Kender du et sted, hvor den kan ses?Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 15:06De spiller i øvrigt her kl. 16. hvis man gerne vil se dem spille.
Europa 2018/2019
Re: Europa 2018/2019
-
Steffen am
http://www.sportp2p.com/football/752329 ... e-p2p.htmlKent skrev: ↑11. jul 2018, 15:25Kender du et sted, hvor den kan ses?Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 15:06De spiller i øvrigt her kl. 16. hvis man gerne vil se dem spille.
Tak for opklaringen, rigtigt dejligt at have en med så stor viden herinde vedrørende hvordan de forvirrende kval regler fungerer!Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 15:06
True, og en god pointe.
Uanset, er det dog usandsynligt vi kan kvalificere os til CL, men sandsynligt vi kan til EL.
Som jeg ser det kan 2. runde i højere grad være nøglerunden, hvis vi kan vinde den, er vi sikret minimum at være seedet i EL Q4.
Vi er som bekendt i 2. runde, altså er der 3 runder hvoraf vi skal vinde de 2 for at komme i et gruppespil. Hvis vi vinder den her, er vi i hvert fald et skridt tættere på.
Hvis man skal køre den lidt ud, og er heldige og møde Sutjeska i stedet for Astana, vil vi være store favoritter og forhåbentlig vinde.
Men rigtig nok, kan vi ikke overtage deres seedning i Q3.
Dvs. vi vil være useeded, og ville kunne møde
FC Salzburg
Ludogorets Razgrad
Celtic
APOEL
Legia
Garabag Agdam
Hvis det er en af de 3 første, og vi skulle gøre det umulige, at vinde. Ville vi være seedet i CL Q4 og ville dermed kunne undgå PSV.
(og ville kunne 'nøjes' med at spille mod enten APOEL, Legia, Garabag Agdam eller Young Boys)
Men det er blot et tankeeksperiment. For som Noe skriver, kan jeg heller ikke se Sutjeska vinde over Astana, selvom jeg hepper på Sutjeska hele vejen.
De spiller i øvrigt her kl. 16. hvis man gerne vil se dem spille.
Giver det mening for os allerede nu at følge med i hvordan eksempelvis APOEL, Legia og Qarabag klarer sig? Hvis de ryger ud nu, vil det vel alt andet lige gøre vores vej til potentielt Chl. lettere, men måske vores rute til evt. EL sværere hvis vi så er uheldige at trække dem senere hen hvor de er useedet eller hvordan forholder det sig?
-
Steffen am
Bukker og nejerCasperBW skrev: ↑11. jul 2018, 15:41Tak for opklaringen, rigtigt dejligt at have en med så stor viden herinde vedrørende hvordan de forvirrende kval regler fungerer!
Giver det mening for os allerede nu at følge med i hvordan eksempelvis APOEL, Legia og Qarabag klarer sig? Hvis de ryger ud nu, vil det vel alt andet lige gøre vores vej til potentielt Chl. lettere, men måske vores rute til evt. EL sværere hvis vi så er uheldige at trække dem senere hen hvor de er useedet eller hvordan forholder det sig?
Hmm.. ved jeg ikke helt hvordan jeg skal svare på.
Tror jeg vil sige at det kommer an på hvor meget tid du har, hvor meget man går op i det og evt. om man gider at nørde lidt.
Men man kan måske godt med relativ lav indsats følge med i resultaterne på de hold som du nævner der, sammen med Celtic, BATE, Ludogorets, Zagreb, Malmø.
For rigtig nok, nu hvor både CL og EL er opdelt i "mester-rute" og "liga-rute" bliver det i højere grad de samme hold vi kan møde,
og i princippet både kan møde dem i CL og i EL hvis begge hold vinder eller begge hold taber.
For at gøre forvirringen total, forventer vi jo at møde Astana her i CL Q2, hvor Astana er seedet, men pga. de nye lidt mærkelige regler, kan vi faktisk mødes igen i EL Q4, hvor FCM er seedet og Astana er useedet (vil kræve Astana taber CL Q2 og vinder EL Q3 og FCM vinder CL Q2 og taber CL Q3)
Så ja, det kan være lidt en tveægget sværd, hvis de gode hold ryger ud nu, og vi så selv ryger i EL kvallen.
Men nu det er lavet sådan at man i EL-kvallen (For mesterhold) kun er seedet i den runde man indtræder, ville det være super fedt at nå til CL Q3, da vi så som minimum vil være seedet i EL Q4.
