Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
ThygeM

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Kent skrev:
ThygeM skrev:Synes nu nok kvaliteten er til stede på holdet - vores to angribere har scoret dobbelt så mange mål som Dunken og den polske lommetyv! Erik S er vel den eneste af jeres der ville være i stand til at spille sig på i vores forsvar. Den centrale Midtbane er det sted vi halter pga manglende kvalitet (Ørn) hvilket desværre - sammen med en uduelig træner - forplanter sig til resten af holdet... Hvis du sætter spørgsmålstegn ved vores kvalitet gør du ligesom også ved jeres egen!
Det der, det er enten virkelig skægt skrevet eller et eksempel på den manglende realitetssans, som stadig er en hæmsko for BIF selv 10 år efter deres seneste mesterskab. Jeg skal være i det meget gavmilde hjørne, for bare at finde 2-3 spillere hos jer, der ville være nærheden af vores start-11. Men fair nok, så er vi begge tilfredse med det vi har og ville ikke bytte med den anden :-)
P.S.: Prøv du lige tælle hvor mange mål, der er gået ind på jeres forsvar kontra vores.
Realitetssans?? Det er sjovt som nogle (heldigvis meget få - med kent iblandt) ligepludselig fører sig frem fordi man har vundet et mesterskab købt af Benham!! Herfølge har også vundet ét mesterskab men de har da aldrig ført sig frem på den måde!! Pas nu på med den hoveren - trækker Benham stikket er det game over... Jeres midtbane ville uden tvivl pynte på alle hold i suppen - incl vores -da det uden sammneligning er den stærkeste der findes i ligaen.

Agger har spillet tre kampe uden skader med 2 cleansheets til følge - han kan vel ikke agere forsvar alene, eller??
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Netop det med Aggers skader er jo også en del af problemet for Brøndby..

Ja når har er i form og ikke skadet så er han nok en af de bedste forsvarsspillere, hvis ikke den bedste i superligaen, men det er bare for sjældent at han er det, og det må man jo også tage med når man snakker om hvilket hold der har det bedste forsvar..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Agger har jo ikke været skadesfri og i form i længere tid af gangen siden han dannede central forsvar med Carragher i Liverpool for efterhånden længe siden.
Efter BIF har solgt Hradecky og vi har hentet Novak er der faktisk ikke én i BIFs start 11'er jeg ville bytte for vores. Der kan argumenteres for Agger. Men en Agger der spiller 15-20 kampe i en sæson bytter jeg ikke for en Kian eller Erik på ca. 30 kampe.
At Kian skulle være overvurderet har jeg meget svært ved at genkende.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
Kent skrev:
ThygeM skrev:Synes nu nok kvaliteten er til stede på holdet - vores to angribere har scoret dobbelt så mange mål som Dunken og den polske lommetyv! Erik S er vel den eneste af jeres der ville være i stand til at spille sig på i vores forsvar. Den centrale Midtbane er det sted vi halter pga manglende kvalitet (Ørn) hvilket desværre - sammen med en uduelig træner - forplanter sig til resten af holdet... Hvis du sætter spørgsmålstegn ved vores kvalitet gør du ligesom også ved jeres egen!
Det der, det er enten virkelig skægt skrevet eller et eksempel på den manglende realitetssans, som stadig er en hæmsko for BIF selv 10 år efter deres seneste mesterskab. Jeg skal være i det meget gavmilde hjørne, for bare at finde 2-3 spillere hos jer, der ville være nærheden af vores start-11. Men fair nok, så er vi begge tilfredse med det vi har og ville ikke bytte med den anden :-)
P.S.: Prøv du lige tælle hvor mange mål, der er gået ind på jeres forsvar kontra vores.
Realitetssans?? Det er sjovt som nogle (heldigvis meget få - med kent iblandt) ligepludselig fører sig frem fordi man har vundet et mesterskab købt af Benham!! Herfølge har også vundet ét mesterskab men de har da aldrig ført sig frem på den måde!! Pas nu på med den hoveren - trækker Benham stikket er det game over... Jeres midtbane ville uden tvivl pynte på alle hold i suppen - incl vores -da det uden sammneligning er den stærkeste der findes i ligaen.
Det er ikke fordi jeg synes denne form for penis-konkurrencer er interessante, men dit indlæg er langt ude. Lige nøjagtig Brøndby er nok den klub, der mindst af alt, skal pege fingre af vores ejerforhold. Jan Bech Andersen har poster langt flere penge i BIF end Benham har i FCM, og afhængigheden er nøjagtig lige så stor.

