FCM-Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: FCM-Sønderjyske

Indlæg af pr0j3ct »

Dejlig sejr i en noget blandet kamp, der havde lidt af hvert.. Fremragende første halvleg, af drengene og ikke mindst en Sly i hopla, med flere gode forsøg endog inden for rammen og også en kasse :D Kunne sagtens have scoret både 3 og 4 mål i første halvleg og hvis ikke det havde været for Cole og nogle gode redninger havde Sly, fået nettet til at blafre flere gange i dag.

En anden halvleg hvor vi falder lidt sammen og overlader meget af spillet og stiller os tilbage. Dog tydeligt at se at det hårde program vi har tager lidt af kræfterne. En anden halvleg der viser at vores pres og offensiv, mister en del uden Hassan og Sly på banen og en anden halvleg hvor vi sagtens kunne have tabt kampen til et velspillende Sønderjyske.

Men 3 vigtige point der mere eller mindre sikrer os europæisk næste sæson og vi hænger stadigt i, ang. metal om halsen, når sæsonen er slut.

Vigtig sejr og 3 dejlige point, skabt på en absolut god første halvleg, med højt pres, godt offensivt spil og stor fight og ikke mindst Sly der var her der og alle vegne :D

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

jpskoubo skrev:Jeg skriver ikke så tit herinde, og sæsonen er ikke forbi, men her er mine input til en forbedring af truppen til næste sæson:
Overordnet set har vi en ung, men dog god trup, også uden Ilsø og Farlige Frank, men her er det, som vi kan gøre bedre:
Jonas Borring: sælg ham til den mest villige klub, også om det er Skive IK.
Ken Fagerberg: sælg ham gerne til en klub i Superettan, ER kaldte ham i sin tid "Fucking Ronaldinho", men det har vi ikke set meget til.
Mikkel Thygesen: synes, at han har været lidt svingende i sine præstationer, men ønsker ikke at se ham i BIF - behold ham!!
Enig. Borring er fortid og skal videre, også for hans egen skyld, så han kan få fast spilletid og komme tilbage på toppen.

Ken. Har aldrig slået til og ligner også mest af alt en spiller der ikke har troen på ham selv, tror også det er bedre han ryger videre.

Thyge, ved jeg sgu egentligt ikke helt hvad jeg syntes. Thyge fighter godt og når man snakker FCM holdet, snakker man som regel også Thyge. Han har dog ikke nået helt samme niveau efter han er kommet tilbage, som det han havde, da han tog afsted. Vil ikke have noget imod at beholde Thyge, men omvendt, ryger han af sted, er jeg også okay med det.
Evt. køb:
Quincy Antipas: god og livlig og oplagt som ny førsteangriber i FCM - og når nu SE rykker ned, kan de vel få ham få billige penge.
I øvrigt prøv at se til Sverige, der er også nogle gode spillere, som også burde kunne fås til slagtilbud.
Ikke enig. Antipas spiller godt mod os i dag, men ikke hver gang han gør den store forskel. Jeg mener heller ikke han har det vi skal bruge. Vi har brug for en rigtig angriber, og ikke endnu en spiller der bevæger sig mere uden for feltet end i feltet. Jeg syntes personligt også at vi ikke bare skal hente en offensiv forstærkning, fordi vi kan få en billig og fylde lidt op. Jeg syntes vi skal sætte lidt højere krav og og finde den helt rigtige.
Ang. ledelsen:
Måske skulle Jens Ørgaard skiftes ud - jeg synes ikke, at hans måde at handle på i forhold til Allan Kuhn var helt korrekt - hvis man ikke syntes om AKs spillespil, så var det bedre at fyre ham end at desavoure ham - der begik JØ et helt klart fejltrin efter min mening, fordi AK jo mistede al autoritet ift spilletruppen ved at få taktikken trukket ned over hovedet. Det er desværre ikke JØs første fejltrin.
Nu kan man jo diskutere hvor vidt FCM, har fejlet ang. Kuhn og hvor vidt Kuhn, har taget den nemme vej ud. Men uanset hvordan man ser på det, er det ikke kun Ørgaard der står for hvad der sker og ikke sker i FCM. Det er FCM som klub der har bestem man vil køre den sorte tråd og ikke Ørgaard alene og rigtig nok, så passer Kuhn måske ikke helt til det system, men en træner skal vel også kunne arbejde med det materiale han har, spillestil og krav fra klubben, uanset om det er FCM, FCK, Viborg eller Randers.
Kan ikke se hvorfor man skal bebrejde Ørgaard for at Kuhn smider håndklædet i ringen .
Og fremad rettet tror jeg nu at den såkaldte sorte tråd kommer til at gavne klubben, at man så kan undre sig lidt over, tiden det blev indført, midt i en sæson, ja det kan man vel sætte spørgsmålstegn ved.
Mht. trænersituationen:
Mit hedeste ønske er, at ER kommer tilbage - især hvis vi får de indiske millioner - inderst inde ved jeg godt, at det desværre nok ikke er realistisk, men han er den rigtige og den bedste træner for os - også mhp. Den Sorte Tråd.
Et andet bud ville være Keld Bordinggaard, som jo har lavet gode resultater med U-21-landsholdet, han ville passe godt til os.
Chris Turner kender jeg slet ikke, og jeg ved ikke, hvad han står for, så jeg kan ikke udtale mig om ham, så som landet ligger håber jeg, vi smider nogle mio. efter KB, alternativt efter ER og giver ham en kontrakt, han ikke kan afslå.
Her kan jeg sagtens følge dig. En Erik R. ville passe godt ind med vores nye system og sorte tråd, det er jo tæt på hans type fodbold. Keld B. kunne jeg også godt se som en mulighed, passer vel egentligt også meget godt ind i det forudbestemte system. Hvorimod jeg ikke kan se hvad vi eks. skal med en Lars Olsen eller lign.

