Allan Kuhn stopper!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: Allan Kuhn stopper!

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Jeg synes det er svært at finde helt hoved og hale i det.

Det er klart en overraskelse, at Kuhn forlader FCM, men spørgsmålet er, hvor frivilligt det er. Jeg må indrømme, at det for mig mest af alt ligner en fyring. At der meldes andet ud, er ikke så overraskende. Meulensteen røg vist også i BIF med en forklaring om familie-afsavn....

Der er flere ting, der gør, at det ligner en fyring. For det første tidspunktet. Hvis
Hvis han går frivillig er timingen meget mærkelig. Så burde han nok enten være smuttet i vinterpausen eller klemme balderne sammen til sommerpausen. At smutte midt i en sæson, tyder bestemt ikke på, at det er familieafsavn.

For det andet, så har resultaterne jo heller ikke været prangende på det sidste. Spillemæssigt har det dog langt hen af vejen været ok, så jeg tror ikke det er her, den største årsag ligger.

For det tredje, så gav han i interviewet omkring den nye spillestil i Tipsbladet MEGET klart udtryk for, at stilen var dikteret ovenfra og ikke var i overensstemmelse med måden han plejede at spille på. Selvom han også loyalt siger at han bakker op om stilen, så kan man jo ikke forestille sig, at han ville sige andet. Nu er det let at være bagklog, men da jeg læste interviewet tidligere på ugen, tænkte jeg faktisk, at det ikke lød til at Kuhn var den rette mand for FCM. Så jeg tror dette er kerneproblematikken.

Faktisk kan det være en fordel for FCM at skifte træner på nuværende tidspunkt. En ting er, at man har indført en ny spillestil, men man er altså 100% afhængig af en dedikeret træner til at udføre spillestilen. Ligesom man skal hente spillere, der passer i spillestilen, så skal man også have en træner, der passer til den. Der har vi nu mulighed for at finde. Om det så er Glen ved jeg ikke.
Jeg synes det er skræmmende, at Allan Kuhn går med samme forklaring som Erik gik på,
Erik Rasmussen har jo efterfølgende været ude med riven over for FCM.

Nej jeg tror presset var for stor for Allan Kuhn og samtidig har der været en irritation over at ledelsen har blandet sig i spillestil åbentbart. man sælger Ilsø og FF.

Samlet har det gjort udslaget, man går ikke 1 1/2 måned før sæsonslutning, med forklaring om hjemmefronten, så er man meget illoyal over for en klub og kollegaer.

1 1/2 måned er ikke det der vælter et familieliv eller vælter hans ønsker om assistenttilværelse. Hvis det alene var det, så ville en afgang til sommer med farvel og tak være passende.

Nej Kuhn har smækket døren.

Kuhn er nok ikke den største taktiker på træner fronten, men en fremrangende coach og humørsætter.
Senest rettet af FCMReal 15. apr 2011, 17:30, rettet i alt 1 gang.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Ja Kuhn farvel lugter langt væk af en fyring. Men hvis det virkelig er fordi han gerne vil være noget mere hjemme, så må vi accepterer dette og ønske Kuhn god vind fremover. Men måske havde det været mere hensigtmæssigt at komme frem til denne erkendelse i vinterpausen. Men uanset hvad så må vi kigge fremad og finde en løsning på vores håbløse nye spilkoncept. Lad os komme tilbage til det hyper effektive omstillingsspil.

Brugeravatar
fo2

Indlæg af fo2 »

Æv æv. Men tak for kampen Allan.
Var det symbolsk, at Glen til SIF-kampen den 09/04-2011 havde Morten Olsens fodboldbibel i hånden og Allan vendte fotografen ryggen ?
fove00002kbk1.jpg
fove00002kbk1.jpg (55.54 KiB) Vist 3902 gange

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Den nye spillestil, den røde tråd i FCM har heller ikke givet pote i ungdomsrækkerne, her halter man også bagefter. Ørgaard indrøm du har fejlet, vis at du har nosser til at indrømme du har fejlet og hold dig til det du er ansat til...... at finde de spillere som er nødvendig for at indfri FCM´s forventninger

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Skovmand skrev:Den nye spillestil, den røde tråd i FCM har heller ikke givet pote i ungdomsrækkerne, her halter man også bagefter. Ørgaard indrøm du har fejlet, vis at du har nosser til at indrømme du har fejlet og hold dig til det du er ansat til...... at finde de spillere som er nødvendig for at indfri FCM´s forventninger

Ah, come on, en ny spillestil bliver jo ikke implementeret på så kort tid. Det tager mange kampe, og når man medtænker at det er fra de yngste og opefter at det implementeres, så er det det langsigtede perspektiv der skal fokuseres på. Det er svært at se det som et problem at systemet ikke virker endnu og skal ting ændres så skal de have tid til at slå an - herunder også med negative konsekvenser til følge.

