OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMVIC

Re: OB - FCM

Indlæg af FCMVIC »

ja og nej

Poulsen og ikke mindst Sisto er indplaceret

ArneR

Indlæg af ArneR »

desværre taber vi på en fejl af vores forsvar.
Det er ellers godt kæmpet i Odense af et amputeret FCM hold, desværre ser vi igen at Sistos defensive kvaliteter er noget nær katastrofale.
Op på hesten igen gutter, vi bakker stadig op.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

OB - FCM

Indlæg af Persian_Wolf »

Det er fejl ja, men se lige hvor langsom Løssl kommer ned. I begge situationerne kunne han have nået bolden med bare en smule hurtigere reaktionstid.

Synes Løssl er utrolig langsom til at komme ned i de situationer.

Woop Woop!

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Lidt hård skæbne her, Sisto hjerneblødning og løssel kunne have holdt det første mål.

Men vi kunne bare selv have lukket chancerne var der jo. Synes vi havde mange meget svage afslutninger.

Meget skuffet over Poulsen.

At tabe til OB i den første kamp det er ikke godt nok. At det sker på den måde er endnu værre.

Nu er vi pisket til at vinde i Parken, jeg tror på vi kan.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Treco

Indlæg af Treco »

Hvorfor er det at vi starter så dårligt. Synes man så det samme i flere af vores træningskampe, jeg ved ikke om det er fordi vi skal spilles varme eller om det er et tændingsspørgsmål. Ellers er det en meget rodet kamp men mange spilstop. Det er selvfølgelig træls at to fejl skal koste mål, men det kan da ikke være rigtigt at man ikke har styr på hvordan man skal reagere ved en standart situation og at bolden ikke skal spilles rundt i 90. minut foran eget felt. Det ligner lidt at Peters skade og Sylvesters karantæne kan være det der koster os et muligt mesterskab. Ja vi har en chance mod FCK men vi skal altså ramme toppen for at have en chance og lige nu ser det ud til at være et stykke væk.

fcmajax

Indlæg af fcmajax »

Unfortunately, FCM did not win tonight. I saw some positive things and some bad things. Rømer and Bangaard played OK. Ashiru was bad today. And also Hassan did not make a good impression. I was also a bit disappointed of the performance of Poulsen. I expect more of him, our experience player. I think we miss Igboun today. He could make the difference. The second half was good. Pity mistake of Sisto.. I do not saw Frederik Møller a lot in the game. Jonas Gemmer made a good impression to me. Really young boy, but you could see he has potential to be a good player. Some good attacking actions. Hope to see more of him this season.
Looking forward to the next game, would be a difficult one..

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Treco skrev:Hvorfor er det at vi starter så dårligt. Synes man så det samme i flere af vores træningskampe, jeg ved ikke om det er fordi vi skal spilles varme eller om det er et tændingsspørgsmål. Ellers er det en meget rodet kamp men mange spilstop. Det er selvfølgelig træls at to fejl skal koste mål, men det kan da ikke være rigtigt at man ikke har styr på hvordan man skal reagere ved en standart situation og at bolden ikke skal spilles rundt i 90. minut foran eget felt. Det ligner lidt at Peters skade og Sylvesters karantæne kan være det der koster os et muligt mesterskab. Ja vi har en chance mod FCK men vi skal altså ramme toppen for at have en chance og lige nu ser det ud til at være et stykke væk.
Ja Petter og Sly og vi kan blive ved. Der er to lister vi altid har toppet, og det er skadeslisten og karantænelisten, og det er desværre ikke bare held og uheld, det er et gennemgående problem i FCM, at man ikke tager det mere seriøs på de områder. :(

974

Indlæg af 974 »

6097 skrev: Ja Petter og Sly og vi kan blive ved. Der er to lister vi altid har toppet, og det er skadeslisten og karantænelisten, og det er desværre ikke bare held og uheld, det er et gennemgående problem i FCM, at man ikke tager det mere seriøs på de områder. :(
Da du åbenbart har fundet ud af noget som FCM ikke ved nok om, så synes jeg da at du skulle skrive til dem!
Jeg tror ikke at de læser med så ofte herinde, men ved at de har en stor Facebookside, og ellers er der en kontaktformular på deres hjemmeside
http://fcm.dk/webform/kontakt-os

Måske du også kunne lave en form for underskriftsindsamling http://www.skrivunder.net/

Giv dem evt. nogle gode forslag til hvordan de ændrer det, og noget om hvor vigtigt det er at ændre det osv.

Synes at det ville være fedt, hvis du ville tage et sådan initiativ!

oros

Indlæg af oros »

Ja Petter og Sly og vi kan blive ved. Der er to lister vi altid har toppet, og det er skadeslisten og karantænelisten, og det er desværre ikke bare held og uheld, det er et gennemgående problem i FCM, at man ikke tager det mere seriøs på de områder. :(
Åh, jeg tror nu nok, at begge dele bliver taget seriøst. Det er bare ikke nødvendigvis så let at ændre.

Man tog vel en chance med Petter? Man kendte Janssens skadeshistorik. - Hvad angår de øvrige skader, ved jeg ikke, om vi egentlig er så meget hårdere ramt end andre. Til gengæld er reservernes reserver endog meget unge, og det vil alt andet lige komme til udtryk. Det er også derfor, FCM ikke på noget tidspunkt har været mesterskabsfavoritter.

