Hvad fanden er vi her for?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Hvad fanden er vi her for?

Indlæg af 974 »

Jeg vil gerne gentage tidligere forslag om at man nede i højre hjørne overfor modstanderens fans, laver et ASA med plads til at flagre helt vildt med bannere og flag mv
Dette område kan så udvides løbende og dem som ikke bryder sig om det kan stå i den anden side
Håbet er så også at man på sigt kan få Faxe med på vognen

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Du mener vel sektionen? For der sker sgu ikke noget på nederen c... Hvis du laver et afsnit, bliver der sgu nok tomt og potentialet til at udvide bliver mindre og det bliver svært at rekrutere nye. Hvem må komme ind?[/quote]

Sektion! Kald det hvad du vil! Jeg snakker heller ikke om hvad der sker på nedrer c eller fcks stemnings tribune. Det jeg nok vil sige er at man skal få en ud at scoute de forskellige fan klubber i Danmark, se hvad de gør og om man kan tage noget med fra de forskellige, dernæst støbe vores eget værk.

Vi har prøvet med de storer røde markater i betonen ASA. Der skal være en tydligerer Markering, og der skal være en størrer lyst. Entusiasme, det er det vi mangler.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Jeg tvivler på det sker ved at lave et område, vi så det jo selv med ASA. Man må lave en kampagne, stå og dele flyers ud, råbe det i megafonen, få sin side mand med, få gejlet hinanden op inden kamp.

En procedure der skal gentages et par gange, før hver kamp... I samme omgang burde man reklamere for busture, for det er godt nok skidt.
Vi kommer kun for roulade!

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

Vi skal ihvertfald have optegnet sektionen igen!
Så synes jeg at vi skal stå og råbe vores sidemand op i hovedet hvis han/hun ikke fatter at det er her man synger. Hvis indstillingen til at lave sådan en sektion og hvis indstillingen til at synge uanset hvad er der - så kommer man ufattelig langt!
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Jeg er enig. Men savner at der er flere markater der indikerer at du er på det forbudte område så at sige. For folk spiller jo øl osv. ned på betonen også bliver malingen slidt af.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

De skal vel bare lukke den ene side af Nordea af med hegn som over ved udebanetilskuerne, så kan man købe billet specielt til dette område hvor stemningen er. Skulle der så blive brug for mere plads er jeg sikker på FCM kan udvide hegnet.

FCM kan ikke tabe alverden på det i kapacitet, eftersom vi er flere tusinde under fuldt hus selv mod FCK.

Andro

Indlæg af Andro »

Tja, jeg tror ikke vejen frem er at adskille sig fra resten af Nordea. Jovist, der er nok mange på Nordea, der aldrig kommer til at synge med lige meget hvad, men at adskille sig vil skade mere end det gavner. Området bliver vel næsten også mindre end udetribunen, og det vil altså være lidt pinligt med et stemningsafsnit, der er mindre end udeafsnittet.

Man skal forene folk på Nordea, ikke skille dem/os ad!

Optegning af et område er en en god ide, derudover er der ting, som er blevet nævnt før, men vigtigst af alt er en capo, der kan råbe folk op og virkelig få folk til at synge med. Der er mange på Nordea, der ikke synger med på mere end 2-3 sange i løbet af en kamp, men som sagtens kan gejles op til at synge med i hele kampen.

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

Andro skrev:Tja, jeg tror ikke vejen frem er at adskille sig fra resten af Nordea. Jovist, der er nok mange på Nordea, der aldrig kommer til at synge med lige meget hvad, men at adskille sig vil skade mere end det gavner. Området bliver vel næsten også mindre end udetribunen, og det vil altså være lidt pinligt med et stemningsafsnit, der er mindre end udeafsnittet.
Hvis der er noget der er pinligt - så er det jo nordea? Det er nærmest ynkeligt at se så få der klapper med og synger med på de 5 sange vi nu har. Men en anden ting er at det ville være et selvmål af de store at sætte hegn op. Så ødelægger man ihvertfald alle tifo-mulighederne!
Andro skrev: Optegning af et område er en en god ide, derudover er der ting, som er blevet nævnt før, men vigtigst af alt er en capo, der kan råbe folk op og virkelig få folk til at synge med. Der er mange på Nordea, der ikke synger med på mere end 2-3 sange i løbet af en kamp, men som sagtens kan gejles op til at synge med i hele kampen.
Det er bare blevet gjort en gang før - og mild sagt, så synes jeg ikke det hjælper!
Capoen har ALT at sige for stemningen (ikke for at give skylden til morten som gør alt hvad han kan), men at få 2 unge, hardcore og friske folk på capotårnet ville være noget jeg stemmer for!
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Nu har jeg siddet og skrevet alle ideerne ned indtil videre, så jeg er halvvejs klar, men der skulle gerne komme endnu mere. Jeg vil specielt gerne have at folk tænker noget mere ud af boksen, det meste indtil videre har været variationer over de samme temaer som vi plejer at have oppe.

