Udebane

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Her er statistikken der viser noget andet

Indlæg af Altoriso »

Jamen så lad os da kigge på det!

Sidste sæson spillede vi 16 udekampe

Vi vandt 5 - spillede uafgjort 4 kampe - Tabte 7 kampe

I år har vi foreløbigt spillet 6 udekampe

1 vundet - 2 uafgjort - 3 tabte målscore 5-10

Jeg kan via et kig på kampprogrammet se, at da der var spillet de 12 første kampe sidste sæson havde vi ( ja kig nu lige engang..)

1 vundet - 2 uafgjort - 3 tabte målscore 4-9

Faktisk kan man sige at vi har forbedret vores målscore en lille smule :-)

Ved ikke om I har glemt at FCM fik sølv sidste sæson ;-)

Kent

Re: Her er statistikken der viser noget andet

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> 1 vundet - 2 uafgjort - 3 tabte målscore 5-10
>
> 1 vundet - 2 uafgjort - 3 tabte målscore 4-9
>
> Faktisk kan man sige at vi har forbedret vores
> målscore en lille smule :-)
>
>
> Ved ikke om I har glemt at FCM fik sølv sidste
> sæson ;-)

Og hvis man så ser på HVEM de forskellige resultater er kommet mod, så bliver det i mine øjne tydeligt, at vi ikke er blevet ringere end sidste år:

Nederlag:
Sidste år: Horsens, Randers, Esbjerg
I år: FCK, BIF, AGF
Vel ingen tvivl om, at det er bedre modstandere vi har tabt til i år!
Desuden sparede vi spillere mod FCK og havde 4 ude mod AGF.

Uafgjort:
Sidste år: FCN, FCK
I år: Sønderjydske, Randers

FCN bedre en SE, men FCK langt bedre end Randers. En lille fordel til sidste år.

Sejr:
Sidste år: Lyngby
I år: AaB
Klar fordel til i år.

Jeg mener til stadighed, at vores problemer på udebane blæst ud af proportioner. Det er klart at pointhøsten ikke ser imponerende ud - og bestemt ikke lugter af guld - men et simpel blik på vores modstanderes hjemmebanestatistik vil vise, at andre altså heller ikke ville have hentet ret mange point, hvis de havde mødt de samme modstandere.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Så fik folk lige den smidt i smasken - Så kan I lære det hehe :-)

Tro nu på jeres hold i stedet for at være så pisse-negative

Og bak så op om udebaneturene - Det betyder også noget!

HKP

Indlæg af HKP »

Altoriso Skrev:
> Så fik folk lige den smidt i smasken - Så kan I
> lære det hehe :-)
>
> Tro nu på jeres hold i stedet for at være så
> pisse-negative
>
> Og bak så op om udebaneturene - Det betyder også
> noget!

Ok. hvis man på baggrund af de der statistikker konkluderer en fremgang i udebanestatistikken, så skal vi da vist snart have lavet nogle statistikker for de mest fjollede statements her på graven.

Faktum er jo, at vi ikke har forbedret os en skid ude i forhold til sidste år!!

Come on,modstanderne har været lidt forskellige, men husk nu på, at vi jo også har ry for at spille bedre imod de STORE hold, så at sige, at vi har tabt til FCK og BIF og derfor er blevet bedre ude, er da en gang vås!! Det er da nøjagtigt som sidste år, og det er jo kun detaljer, der er anderledes.

Noget andet er så spillet, hvorpå vi har nået nøjagtigt samme resultater som sidste år...Man kan da vist roligt sige at det heller ikke har været prangende... Vi har spillet godt bold i under 10% af vores kampe... (nærmere betegnet en liga-kamp) Det kan godt være at jeg nu skal stemples som én af de pisse-negative, fair nok, men så der er altså også nogen her, som flygter fra realiteternes verden...Det er fint nok. Værre er det når alle omkring holdet heller ikke vil se realiteterne i øjnene og efter hvert nederlag piver over ting, der er totalt uvedkommende, for de elendige kampe: dommeren, kampprogram, skader etc... Synes at træner og holdleder skal tage lidt mere i stivarm og lade være med alt det pinlige, klubskadelige klynkeri!!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Du snakker og du snakker...

Der blev bedt om statistik og der kom der !

Udfra statistikken fra sidste år er det da tydeligt at se at vi ikke har gjort det hverken bedre eller dårligere på dette tidspunkt!

Lad mig endnu engang minde om at FCM havnede som nr 2 !!!

Så hævder du at spillet er blevet dårligere ?

Men har vi så ikke forbedret os, når det nu kan påvises at vi har fået det samme antal point ?

Jeg tror der er mange herinde der har travlt med at tro at FCM er/skal være Danmarks bedste hold - det kan jeg så fortælle at det er vi ikke, og derfor skal man med en realistisk sans heller ikke sætte næsen op efter guld!

