Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Cortez »

SimonH skrev:
30. jan 2019, 14:51
Hvad skal vi med endnu en midtstopper??
Jesus
Hvis Korcsmar og Nikolaisen er langtidsskadet, så er det vel nødvendigt?

/Cortez

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

mousebreaker skrev:
30. jan 2019, 14:39
Javist, vi har købt Evander fri men det var jo en handel der blev foretaget i sidste vindue og effektueret i dette da han blev fundet god nok.
Det kan du mene, men han er altså købt i det her vindue. Det giver både ro hos spilleren, holdkammeraterne og træneren.

Angående Patrick, som er rygtet. (til dem der ikke har fulgt med (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... o-stopper/). Det er ret fint, hvis vi ender med at købe et talent, som i øvrigt er venstrebenet, allerede nu. Alt efter niveauet, så kan han være klar til førsteholdskampe i næste sæson. Lad os begynde at købe til kontinuerlig forbedring af holdet, så vi ikke ender med at råbe efter køb af profiler ved hvert vindue.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Xinx skrev:
30. jan 2019, 15:10
mousebreaker skrev:
30. jan 2019, 14:39
Javist, vi har købt Evander fri men det var jo en handel der blev foretaget i sidste vindue og effektueret i dette da han blev fundet god nok.
Det kan du mene, men han er altså købt i det her vindue. Det giver både ro hos spilleren, holdkammeraterne og træneren.

Angående Patrick, som er rygtet. (til dem der ikke har fulgt med (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... o-stopper/). Det er ret fint, hvis vi ender med at købe et talent, som i øvrigt er venstrebenet, allerede nu. Alt efter niveauet, så kan han være klar til førsteholdskampe i næste sæson. Lad os begynde at købe til kontinuerlig forbedring af holdet, så vi ikke ender med at råbe efter køb af profiler ved hvert vindue.
18 år.
Ja, lyder da som en perfelt signing til fremtiden. :D

Og en super supplement i forhold til det vi har, og eventuel udlandsdrømme, de kunne finde på. ;)

THenry

Indlæg af THenry »

Han har både U-15 og U-17 landskampe for Brasilien, så vidt jeg kan forstå. https://www.lance.com.br/flamengo/empre ... marca.html

Det lyder spændende, og jeg tænker også, at det er fint for Evander med endnu en brasser i truppen.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Undrer dog lidt at det er en lejeaftale med købsoption. Det kan blive svært for ham at overbevise om at han skal købes, hvis han ikke får spilletid, hvilket han næppe får som nr 5/6/7 på listen til en plads i midterforsvaret..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Benzo skrev:
30. jan 2019, 15:46
Undrer dog lidt at det er en lejeaftale med købsoption. Det kan blive svært for ham at overbevise om at han skal købes, hvis han ikke får spilletid, hvilket han næppe får som nr 5/6/7 på listen til en plads i midterforsvaret..
Jeg tænker i lige så høj grad det er for at se ham an typemæssigt, og for at se om han fungerer heroppe.
Uanset hvad er han nok tænkt som udviklingsspiller den første tid.
Så hvis de første 6 måneder kan vise om man ser det potentiale i dagligdagen, som man har set på video, statistik etc., er det jo fint med en lejeaftale :-)

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
Nu er der jo ikke nogen af os, der kender hans niveau, og vi aner jo heller ikke, hvad status er på Nicolaisen og Korcsmar, der begge kan stå overfor operationer. Scholz, Kian og Erik ligner de 3 startere, og så har vi formentlig en fornuftig gardering i James.

Hvis Nico eller Korcsmar begge potentielt er langtidskadet, så er vi vel nede på vores egne U-19 spillere som Oliver Olsen eller Japhet Sery Larsen som 5/6 valg pt. på et hold, hvor vi spiller med 3 startende stoppere, så der skal ikke mere end 2 skader og/eller karantæner til før Olsen f.eks. skal starte, hvis det er worst-case-scenario med Korcsmar og Nico.