En pointe kan måske også være at AEK Athen træder ind som useedet i CL Q3 og Young Boys som useedet i CL Q4, mens APOEL formentlig også vil være useedet i netop CL Q4. At jo længere man kommer i runderne, jo mindre forskel er der på at være seedet og useedet, og i CL Q3 og CL Q4 der er der simpelthen ikke dårlige hold, uanset hvem der vinder og taber. Men nogen skal jo være de bedste, og jeg vil rigtig gerne undgå PSV
Når vi så kommer lidt længere hen, kan vi evt. se på om der sker overraskelser i "liga-ruten", der skal 'bare' være 5 overraskelser før at vi kan komme i pot 3 i EL gruppespillet. Men lad os da endelig bare taget pot 4 i CL gruppespillet i stedet
Vores gamle venner fra Ferencváros, kunne meget passende starte med at lave den første overraskelse i morgen mod Maccabi Tel-Aviv. (i øvrigt vildt at det er en runde 1 kamp)
Maribor, Partizan Belgrade og Molde er de andre hold der indtræder i EL Q1, som har højere koeffecient end FCM (og gerne må tabe)
Molde og Partizan Belgrade burde ikke får problemer, men
Partizani (Alb) - Maribor (Slo) kunne godt blive lidt spændende også.
en time er spillet 1-0 til Astana over Sutjeska, og holder det, så er det slet ikke sikkert at FCM skal møde Astana i næste runde ??
FC Astana – Sutjeska 1-0
ikke er overbevisende og alt kan ske nu
ikke er overbevisende og alt kan ske nu
Astana er klart bedst på hjemmebane, det er ikke helt umuligt at de ryger i problemer allerede her i første runde.
I andre nyheder fører vores gamle Lettiske venner fra Suduva 2-0 over vores gamle fjender fra APOEL, spændende spændende.
I andre nyheder fører vores gamle Lettiske venner fra Suduva 2-0 over vores gamle fjender fra APOEL, spændende spændende.
-
Steffen am
Whaat..
Har da endda bettet på APOEL, synes det var relativ gode odds i forhold til hvor store favoritter de er/var.
2-0 efter 13' min til Suduva er godt nok vildt.
Men hvis de holder det, tager jeg da gerne mit lille betting nederlag.
og 3-0 nu, efter 19
EDIT: Og med hattrick af Cicilia R. fra Curaçao, som jeg ikke vidste var et land.
Men hvis andre undrede sig, er det en Caribisk ø med 142.000 mennesker
I forhold til 'vores' kamp, så hører jeg også det som statistikken siger, at Astana er markant bedst hjemme på deres eget kunstgræs.
1-0 var også noget mindre end jeg havde forventet, selvom Astana godt nok dominerede med boldbesiddelse og afslutninger. Bliver spændende om en uge, om Sutjeska kan lave en bette overraskelse. Den er bestemt ikke lukket endnu.
Kent eller andre som noget at se så meget at de kan skriver et par ord om kampen eller hvordan Astana så ud?
Jeg så ikke så meget, men i den del jeg så, var Astana dominerende uden dog at blive farlige for alvor. Sut havde en del kontra-muligheder, som de ikke var i stand til at omsætte til store chancer. Jeg var ikke imponeret over nogen af holdene - men som skrevet baseret på kun korte kig.Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 18:18Kent eller andre som noget at se så meget at de kan skriver et par ord om kampen eller hvordan Astana så ud?
Brugte tiden på at læse lidt op på det nye seedningssystem, og ud fra det kan jeg konkludere, at det er altafgørende, at vi vinder mod Astana/Sut. Hvis vi gør det, så åbner der sig en motorvej til EL-gruppespillet, hvor vi er garanteret seedning i mester-ruten i playoff (hvis vi ryger ud af Chl i 3. runde) , hvor det er mægtige hold som The New Saints og Cluj vi kan trække.
-
Jesper BW1100
Og det er uanset om det er Astana eller Sutjeska der vinder ?Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:38Jeg så ikke så meget, men i den del jeg så, var Astana dominerende uden dog at blive farlige for alvor. Sut havde en del kontra-muligheder, som de ikke var i stand til at omsætte til store chancer. Jeg var ikke imponeret over nogen af holdene - men som skrevet baseret på kun korte kig.Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 18:18Kent eller andre som noget at se så meget at de kan skriver et par ord om kampen eller hvordan Astana så ud?
Brugte tiden på at læse lidt op på det nye seedningssystem, og ud fra det kan jeg konkludere, at det er altafgørende, at vi vinder mod Astana/Sut. Hvis vi gør det, så åbner der sig en motorvej til EL-gruppespillet, hvor vi er garanteret seedning i mester-ruten i playoff (hvis vi ryger ud af Chl i 3. runde) , hvor det er mægtige hold som The New Saints og Cluj vi kan trække.