974

Indlæg af 974 »

Skovmand skrev:Den nye spillestil, den røde tråd i FCM har heller ikke givet pote i ungdomsrækkerne, her halter man også bagefter. Ørgaard indrøm du har fejlet, vis at du har nosser til at indrømme du har fejlet og hold dig til det du er ansat til...... at finde de spillere som er nødvendig for at indfri FCM´s forventninger
Du tror da ikke for alvor selv på at Ørgaard ene mand sidder og finder ud af at nu skal hele koncerne spille efter en speciel "rød tråd"

Sådan fungerer det altså ikke i FCM

Der er mange inkl. bestyrelsen og dermed også hovedaktionærerne, der har været med til at bestemme dette - de har endda vist også været ude og rejse for at finde den bedst mulige vej for fremtiden

Lad nu være med at lave for meget Brøndby i det !!!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Interessante betragtninger: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 538739.ece

Håber dog at vi finder en langtidsholdbar løsning. Man snakker meget om, at de indiske millioner skal bruges til at skabe kontinuitet i spillertruppen, men kontinuitet på trænerbænken er mindst lige så vigtig. ER var tæt på at blive fyret, inden han blev en succes. Det samme var Hamren i AaB. Det er først efter et par års arbejde, at resultaterne kan høstes.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jeg har stor respekt for Allans valg. Det er godt for ham og hans familie. Dog ikke nødvendigvis for FCM. Men jeg tror det.

Kuhn virker som en behagelig (måske lidt for meget) og sympatisk mand. Jeg kan godt lide Kuhn som træner, men måske mente han ikke der var meget mere han kunne tilføre holdet. Derfor tror jeg det var en god idé, at gå så længe der stadig er en masse kampe tilbage i sæsonen. Chokeffekten har virket i EFB indtil videre, og det må den da også gerne her.

Tak Kuhn for 20 gode mdr

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Mini Bager skrev:Jeg har stor respekt for Allans valg. Det er godt for ham og hans familie. Dog ikke nødvendigvis for FCM. Men jeg tror det.

Kuhn virker som en behagelig (måske lidt for meget) og sympatisk mand. Jeg kan godt lide Kuhn som træner, men måske mente han ikke der var meget mere han kunne tilføre holdet. Derfor tror jeg det var en god idé, at gå så længe der stadig er en masse kampe tilbage i sæsonen. Chokeffekten har virket i EFB indtil videre, og det må den da også gerne her.

Tak Kuhn for 20 gode mdr
Generelt enig. Har også stor respekt for Allans valg. Der skal trods alt noget "mand" til at indrømme at han nok ikke egner sig som andet end assistent træner og samtidigt tage en så stor beslutning på vegne af hans familie og de problemer et job på heden kan have givet.

At der så også er andre ting som måske har hjulpet til at føre hans beslutning ud i livet er meget muligt. Men ikke des tro mindre tror jeg at familien betyder meget for Allan Kuhn og nok også er den primære grund til at han trækker sig.

Tror dog så samtidigt at i den udvikling FCM er i at det nødvendigvis ikke er dårligt at Kuhn forlader skuden, med de grunde og tanker bag opsigelsen. Så ser frem til hvad dette må bringe.

Tak til Kuhn for det han har bragt og håber ham alt vel.

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

Alt ære og respekt for Kuhn, jeg kunne sku godt lide manden og hans (halv indøvet nye spillestil ) dejligt offensivt. Men ssyntes det virker lidt kylling agtig at forlade skuden fordi vi har haft en dårlig periode her i foråret.
Noget helt andet er, hvordan vil en (måske) kommende stor invester se på dette vil det give ham kolde tær og springe fra i sidste time eller ??????

Bare mit syn ;)

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Respekt for Kuhns valg. Det kræver karakter og dyb selverkendelse at kende sine egne begrænsninger. Men når det så er sagt, så synes jeg at han skulle have taget beslutningen i vinters eller være blevet sæsonen ud. At smutte på nuværende tidspunkt, så ligner det lidt en kaptajn, der forlader den synkende skude som første mand. Kuhn siger selv at han vil forsætte i fodboldens verden (sandsynligvis som hjælpetræner), men hvem fanden vil have en træner, der smutter når hans mandskab er i krise og har brug for at stå sammen.

Som sagt har jeg stor respekt for Kuhn valg, men jeg synes, at han skyldte sit arbejde at slutte ordentligt af, i stedet for at smutte midt i det hele.....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... gerne-igen

Jeg har flashback til Erik Rasmussen.

Men jeg er egentlig lidt ligeglad nu. Allan var en fin fyr at have i klubben, men vi skal nok komme videre.

Alle hedder Glen i Gøteborg!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Min respekt for Kuhns valg, forsvinder nu nok også, hvis han om 1-2 måneder pludselig annoncerer at han tager over i en anden klub. Altså indenfor ret kort tid.
Omvendt, tager han 6 måneders pause, og så har gjort sig klar at han gerne vil, så skal han da gøre det.

Jeg tror dog han går tilbage som assistent i Aab, før eller siden.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:Jeg tror dog han går tilbage som assistent i Aab, før eller siden.
Jeps, det tror jeg også. Måske endda som cheftræner. De er vilde efter at få ham på debatsiden.

Skidtpyt, det kan sagtens være, vi får det vendt til noget positivt.

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Acebone skrev:
Ravnen skrev:Jeg tror dog han går tilbage som assistent i Aab, før eller siden.
Jeps, det tror jeg også. Måske endda som cheftræner. De er vilde efter at få ham på debatsiden.

Skidtpyt, det kan sagtens være, vi får det vendt til noget positivt.
Forstår jeg ærlig talt godt de er vilde efter. Han er ubesejret som cheftræner for dem, bla mod united udebane. Og som assistent var han vellidt. Jeg havde det på same måde da erik skred, og Thomasberg tog over. Jeg så et stort taktisk potentiale i ham, og han gør det da også okay i Fredericia.
Tilbage til kuhn, som jeg tror bliver/kan blive en succes i Aalborg igen. Dog mest som assistent. Måske er han for "flink" til at være cheftræner, who knows?
Held og lykke til allan

Besvar