U19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob

Re: U19

Indlæg af Jacob »

Hvad vil du have? Skal vi udsende en pressemeddelelse hvori vi bekendtgør at vores akademi er ganske middelmådigt, og en række klubber faktisk har overhalet os indenom?

Come on. Det er nok ikke måden at bevare tiltrækningskraften på.

uschel

Indlæg af uschel »

nej da slet ikke. Jeg prøver bare at oplyse de åbenbart mange herinde som går i den vildfarelse at vi PT er absolut førende både i danmrk og i Norden. Der er ikke andet for end at komme op på hesten og blive endnu bedre og udvikle vores akademi endnu mere så vi igen kan komme i front

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

uschel skrev:nej da slet ikke. Jeg prøver bare at oplyse de åbenbart mange herinde som går i den vildfarelse at vi PT er absolut førende både i danmrk og i Norden.
Lige PT har vi ikke Danmark eller nordens bedste akademi, og det tror jeg alle er enige om. Og jeg synes på ingen måde heller, at FCM ledelsen giver udtryk for at vi ER danmarks og nordens bedste akademi, de giver udtryk for at GERNE VIL være danmarks og nordens akademi, hvilket på ingen måde er urealistisk.
uschel skrev:Der er ikke andet for end at komme op på hesten og blive endnu bedre og udvikle vores akademi endnu mere så vi igen kan komme i front
Siger indermillionerne dig noget? FCM kunne garanteret også finde en hedgefond, som Brøndby kort lige har været indenom. Men de vælger at finde en investor, der hovedsageligt vil investere i FCM's akademi. Og han har valgt FCM, selvom der også var mange andre bejlere (fullham eksempelvis), fordi han synes FCM's akademi ser ekstremt lovende ud fremtidigt. Jeg tror der er mange ting vi ikke ved om akademiet, og jeg tror heller ikke der skal være så meget offentlig opmærksomhed på de unge talenter, da det kan risikere at ødelægge deres udvikling.
FC Midtjylland

master1

Indlæg af master1 »

AlwaysFCM skrev:
Sylvester skrev:
Kan forresten læse at Daniel Dulong Meineke, Vito Hammershøy-Mistrati, Niklas Søgaard og Nicolaj Ritter stopper i FCM. Daniel Dulong Meineke er da 93er og en ganske habil målmand, hvor skal han hen?
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Der står dog ikke noget om Meineke. Og det er stadig ukendt hvor Vito fortsætter karrieren. Men Søgaard, koch og Hvilsom (som vi dog har vist i noget tid) har lavet fuldtidsaftaler med FCM. Hvor har du læst Meineke stopper?
Hvilsom fik sidste år fuldtidskontrakt , som løber til 2015. Det ved vi alle.

Koch var vel på vej til at runde 1.holds-truppen, eftersom han var udtaget til en kamp, og kunne have fået debut. En skade satte dog en stopper for resten af sæsonen. Har vidst fået kontrakt på 2 eller 3 år. Dvs. man tror på ham.

Søgaard har fået ét år.

Ritter blev tilbudt ét eller to år, men ville hellere til Silkeborg.

Meineke stopper og skal til HB Køge.

uschel

Indlæg af uschel »

der er da talrige eksempler på at Klubben og specielt steinlein har udtalt at vi tilbyder det bedste af det bedste i danmark.. her er lige et par eksempler

http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=4892
http://www.fcm.dk/index.php?ID=233&topID=233
Om mht til de måske kommende mio kr fra Indien har vi stadig til gode at se hvad det ender med. Når sådan et simpelt faktum som at der er langt mellem Indien og danmark kan komme bag på klubben og betyde en væsenlig forsinkelse på hele projektet. Og når inderne går ud i medierne og sammenligner os med Barca og Ajax akademier så virker det ikke helt gennemarbejdet. Og når vi eftersigende er blevet valgt frem for talrige storklubbers akademier minder det med om da Afrikas største talent under 23 år Vores allesammens guldfugl Poku valgte os fremfor klubber som HSV og Sporting Lissabon osv Øregas.... Min pointe er ro på og lad os se hvad det ender med til sidst

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

uschel skrev:Min pointe er ro på og lad os se hvad det ender med til sidst
Præcis :)
FC Midtjylland

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kom egentlig til at tænke på noget... De 100.000.000 (eller hvor meget det er) som i får af ham inderen, hvad skal de bruges til?
Jeg er klar over de skal bruges på akademiet, men hvad er det man vil forbedre? Er det er bedre scouting netværk, bedre faciliteter eller hvordan?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Hvis man kigger FS Midtvest samarbejdet i sømmene, er der faktisk kun én spiller der er slået igennem derfra, nemlig Julle.
Leon Jessen?

uschel

Indlæg af uschel »

Han er ganske rigtigt fra en fs midtvestklub "BIF" men tror der menes fs midtvest spiller som er gået akademisystemet. Leon er såvidt jeg husker 86er og fik vist debut allerede før akademiet blev oprettet. Så det er helt rigtigt set at der er umådeligt mellem snapsene når man ser på antallet af lokale akademidrenge som har gået hele vejen igennem akademiet og slået igennem for alvor på 1 holdet

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Apropos U19 !

Vi har idag solgt vores U19 målmand til en superligarival!
Kan selvf. godt forstå at han vælger et andet superligamandskab da der sikkert er større chance for superligaspilletid! Men selvf. ærgeligt for os hvis nu vi vælger at sælge Jonas L lige pludslig! Ikke fordi det virker som om at han lige bliver skudt af med det samme?
( bl.a. pga. det trælse U21 EM mesterskab og afslutningen på superligaen! )

http://www.bold.dk/nyt/HB-Koege-henter-ung-FCM-keeper
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

uschel

Indlæg af uschel »

Mit gæt er nu at klubben har fortalt Daniel M at de satser på Oliver Korch

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

uschel skrev:Mit gæt er nu at klubben har fortalt Daniel M at de satser på Oliver Korch
Ja det er rigtigt nok... Det er også et fantastisk udstillingsvindue han har gang i iøjeblikket med U19 landsholdet! ( Så må vi håbe U19 landsholdet ikke laver en U21 FCMsviner, ved at sende alle fcmspillerne på bænken det meste af tiden! )
Selvom det tror jeg nu ikke i og med at de var med til EM i foråret. :)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Der er altså en grund til den dreng har været til prøvetræning i diverse storklubber bl.a. Genoa og Juventus i italien. Jeg tror FCM kunne have tjent mange penge på den dreng, ærgeligt at han allerede nu vil op på højeste niveau i danmark, som FCM jo desværre ikke kan give ham.
FC Midtjylland

uschel

Indlæg af uschel »

som jeg ser det har Korch allerede nu overhalet Meiniche så jeg kan da godt forstå han gerne vil til HBK hvor de har 2 unge målmænd i 1 holdstruppen, hvorfor chancen for som min at komme på bænken er en del større end hos os.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

bobthebuilder_dk skrev:Men selvf. ærgeligt for os hvis nu vi vælger at sælge Jonas L lige pludslig! Ikke fordi det virker som om at han lige bliver skudt af med det samme?
Jeg tror, fadæsen Bordinggaard har sat en stopper for dét sommerskifte. Men selv hvis Lössl alligevel skulle blive solgt, så har vi en kompetent mand mere, inden vi skal ned at grave i U-regi efter en målmand. Kasper Jensen er svaret.

Held og lykke til Meineke. Hvis han vil vinde en målmandspost i Superligaen, er HB Køge den absolut korteste vej, så jeg forstår ham godt.

Besvar