Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)
-
fcmmagic
Re: Ambitioner
Mathias Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vedrørende hele debatten omkring hvad der er
> realistisk og hvad der ikke er, så syntes jeg sku
> vi mangler lidt ambitioner i FCM!
>
> OB kan hente Djemba Djemba, Ulrik Laursen, Helveg
> osv…
> Brøndby kan hente Jan Kristiansen og Max v.
> Schlebrügge, Krohn Dehli mv.
> FCK kan hente Grønkjær, Santin, Brian Laudrup
> AAB kan hente Prica, Bøgelund
> Randers kan hente Mark Nygaard, Kevin Stuhr
>
ØRgaard må se i øjnene, at indkøbene i sommeren 2008, samlet set har været en MEGA fiasko, Marcie tager hjem før tid, mange sætter spørgsmålstegn ved Ipsa, K. Christensen og nu også Califf som blev udstillet i sønderjyllands kampen.
Borring har scoret 6 mål, det er vel godkendt når han ikke er targetmand, men om han har været 20 mill kr. værd ???
> Vedrørende hele debatten omkring hvad der er
> realistisk og hvad der ikke er, så syntes jeg sku
> vi mangler lidt ambitioner i FCM!
>
> OB kan hente Djemba Djemba, Ulrik Laursen, Helveg
> osv…
> Brøndby kan hente Jan Kristiansen og Max v.
> Schlebrügge, Krohn Dehli mv.
> FCK kan hente Grønkjær, Santin, Brian Laudrup
> AAB kan hente Prica, Bøgelund
> Randers kan hente Mark Nygaard, Kevin Stuhr
>
ØRgaard må se i øjnene, at indkøbene i sommeren 2008, samlet set har været en MEGA fiasko, Marcie tager hjem før tid, mange sætter spørgsmålstegn ved Ipsa, K. Christensen og nu også Califf som blev udstillet i sønderjyllands kampen.
Borring har scoret 6 mål, det er vel godkendt når han ikke er targetmand, men om han har været 20 mill kr. værd ???
-
Altoriso
Re: ALLAN KUHN!!!
HKP Skrev:
OK du må vist komme med nogle bedre forklaringer...
> Mener faktisk ikke Kuhn ville være dårlig.
Hvad gør ham så god ?
> Spillerne trænger til nyt blod.
Hvad skal de bruge det blod til?
> Med det her
> træner-team vinder vi alrdig noget!!
Hvorfor tror du ikke det ?
> Tror det er
> begrænset hvilken respekt de nyder i truppen...
Det må du hellere komme med nogle begrundelser for - ellers er det jo bare tom øregas
> Ihvertfald er de ikke i stand til at motivere
> spillerne længere og så er de aaaalt for
> selvtilfredse!
Igen må jeg bede om at dokumenterer dine insinuationer!
> ÅÅÅhhh jaaahh det er altid godt. Og
> hvis det ikke er godt, jamen, så er der andre
> faktorer der skal have skylden: skader, vejret,
> banen, dommeren. Os selv er der ihvertfald aldrig
> nogt galt med... Hvad er det for en
> vinder-attitude???
Måske det er en bevidst holdning fra teamets side - ved du feks noget om hvad der bliver sagt til spillerne internt?
OK du må vist komme med nogle bedre forklaringer...
> Mener faktisk ikke Kuhn ville være dårlig.
Hvad gør ham så god ?
> Spillerne trænger til nyt blod.
Hvad skal de bruge det blod til?
> Med det her
> træner-team vinder vi alrdig noget!!
Hvorfor tror du ikke det ?
> Tror det er
> begrænset hvilken respekt de nyder i truppen...
Det må du hellere komme med nogle begrundelser for - ellers er det jo bare tom øregas
> Ihvertfald er de ikke i stand til at motivere
> spillerne længere og så er de aaaalt for
> selvtilfredse!
Igen må jeg bede om at dokumenterer dine insinuationer!