Der er ikke tale om hoveren, men realiteter. Lad os for sjov skyld bruge de sidste 4 år som grundlag for vores realiteter:

I den periode har FCM og BIF spillet 139 kampe i Superligaen. FCM har skaffet 248 point (kun overgået af FCK) mens BIF har skaffet 192 overgået af klubber som AaB, FCN og Randers. Dvs 54 point mere eller ca. 12 point mere per sæson. BIF er sluttet 9,9,4,3 i denne periode, mens FCM er sluttet 3,6,3,1. Altså er vi sluttet foran jer 4 år i træk. I parentes bemærket, er FCM aldrig sluttet lavere end en 7. plads i superligaen. I indeværende sæson er vi desuden allerede 7 point foran jer.

Så realiteten er, at vi i de sidste 4 år (hvoraf de 3 er uden Benham!) er slutter over jer, har hentet markant flere point og allerede har distanceret jer i indeværende sæson. Så både på den korte og lange bane halter I gevaldigt efter. Alligevel mener du, ikke at jeg har ret, når jeg siger, at vi har et bedre hold? Vel at mærke sammenlignet med et hold, der var på sammenbruddets rand for få uger siden, da de indledte turneringen med at tabe 3 kampe i træk samt et historisk pinligt europa-cup exit. I så fald er må det være andre kriterier end resultaterne, som du bruger til at vurdere kvaliteten af et hold. Men okay, ifølge jeres træner har I jo en top-3 spiller i verden i truppen, og så kan jeg godt se, at alle andre blegner. Man kan så undre sig over, at denne spiller ikke engang kunne komme på holdet på Liverpool, der jo ellers ikke ligefrem flyder i top-3 spillere i verden.
Heldige sejre ovre storklubber som Sønderjyske, Viborg og FCN kan åbenbart give vinger på Vestegnen....
ThygeM skrev:Agger har spillet tre kampe uden skader med 2 cleansheets til følge - han kan vel ikke agere forsvar alene, eller??
Nej. Netop!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fremragende svar Kent!! Fakta overvinder alt.. :ugeek:

(umådeligt underholdende ligeså!)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Jesper BW1100 skrev:Agger har jo ikke været skadesfri og i form i længere tid af gangen siden han dannede central forsvar med Carragher i Liverpool for efterhånden længe siden.

Der kan argumenteres for Agger. Men en Agger der spiller 15-20 kampe i en sæson bytter jeg ikke for en Kian eller Erik på ca. 30 kampe.
Så du mener Kian er foran både AC og Vestergaard?? Der begge spiller fast i bundesligaen! Vestergaard - drengen der kunne have skiftet i dette vindue for 90 mio til PL?? Kian er da ganske udemærket efter superligaforhold men er ikke i nærheden af at have samme dominans som feks ES. Det eneste problem jeg ser med ES ifht at nå den absolutte top er hans tendens til at have Agger-ben - dog ser det pt ud til at have rettet sig...
Efter BIF har solgt Hradecky og vi har hentet Novak er der faktisk ikke én i BIFs start 11'er jeg ville byttes for vores.
Så er vi næsten enige - kunne dog godt se ES og Sparv i Bif - som de to eneste ;)
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Det er ikke fordi jeg synes denne form for penis-konkurrencer er interessante, men dit indlæg er langt ude. Lige nøjagtig Brøndby er nok den klub, der mindst af alt, skal pege fingre af vores ejerforhold. Jan Bech Andersen har poster langt flere penge i BIF end Benham har i FCM, og afhængigheden er nøjagtig lige så stor.
JBA har postet ca 85 mio i Bif - resten er postet i af os fans og andre mindre investorere - JBA sidder på ca 36% af aktierne - Benham på 90%... Hvis JBA trækker stikket kan han jo ikke tømme vores konto - men udelukkende sælge sine aktier! Benham derimod er i 100% afhængige af - i venter pt et enormt underskud som skal dækkes ind - og med det forbrug i har vil det være i samme størrelsesorden til næste år. PT er JBA i gang med at tilpasse indtægter og udgifter - en manøvre der er lidt nemmere i Bif qua vores omsætning der er ca dobbelt op ifht jeres. Jeres underskud udgør pt ca 75% af jeres omsætning - vores udgør pt ca 10-15 %. Tror du selv på at Benham kaster uendelige summer i FCM??

