OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM7000

Re: OB - FCM

Indlæg af FCM7000 »

jpskoubo skrev:Synes, at Sivebæk kommer ind alt for sent - Borring er noget anonym, det samme med Farlige Frank, som bliver godt lukket ned.
1. halvleg udmærket, men der mangler effektivitet, når chancerne opstår.
2. halvleg, ikke nær så god, der mangler tempo i opspillet og ikke mindst ideer. FCM spiller som om, man er foran med 2-3 mål...
Jeg var inde og se kampen, og synes sgu FCM var i teten, gode kombinationer, to spiller skuffede mig Frank og danny O. synes de er for ringe i deres bold behandling.

Fluresco synes jeg egentlig gør det godt, minus er at Albæk ligner ham for meget.
Her ville et køb af Gislason have været en anden type, og dermed lidt flere strenge at spille på.

Borring synes jeg var ok.

4904

Holdet skal bygges op om Califf...

Indlæg af 4904 »

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... ffens-mand

Der går ikke længe inden, at vi skal spille 1. division, hvis han skal sætte niveaut fremadrettet i klubben...

Det er fejlcastning af træner og spiller - shit :cry:

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Holdet skal bygges op om Califf...

Indlæg af Acebone »

4904 skrev:Det er fejlcastning af træner og spiller - shit :cry:
Roooolig nu. Skal vi ikke lige give Kuhn bare lidt over en uge, før vi fyrer ham? :roll:

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Acebone skrev:
4904 skrev:Det er fejlcastning af træner og spiller - shit :cry:
Roooolig nu. Skal vi ikke lige give Kuhn bare lidt over en uge, før vi fyrer ham? :roll:
Mener også at man skal give Kuhn tid, måske han kan få califf i gang igen, og måske en Ken Fagerberg, som blev skiftet ind, hvilket måske tyder på at han over kommet lidt nærmere holdet igen.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

pow21 skrev:Næh!

Califf hetzen er ikke berettiget i dag, der var flere ting der fejlede optil 1-0, og bolden skifter meget tilfældigt retning.

Tilgengæld synes jeg vores offensive folk skal kigge sig selv lidt i øjnene, OB var i den grad til at tale med i dag.

Og så synes jeg Gislason ville have pyntet på vores hold, sindssyg driblestærk den mand, tror de folk der udtalte sig negativt om at hente ham ikke kendte hans kvaliteter godt nok.
Helt enig med dig her! - Califf er heller ikke min yndlingsspiller, men han kæmper, fighter og går forrest i hver eneste kamp og duel han er med i, og det er noget jeg værdsætter.

At sige Califf er skyld i målet er jo helt hul i hovedet, og grunden til du siger det er bare fordi du har set dig sur på ham, for det er altså overhovedet ikke hans skyld - han er uheldig at bolden rammer hans fod, og at den ryger ind til Utaka.

Og faktisk kan jeg godt forstå at Kuhn vil bygge forsvaret op om ham, og det er der flere grunde til:
1) Califf har før spiller under Kuhn, og kender hans ideer og tanker ang. hvordan holdet skal spille.
2) Han er den forsvarer med mest rutine på vores hold, og når han spiller op til sit bedste er han altså også en god forsvarer.
3) Han går altid forrest, og kæmper røven ud af bukserne.

Jeg ved godt han ikke er verdens hurtigste mand, men hvis vi skal stå langt tilbage på banen, så er han den bedste vi har.

Den spiller der skuffer mig mest i dag er helt klart Danny Olsen! Han er jo nærmest pinlig i dag, og efter min mening står han alt for centralt i banen.
I dag havde vi jo ikke noget der lignede kantspil i store perioder af kampen, og det forstår jeg ikke, da der er en af de pladser vi er bedst på.

Mod FCK håber jeg at Ipsa får chancen igen på backen, for der er altså ikke meget at råbe hurra for ved Koljas offensivspil i dag, det går alt alt alt for langsomt, og når han endelig kommer med frem, så formår han ikke at få bolden ind i feltet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

FCM7000 skrev:Mener også at man skal give Kuhn tid, måske han kan få califf i gang igen, og måske en Ken Fagerberg, som blev skiftet ind, hvilket måske tyder på at han over kommet lidt nærmere holdet igen.
Jeg synes faktisk det så godt ud med Ken da han kom ind i dag - han holder som sædvanlig rigtig godt på bolden, og det ser ud til han har fået mere speed i benene.
Han ligner en mand med mere selvtillid end vi har set ham med før, så jeg tror fuldt og fast på dette kunne blive hans sæson.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Arff skrev:Jeg synes faktisk det så godt ud med Ken da han kom ind i dag - han holder som sædvanlig rigtig godt på bolden, og det ser ud til han har fået mere speed i benene.
Han ligner en mand med mere selvtillid end vi har set ham med før, så jeg tror fuldt og fast på dette kunne blive hans sæson.
Jeg er enig i, at Ken så motiveret ud, men hvis der er én, der altid kommer med 120 i timen, så er det nok Sivebæk. Nu skal den knægt snart ha' chancen; mere end blot en indskiftning sidst i 2. halvleg. Han var ved at sørge for et udlignende mål med et af hans velkendte raids, og hvad fik han - 5 minutter på banen? Sivebæk er virkelig en chanceskaber, og det ser ud til, at vi har brug for en hel del af dem for tiden...

