tifo

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Thomas Lund

Re: tifo

Indlæg af Thomas Lund »

Peter Ross skrev:
Thomas Lund skrev:What? UBMs indlæg her på graven vidner om en gruppe, der har et anstrengt forhold til sandheden. Dette er endnu et eksempel. Hvis der er nogen der haft travlt med at sværte nogen til, er det vist UBM, der åbenbart får jern på ved at svine BW til og i samme sætning være yderst selvforherligende. Alt for meget af det står uimodsagt fordi der ikke er nogen der gider diskutere med jer. Bare fordi i ikke får svar på tiltale, er det ikke ens betydende med at det i skriver er sådan som det forholder sig.
Så må man jo forklare sagernes rette sammenhæng, hvis man mener, det bliver fremstillet forkert? Jeg ser ingen grund til, ikke at tro på det, jeg får fortalt - for det lyder vitterligt som noget, der snildt kan finde sted.
Vil du låne min ”godtroende idiot” hat, eller er det kun når det passer i dit kram, at du tager sådan en på?
Peter Ross skrev:
Thomas Lund skrev:Da UBM startede, havde jeg en forhåbning om, at i ville være anderledes end andre ultrasgrupper, men i er bare en kopi, der opfører jer fuldstændig som de andre.
Generalisering er en dejlig ting.
Sig mig hvem fanden tror du at du taler til? Hvornår holder du op med at debattere som om at både du og jeg, samt flertallet af dem der læser med her, ikke fatter hvad det er UBM render og laver?
Peter Ross skrev:
Thomas Lund skrev:Jeg kan love dig og UBM, at hvis der er nogen der trækker fronterne hårdt op nu er det os, men vi gør det inden for lovens rammer. Flagene blev først indleveret til politiet efter at nogle af dine drenge udførte deres lille voldsstunt i onsdags.
Jeg gentager: Jeg ved ikke, hvad der foregik onsdag. Jeg var på arbejde, da hændelsen åbenbart har fundet sted. Men såfremt det er, som du beskriver, så tager jeg naturligvis afstand fra det.
Flot! Peter Ross tager afstand! Jamen så er alt jo i den fineste orden.
Peter Ross skrev: Når BW gang på gang skyder UBM i skoene, blot at være nogle små drenge, hvorfor påtager man sig så samme attitude, ved at lege bussemand og indlevere flagene? Det går så langt ud over min forstand, at jeg har behov for en logisk forklaring.
Måske fordi i opfører jer sådan og er ca. lige så gode til at påtage jer ansvar som en flok 4. klasses elever? For en gangs skyld bliver i også behandlet derefter.
Peter Ross skrev: BW viser sig, i mine øjne, i øjeblikket ikke værdig som officiel fanklub, og man er i højeste grad ikke sit ansvar voksent, for at fremme stemningen til FCMs kampe.
Ja det er jo en meget fesen udmelding, men den er fint i tråd med det jeg sagde om at UBM skyder efter BW.
Problemet ved disse ”debatter” er, at præmissen altid er halve sandheden og en gang laden-som-om at vi ikke ved hvad det drejer sig om. Det gider jeg ikke være med til:
Både du og jeg ved godt at den gruppe som vi kender som UBM (eller hang-arounds, eller hvad i nu vælger at kalde dem.) består af følgende:
- Folk der går op i fodbold og FCM med liv og sjæl og ønsker klubben det bedste og som kan holde sig på den rigtige side af hvad der er rigtig og hvad der er forkert.
- Ovenstående, men som IKKE kan finde ud af hvor grænsen går
- Unge mænd/drenge, der har et halvt-ligegyldigt forhold til den klub vi elsker, men som er med for at der skal være lidt ”gang i gaden”
- Voldspsykopater, der ønsker konfrontation og (underligt nok) Vold.
For mig at se er problemet for UBM, at den første gruppering er stærkt underrepræsenteret og samtidig vil man ikke tage det ansvar der skal til. Derfor må FCM, kontrollører, politi og BWs bestyrelse nu gøre det i ikke selv kan finde ud af, og sørge for at dem der ikke kan opføre sig ordentligt, bliver udelukket fra stadions i DK. I er godt i gang med at brænde alle broer efter jer og hverken FCM, eller BW vil samarbejde med jer fordi i ikke overholder jeres aftaler, efterlader smadrede stole på diverse stadions, eller betaler det i skylder for raserede busser (fordi i igen-igen for helvede da ikke tager ANSVAR!)
Så vidt jeg ved, opstod UBM som gruppe, fordi man ønskede sig en fraktion af unge, der giver sig fuldt ud til kampene og støtter holdet ubetinget. De fleste af dem der var med i starten var medlemmer af BW. Det er sørgeligt, at den eneste måde UBM nu kan finde en identitet er, at man absolut IKKE er som BW. Omvendt, så er jeg efter hånden også ved at være godt tilfreds med, at i ikke er.