Der er ikke tale om hoveren, men realiteter. Lad os for sjov skyld bruge de sidste 4 år som grundlag for vores realiteter:

I den periode har FCM og BIF spillet 139 kampe i Superligaen. FCM har skaffet 248 point (kun overgået af FCK) mens BIF har skaffet 192 overgået af klubber som AaB, FCN og Randers. Dvs 54 point mere eller ca. 12 point mere per sæson. BIF er sluttet 9,9,4,3 i denne periode, mens FCM er sluttet 3,6,3,1. Altså er vi sluttet foran jer 4 år i træk. I parentes bemærket, er FCM aldrig sluttet lavere end en 7. plads i superligaen. I indeværende sæson er vi desuden allerede 7 point foran jer.

Så realiteten er, at vi i de sidste 4 år (hvoraf de 3 er uden Benham!) er slutter over jer, har hentet markant flere point og allerede har distanceret jer i indeværende sæson. Så både på den korte og lange bane halter I gevaldigt efter. Alligevel mener du, ikke at jeg har ret, når jeg siger, at vi har et bedre hold? Vel at mærke sammenlignet med et hold, der var på sammenbruddets rand for få uger siden, da de indledte turneringen med at tabe 3 kampe i træk samt et historisk pinligt europa-cup exit. I så fald er må det være andre kriterier end resultaterne, som du bruger til at vurdere kvaliteten af et hold. Men okay, ifølge jeres træner har I jo en top-3 spiller i verden i truppen, og så kan jeg godt se, at alle andre blegner. Man kan så undre sig over, at denne spiller ikke engang kunne komme på holdet på Liverpool, der jo ellers ikke ligefrem flyder i top-3 spillere i verden.
Heldige sejre ovre storklubber som Sønderjyske, Viborg og FCN kan åbenbart give vinger på Vestegnen....
Lille ven - jeg har ikke sagt i ikke har et bedre hold, pt - du argumenterede for kvaliteten hos Bif! Her pointerede jeg at vores angribere pt har scoret dobbelt så mange mål som jeres - hvilket vel vidner om at du egentlig mener jeres angribere ligeledes er af tvivlsom kvalitet, eller?? Herefter argumenterede jeg for at vore forsvar pt vel egentlig også er - mand for mand- besat af stærkere spillere end jeres. Du mener så at Kian (som har fået en plads på landsholdet foræret af MO) er stærkere end landsholdets anfører - hvilket vel egentligt virker relativt dumt især når man tænker på at under en hver anden landtræner ville Kian være 9-10 valg mens Agger er den første på holdkortet! ES er - som jeg sagde - klart stærkere end Dumic mens begge vores backer indiskutabelt er bedre end det vi pt har set fra jeres (Novak har vi ikke set ordentligt endnu). Vores midtbane sutter til gengæld max røv pt - hvor i har dks i særklasse stærkeste. Men jeres midtbane er sårbar - forestil dig at Sparv bliver alvorligt skadet - det vil være et enormt problem. Din argumentation minder mest af alt om noget du har funder inde på debatside.dk - ligesom din arrogance gør det... Du vælger at sammenligne pointantal hvilket er fint nok - her vil jeg blot pointere at to ud af disse var de værste i Bifs historie pga en klub i opløsning på fallittens rand. De skal selvfølgelig også tælles med - men hvor mange pokaler har i vundet i den periode?? 1 mere end os!!! Det er da helt ok hvis man samler på andenpladser men historisk set et det vinderen der bliver husket og her har i én pokal på 15 år i ligaen!