> ÅÅÅhhh jaaahh det er altid godt. Og
> hvis det ikke er godt, jamen, så er der andre
> faktorer der skal have skylden: skader, vejret,
> banen, dommeren. Os selv er der ihvertfald aldrig
> nogt galt med... Hvad er det for en
> vinder-attitude???
Måske det er en bevidst holdning fra teamets side - ved du feks noget om hvad der bliver sagt til spillerne internt?
-
BW - 665
Re: Ambitioner & Realisme OT
Skippels Skrev:
> Visionen nævner ikke noget om CL inden 2011, men
> det kommer vi jo automatisk til, hvis vi vinder
> ligaen:)
Nej, det gør vi ikke, vi kommer i kvalifikationen til CL hvis vi vinder ligaen, hvilket langt fra garanterer en plads i CL.
> Visionen nævner ikke noget om CL inden 2011, men
> det kommer vi jo automatisk til, hvis vi vinder
> ligaen:)
Nej, det gør vi ikke, vi kommer i kvalifikationen til CL hvis vi vinder ligaen, hvilket langt fra garanterer en plads i CL.
-
BW - 665
fcmmagic Skrev:
> ØRgaard må se i øjnene, at indkøbene i sommeren
> 2008, samlet set har været en MEGA fiasko, Marcie
> tager hjem før tid, mange sætter spørgsmålstegn
> ved Ipsa, K. Christensen og nu også Califf som
> blev udstillet i sønderjyllands kampen.
Og hvad så? Helt ærligt... hvis du ikke vinder i lotto én gang, afholder det dig så fra at spille igen? Nej. Hvis du taber 10 gange i træk, måske. Se dog på nogle af de succeser vores transferpolitik har bragt! Overordnet set har vores ageren på transfermarkedet jo været en kæmpe succes, og Ørgaards handler har da en kæmpe aktie i alt det metal vi har samlet på vores unge levetid - du tror da vel ikke vi er den eneste klub der laver fejlkøb?
Hvis folks eneste argument for at vi skal ændre hele vores fundament for hvor og hvordan vi scouter- og køber spillere, er at det ikke har været godt i ET ENKELT transfervindue, så må i godt nok spænde hjelmen.
> Borring har scoret 6 mål, det er vel godkendt når
> han ikke er targetmand, men om han har været 20
> mill kr. værd ???
Det mener jeg så absolut han har, og så længe han kan sælges videre for 20 eller mere, hvilket man må sige han ligger til med den form han viser, så er jeg ovenud tilfreds.
> ØRgaard må se i øjnene, at indkøbene i sommeren
> 2008, samlet set har været en MEGA fiasko, Marcie
> tager hjem før tid, mange sætter spørgsmålstegn
> ved Ipsa, K. Christensen og nu også Califf som
> blev udstillet i sønderjyllands kampen.
Og hvad så? Helt ærligt... hvis du ikke vinder i lotto én gang, afholder det dig så fra at spille igen? Nej. Hvis du taber 10 gange i træk, måske. Se dog på nogle af de succeser vores transferpolitik har bragt! Overordnet set har vores ageren på transfermarkedet jo været en kæmpe succes, og Ørgaards handler har da en kæmpe aktie i alt det metal vi har samlet på vores unge levetid - du tror da vel ikke vi er den eneste klub der laver fejlkøb?
Hvis folks eneste argument for at vi skal ændre hele vores fundament for hvor og hvordan vi scouter- og køber spillere, er at det ikke har været godt i ET ENKELT transfervindue, så må i godt nok spænde hjelmen.
> Borring har scoret 6 mål, det er vel godkendt når
> han ikke er targetmand, men om han har været 20
> mill kr. værd ???
Det mener jeg så absolut han har, og så længe han kan sælges videre for 20 eller mere, hvilket man må sige han ligger til med den form han viser, så er jeg ovenud tilfreds.
-
TR82
Søren Larsen
Så kan snakken om et evt skifte til FCM for Søren Larsen til Januar stoppe...
http://www.bold.dk/nyt/Soeren-Larsen-bliver-i-Toulouse
http://www.bold.dk/nyt/Soeren-Larsen-bliver-i-Toulouse
-
Jesper BW1100
Re: Sidste efterår vs. dette efterår
HKP Skrev:
> Synes altså ikke vi kan tage ordet "godkendt" i
> munden efter den her skod-sæson!
