Ultra Boys Midtjylland?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Peter Ross

Re: Ultra Boys Midtjylland?

Indlæg af Peter Ross »

fo2 skrev:Den gode Peter Ross er desværre ikke på det helt forkerte spor hvad angår i aften omkring Aros. Jeg var selv på stadion i aftes og overværede en del af "showet".
Hvis det er som Ross skriver, at en betjent forsætligt har sparket en person i maven er der kun én vej og det er en klage/anmeldelse. Det er for ynkeligt hvis det blot skal udgydes her på sitet selv om det er "gratis". Tilsvarende må gælde omkring Aros i Århus og andre steder.
Med hvad er en klage/anmeldelse værd uden dokumentation? Der er desværre ingen røntgenbilleder, der viser brækkede lemmer. Så kan 5 UBM'ere vidne, men hvis ord vægter højest i retssalen? Fodboldfans' eller politibetjentes? Jeg kender godt svaret...
Man kan samle alt det klage-materiale, man kan opstøve, men det er afprøvet gennem flere år af forskellige grupperinger. Ingen højere oppe i systemet er villige til at pille ved Aros-vagternes position. Det er en taber-sag på forhånd.
fo2 skrev:Når det så er sagt. Så har du fuldstændig ret i, at UBM burde måske se mere ind ad end man selv ønsker i øjeblikket. Jeg bryder mig ikke om, at der møder 8 mand op og kræver flag og andet udleveret af et ikke-BW-bestyrelsesmedlem, som ikke er bemyndiget til at udlevere genstande, som efter mine oplysninger er anbragt i et lukket rum af UBM og uden UBM har spurgt om tilladelse/fået aftale med BW om dette.
Jeg er helt enig, og den episode er der snakket ud om, men samtidig vil jeg fastholde, det er en utrolig barnlig reaktion fra BW - jeg troede, formålet var at støtte FCM, ikke at bekrige hinanden internt?

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Hvor tit er det lige vi høre om ballade andre steder fra, end når vi er i Århus og Horsens? Mere eller mindre aldrig! Det er da lidt tankevækkende..
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

RL/UBM skrev:Hvor tit er det lige vi høre om ballade andre steder fra, end når vi er i Århus og Horsens? Mere eller mindre aldrig! Det er da lidt tankevækkende..
Kodeordet er i begge tilfælde Aros...

Men hvad var det, der skete i går? På et tidspunkt sidst i første halvleg blev en person ført væk, og i pausen var der så tumult.

Jeg ved ikke, hvordan vi kan løse det her. Det kan skade lysten hos familier til at gå til fodbold, hvis den slags skal ske jævnligt. Det er ikke godt for klubben. Personligt holder jeg mig bare på afstand, når det opstår og bruger min energi på at støtte holdet på tribunen. Det gik i øvrigt fint i går, god stemning vi havde deroppe under taget.

Jeg prøver at se konstruktivt tingene. Hvad kan vi gøre? Det er i hvert fald for dumt at kaste mudder på ulvegraven; hvornår har det nogensinde hjulpet?

Kan man ikke bare se stort på, at mange af Aros-vagterne er en flok underbemidlede tumper? Det ved den oplyste fodboldfan godt. For mig at se må det gælde om at holde sin sti så ren, at de ikke har noget på én. Så må de lade deres voldstendenser og frustrationer gå ud over noget andet.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Acebone skrev:
Kodeordet er i begge tilfælde Aros...

Men hvad var det, der skete i går? På et tidspunkt sidst i første halvleg blev en person ført væk, og i pausen var der så tumult.
Personen der blev ført ud havde fået en karantæne i Horsens og blev derfor smidt ud, hvilket er meget fair. Den episode havde intet at gøre med tumulten i pausen.
Vi er nogle stykker der render ned på toilettet for at pisse, hvor 10 vagter naturligvis skal følge med for at se om vi havde en lige så lille pik som dem. En af vores drenge bakker til en dør til en af toilet båsene fordi hans kammerat sidder derinde (i sjov og ikke særligt voldeligt), hvilket resulterer i at de voldspsykopaterne fra AROS vil have ham smidt ud.
Jeg tager fat i vagten og siger lige så pænt, at han bare kan bede vedkommende om at lade være med at slå på inventarerne og så er den sag ude i verdenen. Men som så mange gange før tager mindreværdskomplekset og behovet for vold/adrenalinkick/magtdemonstration frem og de vil simpelthen smide vedkommende ud vha. vold/magt. Det resulterer i et større tumult hvor 5 mand bliver smidt ud og lagt i håndjern. Lagt i håndjern af AROS vel at mærke, hvilket jeg ikke mener de har tilladelse til.