Medaljer skal vi da nok få - se bare statistikken ;-)

Jan

Indlæg af Jan »

Jeg kan squ ikke bruge statistikker til noget som helst i dette tilfælde, og statistikker er kun sandsynligsregning.

Det kan godt være, at vi har lige så mange sejre og nederlag som sidste sæson, men spillet er blevet meget ringe i år, og spillerne viser ikke vilje og attitude på banen(specielt ude).

Og til dig Altoriso, du bør ikke være tilfreds med vores præstation i år(fra city kampen og indtil nu). Da vi har på papiret danmarks bedste midtbane og wings, men at noget ikke fungere som det skal.

HKP

Indlæg af HKP »

Jeg er enig i en del af det du skrev der. Jeg må da indrømme, at jeg igen i år ved sæsonstarten satte næsen højt op, i år specielt pga. stærke kampe imod Man. City og også i ligaen. Men jeg har da også indset realiteterne, vi bliver ikke mestre i 2009 eller 2010. Men derfor må man da gerne forvente noget mere.

Synes for eksempel at det er utroligt rystende at være tilhænger af et hold, som hører til toppen, men som lægger sig ned, så snart man kommer bagud på Vilfort park. Og det er der altså også en del andre, der taler om herinde... Der er bare enorme mangler på psyken på holdet, desværre... Men lad os nu få det bedste ud af det... Første step er sejr imorgen og et af de næste er nogle KVALITETS-indkøb i pausen.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Udebanestatistikken fra sidste år, blev jo også kun rettet op til medaljestatus pga et godt forår, dengang var der jo også snak om en decideret udebanekrise. Ligesom i det samme antal kampe sidste år, har pointhøsten slet ikke god nok på udebane hidtil og kun via kraftig forbedring kan vi nå noget der minder medaljeaspirant-status, det kan der næppe herske tvivl om.

Jeg ved godt at det for nogle brugere herinde og ledelsen i FCM, er tabu at snakke om noget der minder om krise, men at man helt ignorerer den måde vi har tabt kampene på, er mig helt ubegribeligt, vi er jo blevet gennemkneppet og har intet haft at gøre i de kampe! Faxe sagde det faktisk 100% korrekt, da han sagde at der simpelthen er for mange kampe på udebane hvor vi bare ikke er til stede i og det er klart, sådan vinder man ikke guld, eller bare medalje.

HKP

Indlæg af HKP »

Hausser Skrev:
> Udebanestatistikken fra sidste år, blev jo også
> kun rettet op til medaljestatus pga et godt forår,
> dengang var der jo også snak om en decideret
> udebanekrise. Ligesom i det samme antal kampe
> sidste år, har pointhøsten slet ikke god nok på
> udebane hidtil og kun via kraftig forbedring kan
> vi nå noget der minder medaljeaspirant-status, det
> kan der næppe herske tvivl om.
>
> Jeg ved godt at det for nogle brugere herinde og
> ledelsen i FCM, er tabu at snakke om noget der
> minder om krise, men at man helt ignorerer den
> måde vi har tabt kampene på, er mig helt
> ubegribeligt, vi er jo blevet gennemkneppet og har
> intet haft at gøre i de kampe! Faxe sagde det
> faktisk 100% korrekt, da han sagde at der
> simpelthen er for mange kampe på udebane hvor vi
> bare ikke er til stede i og det er klart, sådan
> vinder man ikke guld, eller bare medalje.

Godt at se, at det ikke er alle der fortrænger realiteterne. Og du har ret, lidt selvkritik og krise er ikke ord der vil blive nævnt, inden Randers og GF går forbi os...

Hvis man vil være et tophold kan man altså ikke stille sig tilfreds med noget som resten af fodbold-Danmark kan se, er en gang ineffektívt, uskarpt, umotiveret rodefodbold.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er jo sådan set lidt selvmodsigende det du hævder der

På den ene side kan du ikke bruge statistikker til noget.. På den anden side hævder du at vi på PAPIRET har Danmarks bedste midtbane og wings
Hvor har du lige pludselig det fra ??

Ved I hvad allesammen - det er altså ikke noget nyt at vi sidder midt i en sæson og siger at tingene ikke helt kører..
Det mener jeg at vi har gjort stort set samtlige sæsoner indtil videre - alligevel har vi formået at komme op på hesten igen, og jeg er og bliver til stadighed MEGET tilfreds med alt det FCM har opnået siden 1999

HKP

Indlæg af HKP »

Ingen tvivl om at vi kan være mere end tilfredse med det der er sket siden starten i 1999!

Men derfor er det stadig ikke ok ikke at vise en ordentlig attitude i hver kamp! De tjener altså kassen for det de laver på banen...