Så er den vidst heller ikke værre. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at spille det her kort, men når folk nu bliver ved med at stortude kommer det alligevel.
Ved efterårsafslutningen i sidste sæson lå vi nummer 4 med 29 point for 18 kampe, og havde 7 point op til 1. pladsen. Desuden sluttede vi af med et sviende nederlag på 2-0 til AGF i Århus.
I denne sæson slutter vi efteråret af med 31 point for 17 kampe, og har 8 point op til førstepladsen.
Altså har vi i gennemsnit fået flere point i denne efterårssæson end sidste sæson. At de andre så også har fået flere point skal vel ikke gå ud over Thomasberg og co. Hvis det ser elendigt ud til sommer kan vi så småt snakke udskiftning af trænerne. Indtil da er alt andet dybt useriøst, og et tegn på urimeligt høje og ublu krav.
Jeg hørte ikke mange tude op omkring fyring af Erik ved efterårets afslutning i sidste sæson!!
> Synes altså ikke vi kan tage ordet "godkendt" i
> munden efter den her skod-sæson!
Så er den vidst heller ikke værre. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at spille det her kort, men når folk nu bliver ved med at stortude kommer det alligevel.
Ved efterårsafslutningen i sidste sæson lå vi nummer 4 med 29 point for 18 kampe, og havde 7 point op til 1. pladsen. Desuden sluttede vi af med et sviende nederlag på 2-0 til AGF i Århus.
I denne sæson slutter vi efteråret af med 31 point for 17 kampe, og har 8 point op til førstepladsen.
Altså har vi i gennemsnit fået flere point i denne efterårssæson end sidste sæson. At de andre så også har fået flere point skal vel ikke gå ud over Thomasberg og co. Hvis det ser elendigt ud til sommer kan vi så småt snakke udskiftning af trænerne. Indtil da er alt andet dybt useriøst, og et tegn på urimeligt høje og ublu krav.
Jeg hørte ikke mange tude op omkring fyring af Erik ved efterårets afslutning i sidste sæson!!
-
forzafcm
Enig i at Borring har været 20 mill værd. En spiller til 20 mill. er ikke bedre.
-
Jydepower
Hele problematikken er bare at de andre hold også får flere point? Og nu er det ikke ACH(eldig), fck og heldige aab som ligger foran os.. Det er en top 3 som ikke er set stærkere før. BIF, OB og FCK .. Det er altså 3 hold som vi SKAL vinde over i de indbyrdes kampe for at have den mindste mulighed - Det bliver mere end svært.
-
HKP
Samtidig røg vi også tidlig ud af pokalen.... til et 1. div. hold. Vi har altså langt op til at kalde os selv et klassehold for tiden, også selvom mange herinde mener at vi gør det åhh så godt...
Pointhøsten er på sin vis ok, men jeg taler mere om måden hvorpå vi har fået pointsene og hvor udviklingen er blevet af. Jeg kan ikke se nogen mærkbar udvikling. Jo, vi er begyndt at pive mere og komme med de mest fjollede undskyldninger, der gør os til grin overalt i DK...
Pointhøsten er på sin vis ok, men jeg taler mere om måden hvorpå vi har fået pointsene og hvor udviklingen er blevet af. Jeg kan ikke se nogen mærkbar udvikling. Jo, vi er begyndt at pive mere og komme med de mest fjollede undskyldninger, der gør os til grin overalt i DK...
-
Jesper BW1100
HKP Skrev:
> Samtidig røg vi også tidlig ud af pokalen.... til
> et 1. div. hold. Vi har altså langt op til at
> kalde os selv et klassehold for tiden, også selvom
> mange herinde mener at vi gør det åhh så godt...
Der er ikke mange der mener vi spiller champagnebold pt. Men der er fandme også langt fra at spille champagnebold til at være tudeelendige og fansene forlanger træneren udskiftet.