Derudover vil Patrick få masser af tid på træningsbanen til at vise, om han er god nok til, at vi skal kaste penge efter ham. Der er alligevel mange flere træningstimer end der er kampminutter. Man kan vel se det som en udvidet prøvetræning på et halvt år ;)

Jeg kan generelt godt lide modellen med at tage nogle formodede talentfulde spillere ind på leje, hvor vi kan se dem an i vores eget træningsmiljø for at finde ud af, om de har niveau til at begå sig på vores eget 1. hold (nu eller på sigt) og se om de kan falde til i DK, inden vi skal træffe den endelige beslutning om vi vil købe dem.

For mig giver en lejeaftale kun mening, hvis der er en købsoption på ham for det er fandme ærgerligt at finde ud af, at vi har fundet guld for så må aflevere det tilbage til Flamengo, fordi vi ikke havde fået indføjet en købsoption. Jeg havde i hvert fald været bitter, hvis det havde været tilfældet med Evander...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
30. jan 2019, 16:08
Benzo skrev:
Jeg tænker i lige så høj grad det er for at se ham an typemæssigt, og for at se om han fungerer heroppe.
Uanset hvad er han nok tænkt som udviklingsspiller den første tid.
Så hvis de første 6 måneder kan vise om man ser det potentiale i dagligdagen, som man har set på video, statistik etc., er det jo fint med en lejeaftale :-)
Når afstanden er så stor og kulturen er så forskellig så tænker jeg denne form for aftale er at foretrække for BEGGE parter, i særdeleshed når vi taler om unge mennesker. Jeg bifalder denne ageren på det brasilianske marked, sålænge man får optionen i stand med både klub og spiller
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

CasperA

Indlæg af CasperA »

Klubben har tidligere udtalt, at man kun tager folk ind på leje, hvis der medfølger en købsoption, så jeg er sikker på at der også vil være det i dette tilfælde.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Blandt Flamengo-sider på Twitter forlyder det, at købsoptionen er på hele 25 mio. kr.

Enten misser jeg noget, eller så er det godt nok mange penge.

henker

Indlæg af henker »

Cortez skrev:
30. jan 2019, 15:01
SimonH skrev:
30. jan 2019, 14:51
Hvad skal vi med endnu en midtstopper??
Jesus
Hvis Korcsmar og Nikolaisen er langtidsskadet, så er det vel nødvendigt?

/Cortez
Patrick er til både centrale og venstre back. Og efter at have set lidt af Patrick på YouTube. Virker han at have en stærk venstre ben. Hvilket er sjældent! Synes at fcm har gjort en super fundet..

henker

Indlæg af henker »

CasperA skrev:
30. jan 2019, 17:00
Klubben har tidligere udtalt, at man kun tager folk ind på leje, hvis der medfølger en købsoption, så jeg er sikker på at der også vil være det i dette tilfælde.
Ja det er rigtigt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

AltidFCM skrev:
30. jan 2019, 19:30
Blandt Flamengo-sider på Twitter forlyder det, at købsoptionen er på hele 25 mio. kr.

Enten misser jeg noget, eller så er det godt nok mange penge.
Man skal jo starte et sted
Alting er til forhandling. ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
Er det ikke som om træninger er lidt undervurderet, og kampe lidt overvurderet, i forhold til at se spillere an.
Man sagde det samme ved VdV, men der er jo masser af chancer til træning.

Angående Patrick, er man formentlig ret sikker på at han har fart, styrke, teknik til at indgå, men er i tvivl om han kan integreres, forstå det taktiske osv. Det burde man ret nemt kunne se til træning og ellers er der jo også reserveholdsliga. Lidt i tvivl om han vil være berettiget til at spille u19 og Youth League, men om der er kampe nok til at vurdere ham, vil jeg i hvert fald ikke være bekymret for.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
30. jan 2019, 20:57
Benzo skrev:
Er det ikke som om træninger er lidt undervurderet, og kampe lidt overvurderet, i forhold til at se spillere an.
Man sagde det samme ved VdV, men der er jo masser af chancer til træning.
Jeg vil nærmest sige det er omvendt, man har før (også i FCM) set spillere der så gode ud til træning, men faldt helt igennem i kamp. Kroon feks.

Låst