Lund

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Helt ærligt hr. formand tror lige du skal prøve at holde en sober tone... syntes godt nok du virker meget "pige sur" gad vide om admin sletter nogle af dine ! den måde du angriber hr ross på er pinlig for bw... tænk for du skriver

Admin edit: Alt for mange !!!! i denne tråd.
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Andro

Indlæg af Andro »

Ikastbo skrev:Helt ærligt hr. formand!!!!! tror lige du skal prøve at holde en sober tone... syntes godt nok du virker meget "pige sur" gad vide om admin sletter nogle af dine !!!!!! den måde du angriber hr ross på er pinlig for bw... tænk for du skriver
Selvfølgelig bliver det ikke slettet. Det er kun, når man er negativ overfor BW, at ens indlæg bliver slettet.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:Så må man jo forklare sagernes rette sammenhæng, hvis man mener, det bliver fremstillet forkert? Jeg ser ingen grund til, ikke at tro på det, jeg får fortalt - for det lyder vitterligt som noget, der snildt kan finde sted.
Vil du låne min ”godtroende idiot” hat, eller er det kun når det passer i dit kram, at du tager sådan en på?
Som jeg har skrevet andetsteds, så er der altid 2 udlægninger af en sag. Jeg sluger hverken den ene eller anden udlægning råt, men når man kender folkene fra begge lejre, er det noget lettere at skille skidt fra kanel, selvom du jo næppe tror det!
Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:Generalisering er en dejlig ting.
Sig mig hvem fanden tror du at du taler til? Hvornår holder du op med at debattere som om at både du og jeg, samt flertallet af dem der læser med her, ikke fatter hvad det er UBM render og laver?
Gør dig nu ikke mere vigtig, end du er. Flot af en formand, at spille "hvem-fanden-tror-du-jeg-er"-kortet. Det er tilfældigvis sådan, at jeg 9 ud af 10 gange er førstehånds vidne til hvad der foregår, i modsætning til dig og de fleste andre, der hører lidt rundt omkring og selv drager sine konklusioner, så jeg ved i højeste grad, hvad der foregår, og hvilke mekanismer der udløser de episoder, der forekommer.
Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:Jeg gentager: Jeg ved ikke, hvad der foregik onsdag. Jeg var på arbejde, da hændelsen åbenbart har fundet sted. Men såfremt det er, som du beskriver, så tager jeg naturligvis afstand fra det.
Flot! Peter Ross tager afstand! Jamen så er alt jo i den fineste orden.
Jeg kan intet ændre på, hvad der er sket, så hvad skal jeg gøre andet end tage afstand? Jeg er ikke politimand, men jeg har dog nu fra 2 uafhængige personer hørt en noget anden forklaring af begivenhederne, men det skal naturligvis ikke finde sted. Ingen tvivl herom.
Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:Når BW gang på gang skyder UBM i skoene, blot at være nogle små drenge, hvorfor påtager man sig så samme attitude, ved at lege bussemand og indlevere flagene? Det går så langt ud over min forstand, at jeg har behov for en logisk forklaring.
Måske fordi i opfører jer sådan og er ca. lige så gode til at påtage jer ansvar som en flok 4. klasses elever? For en gangs skyld bliver i også behandlet derefter.
Det var stadig ingen logisk forklaring på at optrappe skyttegravskrigen, i stedet for at få BW til at fremstå som voksne, ansvarlige mennesker, der kunne holde overblikket? Jeg savner svar.
Thomas Lund skrev:
Peter Ross skrev:BW viser sig, i mine øjne, i øjeblikket ikke værdig som officiel fanklub, og man er i højeste grad ikke sit ansvar voksent, for at fremme stemningen til FCMs kampe.