> Jo, vi er begyndt at pive mere
> og komme med de mest fjollede undskyldninger, der
> gør os til grin overalt i DK...
Enig. Og desværre ser det ud til at nogle fans har taget ved lære angående tuderiet....
> Samtidig røg vi også tidlig ud af pokalen.... til
> et 1. div. hold. Vi har altså langt op til at
> kalde os selv et klassehold for tiden, også selvom
> mange herinde mener at vi gør det åhh så godt...
Der er ikke mange der mener vi spiller champagnebold pt. Men der er fandme også langt fra at spille champagnebold til at være tudeelendige og fansene forlanger træneren udskiftet.
> Jo, vi er begyndt at pive mere
> og komme med de mest fjollede undskyldninger, der
> gør os til grin overalt i DK...
Enig. Og desværre ser det ud til at nogle fans har taget ved lære angående tuderiet....
-
Hausser
Nu er grunden til at de andre hold i toppen har fået flere point i snit end os, bl.a. at vi har tabt 3 ud af 4 indbyrdes opgør, de kampe kunne have vendt rundt på meget og dem vandt vi sidste år.
Og som tidligere nævnt, så er pointhørt jo en komparativ størrelse, som er betydningsløs uden at man sætter den er forhold til modstanderne. Herfølge var trods alt nok også mere tilfreds med deres 56 point det år de blev mestre end FCM var med 57 point to år efter, da de udløste en bronzemedalje. 28 point kunne snildt have været godt, det kræver bare at de andre tophold ikke har scoret så mange.
Det man kan forholde sig det, er at spillet ikke har fungeret i en enorm lang periode og at vi nu igen står ved slutningen af en halvsæson og reelt har forpasset muligheden for at blande os i guldstriden og det til trods for vi har den dyreste trup nogensinde. 6 og 8 point virker umuligt at hente på to så stærke hold som FCK og BIF og vi skal nok får vores hyr med at indhente 4 på OB som tværer samtlige bund/midterhold.
Hvis så bare spillet have været der og vi kunne snakke om stolpe ud og marginaler, men sandheden er jo at spillet ikke har berettiget til de point vi har lavet. De kampe vi har tabt har vi været helt væk i, men de kampe der har lagt på vippen, har vi altså vundet. Den svage og uprofessionelle indstilling og de manglende ideér og løsninger er klart de største kritikpunkter mod TT og trænerteamet, men det er altså også meget alvorlige emner som vi ikke haer set løsninger på igennem de 3 måneder krisen har varet.
Fansenes ambitioner er på niveau med klubbens, det er vel ret og rimeligt?
Og som tidligere nævnt, så er pointhørt jo en komparativ størrelse, som er betydningsløs uden at man sætter den er forhold til modstanderne. Herfølge var trods alt nok også mere tilfreds med deres 56 point det år de blev mestre end FCM var med 57 point to år efter, da de udløste en bronzemedalje. 28 point kunne snildt have været godt, det kræver bare at de andre tophold ikke har scoret så mange.
Det man kan forholde sig det, er at spillet ikke har fungeret i en enorm lang periode og at vi nu igen står ved slutningen af en halvsæson og reelt har forpasset muligheden for at blande os i guldstriden og det til trods for vi har den dyreste trup nogensinde. 6 og 8 point virker umuligt at hente på to så stærke hold som FCK og BIF og vi skal nok får vores hyr med at indhente 4 på OB som tværer samtlige bund/midterhold.
Hvis så bare spillet have været der og vi kunne snakke om stolpe ud og marginaler, men sandheden er jo at spillet ikke har berettiget til de point vi har lavet. De kampe vi har tabt har vi været helt væk i, men de kampe der har lagt på vippen, har vi altså vundet. Den svage og uprofessionelle indstilling og de manglende ideér og løsninger er klart de største kritikpunkter mod TT og trænerteamet, men det er altså også meget alvorlige emner som vi ikke haer set løsninger på igennem de 3 måneder krisen har varet.
Fansenes ambitioner er på niveau med klubbens, det er vel ret og rimeligt?