Alt tumulten kunne være undgået, hvis
a) aros passede sig selv
b) sagde lige så pænt til vedkommende at han ikke må slå på inventarerne og hvis det sker igen så er det ud.

Men næ nej, vold og magtmisbrug er selvfølgelig vejen frem istedet for dialog.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Tak Alex.

Det lyder som Aros i en nøddeskal. Og hvis det vitterligt er det eneste, der er sket, så er det sgu også svært.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Derudover fik 2 af os en tur i gulvet da vi blev smidt ud, med et dertil hørende knæ i ryggen. Jeg blev personligt smidt i gulvet, fordi jeg forsøgte at vriste mig lidt fri fra vagtens greb eftersom det ikke hjalp at spørge. Et greb der gjorde jeg tilsidst næsten måtte hive efter vejret! Da jeg så var kommet ud på den anden side af porten, altså ud til gruspladsen, ikke ud til busserne, blev jeg så taget i et "politigreb" eller hvad fanden det hedder, hvor jeg fik presset min arm helt op i nakken og blev smidt op af gelænderet på trappen. For derefter igen at søge dialogen, også få et svar der hedder noget i retning af "Nu holder du bare din kæft og gør som jeg siger!".
For til sidst så at blive ført ned til porten, og endnu engang blive holdt hårdt op imod hegnet indtil en af de andre vagter kom og låste porten op, og så blive smidt ud.
Af detaljer kan også nævnes at det lykkedes dem at få revet lidt af min jakke i stykker, dog ikke det store i det, bare sådan nogle ting til at spænde jakken fast om håndleddet.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Hva tænkte om man ikke burde lave en demostration foran Aros hovede kontor, og lade evt andre forurettet fra andre klubber tage del?? Så ikke hele forløbet i går, men husker tydeligt den i Horsens, det kan ikke passe at "de" bare kan opføre sig som svin over for et betalendne fodbold publikum......skyld eller ej!!
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Ikastbo skrev:Hva tænkte om man ikke burde lave en demostration foran Aros hovede kontor, og lade evt andre forurettet fra andre klubber tage del?? Så ikke hele forløbet i går, men husker tydeligt den i Horsens, det kan ikke passe at "de" bare kan opføre sig som svin over for et betalendne fodbold publikum......skyld eller ej!!
Bare ikke let at få fodboldfans på tværs af klubber til at samarbejde, selvom om mere eller mindre alle fans har problemer med Aros...

Det eneste Aros fatter er hårdt mod hårdt.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Lige et par linjer fra JP AArhus, nogle der har en anden fortolkning??? hvad jeg ved var ham den 21 årige vist selv ude på skrammer ??

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/a ... 242845.ece
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Ikastbo skrev:Lige et par linjer fra JP AArhus, nogle der har en anden fortolkning??? hvad jeg ved var ham den 21 årige vist selv ude på skrammer ??

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/a ... 242845.ece
Ja det har vi, men af gode grunde kan vi ikke udtale os. Nogle der kender ham Leif der har skrevet under, vil vi meget gerne i dialog med ham.

hov det er JP; relatere til artiklen: http://stiften.dk/article/20101111/AAS/101119921/1003 Ham der har skrevet i dialog boksen.

NiCUBM

Indlæg af NiCUBM »

Jeg var som sagt også vidne til det hele og så det hele. (vil dog ikke kommentere på det der skete udenfor stadion.)

En mand bliver smidt ud i pausen, fordi han blev taget med noget krudt på sig i Horsens(Forståeligt). Ellers var der overhovedet intet sket i første halveg som forløb stille og roligt. Dog var der godt gang i vores sektion! 8-)
I pausen skal vi ned på lokummet hvor vi bliver forfulgt af en 7-8 AROS kontrollører og 1-2 af vores egne skvat kontrollører.
En af vores drenge slår på en toiletdør hvor de magtliderlige spader til AROS lige skal vise hvor meget magt de har, og lige skal have det sjovt. Så de vælger at tage fat i ham, og det er sq ikke blidt at de går til ham.
Nu kommer der en episode som ikke er blevet kommenteret på, men det var ikke kun AROS' kontrollørerne der var oppe at køre. Nej nej, det var skam også nogle af vores spader der var oppe i det røde felt.
Da de er ved at føre vores drenge ud går jeg over og spørge en kontrollør om hvad grund var til at de blev smidt, jeg får den sædvanlige ''Hold din kæft og skrid!''.
Derefter går jeg hen og trækker lidt i hans skulder for at få hans opmærksomhed, hvor efter han tager fat i mig og knalder mig ekstremt hårdt ind i muren bagved mig som er lavet af sten, hvorefter jeg knalder mig baghovede ind i muren.
(Jeg havde en kæmpe bule efter dette og mit hoved var halvt deformeret efter dette)
Nogle prøver at gøre modstand og få mig fri, hvorefter han bare slår løs omkring sig!