Jeg er dog mere for at , hvis ikke Glen fortsætter, at vi så i stil med angriberen, sætter kravet lidt højt og også er villige til at investere i en god træner som passer rigtigt ind i det vi har behov for. Om det så er en ER, KB eller man trænger til nye øjne i en udenlandsk træner, Så syntes jeg det er et sted, træner teamet, hvor vi skal bruge tid og ikke mindst penge på at få det helt rigtige.

Claus J

Indlæg af Claus J »

For en gang skyld vil jeg tillade mig at glæde mig over dommeren. Syntes han er os endog meget venlig stemt i rigtig mange situationer i faktisk hele kampen. Så tak til Michael Johansen. Mener dog ikke at han snyder SønderjyskE for et mål, syntes ikke det ser ud til at den er inde, dog noget svært at se på en PC.

Syntes forøvrigt at det var super dejligt at se både Danny O og Fagerberg kæmpe røven ud af bukserne da det virkelig gjaldt. De har i lang tid været mine hadespillere, men kan de blive ved med at vise den instilling, kan jeg godt tilgive dem at de laver en lille brøler ind imellem.

Keep up the good work.
Senest rettet af Claus J 9. maj 2011, 22:50, rettet i alt 1 gang.
Claus J

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Fantastisk med en endnu en smal sejr, også selv om det holdt hårdt i en slemt nervøs anden halvleg :D Lidt ærgeligt vi ikke kunne bevare niveauet fra første, hvor vi i perioder spillede superbold og havde et flot pres mod sønderjyske, men et par skader som kostede udskiftninger, træthed og manglende kølighed gjorde det til en skidt affære som vi vel var lidt heldige med at vinde.

Sly syntes jeg var FANTASTISK god og hvor er jeg dog glad for han endelig fik lov at lave en kasse igen :D :D :D Syntes med rette han er blevet kritiseret for sine afslutninger, men idag var det gode og kun klassespil af Coe holdt ham fra yderligere scoringer. Syntes han var klart bedste mand for os idag.

Ipsa syntes jeg også spillede rigtigt stærkt, godt at se han tar noget ansvar med så mange unge omkring sig!! Fornøjelse at se :D

Sivebæk syntes jeg igen ser svag ud defensivt flere gange, bl.a ved målet hvor han bakker, og tror efterhånden Ørgaard må erkende at Siv ikke bliver den back vi drømmer op. Han har godt nok været en dyr herre for os i år.

Fagerberg :evil: :evil: P..hamrende ringe i stort alt hvad han foretager sig og det er da helt utroligt han får lov at spille 90 minutter når han ikke laver andet end at sænke spillet, aflevere til modstandere, løbe offside eller lave frispark :evil: Er Morten Nielsen virkelig dårligere end det her, for så ser det godt nok skidt ud for ham???? Det er simpelthen ikke Superliganiveau det han leverer, meget langt fra endda :(

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Sylvester skrev: det er da helt utroligt han får lov at spille 90 minutter når han ikke laver andet end at sænke spillet, aflevere til modstandere, løbe offside eller lave frispark :evil: Er Morten Nielsen virkelig dårligere end det her, for så ser det godt nok skidt ud for ham???? Det er simpelthen ikke Superliganiveau det han leverer, meget langt fra endda :(
Nu har vi jo kun 3 udskiftninger, og med 2 skader er det altså ikke let :roll: Mon ikke det havde set en del anderledes ud hvis ikke vi skulle bruge 2 udskiftninger på skader :)

Tucker82

Indlæg af Tucker82 »

Vedr. Fagerberg, så er jeg ikke helt enig i af det var en skidt kamp.