-
Altoriso
Hausser Skrev:
> Nu er grunden til at de andre hold i toppen har
> fået flere point i snit end os, bl.a. at vi har
> tabt 3 ud af 4 indbyrdes opgør, de kampe kunne
> have vendt rundt på meget og dem vandt vi sidste
> år.
Nu er det vel heller ikke logisk at vi hvert år skal være bedre indbyrdes, vel !
Jeg forventer i hvert fald ikke at vi skal slå FCK og Brøndby på deres hjemmebaner - Vi slår OB klart på vores bane og underpræsterer klart hjemme mod FCK, og sådan kan det sikkert komme til at gå selv i en evt. guldsæson
> Det man kan forholde sig det, er at spillet ikke
> har fungeret i en enorm lang periode og at vi nu
> igen står ved slutningen af en halvsæson og reelt
> har forpasset muligheden for at blande os i
> guldstriden og det til trods for vi har den
> dyreste trup nogensinde. 6 og 8 point virker
> umuligt at hente på to så stærke hold som FCK og
> BIF og vi skal nok får vores hyr med at indhente 4
> på OB som tværer samtlige bund/midterhold.
Dyreste trup er vel ikke partout ensbetydende med lutter sejre
Når vi kommer ind til foråret med en mere sammenspillet trup, så vender resultaterne måske, og så kan de point altså godt hentes, når man tænker på alle de indbyrdes kampe der vil være
Brøndby kan da godt risikere at "tabe" pga trænerskiftet - OB tror jeg bare ikke på helt i toppen
> Hvis så bare spillet have været der og vi kunne
> snakke om stolpe ud og marginaler, men sandheden
> er jo at spillet ikke har berettiget til de point
> vi har lavet. De kampe vi har tabt har vi været
> helt væk i, men de kampe der har lagt på vippen,
> har vi altså vundet. Den svage og uprofessionelle
> indstilling og de manglende ideér og løsninger er
> klart de største kritikpunkter mod TT og
> trænerteamet, men det er altså også meget
> alvorlige emner som vi ikke haer set løsninger på
> igennem de 3 måneder krisen har varet.
>
> Fansenes ambitioner er på niveau med klubbens, det
> er vel ret og rimeligt?
Det er så ikke nemt at tilfredsstille fans der tænker sådan...
Før brokkede folk sig over at vi ikke fik point trods ellers flot spil, nu er det jo nærmest omvendt, og så er det sgu heller ikke godt nok!
Jeg foretrækker personligt det flotte spil, og så skal sejrene nok også komme med lidt større frekvens
Jeg synes da at trænerteamet viste ved de sidste kampe at man godt turde at lave ændringer på holdet, da der blev tabt for mange point
Jeg tror dog stadig at den overordnede målsætning er at spille fremadrettet og attraktivt fodbold i FCM. og at det så kommer til at tage den tid der tager, før man har fundet den helt rigtige totale trup af spillere og trænere mv
Jeg er altid stolt af FCM ( selvfølgelig i forskellig grad ), men at feks at have stået på stadion i Manchester og oplevet holdet der, gør at jeg godt synes at man kan tillade sig at være mere "overbærende" ved de dårligt spillede kampe!
> Nu er grunden til at de andre hold i toppen har
> fået flere point i snit end os, bl.a. at vi har
> tabt 3 ud af 4 indbyrdes opgør, de kampe kunne
> have vendt rundt på meget og dem vandt vi sidste
> år.
Nu er det vel heller ikke logisk at vi hvert år skal være bedre indbyrdes, vel !
Jeg forventer i hvert fald ikke at vi skal slå FCK og Brøndby på deres hjemmebaner - Vi slår OB klart på vores bane og underpræsterer klart hjemme mod FCK, og sådan kan det sikkert komme til at gå selv i en evt. guldsæson
> Det man kan forholde sig det, er at spillet ikke
> har fungeret i en enorm lang periode og at vi nu
> igen står ved slutningen af en halvsæson og reelt
> har forpasset muligheden for at blande os i
> guldstriden og det til trods for vi har den
> dyreste trup nogensinde. 6 og 8 point virker
> umuligt at hente på to så stærke hold som FCK og
> BIF og vi skal nok får vores hyr med at indhente 4
> på OB som tværer samtlige bund/midterhold.
