sælge hjemmekampen. Tværtimod tror jeg de ser det som en kærkommen lejlighed til at banke lidt selvtillid og tro ind i spillerne og det er vel ikke svært at se hvordan sådan en pokalfinale kan bruges til noget positivt for et hold i nød.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Ravnen skrev:At være nede med et enkelt mål, er klart bedre end at være nede med to eller tre :mrgreen:

Esbjerg risikerer let at komme til at stå og forsvare, hvilket vil give os oceaner af plads. 2-1 eller 3-1 til os, i ordinær spilletid, er bestemt muligt. Nu ved spillerne også hvad der skal til, en smal føring kan nemt være en sovepude i en returkamp.
Men reelt er vi ikke nede med et enkelt, vi ved jo der skal mindst 2 mål til for at vinde den kamp :(

Ville gerne tro på det, men vores målform og spil giver mig ikke alverden med optimisme og det gør historien omkring den slags kampe heller ikke. Det er UHYRE sjældent at et hold avancerer i en cupturnering når først man har tabt 2-1 hjemme, det sker vel næppe mere end 5% af gangene. Det eneste eksempel jeg kan huske er FCK som vandt 2-0 ude over Ajax, efter at have tabt 2-1 hjemme. :cry:

NyX

Indlæg af NyX »

Sylvester skrev:NyX

Jeg tror ikke på at Esbjerg nedprioriterer pokalen, ellers havde de vel gjort det allerede igår. I går stillede de vel tæt på deres stærkeste opstilling med Høgh, Risp, Rieks, Lange, Winde, Janssen m.fl. og med det kanonresultat de lavede, så vil det være ulogisk at sælge hjemmekampen. Tværtimod tror jeg de ser det som en kærkommen lejlighed til at banke lidt selvtillid og tro ind i spillerne og det er vel ikke svært at se hvordan sådan en pokalfinale kan bruges til noget positivt for et hold i nød.
Jeg tror du har ret mht. selvtilliden, men jeg tror det i højere grad gjaldt opgøret i går. Med en sejr på heden har de både tanket selvtillid og tillige forstærket muligheden for avancement. Overlevelse samt pokalfinale og europæisk deltagelse vil med garanti lune oven på endnu en halvsløj sæson fra deres side.

Når det så er sagt, så tror jeg at meget afhænger af weekendens resultater. Efb vil som du siger ikke sælge finalepladsen, men de vil heller ikke købe billetten til finalen såfremt det koster en isoleret plads under stregen. Muligvis vil de satse på et hurtigt mål, men lykkes det ikke vil der antageligvis (og alligevel) blive spillet med 10 mands forsvar resten af kampen, mens der nok vil blive sparet folk såfremt FCM kommer foran med mere end et enkelt mål. Afgørelsen falder enten rigtig tidligt, eller i de sidste 25 min af anden halvleg.

Skulle både Lyngby, Aab og RFC vinde i weekenden og Efb selv tabe, så har de stadig blot 25 point, mens de nærmeste konkurrenter har 31. Der vil til den tid 'kun' være 15 point tilbage at spille om, hvoraf minimum de 6 (7) skal hentes uden at de nærmeste konkurrenter får point. De kan (skal) selv tage skridtet ugen efter mod FCN, og taber de der, ja så er der 12 point tilbage at spille om, samt eventuelt 9 eller flere op til FCN.

Havde de tabt i går så tror jeg (heller) ikke de havde satset torsdag. Dertil kommer, at jeg, som jeg skriver, tror de vil nedprioritere hjemmekampen, da der som jeg ser det, altså skal holdes trit med de nærmeste konkurrenter i bundstriden, såfremt Efb ikke skal spille i en lavere række i næste sæson. Deres udgangspunkt er godt, og det er hvad de indtil videre tager med, hvis du spørger mig. Også selvom de skulle vinde over OB - så er kampen mod FCN ugen efter vigtigere end en potentielt opslidende kamp mod FCM torsdag.