Ja det er jo en meget fesen udmelding, men den er fint i tråd med det jeg sagde om at UBM skyder efter BW.
Er BW blevet så hellige, at der ikke må skydes? Jeg ser ingen tiltag fra BWs side, for at forbedre stemningen på ude- og hjemmebane. I det hele taget ser man intet til BW, når man er indenfor stadion-murene. Negligerer man totalt det faktum?
Thomas Lund skrev:Problemet ved disse ”debatter” er, at præmissen altid er halve sandheden og en gang laden-som-om at vi ikke ved hvad det drejer sig om. Det gider jeg ikke være med til
Du kommer selv i højeste grad med halve sandheder, så på den front er du ikke et hak bedre. Det er efterhånden sjældent, man ser dig på stadion, så jeg undrer mig over, hvordan du kan være "så godt" inde i, hvad der foregår i UBM?
Thomas Lund skrev:Både du og jeg ved godt at den gruppe som vi kender som UBM (eller hang-arounds, eller hvad i nu vælger at kalde dem.) består af følgende:
- Folk der går op i fodbold og FCM med liv og sjæl og ønsker klubben det bedste og som kan holde sig på den rigtige side af hvad der er rigtig og hvad der er forkert.
- Ovenstående, men som IKKE kan finde ud af hvor grænsen går
- Unge mænd/drenge, der har et halvt-ligegyldigt forhold til den klub vi elsker, men som er med for at der skal være lidt ”gang i gaden”
- Voldspsykopater, der ønsker konfrontation og (underligt nok) Vold.
Det er et imponerende menneske-kendskab, du udviser. Hold da op. Skal vi ikke bare først og fremmest udrydde din sidste kategori? Udtal dig aldrig om noget, du ikke har forstand på.
Naturligvis findes der folk i kategori 3, den kategori har så sandelig også overrendt BW i gennem tiden - men det er pudsigt, som du ser vold og ødelæggelse over alt? Rems gerne "alle" de episoder op, du har kendskab til...
Thomas Lund skrev:For mig at se er problemet for UBM, at den første gruppering er stærkt underrepræsenteret og samtidig vil man ikke tage det ansvar der skal til. Derfor må FCM, kontrollører, politi og BWs bestyrelse nu gøre det i ikke selv kan finde ud af, og sørge for at dem der ikke kan opføre sig ordentligt, bliver udelukket fra stadions i DK. I er godt i gang med at brænde alle broer efter jer og hverken FCM, eller BW vil samarbejde med jer fordi i ikke overholder jeres aftaler, efterlader smadrede stole på diverse stadions, eller betaler det i skylder for raserede busser (fordi i igen-igen for helvede da ikke tager ANSVAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Pudsigt nok snakker vi fint med både FCM, kontrollører og politiet, så jeg ved ikke, hvor du har dit skræmmebillede fra? Jeg har ikke på vegne af UBM indgået nogle aftaler med FCM, der ikke er overholdt. Tværtimod, vil jeg sige.
Jeg har oplevet smadrede stole længe før UBM så dagens lys, så det er ikke just et nyt fænomen. Det er ikke kommet med UBM, men ja, der er da røget et par sæder gennem tiden.
Hvilke raserede busser? Kan se, du sætter det i flertal...
Thomas Lund skrev:Så vidt jeg ved, opstod UBM som gruppe, fordi man ønskede sig en fraktion af unge, der giver sig fuldt ud til kampene og støtter holdet ubetinget. De fleste af dem der var med i starten var medlemmer af BW. Det er sørgeligt, at den eneste måde UBM nu kan finde en identitet er, at man absolut IKKE er som BW. Omvendt, så er jeg efter hånden også ved at være godt tilfreds med, at i ikke er.
Nej, UBM er jo ikke just som BW. Den anden vej rundt siger vi også "heldigvis". Vi står meget langt fra hinanden holdningsmæssigt, men det fælles mål er stadig den optimale støtte til FCM, så langt er vi vel enige? Hvorfor ikke arbejde ud fra det, og så må resten komme hen ad vejen?