Dyreste trup er vel ikke partout ensbetydende med lutter sejre
Når vi kommer ind til foråret med en mere sammenspillet trup, så vender resultaterne måske, og så kan de point altså godt hentes, når man tænker på alle de indbyrdes kampe der vil være
Brøndby kan da godt risikere at "tabe" pga trænerskiftet - OB tror jeg bare ikke på helt i toppen
> Hvis så bare spillet have været der og vi kunne
> snakke om stolpe ud og marginaler, men sandheden
> er jo at spillet ikke har berettiget til de point
> vi har lavet. De kampe vi har tabt har vi været
> helt væk i, men de kampe der har lagt på vippen,
> har vi altså vundet. Den svage og uprofessionelle
> indstilling og de manglende ideér og løsninger er
> klart de største kritikpunkter mod TT og
> trænerteamet, men det er altså også meget
> alvorlige emner som vi ikke haer set løsninger på
> igennem de 3 måneder krisen har varet.
>
> Fansenes ambitioner er på niveau med klubbens, det
> er vel ret og rimeligt?
Det er så ikke nemt at tilfredsstille fans der tænker sådan...
Før brokkede folk sig over at vi ikke fik point trods ellers flot spil, nu er det jo nærmest omvendt, og så er det sgu heller ikke godt nok!
Jeg foretrækker personligt det flotte spil, og så skal sejrene nok også komme med lidt større frekvens
Jeg synes da at trænerteamet viste ved de sidste kampe at man godt turde at lave ændringer på holdet, da der blev tabt for mange point
Jeg tror dog stadig at den overordnede målsætning er at spille fremadrettet og attraktivt fodbold i FCM. og at det så kommer til at tage den tid der tager, før man har fundet den helt rigtige totale trup af spillere og trænere mv
Jeg er altid stolt af FCM ( selvfølgelig i forskellig grad ), men at feks at have stået på stadion i Manchester og oplevet holdet der, gør at jeg godt synes at man kan tillade sig at være mere "overbærende" ved de dårligt spillede kampe!
-
HKP
Du har fat i noget helt rigtigt!!! Dejligt at se én der føler noget for klubben og ikke blot bukker i støvet over alt hvad der sker...
Der er bare desvære opstået en kultur i FCM - både på holdet og iblandt fansene om at klubben og holdet skal hyldes uafbrudt og at alt hvad alle laver i klubben bare er rigtigt! Selv det utroligt pinlige piveri efter kampene om dårlige baner og kampprogrammer tolkes af nogle som et klogt taktisk træk af vort ufejlbarlige, udødelige og geniale trænerteam....
En guldkandidat bliver vi ikke bare på baggrund af at "hype" holdet og snakke o hvordan andre snyder os!!! Nej, man skal igennem længere tid selv vise stor klasse!
Der er bare desvære opstået en kultur i FCM - både på holdet og iblandt fansene om at klubben og holdet skal hyldes uafbrudt og at alt hvad alle laver i klubben bare er rigtigt! Selv det utroligt pinlige piveri efter kampene om dårlige baner og kampprogrammer tolkes af nogle som et klogt taktisk træk af vort ufejlbarlige, udødelige og geniale trænerteam....
En guldkandidat bliver vi ikke bare på baggrund af at "hype" holdet og snakke o hvordan andre snyder os!!! Nej, man skal igennem længere tid selv vise stor klasse!
-
Bobby
Altoriso Skrev:
>
>
> Før brokkede folk sig over at vi ikke fik point
> trods ellers flot spil, nu er det jo nærmest
> omvendt, og så er det sgu heller ikke godt nok!
> Jeg foretrækker personligt det flotte spil, og så
> skal sejrene nok også komme med lidt større
> frekvens
>
Jeg er helt enig. Jeg foretrækker også det flotte spil. Så skal sejrene nok komme.