Du vil så argumentere for at i kun har spillet i ligaen i 15 år - i vores første femten år nåede vi 6 mesterskaber, 2 pokaltitler og en UEFA-cup semifinale.....

Hvis jeg var dig ville jeg ikke kaste med klippestykker når jeg selv bor i et glashus - FCM har da vist rekorden i pinlige exits fra Europa! I blev trukket rundt på hjemmebane af et APOEL-hold der efterhånden har et budget på størrelse med Hobros - og røg dermed ud af CL-kval - ren debatside niveau..

Hvis du havde fulgt en lille smule med ville du være klar over at Agger ragede sig uklar med træneren i LFC. Året før vi købte ham bød City 250 mio for ham - så det er vel ikke alle der mener han er en boldmongol. Hvis du havde læst interviewet med TF ville du også kunne læse at TF mente han var i top tre da han var på toppen af sin karrierre hvilket vel ikke er helt løgn...

Der er ikke nogen i Bif der mener at de tre sejre giver vinger endnu. Men det er klart at det er bedre at møde jer med tre sejre i træk end tre nederlag! Tager vi tre point i den kamp vil det da uden tvivl kunne mærkes på selvtilliden - og bringe os tæt på jer! Vores fordel i disse kampe er jo at vi kan mærke vi er på hjemmebane -15-18000 i ryggen der skaber stemning - mod jeres 30-40 mand der ikke kan høres! Jeg undrer mig lidt over din arrogance. Når man tænker på i har lagt i toppen i de sidste 5-7 år og alligevel har en hjemmebanestemning der vel i bedste fald kan sammenlignes med sønderjyskes. Vi har skuffet de sidste 10 år og har alligevel landets næsthøjeste snit - og sender flere Brøndby-tilskuere fra Herning og omegn til Brøndby end i selv gør.. Hvorfor mon??

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

ThygeM skrev:Vi har skuffet de sidste 10 år og har alligevel landets næsthøjeste snit - og sender flere Brøndby-tilskuere fra Herning og omegn til Brøndby end i selv gør.. Hvorfor mon??
Det er formentlig fordi, FCM ikke sender brøndby-tilskuere til Brøndby, men udelukkende egne fans ;)

Og Hvis du havde læst Thomas Franks interview, vil du nok også huske at han ratede ham som top3 af venstrebenede CBs, hvilket givetvis kan være korrekt. Tæt på i hvert falde