Simon

Indlæg af Simon »

Thomas Lund skrev:
Er det ikke i orden? Det syntes jeg faktisk at det er. BW Tifo er ikke UBMs lager (og for at tage den på forhånd, så nej, der er ikke lavet en aftale med nogen om at i havde lov til at smide jeres lort igennem hegnet). I kan hente jeres flag hos Politiet og så er den lukket.

Lund
Nu ringede jeg faktisk til Brylle som var i loungen for at spørge om han ville spørge dig eller en anden fra bestyrelsen om det var okay vi lagde vores flag i tiforummet. Det gjorde vi så og smuttede og 5 min senere ringede han tilbage og sagde at det ikke var okay. Men der var vi væk fra stadion og kunne ikke rigtigt gøre fra eller til.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Andro skrev:
Ikastbo skrev:Helt ærligt hr. formand!!!!! tror lige du skal prøve at holde en sober tone... syntes godt nok du virker meget "pige sur" gad vide om admin sletter nogle af dine !!!!!! den måde du angriber hr ross på er pinlig for bw... tænk for du skriver
Selvfølgelig bliver det ikke slettet. Det er kun, når man er negativ overfor BW, at ens indlæg bliver slettet.
1. Min linje er ikke til debat, men lad da gå for denne gang.
2. Kig i forum, der er masser af indlæg der er anti BW, der er ikke slettet.
3. De indlæg jeg sletter er:
- Oneliners og intetsigende støtteindlæg (de har absolut INTET at gøre i en debat)
- Indlæg der går efter personen og ikke hans holdninger
- Trusler, overdreven brug af !!!! og bandeord (ofte sletter jeg bare de ord og lader indlægget stå)
4. Så get your facts right inden du beskylder MIG for at være ensidig.

Til slut vil jeg sige at jeg er "ansat" af BW til at varetage den daglige brug af ulvegraven, jeg er medlem af BW, men er absolut ikke i lommen på bestyrelsen.

Så vil jeg gerne have at debatten kommer tilbage på sporet, ellers risikerer tråden at blive lukket pga OT.

Brugeravatar
fo2

Indlæg af fo2 »

Som menig medlem af BW kan jeg kun beklage, at den nuværende formand ikke er i stand til at kommunikere på en sober og værdig måde på dette forum selv om et par UBM'er åbenbart ikke kan skrive sætninger svarende til deres alder.
Sorry UBM-gutter, men det hjælper altså ikke på dialogen når der blot skrives intetsigende "Fuck dit - fuck dat" sætninger eller lignende.

Med et ben i flere lejre kender jeg også sagerne fra flere sider. Ingen tvivl om, at BW ikke kommer videre før Thomas Lund er afsat. Sjældent har jeg set en forening med en så usynlig formand, men det har vi vist debateret på en anden tråd omkring afsættelsen af Ken, som bestyrelsesmedlem.

UBM kommer nok heller ikke meget videre i et samarbejde så længe Peter Ross kun her på Ulvegraven vil fremstå som "topmedlem" af gruppen. Hvis UBM skal videre må der være nogle i gruppen, som tager et seriøst ansvar og har nosser til at gribe ind over for egne medlemmer og føre en troværdig dialog med andre parter - f.eks. FCM, BW, kontrollører, Politi m.fl.
Så havde vi måske undgået en ødelagt bus hjem fra pokalkampen i Odense og andre dumme episoder såsom det verbale "overfald" på Morten og "T" i Århus.

Ingen tvivl om, at afleveringen af UBM flag til Politiet er under lavmål og at Aros måske er ligeså hurtige i "tændingen" som nogle enkelte UBM'er, men en forudgående dialog via flere parter kunne måske mindske antal og størrelse af disse egentlige unødvendige episoder.