Problemet er jo bare, at vi ikke har spillet flot, siden sejren over OB. Selvfølgelig kan vi ikke vinde hver kamp og set i forhold til sidste år, må pointhøsten vel være nogenlunde OK.
Problemet er som sagt ikke nederlagene i sig selv, men mere måden, vi taber på. Vi spiller alt for nonchalent i mange kampe. Det virker helt klart som om spillerne tror de kan gå på vandet og sejren nok skal komme. Det gør den bare ikke, når der ingen vilje er. Er man inde i en spillemæssige krise, så har man altså altid muligheden for at kæmpe en hvis del ud af bukserne. Det kan man vel godt tillade sig at forlange. Det er bare meget sjældendt, at det sker.
Jeg synes, det virker som om, trænerteamet har svært ved at sætte spillerne op til kampen. Tværtimod har de fået lært spillerne at flytte fokus og komme med dårlige undskyldninger. Hvis trænerteamet, og nu også spillerne, ikke magter at se indad og tage ansvar for det dårlige spil, har jeg ærlig talt svært ved at se hvordan, det skal blive bedre.
Den første vej til en løsning er trods alt erkendelse af at problemet faktisk eksisterer. Velvidende at jeg ikke kan vide om de rent faktisk taler om det til træning, men ud ad til, virker det altså ikke som om de har fokus på problemet, og de mister meget respekt ved at tude hver gang de har tabt. Lidt mere ansvar ville klæde både trænere og spillere.
>
>
> Før brokkede folk sig over at vi ikke fik point
> trods ellers flot spil, nu er det jo nærmest
> omvendt, og så er det sgu heller ikke godt nok!
> Jeg foretrækker personligt det flotte spil, og så
> skal sejrene nok også komme med lidt større
> frekvens
>
Jeg er helt enig. Jeg foretrækker også det flotte spil. Så skal sejrene nok komme.
Problemet er jo bare, at vi ikke har spillet flot, siden sejren over OB. Selvfølgelig kan vi ikke vinde hver kamp og set i forhold til sidste år, må pointhøsten vel være nogenlunde OK.
Problemet er som sagt ikke nederlagene i sig selv, men mere måden, vi taber på. Vi spiller alt for nonchalent i mange kampe. Det virker helt klart som om spillerne tror de kan gå på vandet og sejren nok skal komme. Det gør den bare ikke, når der ingen vilje er. Er man inde i en spillemæssige krise, så har man altså altid muligheden for at kæmpe en hvis del ud af bukserne. Det kan man vel godt tillade sig at forlange. Det er bare meget sjældendt, at det sker.
Jeg synes, det virker som om, trænerteamet har svært ved at sætte spillerne op til kampen. Tværtimod har de fået lært spillerne at flytte fokus og komme med dårlige undskyldninger. Hvis trænerteamet, og nu også spillerne, ikke magter at se indad og tage ansvar for det dårlige spil, har jeg ærlig talt svært ved at se hvordan, det skal blive bedre.
Den første vej til en løsning er trods alt erkendelse af at problemet faktisk eksisterer. Velvidende at jeg ikke kan vide om de rent faktisk taler om det til træning, men ud ad til, virker det altså ikke som om de har fokus på problemet, og de mister meget respekt ved at tude hver gang de har tabt. Lidt mere ansvar ville klæde både trænere og spillere.
-
Jesper BW1100
HKP Skrev:
> Du har fat i noget helt rigtigt!!! Dejligt at se
> én der føler noget for klubben og ikke blot bukker
> i støvet over alt hvad der sker...
Det er jo useriøst det der HKP. At påstå, at bare fordi man ikke stortuder, og brokker sig hver gang det går lidt skidt, så føler man ikke noget for klubben og at man desuden heller ikke har nogen ambitioner. Jeg føler mindst lige så meget for klubben som du gør. Jeg vælger bare at være lidt mere realistisk, og prøve at bakke op om de valg der foretages. Personligt stoler jeg på vores ledelse, og jeg er da i hvert fald glad for, at det ikke er folk som dig og Hausser der sidder og styrer klubben, for så skiftede vi jo træner hver 3. måned....