Det var i øvrigt en ret interessant diskussion, I var ude i før de sidste par indlæg men jeg ser ikke nok dansk fodbold til at kunne udtale mig meget om BIFs kvalitetsspillere eller mangel på samme. Jeg er helt enig i, at en Agger i form nok er niveauer over de næstbedste CBs i Superligaen - især i kraft af sin rutine. Det er også jeres problem, for jeg tror de færreste kan huske, hvornår han sidst har haft mulighed for at spille rimelig konsistent over en længere periode.
Derudover, Agger røg fra Liverpool til BIF af et par andre grunde end du nævner IMO:
1) Han er dansker og kan som de fleste andre danskere ikke klare de hårde vilkår på topplan. Han siger selv, at han blev sat af holdet (modsat hvad Brendan Rodgers havde fortalt ham) efter en kamp han sad over pga. skade. Hvad, han sjovt nok udelader, er at Sakho i den kamp spillede forrygende - og det er altså vilkårene på topplan: Hvis du er skadet, risikerer du at miste din plads, hvis din afløser performer. Jeg har altid rigtigt godt kunnet lide Agger, men i det tilfælde er han en whiny bitch IMO at bruge det som grund til at ønske at skifte. Det er mangel på (personlig) klasse at han skulle lave det interview efter skiftet, og jeg har personligt mistet meget for ham pga. det interview. Det er ærligt (måske), hvilket er godt men det er et fuldstændigt unødvendigt interview med vildt ledende spørgsmål.
Jeg er klar over, at Agger mente, at han selv kunne spille gennem smerten, men det er nu engang en træners lod også at skulle tænke lidt mere langsigtet og i perioder lade spillere komme sig over skader ved at sidde udenfor.
2) Hans skader. De seneste sæsoner i LFC viste klart (uden at have indblik i hans skanninger etc.) at Agger ikke kunne klare at spille i PL. Han fik næsten konstant skader, og med en ret høj løn, er der ikke noget at sige til, at LFC ikke så ham i klubben i lang tid fremover.
3) Ambitioner. Jeg kan på sin vis forstå og acceptere, at Agger ikke havde lyst til at spille i andre PL klubber end Liverpool. Han var der i mange år. Men at skifte til Brøndby er total mangel på ambitioner fra et professionelt synspunkt. Jeg er klar over, at han har et specielt forhold til BIF og LFC, men med mindre at han vidste at hans krop kun kan holde til i snit hver anden SL kamp, så er det hovedløst at skifte til til Superligaen, når der er så mange andre muligheder i sydeuropa. Jeg tror også at de fleste er enige om, at det måske ville passe lidt bedre til en små-skrøbelig krop som Agger lod til at have på sine "gamle" dage.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev: JBA har postet ca 85 mio i Bif - resten er postet i af os fans og andre mindre investorere - JBA sidder på ca 36% af aktierne - Benham på 90%... Hvis JBA trækker stikket kan han jo ikke tømme vores konto - men udelukkende sælge sine aktier! Benham derimod er i 100% afhængige af - i venter pt et enormt underskud som skal dækkes ind - og med det forbrug i har vil det være i samme størrelsesorden til næste år. PT er JBA i gang med at tilpasse indtægter og udgifter - en manøvre der er lidt nemmere i Bif qua vores omsætning der er ca dobbelt op ifht jeres. Jeres underskud udgør pt ca 75% af jeres omsætning - vores udgør pt ca 10-15 %. Tror du selv på at Benham kaster uendelige summer i FCM??
Jeg gider ikke for alvor denne type indlæg, for man kommer jo ikke rigtig nogen vegne, men bare lige lidt opklarende fakta:
1) Du glemte vist JBAs 'Jubilæumsgave' ift hans indskud i klubben (Benham har forresten indskudt 58 mio i FCM).
2) Hvis vores ventede underskud på ca. 40 mio er enormt, hvad kalder du så jeres senest realiserede underskud på 150 mio? (Det er lige så mange penge, som FCM har tabt i hele sin eksistens)
3) Vi er såmænd også ved at tilpasse indtægter og udgifter - det tror jeg alle er. Vi kører bare ikke en jubilæumsgave på 30 mio uden om regnskabet, så det ikke belastes af afskrivningerne. Vi har så en indtjening på ca. 30 mio fra gruppespil i år + nyt hovedsponsorat, hvilket jo gavner rimelig meget ift de forventede -40 i sidste regnskabsår.
ThygeM skrev: Lille ven - jeg har ikke sagt i ikke har et bedre hold, pt - du argumenterede for kvaliteten hos Bif! Her pointerede jeg at vores angribere pt har scoret dobbelt så mange mål som jeres - hvilket vel vidner om at du egentlig mener jeres angribere ligeledes er af tvivlsom kvalitet, eller??
Hvorfor gør det det? Vi har da bedre angriber end jer. Fordi de lige har scoret mål i de sidste par kampe, er jeres da ikke bedre. Pusic er stadig mere effektiv per spillet minut end noget I kan levere. Og han er andenangriber hos os.
ThygeM skrev:Herefter argumenterede jeg for at vore forsvar pt vel egentlig også er - mand for mand- besat af stærkere spillere end jeres. Du mener så at Kian (som har fået en plads på landsholdet foræret af MO) er stærkere end landsholdets anfører - hvilket vel egentligt virker relativt dumt især når man tænker på at under en hver anden landtræner ville Kian være 9-10 valg mens Agger er den første på holdkortet!
Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om Kian. Og slet ikke hvordan han er ift Agger. Så det er sgu en ommer fra din side.
ThygeM skrev:Din argumentation minder mest af alt om noget du har funder inde på debatside.dk - ligesom din arrogance gør det...
Min argumentation var en oplistning af ubestridelige fakta. Og hvis du kender noget som helst til debatside.dk, så ville du vide, at det bestemt ikke er et sted hvor man skal lede efter den slags. At du mistolker fakta som arrogance, siger igen noget om den manglende realitetssans og opblæste selvforståelse, der er på Vestegnen. I har altså ikke leveret noget i de sidste 10 år, og det bør I forholde jer til.
ThygeM skrev:Du vælger at sammenligne pointantal hvilket er fint nok - her vil jeg blot pointere at to ud af disse var de værste i Bifs historie pga en klub i opløsning på fallittens rand.
Mens det jo bare var guld og grønne skove i FCM i den periode. Vi har jo bestemt ikke været på randen af fallit....
ThygeM skrev:De skal selvfølgelig også tælles med - men hvor mange pokaler har i vundet i den periode?? 1 mere end os!!! Det er da helt ok hvis man samler på andenpladser men historisk set et det vinderen der bliver husket og her har i én pokal på 15 år i ligaen!
Du vil så argumentere for at i kun har spillet i ligaen i 15 år - i vores første femten år nåede vi 6 mesterskaber, 2 pokaltitler og en UEFA-cup semifinale.....
Og her troede jeg, at det handlede om din påstand om, at I kunne klare jer bedre i ligaen i år end FCK. Men så handlede det i virkeligheden om, hvor gode i var i 90'erne! Det er jo også super-relevant i denne diskussion. Men det er jo heller ikke helt usandsynligt, at JBAs næste træk er at hente spillere fra 1991-holdet tilbage, nu hvor det ikke var så stor en succes med de gamle folk fra 2005-holdet. Men jeg vil godt give dig, at I havde et bedre hold end både Herning Fremad og Ikast i starten af 1990'erne. Det var også en hel del bedre, end det I har i dag.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

