Vil du låne min ”godtroende idiot” hat, eller er det kun når det passer i dit kram, at du tager sådan en på?Peter Ross skrev:Så må man jo forklare sagernes rette sammenhæng, hvis man mener, det bliver fremstillet forkert? Jeg ser ingen grund til, ikke at tro på det, jeg får fortalt - for det lyder vitterligt som noget, der snildt kan finde sted.Thomas Lund skrev:What? UBMs indlæg her på graven vidner om en gruppe, der har et anstrengt forhold til sandheden. Dette er endnu et eksempel. Hvis der er nogen der haft travlt med at sværte nogen til, er det vist UBM, der åbenbart får jern på ved at svine BW til og i samme sætning være yderst selvforherligende. Alt for meget af det står uimodsagt fordi der ikke er nogen der gider diskutere med jer. Bare fordi i ikke får svar på tiltale, er det ikke ens betydende med at det i skriver er sådan som det forholder sig.
Sig mig hvem fanden tror du at du taler til? Hvornår holder du op med at debattere som om at både du og jeg, samt flertallet af dem der læser med her, ikke fatter hvad det er UBM render og laver?Peter Ross skrev:Generalisering er en dejlig ting.Thomas Lund skrev:Da UBM startede, havde jeg en forhåbning om, at i ville være anderledes end andre ultrasgrupper, men i er bare en kopi, der opfører jer fuldstændig som de andre.
Flot! Peter Ross tager afstand! Jamen så er alt jo i den fineste orden.Peter Ross skrev:Jeg gentager: Jeg ved ikke, hvad der foregik onsdag. Jeg var på arbejde, da hændelsen åbenbart har fundet sted. Men såfremt det er, som du beskriver, så tager jeg naturligvis afstand fra det.Thomas Lund skrev:Jeg kan love dig og UBM, at hvis der er nogen der trækker fronterne hårdt op nu er det os, men vi gør det inden for lovens rammer. Flagene blev først indleveret til politiet efter at nogle af dine drenge udførte deres lille voldsstunt i onsdags.
Måske fordi i opfører jer sådan og er ca. lige så gode til at påtage jer ansvar som en flok 4. klasses elever? For en gangs skyld bliver i også behandlet derefter.Peter Ross skrev: Når BW gang på gang skyder UBM i skoene, blot at være nogle små drenge, hvorfor påtager man sig så samme attitude, ved at lege bussemand og indlevere flagene? Det går så langt ud over min forstand, at jeg har behov for en logisk forklaring.
Ja det er jo en meget fesen udmelding, men den er fint i tråd med det jeg sagde om at UBM skyder efter BW.Peter Ross skrev: BW viser sig, i mine øjne, i øjeblikket ikke værdig som officiel fanklub, og man er i højeste grad ikke sit ansvar voksent, for at fremme stemningen til FCMs kampe.
Problemet ved disse ”debatter” er, at præmissen altid er halve sandheden og en gang laden-som-om at vi ikke ved hvad det drejer sig om. Det gider jeg ikke være med til:
Både du og jeg ved godt at den gruppe som vi kender som UBM (eller hang-arounds, eller hvad i nu vælger at kalde dem.) består af følgende:
- Folk der går op i fodbold og FCM med liv og sjæl og ønsker klubben det bedste og som kan holde sig på den rigtige side af hvad der er rigtig og hvad der er forkert.
- Ovenstående, men som IKKE kan finde ud af hvor grænsen går
- Unge mænd/drenge, der har et halvt-ligegyldigt forhold til den klub vi elsker, men som er med for at der skal være lidt ”gang i gaden”
- Voldspsykopater, der ønsker konfrontation og (underligt nok) Vold.
For mig at se er problemet for UBM, at den første gruppering er stærkt underrepræsenteret og samtidig vil man ikke tage det ansvar der skal til. Derfor må FCM, kontrollører, politi og BWs bestyrelse nu gøre det i ikke selv kan finde ud af, og sørge for at dem der ikke kan opføre sig ordentligt, bliver udelukket fra stadions i DK. I er godt i gang med at brænde alle broer efter jer og hverken FCM, eller BW vil samarbejde med jer fordi i ikke overholder jeres aftaler, efterlader smadrede stole på diverse stadions, eller betaler det i skylder for raserede busser (fordi i igen-igen for helvede da ikke tager ANSVAR!)
Så vidt jeg ved, opstod UBM som gruppe, fordi man ønskede sig en fraktion af unge, der giver sig fuldt ud til kampene og støtter holdet ubetinget. De fleste af dem der var med i starten var medlemmer af BW. Det er sørgeligt, at den eneste måde UBM nu kan finde en identitet er, at man absolut IKKE er som BW. Omvendt, så er jeg efter hånden også ved at være godt tilfreds med, at i ikke er.
Lund