Onyszko
Ipsa - Afriyie - Reid - Jessen
Sivebæk - Florescu - Albæk - Borring
Thygesen - Kristensen

Cortez

Indlæg af Cortez »

Må nok også indrømme, at jeg heller ikke er enig i hetzen mod Califf. Jeg har da selv været pissed på ham i nogle kampe, hvor han vitterlig ikke har spillet godt, men kampen i går, var godkendt fra hans side, synes jeg.

Tilgengæld er jeg helt enig i kritikken af DO. Han var sa.... ikke god! Nærmest fornærmende ringe. Og Farlige var meget ufarlig.

Nå, men bortset fra resultatet, synes jeg, at der var flere opløftende ting. Dels hang vi bedre sammen i kæderne end længe og dels var vores omstillingsspil som fra en anden planet ifht. det vi har været vant til. Derudover synes jeg faktsik også at vi på dødbolde viser fremgang - både defensivt og offensivt.

Med lidt mere tur i den, havde vi fået noget med fra Odense stadion - sådan skulle det ikke være og vi må nok se i øjnene at vi hænger med en vis legemsdel i dynget. Ikke at jeg vil stille mig tilfreds med at vi overlever i superligaen, men tror vi må indse at Kuhn kommer til at bygge et hold op, som forhåbentligt i næste sæson kan spise kirsebær med de store. Det skal han naturligvis have tiden til og det pisser mig af at se folk som allerede efter en kamp næsten kræver hans hoved på et fad!

/Cortez

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Jeg så mange gode ting igår. Bl.a. lå jeg mærke til at Frank Kristensen blev sat ned i forsvaret på dødbolde når OB havde hjørnespark. Har jeg aldrig set før.
Omstillingsspillet er ved at ligne det go'e gamle, men skal lige pudses af. Holdet kæmpede uden den lade attitude med at spille serie 6 bold. 4 chancer første halveg. At den så ikke går ind er mega uheldigt.

Det eneste negative jeg kan tage med fra kampen er Danny Olsen. Synes han virkede opgivende i til sidst, og mener at en udskiftning af ham sammen med Ken Fagerberg skulle have fundet sted i 65 min. hvor Ken selvfølgelig kom ind. Så vil jeg lige give den, thumbs up, til Kuhn at han vælger at skifte ind i det 65 min. Synes det var rigtig godt. Men igen. Sivebæk kommer for sent ind.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

vi må indse i øjeblikket har vi ikke marginalerne med os, deres mål ender i mine øjne meget heldigt inde ved Utaka og scorer vi brænder vores chancer som Kolja og Reid, Borring har med hovedet og den største hvor Thyge smækker en perfekt indlæg ind til Borring som halvhjertet sparker langt over mål og det må være sigende i øjeblikket for Borring at alt han gør i økeblikket er halvhjertet. Mener vi så noget af det gamle spil med hurtige omstillinger og kombinationer men mangler skarpheden og nu må vi altså ha 2 decideret angriber og ud med DO ind med Siv og Thyge ind på den ccentrale midtbane og brug Ken Eller Jude som makker med Frank.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lauth skrev:Jeg så mange gode ting igår. Bl.a. lå jeg mærke til at Frank Kristensen blev sat ned i forsvaret på dødbolde når OB havde hjørnespark. Har jeg aldrig set før
Så er det vist den første FCM-kamp du nogensinde ser. Det har været fast kutyme i flere år, at Frank er nede på alle dødbolde :-)

Men generelt positivt ift spil, men for helvede hvor er den manglende skarphed irriterende. Vi kan ikke forvente at spille en meget bedre udekamp mod OB, og vi skaber det vi skal, mens vi lukker ned for dem.

IMO har vi spillet to gode udekampe mod BIF og OB, hvor vi fuldt fortjent kunne have vundet kampene, hvis vi var skarpe på vores chancer. I stedet står vi med 2 nederlag og 0 point. Det er reelt forskellen på en rigtig god sæsonstart og så den lortestart vi har fået.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Det sjove er jo, at slår vi FCK i weekenden, har vi ligeså mange point som dem!
/Bobby

