Hvad fanden er vi her for?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
HamDenLange

Re: Hvad fanden er vi her for?

Indlæg af HamDenLange »

Jesper - BW415 skrev:HamDenLange

Jeg tror du undervurderer situationen ufattelig meget. "Drik jer stive og gå amok..." Det er omtrent essensen af dit indlæg.
Jeg siger ikke folk skal drikke sig stive og få amok. Jeg siger - folk skal bare have den indstilling at der skal synges, det kan ikke være så pokkers svært!? Det er sådan jeg gør og synes det virker fint??
Jesper - BW415 skrev:Jeg vil ikke svare for andre, men i forhold til mit eget indlæg omkring de høje ambitioner, så holder jeg fast. Jo højere ambitioner klubben har, jo mere forventer vi at vinde - og går det ikke sådan, er det sværere at hive sig selv op.
Ja - men bare fordi man ikke er foran eller vinder så kan man godt synge! Hvis det er den holdning folk har - så kan de godt fucke af, for DÉT er "viborg indstilling!"
Jesper - BW415 skrev:Vi er mennesker, ikke maskiner - selvfølgelig bliver fans påvirket at spillet på banen, vejret, om det er lørdag eller søndag og alt mulig andet. Det handler ikke om undskyldninger. Jeg ved godt at det kan lade sig gøre at piske en syg stemning op i Brøndby næsten hver gang - og (beklager mine fordomme) men det handler jo om, at halvdelen derovre ikke har job, børn eller karriere og derfor uden problemer kan drikke hjernen ud både hjemme og ude uge efter uge, slås lidt, og ellers skrige igennem - de skal aldrig nå andet en Brøndby - sådan er det bare ikke hos os.
Du har ganske ret - vi er mennekser, og vi har vores frie vilje.. frie vilje TIL AT SYNGE OG RÅBE! Det kræver ikke særlig meget at komme op på Brøndby niveau (taget antal af tilskuere i betragtning!). Selvfølgelig er der lidt vej endnu. Lad os nu bare se tilbage på MAN.C. kampen? Der var færre tilskuere men vi har aldrig larmet så meget - det er noget med INDSTILLING at gøre.

Til Michael - Jeg har været i tifo, men blev smidt ud fordi jeg gik med "folk" som ikke var "velset" på stadion. Plus - at jeg "prøvede" at komme ned til spillerne for at "banke" Califf. Så jo, ved udemærket hvordan det foregår.
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Jeg ser mange gode forslag, men i bund og grund er det ikke antallet af flag der afgør om vi råber og skriger af vores fulde lungers kræft. det er indstillingen som ikke har fulgt med at vi er blevet en af de "store" i DK. GF - FuCK og bundby bliver jo bare ved og ved for det meste. Og som en skrev om city kampen, så var der en meget bedre lydkulisse fordi det var en større kamp, men der handlede det jo også om at bakke holdet fuldt op og det gjorde alle jer som gør det hver weekend jo, men denne her gang var der bare lige et par tusinde, som normalt er neutrale, der råbte med. Og det er dem vi skal nå og ikke dem der allerede råber. Hsi man kunne få dem sat op til også at hjælpe når det virkelig gjaldt, hvilket ikke så meget vil sige mod FuCK. Der tror jeg nok at spillerne selv kan sætte sig op til en stor kamp. det er mod hold som sønderjyske. Fordi der tror folk at det er en walkover som vi let kommer igennem med 10-0.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Micha_el skrev:syns mang hering har ide og forslag til nå af det

men hvorfor er vi kun 4 i tifo så
hvorfor er det så altid så svært at finde folk til at hjælp.

min oplevs er at det der råber højst er dem der laver minst
I har smidt ungdommen ud. Jeg husker da nogle gange til tifo, hvor vi var en 8-10 stykker. Men efter Efb kampen, har UBM jo ikke været velkommne i tifo, på den måde har i skubbet UBM væk og dermed ungdommen.

Ikke at forklejne din indsats og alle de timer du og få andre lægger i arbejdet, men at hold UBM ude er det største selvmål i tifo gruppens historie.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Indledning
Jeg har tænkt lidt over BW siden jeg igår fik at vide af Hekler at hvis ikke folk var mere aktive så kunne man i princippet lige så godt lukke fanklubben. Først var min tanke det kan man jo ikke. Men på den anden side hvis man sætter det på spidsen hvad er det som fanklubben gør som jeg ikke kan undvære?

BW står for driften af loungen: Men om det var fcm der drev loungen ville ærligt talt ikke betyde noget for mig. Måske skulle jeg betale lidt mere for min øl. Og Loungen ville være åben for andre end BW medlemmer. Men jeg ville sikkert stadig have et sted at kunne mødes med mine medfans. For FCM ville sikkert se en god forretning i at drive en bar på hjørnet ved Nordea Tribunen. Så alle de mange timer BW's bestyrrelse og frivillige bruger på dette kunne bruges andre steder på at skabe stemning der støtter holdet. Jeg ved så ikke hvor god økonomi der er i at drive lokalerne, det kan jo være det er en guldgrube... (det er der måske nogen der kan give svar på?) Summa summarum så mener jeg ikke at det er en del af BW's eksistensgrundlag at drive en bar. I de tilfælde man skal bruge lokaler til foredrag generalforsamling osv. Var det måske muligt at få lov at låne lokalerne.

BW står for udsendelse af medlemskort og styrer indbetalingerne fra medlemmerne: Der har i en anden tråd været en heftigt debat omkring udsendelse af medlemskort. Nogle medlemmer har betalt for længe siden men har ikke modtaget medlemskortet. Var det muligt at lade FCM styre dette? De driver i forvejen ulveklubben, Whitewolves og Klubhuset og det kører meget proffesionelt.