:lol:

Sorry :mrgreen:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ThygeM skrev:
Jesper BW1100 skrev:Agger har jo ikke været skadesfri og i form i længere tid af gangen siden han dannede central forsvar med Carragher i Liverpool for efterhånden længe siden.

Der kan argumenteres for Agger. Men en Agger der spiller 15-20 kampe i en sæson bytter jeg ikke for en Kian eller Erik på ca. 30 kampe.
Så du mener Kian er foran både AC og Vestergaard?? Der begge spiller fast i bundesligaen! Vestergaard - drengen der kunne have skiftet i dette vindue for 90 mio til PL?? Kian er da ganske udemærket efter superligaforhold men er ikke i nærheden af at have samme dominans som feks ES. Det eneste problem jeg ser med ES ifht at nå den absolutte top er hans tendens til at have Agger-ben - dog ser det pt ud til at have rettet sig...
Efter BIF har solgt Hradecky og vi har hentet Novak er der faktisk ikke én i BIFs start 11'er jeg ville byttes for vores.
Så er vi næsten enige - kunne dog godt se ES og Sparv i Bif - som de to eneste ;)
Jeg kan ikke se hvor jeg kommenterer på Kian kontra AC og Vestergaard? Så hvordan du lavet det ræsonnement at jeg påstår han er bedre end dem må jeg stille mig spørgende overfor?
Jeg kommenterer på at du siger Kian er overvurderet og vil falde igennem uden Erik. Det er jeg ikke enig i. Langt fra endda.
Hvem MO udtager til landsholdet baserer jeg ingenting på. Manden er en senil tosse der stadig ville spille med Rommedahl på højre kant hvis han var aktiv. Kvist-udtagelsen er også et godt eksempel.
At Jannik Vestergaard ikke er med er imo horribelt. Han burde danne centerforsvar med Simon Kjær. AC vil jeg lige se matchet på gældende niveau i længere tid før jeg mener han er aktuel til landsholdet.