AROS ligger en af vores drenge i håndjern som jeg ikke tror at han er ret til? (ret mig hvis jeg tager fejl)
Ved det afsnit hvor boderne er osv. er der en masse tumult efter det nedenunder. En af vores drenge går hen til den samme kontrollør som tog fat i mig og spørger om de behøver at gå så hårdt til os, hvorefter han bare tager fat i ham, smider ham ud af porten hvorefter han bare nærmest ''kaster'' ham udover trappen..
Sørgeligt episode endnu en gang med AROS! Men så sandeligt også af vores egen kontrollør.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Ganske korrekt.
Det skal også siges, at nogle af vores kontrollører synes at både AROS og politiets (efter kampens) håndteringen af sagerne var vanvittig. Generelt er vores vagter (dem der rejser med os og står ved os på nordea) rigtig dygtige, dialog-søgende, hvorfor vi nok også sjældent ser problemer på hjemmebane.
Derimod var der 2 af vores egne som ikke var en skid bedre end Aros (de samme 2 vagter - og eneste af vores vagter - som der også tidligere har været problemer med)

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Alex/UBM skrev: Personen der blev ført ud havde fået en karantæne i Horsens og blev derfor smidt ud, hvilket er meget fair. Den episode havde intet at gøre med tumulten i pausen.
Vi er nogle stykker der render ned på toilettet for at pisse, hvor 10 vagter naturligvis skal følge med for at se om vi havde en lige så lille pik som dem. En af vores drenge bakker til en dør til en af toilet båsene fordi hans kammerat sidder derinde (i sjov og ikke særligt voldeligt), hvilket resulterer i at de voldspsykopaterne fra AROS vil have ham smidt ud.
Jeg tager fat i vagten og siger lige så pænt, at han bare kan bede vedkommende om at lade være med at slå på inventarerne og så er den sag ude i verdenen. Men som så mange gange før tager mindreværdskomplekset og behovet for vold/adrenalinkick/magtdemonstration frem og de vil simpelthen smide vedkommende ud vha. vold/magt. Det resulterer i et større tumult hvor 5 mand bliver smidt ud og lagt i håndjern. Lagt i håndjern af AROS vel at mærke, hvilket jeg ikke mener de har tilladelse til.

Alt tumulten kunne være undgået, hvis
a) aros passede sig selv
b) sagde lige så pænt til vedkommende at han ikke må slå på inventarerne og hvis det sker igen så er det ud.

Men næ nej, vold og magtmisbrug er selvfølgelig vejen frem istedet for dialog.
Du ser ikke andre ting, der har betydning for at tumulten overhovedet opstår?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mazter81 skrev:
Alex/UBM skrev:En af vores drenge bakker til en dør til en af toilet båsene fordi hans kammerat sidder derinde (i sjov og ikke særligt voldeligt), hvilket resulterer i at de voldspsykopaterne fra AROS vil have ham smidt ud.
Du mener ikke alvorligt, et lille bank på en toiletbås i sjov, skal medføre bortvisning og håndjern? :shock:

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Peter Ross skrev:
Mazter81 skrev:
Alex/UBM skrev:En af vores drenge bakker til en dør til en af toilet båsene fordi hans kammerat sidder derinde (i sjov og ikke særligt voldeligt), hvilket resulterer i at de voldspsykopaterne fra AROS vil have ham smidt ud.
Du mener ikke alvorligt, et lille bank på en toiletbås i sjov, skal medføre bortvisning og håndjern? :shock:
Næh, egentlig ikke - Men det er jo det der beskrives som det der kickstarter balladen, og når man ved der er kort lunte fra vagterne er det jo bare dumt at give dem muligheden bare fordi man skal være kæk - eller dumsmart om man vil.

Besvar