ThygeM skrev:
JBA har postet ca 85 mio i Bif - resten er postet i af os fans og andre mindre investorere - JBA sidder på ca 36% af aktierne - Benham på 90%... Hvis JBA trækker stikket kan han jo ikke tømme vores konto - men udelukkende sælge sine aktier! Benham derimod er i 100% afhængige af - i venter pt et enormt underskud som skal dækkes ind - og med det forbrug i har vil det være i samme størrelsesorden til næste år. PT er JBA i gang med at tilpasse indtægter og udgifter - en manøvre der er lidt nemmere i Bif qua vores omsætning der er ca dobbelt op ifht jeres. Jeres underskud udgør pt ca 75% af jeres omsætning - vores udgør pt ca 10-15 %. Tror du selv på at Benham kaster uendelige summer i FCM??
Jeg gider ikke for alvor denne type indlæg, for man kommer jo ikke rigtig nogen vegne, men bare lige lidt opklarende fakta:
1) Du glemte vist JBAs 'Jubilæumsgave' ift hans indskud i klubben (Benham har forresten indskudt 58 mio i FCM).
2) Hvis vores ventede underskud på ca. 40 mio er enormt, hvad kalder du så jeres senest realiserede underskud på 150 mio? (Det er lige så mange penge, som FCM har tabt i hele sin eksistens)
3) Vi er såmænd også ved at tilpasse indtægter og udgifter - det tror jeg alle er. Vi kører bare ikke en jubilæumsgave på 30 mio uden om regnskabet, så det ikke belastes af afskrivningerne. Vi har så en indtjening på ca. 30 mio fra gruppespil i år + nyt hovedsponsorat, hvilket jo gavner rimelig meget ift de forventede -40 i sidste regnskabsår.
ThygeM skrev:
Lille ven - jeg har ikke sagt i ikke har et bedre hold, pt - du argumenterede for kvaliteten hos Bif! Her pointerede jeg at vores angribere pt har scoret dobbelt så mange mål som jeres - hvilket vel vidner om at du egentlig mener jeres angribere ligeledes er af tvivlsom kvalitet, eller??
Hvorfor gør det det? Vi har da bedre angriber end jer. Fordi de lige har scoret mål i de sidste par kampe, er jeres da ikke bedre. Pusic er stadig mere effektiv per spillet minut end noget I kan levere. Og han er andenangriber hos os.
ThygeM skrev:Herefter argumenterede jeg for at vore forsvar pt vel egentlig også er - mand for mand- besat af stærkere spillere end jeres. Du mener så at Kian (som har fået en plads på landsholdet foræret af MO) er stærkere end landsholdets anfører - hvilket vel egentligt virker relativt dumt især når man tænker på at under en hver anden landtræner ville Kian være 9-10 valg mens Agger er den første på holdkortet!
Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om Kian. Og slet ikke hvordan han er ift Agger. Så det er sgu en ommer fra din side.
ThygeM skrev:Din argumentation minder mest af alt om noget du har funder inde på debatside.dk - ligesom din arrogance gør det...
Min argumentation var en oplistning af ubestridelige fakta. Og hvis du kender noget som helst til debatside.dk, så ville du vide, at det bestemt ikke er et sted hvor man skal lede efter den slags. At du mistolker fakta som arrogance, siger igen noget om den manglende realitetssans og opblæste selvforståelse, der er på Vestegnen. I har altså ikke leveret noget i de sidste 10 år, og det bør I forholde jer til.
ThygeM skrev:Du vælger at sammenligne pointantal hvilket er fint nok - her vil jeg blot pointere at to ud af disse var de værste i Bifs historie pga en klub i opløsning på fallittens rand.
Mens det jo bare var guld og grønne skove i FCM i den periode. Vi har jo bestemt ikke været på randen af fallit....
ThygeM skrev:De skal selvfølgelig også tælles med - men hvor mange pokaler har i vundet i den periode?? 1 mere end os!!! Det er da helt ok hvis man samler på andenpladser men historisk set et det vinderen der bliver husket og her har i én pokal på 15 år i ligaen!
Du vil så argumentere for at i kun har spillet i ligaen i 15 år - i vores første femten år nåede vi 6 mesterskaber, 2 pokaltitler og en UEFA-cup semifinale.....
Og her troede jeg, at det handlede om din påstand om, at I kunne klare jer bedre i ligaen i år end FCK. Men så handlede det i virkeligheden om, hvor gode i var i 90'erne! Det er jo også super-relevant i denne diskussion. Men det er jo heller ikke helt usandsynligt, at JBAs næste træk er at hente spillere fra 1991-holdet tilbage, nu hvor det ikke var så stor en succes med de gamle folk fra 2005-holdet. Men jeg vil godt give dig, at I havde et bedre hold end både Herning Fremad og Ikast i starten af 1990'erne. Det var også en hel del bedre, end det I har i dag.