Lad mig prøve:
1. Bygger en tribune på 3 m. med 2-3 trin uden for fanloungen, hvor man kan stå og skråle sange, før man går ind på stadion. min. 10 mand + tromme og megafon, skal melde sig til at komme, så tror jeg flere vil stemme i.

2. Love min selv at starte en sang jeg kan li 2-3 gang, hvis mange nok gør det så skal Capo ikke stå med hele ansvaret.

3. Jeg vil juble noget mere over tacklinger og vundne bolde, hvis jeg vender mod banen så jeg kan se det.

4. Jeg vil stille mig i front for et sangudvalg, der kan mødes hos mig fast nogle hverdagsaftner, så dem der rent faktisk er interesserede i nye sange kan få skubbet noget igang. Vi ved jo det ikke er nok at smide dem på ulvegraven.

5. d. 4 oktober hvor 4000 FSMV unger er inviteret på stadion, vil jeg lave de små synger med dem, så de kan lære et par sange inden det går løs.

6. Oprettelse af en flagbriggade, en håndfuld som vil sørge for at dele flag ud og samle dem sammen i løbet af kampen så flagene ikke bare bliver brugt i 5 min. i starten og så smidt og trampet ned i øl og pølsebakker. Hvis folk vil flage gennem hele kampen, kan de bare holde ved flaget eller stille det. Evt. lave flagholdere på bølgebryderne.

7. Lave samarbejde, med musikforeninger/spillesteder om at få unge musikere ud og spille for et pu8blikum, hvis de ikke har et selv eller prøve sig af overfor nogen der ikke lige kender dem på forhånd.

8. DJ. til warmup, nogen der har kontakter.

9. Spillet syndebuk, hvor gæsterne får lov til at smide mønter efter billeder af dem de synes der er skyld i alt der er galt. Alternativt, kan vi bare skyde efter billeder af modstanderne, eller viborgspillere ;-)

10. legen konvatit. Du tager din ven der er brønbyfan fx. med i loungen, til gengæld for 1 min. hvor han fortæller at hans klub er bedre og vi råber og buher af ham, får han en fadøl og lov til at blive i loungen.

11. en optakt ved en træner eller spiller, i loungen i god tid inden kampen, hvis de kan gøre det overfor sponsorene så kan de også overfor os.

12. spillere der kommer forbi som i gamle dage, hvor der altid var besøg i hvert fald når vi havde vundet.

13...........ja det var lige hvad min fantasi kunne strække sig til i denne omgang, men find selv på flere.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Jakobnw

Indlæg af Jakobnw »

Nu kan jeg desværre ikke selv komme imorgen, men ville gerne deltage. Kunne man evt. arrangere et videokamera eller en form for referat så vi andre også kan være med på hvad der er sket til mødet? Evt. kunne det jo bare gøres i uklippet format og uploades på vores hjemmeside? Bare en strøtanke og den må gerne skydes ned igen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fremragende ideer Hekler!

Er særligt vild med den med at juble mere over vundne tacklinger og ligende, gutterne skal gøre brølet konstant når de kæmper for sagen :mrgreen:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Gode ideer og jeg kan desværre heller ikke komme i morgen!!

Jeg synes den med noget jubel ala, når vi scorer, når en tackling vindes er meget genial. Vi ser hvor meget det giver de hårdt kæmpene skotter og det må alt andet lige give spillerne en masse selvtillid.