Godt nok lavede han ingen mål og når han fra kanten kom til indlæg, så var der ikke særlig meget kvalitet i det.

MEN han vandt næsten alle hans dueller, hvor man stod med ryggen mod målet, når bolden blev spillet højt op til ham fra forsvaret. God til at tage bolden ned i de situationer og spille den videre, så der kan blive etableret et angrib. Det var det samme Frank kunne så godt - han lavede bare også mål :D

Er helt enig i at dette selvfølgelig ikke er nok, hvis man skal være fast mand i vores angreb, der er det kun målene der tæller.

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Nogen der har et link til den sønderjyske chance?
!

WBW

Indlæg af WBW »

Efter at have sat og set kampen på tv, da jeg ikke kunne komme på stadion idag, er jeg stadig træt af at se på sivebæk! Syns godt nok han endnu engang har en dårlig kamp! Bliver da i tvivl om det bar er mig der har set mig sur på ham, da Poul Hansen sætter ham på rundes hold efter kampen :

http://tv2sport.dk/node/77884

974

Indlæg af 974 »

Helt sikkert en dejlig og især vigtig sejr!

Synes alle spillerne kæmpede rigtigt godt idag, og specielt Sly og Hassan var fantastiske i deres fight-mode, og sikke nogle raids de fik lavet overalt på banen :-)
Og hvad skete der lige for de tværafleveringer Hassan lavede idag!

Danny Olsen havde også en god kamp idag, og lavede blandt andet en super tæmning på en lang aflevering i luften - håber han er ved at finde det niveau der kan være med til at afgøre eksempelvis pokalfinalen
Fagerberg er også i min optik stille og roligt på vej, og som en anden en påpeger, så kæmper han næsten så blodet dryppede idag :-)
Og når han først kommer op i fart er han jo ganske hurtig, og jeg har altså set mange verdensklassespillere være offside mange gange i løbet af en kamp

Forsvaret så ikke altid helt stabilt ud men ofte udskældte Ipsa var sin "lederopgave" meget voksen!
Det var også fedt at se både ham og Juelsgaard lave et par flotte raids op gennem midten

Hvis folk ikke ønsker at se den fremgang Sivebæk stille og roligt gør på den backplads, så er det i mine øjne deres snævertsynethed..
Poul Hansen havde ham endda på Ugens Hold, så noget må der jo være gået godt..

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Hvor er denne sejr vanvittig vigtig!

Med en sejr på søndag så er det 70/30 i vores favør med bronze! Men det til den tid.

Vi så noget af det fodbold og fight som jeg gerne vil se, især i første halvleg..
Jeg ved ikke helt om den bold er inde eller. Lorte vinkel..
!

Noe

Indlæg af Noe »

974 skrev:Helt sikkert en dejlig og især vigtig sejr!

Synes alle spillerne kæmpede rigtigt godt idag, og specielt Sly og Hassan var fantastiske i deres fight-mode, og sikke nogle raids de fik lavet overalt på banen :-)
Helt enig - især på baggrund af de 120 min i torsdags. Ikke underligt at de faldt tilbage i 2. halveg, men det blev nu lidt for spændende for min smag..
974 skrev:Fagerberg er også i min optik stille og roligt på vej, og som en anden en påpeger, så kæmper han næsten så blodet dryppede idag :-)
Og når han først kommer op i fart er han jo ganske hurtig, og jeg har altså set mange verdensklassespillere være offside mange gange i løbet af en kamp

Fagerberg er stille og roligt på vej hjem til Sverige ;) Han har altså bare ikke niveauet til FCM. Nu så jeg godt nok kampen på tv, men han er et stort frispark, og ligner en mand, som er gået forkert. Det største problem er dog, at han ikke kan indgå i småspillet, og prøver man at bruge ham som targetman, kikser hans tæmning som regel fatalt. Han har for mig at se ikke formået at gribe den sidste chance han fik her i foråret. Klart ringeste mand i dag.
974 skrev:Forsvaret så ikke altid helt stabilt ud men ofte udskældte Ipsa var sin "lederopgave" meget voksen!
Det var også fedt at se både ham og Juelsgaard lave et par flotte raids op gennem midten