Ja ift EL er det ligegyldigt. Men ift Chl får vi det sværere, hvis det er Sutjeska, der vinder, da vi så ikke overtager Astanas seedning i runden efter. Men det er værd at huske, at meget afhænger af hvilke hold, der ryger ud hvornår og hvilke overraskelser, der sker. Så lige nu er det stadig meget tentativt, når vi taler playoffrunden.Jesper BW1100 skrev: ↑11. jul 2018, 18:40Og det er uanset om det er Astana eller Sutjeska der vinder ?Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:38Jeg så ikke så meget, men i den del jeg så, var Astana dominerende uden dog at blive farlige for alvor. Sut havde en del kontra-muligheder, som de ikke var i stand til at omsætte til store chancer. Jeg var ikke imponeret over nogen af holdene - men som skrevet baseret på kun korte kig.Steffen am skrev: ↑11. jul 2018, 18:18Kent eller andre som noget at se så meget at de kan skriver et par ord om kampen eller hvordan Astana så ud?
Brugte tiden på at læse lidt op på det nye seedningssystem, og ud fra det kan jeg konkludere, at det er altafgørende, at vi vinder mod Astana/Sut. Hvis vi gør det, så åbner der sig en motorvej til EL-gruppespillet, hvor vi er garanteret seedning i mester-ruten i playoff (hvis vi ryger ud af Chl i 3. runde) , hvor det er mægtige hold som The New Saints og Cluj vi kan trække.![]()
Senest rettet af Kent 11. jul 2018, 18:47, rettet i alt 1 gang.
-
Jesper BW1100
Ahh okay. Det giver mening!Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:44Ja ift EL er det ligegyldigt. Men ift Chl får vi det sværere, hvis det er Sutjeska, der vinder, da vi så ikke overtager Astanas seedning i runden efter.Jesper BW1100 skrev: ↑11. jul 2018, 18:40Og det er uanset om det er Astana eller Sutjeska der vinder ?Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:38
Jeg så ikke så meget, men i den del jeg så, var Astana dominerende uden dog at blive farlige for alvor. Sut havde en del kontra-muligheder, som de ikke var i stand til at omsætte til store chancer. Jeg var ikke imponeret over nogen af holdene - men som skrevet baseret på kun korte kig.
Brugte tiden på at læse lidt op på det nye seedningssystem, og ud fra det kan jeg konkludere, at det er altafgørende, at vi vinder mod Astana/Sut. Hvis vi gør det, så åbner der sig en motorvej til EL-gruppespillet, hvor vi er garanteret seedning i mester-ruten i playoff (hvis vi ryger ud af Chl i 3. runde) , hvor det er mægtige hold som The New Saints og Cluj vi kan trække.![]()
-
Steffen am
Med det 'men', at det er i tilfælde af at alle favoritter vinder deres kampe.Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:38Brugte tiden på at læse lidt op på det nye seedningssystem, og ud fra det kan jeg konkludere, at det er altafgørende, at vi vinder mod Astana/Sut. Hvis vi gør det, så åbner der sig en motorvej til EL-gruppespillet, hvor vi er garanteret seedning i mester-ruten i playoff (hvis vi ryger ud af Chl i 3. runde) , hvor det er mægtige hold som The New Saints og Cluj vi kan trække.
Astana kan hurtig ende der, når de skal rejse til Montrenego for at forsvare 1-0, eller når vi forhåbentlig slår dem ud i 2. runde.
APOEL er på vej til at ende der, ligesom at Hapoel Beer-Sheva, Rosenborg og Røde Stjerner bestemt ikke skal undervurderes.
Er dog enig i at hvis vi vinder CL Q2, ser det positivt ud.
-
Steffen am
Hvis Sutjeska (eller FCM) vinder kommer Astana til at være useedet i EL Q4.Kent skrev: ↑11. jul 2018, 18:44Ja ift EL er det ligegyldigt. Men ift Chl får vi det sværere, hvis det er Sutjeska, der vinder, da vi så ikke overtager Astanas seedning i runden efter. Men det er værd at huske, at meget afhænger af hvilke hold, der ryger ud hvornår og hvilke overraskelser, der sker. Så lige nu er det stadig meget tentativt, når vi taler playoffrunden.Jesper BW1100 skrev: ↑11. jul 2018, 18:40Og det er uanset om det er Astana eller Sutjeska der vinder ?![]()
Forventeligt vil en evt. CL Q3 blive sværere ja, hvis Sutjeska vinder, til gengæld vil CL Q2 bliver markant nemmere, og også en chance for at CL Q4 (også kaldet play-off) så bliver nemmere. Vil til enhver tid vælge Sutjeska, da som sagt CL Q2 er den vigtigste for at det hedder "et gruppespil".
Lille sentation at Valur imod Rosenborg.. kan det have nogen indflydelse på vores seedning videregående i turneringen? Hvis valur vinder?