jpskoubo skrev:Jeg skriver ikke så tit herinde, og sæsonen er ikke forbi, men her er mine input til en forbedring af truppen til næste sæson:
Overordnet set har vi en ung, men dog god trup, også uden Ilsø og Farlige Frank, men her er det, som vi kan gøre bedre:
Jonas Borring: sælg ham til den mest villige klub, også om det er Skive IK.
Ken Fagerberg: sælg ham gerne til en klub i Superettan, ER kaldte ham i sin tid "Fucking Ronaldinho", men det har vi ikke set meget til.
Mikkel Thygesen: synes, at han har været lidt svingende i sine præstationer, men ønsker ikke at se ham i BIF - behold ham!!
Enig. Borring er fortid og skal videre, også for hans egen skyld, så han kan få fast spilletid og komme tilbage på toppen.
Ken. Har aldrig slået til og ligner også mest af alt en spiller der ikke har troen på ham selv, tror også det er bedre han ryger videre.
Thyge, ved jeg sgu egentligt ikke helt hvad jeg syntes. Thyge fighter godt og når man snakker FCM holdet, snakker man som regel også Thyge. Han har dog ikke nået helt samme niveau efter han er kommet tilbage, som det han havde, da han tog afsted. Vil ikke have noget imod at beholde Thyge, men omvendt, ryger han af sted, er jeg også okay med det.
Evt. køb:
Quincy Antipas: god og livlig og oplagt som ny førsteangriber i FCM - og når nu SE rykker ned, kan de vel få ham få billige penge.
I øvrigt prøv at se til Sverige, der er også nogle gode spillere, som også burde kunne fås til slagtilbud.
Ikke enig. Antipas spiller godt mod os i dag, men ikke hver gang han gør den store forskel. Jeg mener heller ikke han har det vi skal bruge. Vi har brug for en rigtig angriber, og ikke endnu en spiller der bevæger sig mere uden for feltet end i feltet. Jeg syntes personligt også at vi ikke bare skal hente en offensiv forstærkning, fordi vi kan få en billig og fylde lidt op. Jeg syntes vi skal sætte lidt højere krav og og finde den helt rigtige.
Ang. ledelsen:
Måske skulle Jens Ørgaard skiftes ud - jeg synes ikke, at hans måde at handle på i forhold til Allan Kuhn var helt korrekt - hvis man ikke syntes om AKs spillespil, så var det bedre at fyre ham end at desavoure ham - der begik JØ et helt klart fejltrin efter min mening, fordi AK jo mistede al autoritet ift spilletruppen ved at få taktikken trukket ned over hovedet. Det er desværre ikke JØs første fejltrin.
Nu kan man jo diskutere hvor vidt FCM, har fejlet ang. Kuhn og hvor vidt Kuhn, har taget den nemme vej ud. Men uanset hvordan man ser på det, er det ikke kun Ørgaard der står for hvad der sker og ikke sker i FCM. Det er FCM som klub der har bestem man vil køre den sorte tråd og ikke Ørgaard alene og rigtig nok, så passer Kuhn måske ikke helt til det system, men en træner skal vel også kunne arbejde med det materiale han har, spillestil og krav fra klubben, uanset om det er FCM, FCK, Viborg eller Randers.
Kan ikke se hvorfor man skal bebrejde Ørgaard for at Kuhn smider håndklædet i ringen .
Og fremad rettet tror jeg nu at den såkaldte sorte tråd kommer til at gavne klubben, at man så kan undre sig lidt over, tiden det blev indført, midt i en sæson, ja det kan man vel sætte spørgsmålstegn ved.
Mht. trænersituationen:
Mit hedeste ønske er, at ER kommer tilbage - især hvis vi får de indiske millioner - inderst inde ved jeg godt, at det desværre nok ikke er realistisk, men han er den rigtige og den bedste træner for os - også mhp. Den Sorte Tråd.
Et andet bud ville være Keld Bordinggaard, som jo har lavet gode resultater med U-21-landsholdet, han ville passe godt til os.
Chris Turner kender jeg slet ikke, og jeg ved ikke, hvad han står for, så jeg kan ikke udtale mig om ham, så som landet ligger håber jeg, vi smider nogle mio. efter KB, alternativt efter ER og giver ham en kontrakt, han ikke kan afslå.
Her kan jeg sagtens følge dig. En Erik R. ville passe godt ind med vores nye system og sorte tråd, det er jo tæt på hans type fodbold. Keld B. kunne jeg også godt se som en mulighed, passer vel egentligt også meget godt ind i det forudbestemte system. Hvorimod jeg ikke kan se hvad vi eks. skal med en Lars Olsen eller lign.
Jeg er dog mere for at , hvis ikke Glen fortsætter, at vi så i stil med angriberen, sætter kravet lidt højt og også er villige til at investere i en god træner som passer rigtigt ind i det vi har behov for. Om det så er en ER, KB eller man trænger til nye øjne i en udenlandsk træner, Så syntes jeg det er et sted, træner teamet, hvor vi skal bruge tid og ikke mindst penge på at få det helt rigtige.