Og så er Capoen den allervigste mange gange.. Hvis du har en der hopper, går amok og er meget energisk, så kan han påvirke mange flere..

Hvad med os, der synger laver en sang, hvor vi sætter os ned og under sangen rejser os op.. Det ser virkelig godt ud og jeg har set det i tysk fodbold. Man kunne os ligesom i BIF synge til langsiden, enden og den anden langside..??

Måske kunne man få stadion speakeren ind over, lidt ligesom i Håndbold.. FX ved at klappe ved hjørne, eller frispark udenfor feltet. Har set i barcelona, når de har frispark klapper hele stadion i takt indtil han sparker. Skaber nervøsitet hos modstanderen og tro hos os egen spillere??

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

1. Bygger en tribune på 3 m. med 2-3 trin uden for fanloungen, hvor man kan stå og skråle sange, før man går ind på stadion. min. 10 mand + tromme og megafon, skal melde sig til at komme, så tror jeg flere vil stemme i.
Den idé tvivler jeg meget på.

1. Hvornår skulle det gøres? 1 time inden er folk i lougen/byen og 30min inden er folk på stadion. 2 timer inden er der ikke mennesker.
2. Love min selv at starte en sang jeg kan li 2-3 gang, hvis mange nok gør det så skal Capo ikke stå med hele ansvaret.

3. Jeg vil juble noget mere over tacklinger og vundne bolde, hvis jeg vender mod banen så jeg kan se det.
Simpelt, og vil da helt klart have en effekt, samtidig med det ville trække andre med på den vogn.
5. d. 4 oktober hvor 4000 FSMV unger er inviteret på stadion, vil jeg lave de små synger med dem, så de kan lære et par sange inden det går løs.
God idé, så de ikke bare står og råber ind med FCM ud med de andre. ikke noget der vil have den store effekt kortsigtet dog, men muligvis langsigtet, svært at sige.
6. Oprettelse af en flagbriggade, en håndfuld som vil sørge for at dele flag ud og samle dem sammen i løbet af kampen så flagene ikke bare bliver brugt i 5 min. i starten og så smidt og trampet ned i øl og pølsebakker. Hvis folk vil flage gennem hele kampen, kan de bare holde ved flaget eller stille det. Evt. lave flagholdere på bølgebryderne.
Det er bare svært...
UBM har jo en del gange haft flag med, og de har 90% af tiden lagt på jorden, eller hængt dødt over banden. Dog en lækker idé med flagholderne på bølgebryderne, det er helt klart en idé der skal gåes videre med, og så skal folk bare have ændret mentalliteten til at der skal flages mest muligt. God idé.

7. Lave samarbejde, med musikforeninger/spillesteder om at få unge musikere ud og spille for et pu8blikum, hvis de ikke har et selv eller prøve sig af overfor nogen der ikke lige kender dem på forhånd.
Forstår den ikke helt?
11. en optakt ved en træner eller spiller, i loungen i god tid inden kampen, hvis de kan gøre det overfor sponsorene så kan de også overfor os.
Ville da være rart, men sandsynligvis ikke hjælpe stemmningen.

Har ikke selv nogen "out of the box" forslag, men ny capo og tromme, er for mig at se det vigtigste. Dem der står for det nu, Morten og ? gør det så godt de kan, men det er bare ikke godt nok. Er os af den overbevisning at de ikke har nogle problemer med at give det væk, hvis der kommer andre kompetente til opgaven.

Lupus1999 - For guds skyld ikke noget hånbold speaker ind over, så vil jeg personligt stoppe med at synge med, da det er at gøre grin med den lille smule fannkultur vi trodsalt har.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Så er det ved at være sidste chance for at få noget med inden jeg tager afsted til mødet. Men bliv endeligt ved med at sprøjte ideer ud...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er sikkert nævnt i tråden, men speakeren på stadion er simpelthen nødt til at lade være med at spille ekstremt højt musik til Black flag flying high. Fra Faxe kondi var det ihvertfald et pinligt forsøg på sabotage, da speakeren totalt overdøvede sangen med en gang hårdtpumpet guitar (al respekt for det i øvrigt), hvilket betød at man absolut intet kunne høre af sangen og Black Wolves.

Generelt skal speakeren bare holde sin kæft noget mere :)

Besvar