974

Kontrollør smuglede romerlys med til kamp

Indlæg af 974 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 545217.ece

Det er ikke nemt at dæmme op for romerlys mv, når det er kontrolløren der har smuglet dem ind :-)

Brugeravatar
AlwaysFCM

Re: Kontrollør smuglede romerlys med til kamp

Indlæg af AlwaysFCM »

974 skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 545217.ece

Det er ikke nemt at dæmme op for romerlys mv, når det er kontrolløren der har smuglet dem ind :-)
HAHA, hvor er det både genialt og til grin på samme tid :D

En anden ting: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-gode-ven

De skal bare nakkes i returen på torsdag. Høgh udtaler han ikke synes FCM er så gode som tabellen viser. Tabellen har altid ret - efter min mening.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Og gu' er det så realistisk FCM går ned og vinder over EFB! de har den dårligste hjemmebanestatistik lige pt, og FCM er klasser over Esbjerg, hvilket vi også så de sidste 25 min. igår. Jeg tror virkelig på det, og er egentlig ikke så nervøs. Eller jo sgu, jeg er nervøs, men alligevel tryg. Årh for fanden, det giver ingen mening:D bare i forstår budskabet:

Så er det heller ikke værre, Fcm tabte første kamp 2-1 på hjemmebane, men det er satme tit man ser hold slå hinanden 2-0, 3-0, 4-0, 3-1 osv osv. Spørgsmålet er bare, om FCM virkelig vil det, for så kan de! ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Kontrollør smuglede romerlys med til kamp

Indlæg af pr0j3ct »

AlwaysFCM skrev:En anden ting: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... n-gode-ven

De skal bare nakkes i returen på torsdag. Høgh udtaler han ikke synes FCM er så gode som tabellen viser. Tabellen har altid ret - efter min mening.
Efb er heller ikke så gode som tabellen viser :D

Derud over syntes jeg vi har gjort det uhyre svært for os selv, med en utroligt skuffende indsats i "første halvleg" af pokal semi´en. At vi ikke kan sætte os op til sådan en kamp og ikke mindst fra start, er mig en gåde og jeg må ærligt indrømme, at jeg har min tvivl, om vi kan ændre dette i returen til en finaleplads til FCM. 2+ måls sejr, det tyder altså ikke godt, med vores seneste, efterhånden lange periode med kæmpe problemer med at lave mål og ikke mindst lukke en kamp, når vi trods alt har fået sneget en enkelt kasse ind, samt vores efterhånden vante, store forsvars fejl, som man efterhånden har en følelse af og ikke mindst frygt for kommer i hver kamp.
Men meget kommer an på den kommende kamp i ligaen. Vi skal på en svær opgave, mod et Aab mandskab, der har tanket selvtillid, scorer mål og ikke mindst er begyndt at tro på sejrene, hvor vi et eller andet sted står stille og ikke er kommet meget videre, samt Efb og deres kamp.
Jeg må erkende jeg har min tvivl om de kommende kampe, men mener også at vi burde kunne sætte os op til at give den fuld skrue og kæmpe for de muligheder vi nu engang har og skal kunne hente en sejr over Aab og fortsætte jagten på europæisk og ikke mindst sejre i Esbjerg og sikre os den finaleplads.
Vi skal sikre os europæisk fodbold næste sæson og som minimum i den pokalfinale.

felisan

Indlæg af felisan »

Nogen der ved hvor slemt det gik Ipsa igår?

NyX

Indlæg af NyX »