Mht. hvem du mener kunne bruges i Brøndby fra FCMs trup vil jeg nøjes med at konstatere at i får skræmmende lidt ud af materialet i jeres trup, hvis det er så godt at folk som Sisto, Jakob P, Petter A og Duncan/Pusic ikke ville være aktuelle.....

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Et APOEL hold med budget svarende til Hobros kan også gøre ondt. Er det 0-8 i fire kampe?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kian Hansens udtagelse var en overraskelse - og ja, det var vel i stedet for Jannik Vestergaard. Uden at vide det så tror jeg at MO havde forventninger om at vi skulle møde to meget defensivt orienterede hold i "Albanesien" og Armenien. At vi skulle stå højt og derfor skulle bruge forsvarspillere med fart i bentøjet, når der kom omstillinger imod. Jannik Vestergaard er en snegl. Hvis det var Portugal ude hvor vi må forvente at blive trykket ned i store perioder, så er jeg helt sikker på at vi havde set en anden trup.

Jannik Vestergaard viser dog mangler når han sender sin agent på gaden med krav om en forklaring. Knægten er kun omkring 21 år og har knap spillet en landskamp, han har sgu ikke krav på en forklaring. Tværtimod gør han sig selv en bjørnetjeneste.

Vedr et matchup mellem FCM og BIF. Well, hvis man forestiller sig alle mand i topform og skadesfri. Så ville jeg have Agger og muligvis en Kahlenberg. Venstreback er det svært sige noget om. Novak kunne være et godt bud. Durmisi ligeså. Helt sikkert at jeg vælger Durmisi over Lauridsen. Højreback vælger jeg til enhver tid KBB. Hans lederegenskaber kan bare ikke undervurderes - og han gør det fremragende.

Derudover.... well, så er der ikke meget andet at komme efter på Brøndby's hold. Ikke at det er dårlige spillere, BIF har vel den 3. bedste trup i landet - der er bare laaangt op til de to bedste. Det vil også afspejle sig af stillingen når sæsonen er slut. Jeg håber da at Brøndby i de kommende år nærmer sig så der bliver 3 hold i en tæt top, der forhåbentlig også kan spille med i Europa. Det ville i så fald være første gang i danmarkshistorien at vi har 3 efter danske forhold superhold. Kunne være sjovt at følge. Der er Brøndby dog ikke endnu og det er de formodentlig heller ikke om 2 sæsoner, men de er forhåbentlig tættere på. Der skal dog ingen tvivl være om at Brøndby på hjemmebane med selvtillid, er en svær udfordring - også for FCK og for os. Vi får en meget svær opgave og jeg sælger den gerne for 1 point.

Jeg bliver så træt i hovedet når Københavnere er stolte af deres tilskuertal. Vi snakker om et Storkøbenhavn med 1,2 mio indbyggere - og de skal hente tilskuere helt fra Nordjylland for at kunne komme op på 15-18,000. Det samme med FCK - det er jo rystende at man ikke kan have fyldte - eller bare næsten fyldte - stadions noget oftere.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

PH1978 skrev:Et APOEL hold med budget svarende til Hobros kan også gøre ondt. Er det 0-8 i fire kampe?
lol, det her så den sjoveste udtalelse indtil videre :)

ThygeM - din tur :D
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt - vedr Brøndbys spillertrup - så lige en kommentar fra en journalist

http://grabilla.com/05906-d7c42382-0026 ... 7fae9.html

Besvar