Ipsa har i mine øjne haft et fint forår. Og i dag var det rart at have en erfaren mand at læne sig op ad. Det ændrede dog ikke på billedet af et vakkelvorent forsvar, da vi kommer under pres. Dermed synes jeg også det er svært at bedømme Sivebæks præstation i dag. Han er god fremad, men det er rystende dårligt, når det kommer til hans defensive placeringer.[/quote]

Men overordnet: Hvor er det fedt at den fjerdeplads er ved at være sikret. Det er altså det vigtigste mål for os i dette forår. Europa MÅ bare ikke glippe igen. Nu har vi ro på, så vi kan give BIF en lussing på søndag, og så derfra koncentrere os om finalen i parken.. :)

/Noe

Ps: FCMReal, hvor er du?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Billeder fra dagens kamp: http://www.black-wolves.com/galleri/category/91.html

Synes egentlig Fagerberg gjorde det okay, han kæmpede som en besat.
Vi har styr på dem det meste af kampen, men det er tydeligt at vi kører tør for energi til sidst, da kampen bliver fløjtet af gik flere af spillerne simpelthen i knæ af træthed, det har været en hård uge, men de har gjort det godt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Acebone skrev:Jeg har en bange anelse om, at forventningerne måske er kommet en smule for højt op efter den flotte sejr i Esbjerg. Jeg tror på en smal etmålssejr til ulvene.
Det var jo det, jeg sagde! :)

Jeg er bare glad for den sejr. Rigtig godt til Sly at få stoppet måltørken og et stort tillykke til Jesper Lauridsen med målet. Jeg tror ikke, jeg kan huske, hvornår vi sidst har scoret efter hjørnespark - var det Frank mod AaB?

De unge viser deres værd! Nu skal vi bare have nogle af de rutinerede gutter klar igen, så vi ikke slider for hårdt på de unge. :)

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Fantastisk dejlig sejr, og tror med den at vi er sikre på 4.pladsen, da jeg ikke kan se de hold som er under score 7 point eller mer. Spillerne spillede en 1.halvleg som virklig var opløftende, med højt pres, hurtige omstillinger, gode opspil hvor vi kommer til afslutninger. 2.halvleg kommer vi under pres, Sø presser spillet frem med deres fysik, og skaber chancer, og et mål, som ikke bliver godkendt, men vil sige at jeg hellere ser Sø i superligaen ind Lyngby da de har stjålet alt for mange point fra os. Spillerne skal roses for stor løbe og kampvilje, vi så spillere løbe med krampe til sidst, og ofre sig i et sidste pres osv. De spiller som jeg så gå forest i går Thyge spillede i mine øjne forårets bedste, Ipsa virkede sikker i sine indgreb og direigerende, Sly var bare sper i går, endda med mål. Lauridsen bliver rigtig god snart, og trænerne kommer til at vælge på den plads, men han spillede også solidt igår.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev: Fagerberg er stille og roligt på vej hjem til Sverige ;) Han har altså bare ikke niveauet til FCM. Nu så jeg godt nok kampen på tv, men han er et stort frispark, og ligner en mand, som er gået forkert. Det største problem er dog, at han ikke kan indgå i småspillet, og prøver man at bruge ham som targetman, kikser hans tæmning som regel fatalt. Han har for mig at se ikke formået at gribe den sidste chance han fik her i foråret. Klart ringeste mand i dag.
Meget enig i det du skriver og har svært ved at få øje på hvad folk mener var så godt ved Fagers indsats? Ja han kæmper fint for det, men man må med god ret forvente langt mere end det, for ellers tror jeg da vi kan skifte de fleste fra Ulvegraven ind i stedet for, de skal sgu også nok kæmpe for FCM og endda for en betydeligt mindre løn :P

Han taber bolden 9 ud af 10 gange den bliver spillet op på ham fordi han ikke får bolden tæmmet eller får lavet frispark, han træffer konstant den forkerte beslutning og sænker vores spil og omstillinger i uhyggelig grad og det virker nærmest som om han løber vi vejen for vores spillere flere gange, noget som medkommentator Michael Hansen også kommenterede på i Esbjerg-kampen. :evil:

Ydermere er han OVERHOVEDET ikke farlig og kommer ikke til selv den mindste afslutning og skaber heller ikke noget for andre. Der var bestemt en grund til at Nordea begyndte at ryste overgivende på hovedet og stønne hver gang Fagerberg rørte bolden. Samlet er det en soleklar dumpet og klart dårligste mand, igen :evil:

Kampen bliver forresten genudsendt kl 13.30, der kan man ved selvsyn konstatere hvor lidt der lykkedes for svenskeren. Tilbage til Sverige med ham og det kan kun gå for langsomt.

Besvar