Jeg har tidligere i denne tråd argumenteret for at Esbjerg efter denne runde kunne hænge med en vis legemsdel i vandskårpen forud for mødet med FCM torsdag og deres vigtige kamp mod FCN næste søndag. Som rundens resultater indtil videre har taget sig ud, har såvel Lyngby, Randers og Aab :cry: fået vigtige point, mens man må formode, at fiskerne selv får det rigtig svært mod OB i aften, hvor et nederlag vil fasttømre deres sidsteplads med en realitet, der hedder 5 point op til stregen med 5 runder og hermed 15 resterende point tilbage at spille om. De kan ligeledes hverken spille sig forbi eller op på siden af Randers, der pt. indtager 11. pladsen, og der er derfor næppe tvivl om, at de skal have point såvel i aften som i de resterende kampe, såfremt de ikke skal tage turen ned.
I næste runde møder de FCN, som de skal slå, mens Aab venter runden efter - karantæner (såfremt de ryger ud mod os og får sådanne) og skader - ja måske endda en pokalfinale i et i forvejen presset program - er således det sidste esbjergenserne har brug for i deres jagt på livsvigtige point. Situationen er altså for deres vedkommende, såfremt der ikke indtræffer et mirakel, på flere måder uholdbar og trist.
Konklusionen er derfor, at selvom det også torsdag er op til FCM selv at klare ærterne, hvis de vil i pokalfinalen igen i år, så tror jeg ikke, at Esbjerg kommer til at yde den store modstand. De har 1-2 resultatet i baghånden, og det giver dem mere 'ro' til at tænke på det resterende program i ligaen. Skulle de gå videre, så tager de selvfølgelig en finale og den hæder det giver, men skulle de torsdag stå foran risikoen for en forlænget mod FCM eller en opslidende gang defensiv fodbold, så tror jeg de sparer kræfterne og tager det som det kommer, hvilket må give den nødvendige plads og chance til ulvene. Kort sagt så har Efb ikke råd til at vinde og eller gå videre, såfremt det koster overlevelsen i superligaen. Om de har evnerne vil jeg lade være usagt, men omvendt bør FCM have evnerne til at afgøre det, både med eller uden det ovennævnte scenarium in mente. Jeg tror på sejr og avancement - ja faktisk bliver jeg sgu lettere skuffet, hvis ikke det lykkes :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Esbjerg spillede meget mere frigjort i den første semifinale, end da gør i ligaen. Jeg tror pokalen er et positivt afbræk for dem, et sted at tanke selvtillid til de vigtige opgør i ligaen. Slår de os i returen, og kommer i finalen, vil det give truppen, klubben og ikke mindst byen og fansene, et ordentligt boost. Det er den slags energi, som det kan give, der kan betyde alt, i de sidste superligakampe. Derfor tror jeg ikke de lader sig falde.

Umiddelbart virker det bedste for os, hvis de slår OB i aften, alene fordi det kan holde liv i vores sølvhåb (selvom vi ærligt talt ikke har fortjent sølv, men det har OB og Brøndby jo heller ikke denne sæson... so what the h... )
Problemet er bare at Esbjerg, i tilfælde af sejr over OB, får noget momentum med sig til pokalsemifinalen. Omvendt giver OB dem en gang tæv i aften, så vil de være mærkede af det, men sølvchancen for os, vil være ovre. Så sølv eller pokalen... eller ingenting :|

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Ravnen skrev:Esbjerg spillede meget mere frigjort i den første semifinale, end da gør i ligaen. Jeg tror pokalen er et positivt afbræk for dem, et sted at tanke selvtillid til de vigtige opgør i ligaen. Slår de os i returen, og kommer i finalen, vil det give truppen, klubben og ikke mindst byen og fansene, et ordentligt boost. Det er den slags energi, som det kan give, der kan betyde alt, i de sidste superligakampe. Derfor tror jeg ikke de lader sig falde.

Umiddelbart virker det bedste for os, hvis de slår OB i aften, alene fordi det kan holde liv i vores sølvhåb (selvom vi ærligt talt ikke har fortjent sølv, men det har OB og Brøndby jo heller ikke denne sæson... so what the h... )
Problemet er bare at Esbjerg, i tilfælde af sejr over OB, får noget momentum med sig til pokalsemifinalen. Omvendt giver OB dem en gang tæv i aften, så vil de være mærkede af det, men sølvchancen for os, vil være ovre. Så sølv eller pokalen... eller ingenting :|
Vi har hentet vores sidste sejr i denne sæson, kan ikke se hvem vi kan slå

Besvar