Til UBM-Simon forstår jeg ikke hvorfor du skulle ringe til Brylle og høre om du/I kunne smide tifo/flag i BW-rum. Du må jo således været på stadion så hvorfor ikke bevæge dig hen til BW-loungen og tale med et bestyrelsesmedlem der?

Og om BW har for 1.000-vis af kroner liggende må jo være et BW-problem, men måske en opgave som kan tages op når BW får ny formand og UBM en ansvarlig ledelse :-)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

fo2 skrev:UBM kommer nok heller ikke meget videre i et samarbejde så længe Peter Ross kun her på Ulvegraven vil fremstå som "topmedlem" af gruppen. Hvis UBM skal videre må der være nogle i gruppen, som tager et seriøst ansvar og har nosser til at gribe ind over for egne medlemmer og føre en troværdig dialog med andre parter - f.eks. FCM, BW, kontrollører, Politi m.fl.
Jeg går stærkt ud fra, du ikke ved, hvad der foregår i kulisserne, men der er flere folk - mig selv inklusiv - der holder igen, når der planlægges diverse aktioner, for ikke at gøre tingene værre, end de er i forvejen.
I foråret sad jeg til møde med FCM (herunder den kontrollør-ansvarlige) og politiet, hvor et fremtidigt samarbejde blev aftalt, men siden har jeg intet hørt fra hverken den ene eller anden part, så det virker ikke som andet end fine ord, men jeg vil gerne understrege, der til det pågældende møde ikke blev aftalt ting jf. referatet, som vi ikke har overholdt.
fo2 skrev:Så havde vi måske undgået en ødelagt bus hjem fra pokalkampen i Odense og andre dumme episoder såsom det verbale "overfald" på Morten og "T" i Århus.
Jeg havde en promille på mange gange det tilladte i Odense, så jeg registrerede intet af, hvad der skete i bussen, vil jeg gerne indrømme. Så kan man kalde det uansvarligt og mange andre ting, men sket er sket, og så vidt jeg ved, så blev det aftalt med FCM at dele halv-skade efterfølgende, men hvor den er strandet derefter, vil jeg ikke gøre mig klog på, da det ikke er mig, der har ført den dialog med FCM. Men det skal ikke forekomme, og så sent som til Århus fik vi ros af vores faste chauffør, for at holde god orden i bussen og efterlade tingene i den stand, som da vi overtog bussen, så de brodne kar er blevet sorteret fra, må man udlede deraf, som jeg ser det.

Situationen med Morten og John T i Århus starter, inden jeg kommer ud fra stadion, men jeg får den stoppet og snakket sagen ud med de 2 - det vil jeg kalde at tage ansvar og styring, men kan da godt ske, vi har forskellige holdninger til det?

AlexUBM

Indlæg af AlexUBM »

Ang. den "rasserede" bus fra Odense:
BW, som sjovt nok havde det overordnet ansvar for busserne, havde sat en busansvarlig i vores bus: Hekler. Manden drikker sig fuld og ligger sig til at sove i vores bus, som busansvarlig.
Når det så er sagt, så ja, bussen var ikke i en acceptabel tilstand da vi kom hjem fra Odense - og det er heller ikke Heklers skyld - det siger jeg ikke. Det er bare vigtigt at huske, at BW's busansvarlige i "ubm's" bus drak sig fuld og lagde sig til at sove.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Peter, jeg synes for det meste, at du ytrer dig utroligt fornuftigt herinde på graven og holder en sober tone, den ros skal du have.

Jeg var ikke i Århus og aner intet om hvad episoden der hentydes til er og hvem de implicerede mennesker er/var. Alt jeg går op i er at FCM og deres fans ikke får et ry lig Brøndby eller lignende, og det tror jeg faktisk alle er enige om at undgå.

Jeg synes, at det (igen fra mit synspunkt) lyder som om at du har forsøgt at tage styring og kontrollere gemytterne, og jeg tror faktisk heller ikke at det var det fo2 hentydede til, jeg tror mere det var generelt, så jeg synes at det er synd at dit indlæg får en lidt skinger tone til sidst, selvom jeg da udemærket forstår at det er træls at blive beskyldt for ting andre har gjort.

