Jeg synes det er skræmmende, at Allan Kuhn går med samme forklaring som Erik gik på,Kent skrev:Jeg synes det er svært at finde helt hoved og hale i det.
Det er klart en overraskelse, at Kuhn forlader FCM, men spørgsmålet er, hvor frivilligt det er. Jeg må indrømme, at det for mig mest af alt ligner en fyring. At der meldes andet ud, er ikke så overraskende. Meulensteen røg vist også i BIF med en forklaring om familie-afsavn....
Der er flere ting, der gør, at det ligner en fyring. For det første tidspunktet. Hvis
Hvis han går frivillig er timingen meget mærkelig. Så burde han nok enten være smuttet i vinterpausen eller klemme balderne sammen til sommerpausen. At smutte midt i en sæson, tyder bestemt ikke på, at det er familieafsavn.
For det andet, så har resultaterne jo heller ikke været prangende på det sidste. Spillemæssigt har det dog langt hen af vejen været ok, så jeg tror ikke det er her, den største årsag ligger.
For det tredje, så gav han i interviewet omkring den nye spillestil i Tipsbladet MEGET klart udtryk for, at stilen var dikteret ovenfra og ikke var i overensstemmelse med måden han plejede at spille på. Selvom han også loyalt siger at han bakker op om stilen, så kan man jo ikke forestille sig, at han ville sige andet. Nu er det let at være bagklog, men da jeg læste interviewet tidligere på ugen, tænkte jeg faktisk, at det ikke lød til at Kuhn var den rette mand for FCM. Så jeg tror dette er kerneproblematikken.
Faktisk kan det være en fordel for FCM at skifte træner på nuværende tidspunkt. En ting er, at man har indført en ny spillestil, men man er altså 100% afhængig af en dedikeret træner til at udføre spillestilen. Ligesom man skal hente spillere, der passer i spillestilen, så skal man også have en træner, der passer til den. Der har vi nu mulighed for at finde. Om det så er Glen ved jeg ikke.
Erik Rasmussen har jo efterfølgende været ude med riven over for FCM.
Nej jeg tror presset var for stor for Allan Kuhn og samtidig har der været en irritation over at ledelsen har blandet sig i spillestil åbentbart. man sælger Ilsø og FF.
Samlet har det gjort udslaget, man går ikke 1 1/2 måned før sæsonslutning, med forklaring om hjemmefronten, så er man meget illoyal over for en klub og kollegaer.
1 1/2 måned er ikke det der vælter et familieliv eller vælter hans ønsker om assistenttilværelse. Hvis det alene var det, så ville en afgang til sommer med farvel og tak være passende.
Nej Kuhn har smækket døren.
Kuhn er nok ikke den største taktiker på træner fronten, men en fremrangende coach og humørsætter.