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Cortez skrev:Må nok også indrømme, at jeg heller ikke er enig i hetzen mod Califf. Jeg har da selv været pissed på ham i nogle kampe, hvor han vitterlig ikke har spillet godt, men kampen i går, var godkendt fra hans side, synes jeg.
Helt enig - hans held vi skifter træner nu, ellers var han snart forhenværende FCM-spiller. Men en godkendt præstation fra Califf igår.
Cortez skrev:Tilgengæld er jeg helt enig i kritikken af DO. Han var sa.... ikke god! Nærmest fornærmende ringe. Og Farlige var meget ufarlig.
Var Danny Olsen på banen? :o - så ham slet ikke!
Spøg til side - puha, han var lige til at lukke op og skide i, igår. Og det er faktisk sagt på en pæn måde! Håber sgu lidt at han er sat af til FCK-kampen, og så at Siv får chancen på højrekant - går det ikke, kan man jo altid smide Danny ind, og så håbe han er vågnet op efter at være smidt på bænken.
Cortez skrev:Nå, men bortset fra resultatet, synes jeg, at der var flere opløftende ting. Dels hang vi bedre sammen i kæderne end længe og dels var vores omstillingsspil som fra en anden planet ifht. det vi har været vant til. Derudover synes jeg faktsik også at vi på dødbolde viser fremgang - både defensivt og offensivt.
Jeg er helt enig med dig igen - stor fremgang, OB formåede jo ikke engang at blive farlige på en dødboldsituation, som normalt er deres helt stærke side. Det må man ta' hatten af for, det er flot arbejde af Kuhn, at han allerede har fået sat lidt skik på dødboldene.
Cortez skrev:Med lidt mere tur i den, havde vi fået noget med fra Odense stadion - sådan skulle det ikke være og vi må nok se i øjnene at vi hænger med en vis legemsdel i dynget. Ikke at jeg vil stille mig tilfreds med at vi overlever i superligaen, men tror vi må indse at Kuhn kommer til at bygge et hold op, som forhåbentligt i næste sæson kan spise kirsebær med de store. Det skal han naturligvis have tiden til og det pisser mig af at se folk som allerede efter en kamp næsten kræver hans hoved på et fad!
Nej, sådan skulle det ikke være - vi må erkende vi ikke har heldet pt., for ellers havde vi mindst stået med 1 point efter kampen igår - men sådan er det nu engang.

Men ja, dybt godnat at klage over vores nye træner allerede - man kan allerede se en del forbedringer, så jeg er positiv, men samtidig tålmodig, for der kommer nok til at gå nogle måneder inden det kommer til at køre perfekt under Allan Kuhn.

Iøvrigt så må CP da snart til at vise noget, for ellers kommer han da aldrig tilbage på holdet. Man må sgu give cadeau til Leon, som virkelig gør det fremragende på backen - i går var ikke hans bedste kamp, men han var stadig bedre end CP har været det sidste halve år.

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Kent skrev:Men generelt positivt ift spil, men for helvede hvor er den manglende skarphed irriterende. Vi kan ikke forvente at spille en meget bedre udekamp mod OB, og vi skaber det vi skal, mens vi lukker ned for dem.
IMO har vi spillet to gode udekampe mod BIF og OB, hvor vi fuldt fortjent kunne have vundet kampene, hvis vi var skarpe på vores chancer. I stedet står vi med 2 nederlag og 0 point. Det er reelt forskellen på en rigtig god sæsonstart og så den lortestart vi har fået.
Helt enig - men skarpheden synes jeg har været et problem længe, og ret beset har vi jo kun en decideret angriber på holdet, Farlige Frank - men han mangler en makker, og de nuværende vi har er ikke gode nok. Kunne læse, at nogle syntes Ken Fagerberg skulle tilbage på holdet, men ham er jeg ikke fan af, jeg har aldrig set det store i ham, må jeg indrømme. Ham må FCM gerne sende videre.

En helt anden ting, som ikke har noget at gøre med køb eller salg af spillere, er psykologi. I snart mange sæsoner har det været en hæmsko for vores store ambitioner, at vi ikke kan finde ud af at vinde kampe på udebane. I denne sæson har vi på hjemmebane hentet 4 ud af 6 point, på udebane 0 af 9 mulige. Det kan ikke passe, at det problem bliver ved med at dukke op sæson efter sæson. Det må være noget psykologisk, hvor klubben burde ansætte en eller anden form for mentalcoach. I går synes jeg dog tilmed, at der i 2. halvleg dukkede noget af den dårlige indstilling op fra tidligere, hvor der ikke for alvor blev kæmpet for sagen. Jeg så i hvert fald op til flere gange forsvarsspillerne stå og fedte med bolden nede i bagi - når vi er bagud 1-0 på Fionia Park, og vi ligger i bunden af tabellen, så skal der dælendulme kæmpes så blodet sprøjter.
Jeg håber, at Kuhn vil kunne få noget kampgejst og energi ind i spillerne.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

08/09 - 21 point - delt 5. plads på udetabellen.
07/08 - 19 point - 5. plads på udetabellen.
06/07 - 31 point - delt 3. plads på udetabellen.
05/06 - 20 point - 6. plads på udetabellen.
04/05 - 20 point - delt 4. plads på udetabellen.
03/04 - 17 point - 7. plads på udetabellen.
02/03 - 11 point - 12. plads på udetabellen.
01/02 - 33 point - 1. plads på udetabellen.
00/01 - 25 point - delt 3. plads på udetabellen.

For et hold der skal være Danmarksmestre er der ikke mange sæsoner der er godkendt, men for top 4 hold, synes jeg nu du skyder gråspurve med kanoner. Kun 2 gange i FCMs superligahistorie er vi sluttet udenfor top 6 på udetabellen. Jeg synes vi skal passe på med at ikke forvente det umulige af holdet, der er trods alt en hel del hold i ligaen, hvor vi vil være glade for at blot få en enkelt pind imod på udebane.

Besvar