For mig at høre, lyder det som om der måske mangler lidt struktur på UBM, hvorfor det altid er dig der står til de verbale tæsk herinde (og dem får du vist en del af), fordi folk ved at du er med i UBM. Måske er problemet at I ikke decideret melder ud, hvem der står for hvad etc.. muligvis har i en sådan struktur, og at jeg så ikke er klar over det må så stå for egen regning..
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

det generelle problem er måske nok at folk der står med ansvar drikker sig fra sans og samling, det er trods alt set før, fx også i forbindelse med spillermødet efter fck kampen i loungen..

Så måske der skal opfordres kraftigt til selvjustits blandt ansvarlige. Kan man ikke holde sig på måtten er det måske ikke lige den rolle man skal varetage?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

NiCUBM

Indlæg af NiCUBM »

mancitydk skrev:Alt jeg går op i er at FCM og deres fans ikke får et ry lig Brøndby eller lignende, og det tror jeg faktisk alle er enige om at undgå.
Hold da kæft i blusser da godt nok alting op i en større enhed!
De episoder der har været er jo SMÅTING i forhold til andre. I er virkelig gode til at køre ting op..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

mancitydk skrev:Jeg synes, at det (igen fra mit synspunkt) lyder som om at du har forsøgt at tage styring og kontrollere gemytterne, og jeg tror faktisk heller ikke at det var det fo2 hentydede til, jeg tror mere det var generelt, så jeg synes at det er synd at dit indlæg får en lidt skinger tone til sidst, selvom jeg da udemærket forstår at det er træls at blive beskyldt for ting andre har gjort.
Folk må egentlig beskylde mig for hvad som helst - så længe jeg selv kender sandheden, rører det mig ikke.
Som jeg læser fo2s indlæg, så mener han kun, jeg fremstår ansvarlig på skrift. Det mener jeg langt fra er tilfældet. Spørg hvilken som helst UBMer, og han vil bekræfte, jeg 99 ud af 100 gange prøver at tale folk til fornuft og opfordrer til dialog både via vores interne forum men så sandelig også i forbindelse med kampene. Jeg er da ked af, ikke at kunne ramme en rating på 100 ud af 100, men jeg er også blot et menneske.
mancitydk skrev:For mig at høre, lyder det som om der måske mangler lidt struktur på UBM, hvorfor det altid er dig der står til de verbale tæsk herinde (og dem får du vist en del af), fordi folk ved at du er med i UBM. Måske er problemet at I ikke decideret melder ud, hvem der står for hvad etc.. muligvis har i en sådan struktur, og at jeg så ikke er klar over det må så stå for egen regning..
Jeg tager gerne imod de verbale tæsk, der måtte komme, så længe folk er saglige og argumenterer for sine synspunkter.
Der er ikke nogen decideret struktur i UBM, men man er ansvarlig for sine egne handlinger, og man lytter til hinandens holdninger. Vi er langt fra enige i alle ting internt, men vi diskuterer med respekt for hinanden, og er nogen decideret imod bestemte tiltag/aktioner, så forekommer de ikke.
Der er ryddet meget ud blandt folk på det seneste, så det nu er en fasttømret enhed, der mere eller mindre er fast til de fleste kampe. Vi vedkender gerne, der har været nogle "knallerter" med gennem tiden, men der er en grund til, de ikke er blevet hængende - de har ganske ikke følt sig velkomne, fordi vi ikke har set pænt på deres opførsel.

Dennis

Indlæg af Dennis »

fo2 skrev: Så havde vi måske undgået en ødelagt bus hjem fra pokalkampen i Odense .
Ja da skal vi ikke snakke lidt om den bus, lyder ikke til at du var med i den. Vores bus punkterede på vejen derover og vi kom 20 min for sent til bold, vi blev efterladt i nødsporet på E45. Hvor blød er man lige hvis man lader 30 berusede unge stå midt på en motorvej og så bare kører den punkterede bus væk. Det siger lidt om det busselvskab som en start.