> Der er bare desvære opstået en kultur i FCM - både
> på holdet og iblandt fansene om at klubben og
> holdet skal hyldes uafbrudt og at alt hvad alle
> laver i klubben bare er rigtigt! Selv det utroligt
> pinlige piveri efter kampene om dårlige baner og
> kampprogrammer tolkes af nogle som et klogt
> taktisk træk af vort ufejlbarlige, udødelige og
> geniale trænerteam....
Nu gør du jo dig selv komplet til grin. Find venligst bare ét indlæg der hylder det ynkelige piveri fra spillerne og vores trænere. Vi er vidst alle enige om, at det ikke klæder vores klub med de udtalelser, men at du mener det er grund nok til at afskedige trænerne er næsten lige så pinligt som udtalelserne. Når det kommer til bedømmelsen af holdet, har jeg personligt på intet tidspunkt sagt, at vi har spillet drømmefodbold her i efteråret. Og jeg har sq også kritiseret præstastionerne på banen. MEN kæden hopper af, når folk som dig fuldstændig går i den anden grøft, og kalder sæsonen katastrofal, og vil have trænerne fyret. Vi ligger trods alt nummer 4 med flere point end på samme tid sidste sæson. Hvis vi nu lå nummer 8, ville du så have dem skudt?
> En guldkandidat bliver vi ikke bare på baggrund af
> at "hype" holdet og snakke o hvordan andre snyder
> os!!! Nej, man skal igennem længere tid selv vise
> stor klasse!
Hvor vil du hen med den sætning? Det er vi vel allesammen klar over.
> Du har fat i noget helt rigtigt!!! Dejligt at se
> én der føler noget for klubben og ikke blot bukker
> i støvet over alt hvad der sker...
Det er jo useriøst det der HKP. At påstå, at bare fordi man ikke stortuder, og brokker sig hver gang det går lidt skidt, så føler man ikke noget for klubben og at man desuden heller ikke har nogen ambitioner. Jeg føler mindst lige så meget for klubben som du gør. Jeg vælger bare at være lidt mere realistisk, og prøve at bakke op om de valg der foretages. Personligt stoler jeg på vores ledelse, og jeg er da i hvert fald glad for, at det ikke er folk som dig og Hausser der sidder og styrer klubben, for så skiftede vi jo træner hver 3. måned....
> Der er bare desvære opstået en kultur i FCM - både
> på holdet og iblandt fansene om at klubben og
> holdet skal hyldes uafbrudt og at alt hvad alle
> laver i klubben bare er rigtigt! Selv det utroligt
> pinlige piveri efter kampene om dårlige baner og
> kampprogrammer tolkes af nogle som et klogt
> taktisk træk af vort ufejlbarlige, udødelige og
> geniale trænerteam....
Nu gør du jo dig selv komplet til grin. Find venligst bare ét indlæg der hylder det ynkelige piveri fra spillerne og vores trænere. Vi er vidst alle enige om, at det ikke klæder vores klub med de udtalelser, men at du mener det er grund nok til at afskedige trænerne er næsten lige så pinligt som udtalelserne. Når det kommer til bedømmelsen af holdet, har jeg personligt på intet tidspunkt sagt, at vi har spillet drømmefodbold her i efteråret. Og jeg har sq også kritiseret præstastionerne på banen. MEN kæden hopper af, når folk som dig fuldstændig går i den anden grøft, og kalder sæsonen katastrofal, og vil have trænerne fyret. Vi ligger trods alt nummer 4 med flere point end på samme tid sidste sæson. Hvis vi nu lå nummer 8, ville du så have dem skudt?
> En guldkandidat bliver vi ikke bare på baggrund af
> at "hype" holdet og snakke o hvordan andre snyder
> os!!! Nej, man skal igennem længere tid selv vise
> stor klasse!
Hvor vil du hen med den sætning? Det er vi vel allesammen klar over.