Hvad angår karantæner, så handler det både om de hjerneblødninger spillerne får undervejs og så det faktum, at dommerne altså bare SER alt, hvad der bliver begået fra FCM's side. Specielt må visse spillere som feks. Sly lære at styre temperamentet. Men jeg er nu også sikker på, at der bliver arbejdet på sagen.

Nok om det. Det hører egentlig slet ikke hjemme i denne tråd...

oros

Indlæg af oros »

Hvorfor er det at vi starter så dårligt. Synes man så det samme i flere af vores træningskampe, jeg ved ikke om det er fordi vi skal spilles varme eller om det er et tændingsspørgsmål.
Lige præcis i denne kamp ville jeg nok skele til opstillingen.....

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

oros skrev:
Åh, jeg tror nu nok, at begge dele bliver taget seriøst. Det er bare ikke nødvendigvis så let at ændre.

Man tog vel en chance med Petter? Man kendte Janssens skadeshistorik. - Hvad angår de øvrige skader, ved jeg ikke, om vi egentlig er så meget hårdere ramt end andre.
Lige de eksempler på skader pt fra start-11, som jeg kan komme på fra andre hold:
FCK: Nicolai Jørgensen
OB: Emil Larsen, Bashkim Kadrii
AaB: Dalsgaard, Anders Jacobsen
BIF: Albrechtsen, Thyge
Randers: Ronnie Schwarts
Esbjerg: Rønnov

Og det er bare frit fra hukommelsen - der er sikkert nogle som jeg har misset. Men udmiddelbart er det i hvert fald ikke unormalt, at have skader i start-11.

oros

Indlæg af oros »

Og det er bare frit fra hukommelsen - der er sikkert nogle som jeg har misset. Men udmiddelbart er det i hvert fald ikke unormalt, at have skader i start-11.
Nej, det er helt almindeligt. Og specielt Janssen og Hedi har efterhånden været ude så længe, at jeg ikke tæller dem med. Det samme gælder efterhånden Petter. At Sly ikke var med i går og mangler igen på søndag er selvforskyldt. Desværre!

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Kent skrev:
oros skrev:

Man tog vel en chance med Petter? Man kendte Janssens skadeshistorik. - Hvad angår de øvrige skader, ved jeg ikke, om vi egentlig er så meget hårdere ramt end andre.
Lige de eksempler på skader pt fra start-11, som jeg kan komme på fra andre hold:
FCK: Nicolai Jørgensen
OB: Emil Larsen, Bashkim Kadrii
AaB: Dalsgaard, Anders Jacobsen
BIF: Albrechtsen, Thyge
Randers: Ronnie Schwarts
Esbjerg: Rønnov

Mig bekendt var Emil Larsen på banen i går.

Det er efterhånden en plage at høre dit forsvar af GR vedr. kort og skader.

sådan så skadeslisten ud i går:

Andersson, Heddinson, Larsen, Kolja og nattestad (totalt ude)

Herudover er Hassan, Janssen og santiago et stykke væk fra formen.

Sisto har også været væk de sidste 2 uger.

Sly ude med karantæne og ved ikke for hvilken gang.

Det her er ikke en tilfældighed, når det er konstant. igen og igen og igen

Jeg vil i forhold til at man kan vinde guld i foråret her bruge ordet skandale.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMVIC skrev: sådan så skadeslisten ud i går:

Andersson, Heddinson, Larsen, Kolja og nattestad (totalt ude)

Herudover er Hassan, Janssen og santiago et stykke væk fra formen.

Sisto har også været væk de sidste 2 uger.

Sly ude med karantæne og ved ikke for hvilken gang.

Det her er ikke en tilfældighed, når det er konstant. igen og igen og igen

Jeg vil i forhold til at man kan vinde guld i foråret her bruge ordet skandale.
Man kan du ikke lige liste skadeslisten op for alle de andre hold også? Det giver jo på ingen måde mening, at kalde det en skandale, hvis det ikke er anderledes end i alle mulig andre klubber. Du bliver jo nød til at dokumentere, at vi har flere skader end andre over de sidste par år, før det bare bliver en smule plausibelt, at vi er mere udsat end andre.

Desuden ville det jo være rart, hvis du kom med noget substantiel kritik, fx ved at undersøge om der er et mønster i skaderne (er det de samme typer af skader, som spillerne har (det er det så vidt jeg ved ikke)) eller er der tale om overbelastningsskader (det er det heller ikke) eller andet (fx følgeskader, fordi folk kommer for tidligt i gang), som tyder på systematiske fejl hos FCM. Bare det, at sidde og råbe kritisk op om skader, virker ikke særlig gennemtænkt, hvis ikke man forholder sig lidt mere nuanceret til det. De seneste skader hos Pione og Bak er fx slagskader, som altså intet har med træning eller andet at gøre (medmindre man da vil forbyde al nærkontakt til træning - hvilket nok, ville sænke intensiteten en del.)

Hvis der endelig er noget, som du vil kalde en skandale, så er det de 4 røde kort vi har fået i år. Det ene var en erkendt fejlkendelse, der direkte kostede os 2 point, mens de 3 andre var hjerneblødninger af spillere, som har kostet point i de efterfølgende kampe. Men det handler vel en hel del mere om spillernes ageren end Glens.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMVIC skrev:
Det er efterhånden en plage at høre dit forsvar af GR vedr. kort og skader.
Du bør seriøst overveje at kigge indad. Velkommen tilbage i øvrigt :(

Besvar