På vejen hjem manglede der så en bus så fylder man bar 10-15 for mange ind i en bybus der var i latterlig ringe stand. Men mindre man kører bybuskørsel skal der så ikke være sikkerhedsseler i sådanne busser nu om dage? Busansvarlig var Hekler og han var så pisse stiv at han med 100% sikkerhed ikke kan huske hvordan han er kommet hjem. Jeg var sådan omtrent den eneste ædru i bussen som mistede en taglem eller to. De blev sådan som jeg så det ikke ødelagt med vilje men ganske enkelt fordi de ikke var af en sådan stand at de burde havde været åbnet mere. Men man overlever ikke så mange mennesker i en bus uden at få noget luft ind. Bussemanden var en flink middelaldrende herre der dog ikke havde nogen form for stedsans. Det er den længste ugebanetur jeg nogensinde har været på, har været på ture til Brøndby der tog kortere tid. Uden pis så kom vi først på motorvejen ved vejle efter at have været en tur igennem Fredericia midtby og så det samme igen med Vejle. En buschauffør der for øvrigt var mere en taknemlig for den hjælp han fik fra de 2-3 ædru personer om bord. Da vi nærmede os Ikast hvor jeg skulle af bad jeg buschaufføren om poser så vi kunne rydde op. Men der var ingen poser om bord og han insisterede på at det var liggemeget. Jeg tilbød ham endda at køre med til Herning så jeg kunne hjælpe med at få de mest fulde svin smidt ud af bussen. Der skal lige siges at bussen lignede en krigszone da jeg stod ud af den i Ikast, bussen var ikke udstyret med en affaldspose så man gik i lort til anklerne. Buschaufføren tog det med et smil og fortalte lystigt at han skulle ud at køre i bussen igen næste morgen 5.30. Hvordan han overhovedet kunne nå hjem til kl 5.30 i det tempo vides ikke. Da jeg stod af bussen i Ikast lagde den busansvarlige dækket til med lort, folk havde pyntet ham som et Juletræ.

Hvis busselvskabet har sendt nogen form for regningen på det så burde de være svaret igen med en tur i Ekstrabladet. For at lade 30 unge og børn stå i nødsporet til en motorvej med 5km til nærmeste afkørsel er ikke bare kæmpe svineri men også ulovligt. At over 10 mennesker skal stå op på en bustur der var utroligt tæt på at runde 4 timer er umenneskelig.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

NiCUBM skrev:
mancitydk skrev:Alt jeg går op i er at FCM og deres fans ikke får et ry lig Brøndby eller lignende, og det tror jeg faktisk alle er enige om at undgå.
Hold da kæft i blusser da godt nok alting op i en større enhed!
De episoder der har været er jo SMÅTING i forhold til andre. I er virkelig gode til at køre ting op..
Folk ved godt, det er småting i forhold til de værste eksempler i Danmark. Derfor kan det godt være træls alligevel. Jeg tror ikke, mancitydk mener, vi er i nærheden af at have Brøndby/FCK-lignende problemer. Men det startede vel også et sted hos de to klubber. Derfor skal vi have styr på samarbejdet nu og her, så der ikke bliver spillerum til de såkaldte "knallerter". Jeg synes, en mand som Peter Ross gør et stort arbejde for at få enderne til at nå sammen, så skulle vi nu ikke lige pakke beskyldningerne væk for en stund? Det er da en reel bekymring at have.

Det ser ud til, at flere og flere giver til kende, at de også står lidt imellem de to lejre og egentlig bare ønsker konflikten væk, så vi kan støtte holdet bedst muligt. Det har været min fornemmelse lige fra starten, og nu ser vi det tydeligt. Der er masser af goodwill rundt omkring, men folk bliver skræmt væk, når der bliver kastet mudder.

Der er ingen tvivl om, at begge parter har et ansvar her. Man kunne starte med at spørge sig selv, hvad man kan gøre for at en "tifo-gate" ikke opstår igen. Peter Ross har - som jeg ser det - rakt en hånd ud. Nu må det være op til BW-ledelsen at trykke den i stedet for at snerre af den.

Som det blev nævnt tidligere, er det da alt for tosset ikke at bruge den ressource, at ca. 30 mand i UBM er villige til at bruge oceaner af tid på at støtte holdet. Vi har brug for al den hjælp, vi kan få til at forbedre tifoerne.

Besvar