Men på den anden side, synes du så ikke der mangler noget overfor dem vi gerne vil sammenligne os med (OB, FCK, BIF, Aab) så som europæisk succes, mesterskab, pokal, eller hvis vi ikke skal være så resultatorienterede, så i det mindste en længere periode med kontinuitet og en rygrad på holdet, hvor vi virkelig kommer i seriøs betragtning til en titel...? Fakta er jo at vi ikke har været tæt på endnu...

Jan

Indlæg af Jan »

Erkend nu at vi pt spiller ad h.. til, alle jeg kender siger det samme.

Jeg er da også tilfreds(meget) med hvad der er sket fra 1999 og til nu.

Det er jo normalt, at man lære af kritik og bliver bedre, og når det sker og resultaterne bliver bedre kommer der flere fans til kampene.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
> Udebanestatistikken fra sidste år, blev jo også
> Jeg ved godt at det for nogle brugere herinde og
> ledelsen i FCM, er tabu at snakke om noget der
> minder om krise, men at man helt ignorerer den
> måde vi har tabt kampene på, er mig helt
> ubegribeligt

Det er simpelthen noget ævl det der. Hvem er det du ser herinde, der ikke mener vi spiller skidt i øjeblikket? Du vil fx let finde indlæg fra min side, der påpeger at vi har spillet skidt meget længe. At du så selv vælger at se helt bort fra at vi i AGF-kampen manglede 4 centrale stamspillere, samtidig med at du anklager andre for at ignorere ting synes jeg er lidt komisk. Ligesom du kækt afviser det forhold at vi ikke har kunnet stille stærkeste hold i ½ år, som værende på nogen måde væsentligt. At du så har et eller andet behov for at alle skal skrige sig hæse om "KRISE" synes jeg er lidt trist at høre på i længden. Hvad er det præcist du mener der vil ske, hvis folk siger ordet "krise"? Er det et eller andet magisk ord, der straks løser problemerne, når det bliver udtalt? I mine øjne kan det aldrig være en klubs opgave at puste til ilden vedr. en krise. At man hidser sig op over de "positive" udmeldinger fra klubben viser at man for det første intet ved om mediehåndtering og for det andet at man ikke har fattet hvorfor ER blev æresmedlem af klubben. At man kender sin egen klubs kultur så lidt er sgu skræmmende.

Folk skriger op omkring, at der er noget "mentalt" galt med holdet, uden at se på de objektive fakta vedr. fx manglende kontinuitet, skadede stamspillere osv. (og uden at vide ret meget om hvad det mentale dækker over). Alle har også glemt at vi ikke havde nogen problemer på udebane i foråret. Jeg synes folk skulle være en smule mere nuancerede i deres kritik og forsøge at få ind i hovedet at vi altså ikke har DKs suverænt bedste hold.

Jeg vil sgu nødigt se, hvad der skete herinde, hvis vi lavede en AaB!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Helt ærligt så synes jeg ikke at vi mangler så meget, men det vi trods alt mangler, kommer med alle de kampe vi har og får spillet internationalt

De andre hold har vel spillet et sted mellem 2 og 8 gange (?) så mange internationale kampe som os, og det er da klart at det gør en forskel

Derudover er koncepterne jo slet ikke ens - måske lidt undtaget Brøndby til dels

De andre bygger deres hold op på rutinerede kræfter, da de typisk også har haft pengene til det

FCM har måttet bygge op fra bunden uden ret mange penge, og har derfor valgt at satse på unge spillere, og så derfra kæmpe sig op

Til sidst så nævner du kontinuitet.. Det er vist kun FCK der har præsteret noget lignende de sidste 5-10 år, og de har altså megakassen til at købe dygtige spillere for

Jeg holder mig stadig til Vision 2011, og glæder mig over de mellemliggende år med flotte slutplaceringer og oftest et meget flot fodboldspil

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og du ignorerer tilsyneladende også det faktum at AGF manglede 4 forsvarere i kampen mod os, ligesom BIF havde flere skader end vi havde i den kamp. Og stadigvæk er skader ikke nogen undskyldning for kollektivt at kollapse ved den mindste form for modgang.

Jeg finder det ikke nødvendigt at FCM selv begynder at himle op om problemer, men man er altså også nødt til forholde sig til en problemstilling som hele DKs befolkning ved selvsyn kan konstatere er der. Hvordan ville en chef for en stor dansk virksomhed fremstå, hvis man lige havde præsteret et kæmpe underskud og han begyndt at fable om der intet problem var? Han ville ihvertfald ikke fremstå troværdig. Den første skridt mod en løsning, er jo erkendelse..

Nej, vi er ikke Danmarks bedste hold, men vi er en klub som har en top-3 målsætning og har en vision som man arbejder sig hen imod. Desuden så har man bogstaveligt talt investeret hen i retning af 70-80 millioner i forstærkninger hen over de sidste par sæsoner. Disse investeringer skulle gerne konkretiseres i en form for fremgang.

Besvar