BW arrangerer busture: Det er noget der giver opbakning og støtte til holdet. Så det mener jeg er fint at BW arrangerer.

BW har en gruppe der laver Tifo'er: Igen noget der støtter holdet og som jeg mener skal bibeholdes i BW.

BW arrangerer aktiviteter for medlemmerne (eksempelvis paintpall, foredrag osv): Dette er fint men bidrager det med støtte eller opbakning til holdet? Det mener jeg ikke. Dette er ligesom nogle af de ovenstående noget man gør udfra man mener at man skal kunne tilbyde sine medlemmer noget for kontigent pengene. Men forestil jer et radikalt forslag: Kontinget deles mellem tifo og busturerne i et givent størrelseforhold. Og når/hvis pengene slipper op så fortsætter arbejdet i næste sæson...

BW har på et tidspunkt skrevet et super godt blad: Giver det holdet mere støtte? Det mener jeg ikke.

BW driver ulvegraven så folk har et sted at debatere:
Dette giver en kommunikations platform hvor man kan opbygge et fælleskab og hvis man ønsker det kan koordinere nogle tiltag. Det giver ikke direkte støtte til holdet. Men det har stor betydning for mange fans over et stort geografisk område. Jeg vil måske gå så langt at sige at indirekte så giver det støtte til holdet, da nye sange og forslag til tifoer bliver/kan diskuteres på graven.

Opsumering

Mange vil sikkert syntes dette er for vidgående. Men jeg mener man skal overveje at "slagte nogle hellige køer". For BW er så omfattende en organisation at jeg personligt kvier mig ved at melde mig som frivillig fordi jeg ved hvor mange timer der skal bruges på det. Derfor må man se på om man skal fokusere på det som hjælper/støtter holdet.

Personlig har jeg ikke behov for en fanklub som giver mig en masse tilbud. Så kunne jeg melde mig ind i klubhuset. Jeg betaler kontigent fordi jeg vil støtte holdet og de frivillige som gør et enormt flot arbejde.

De ting jeg ønsker at få ud af fanklubben er

1) flotte tifo'er
2) busture til udekampe (jeg benytter mig så kun af det 1 eller 2 gange i året)
3) bedre vokal opbakning til kampene.

Alt sammen noget der støtter holdet.

Men folk kunne måske give deres mening om hvad de ønsker af BW?

Nu må jeg hellere holde inde indlægget bliver urimmeligt langt (kom nu ikke og sig at det er for sent :) )
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har for en tid tilbage skrevet at hvis fanlokalet dræner BW for krafter, så bør man måske overveje enten at minimere servicen der, eller helt overlade driften til FCM. Det mener jeg stadig.

I starten var håbet jo at fanlokalet kunne give BW et mere solidt fundament, ved at folk kunne mødes udenfor kamptidspunkterne og have andre aktiviteter sammen, jeg ved ikke hvorvidt det overhovedet sker mere?
Fakta er ihverfald at støtten på Nordea har virket nedadgående de seneste par år, der sker ikke nogen udvikling, og hvis årsagen er at der ikke er frivillige nok, så synes jeg vi skal afhænde driften af lokalet og alene satse på at støtten på tribunen, som bør være det primære for en fanklub.

Måske kunne der komme nogle aktive fan-ambasadører ud på skoler og uddannelsessteder i hele midtjylland, og fortælle om hvor fedt det er at synge med på Nordea, få overtalt en masse unge til at give det en chance.
Blot en ide.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

jeg syntes, det kunne være fedt med nogle flere flag og bannere, f.eks som fck havde igår.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Nico

Indlæg af Nico »

Jesper - BW415 skrev: Jeg ved godt at det kan lade sig gøre at piske en syg stemning op i Brøndby næsten hver gang - og (beklager mine fordomme) men det handler jo om, at halvdelen derovre ikke har job, børn eller karriere og derfor uden problemer kan drikke hjernen ud både hjemme og ude uge efter uge, slås lidt, og ellers skrige igennem - de skal aldrig nå andet en Brøndby - sådan er det bare ikke hos os.
Ovenstående udtalelse, gør det ufattelig svært at tage dit indlæg specielt seriøst..
Ærgerligt.

Jesper - BW415
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af Jesper - BW415 »

Nico skrev:
Jesper - BW415 skrev: Jeg ved godt at det kan lade sig gøre at piske en syg stemning op i Brøndby næsten hver gang - og (beklager mine fordomme) men det handler jo om, at halvdelen derovre ikke har job, børn eller karriere og derfor uden problemer kan drikke hjernen ud både hjemme og ude uge efter uge, slås lidt, og ellers skrige igennem - de skal aldrig nå andet en Brøndby - sådan er det bare ikke hos os.
Ovenstående udtalelse, gør det ufattelig svært at tage dit indlæg specielt seriøst..
Ærgerligt.
Jeg er klar over, at det er sat på spidsen - men jeg vil fastholde at det er en ikke uvæsentlig faktor i deres opbakning. Jeg har desværre ikke nogen statistik, der underbygger min påstand...

HamDenLange

Indlæg af HamDenLange »

Jeg tror nu også du skal regne med at der findes flere ting imod dine udtalelser end for! Jeg kan fortælle dig at jeg kender mange som går til BIF kampe - som har arbejde, hus, familie og børn. Men lad os holde os til emnet, for IGEN bliver der fokuseret på hvad de andre gør - problemet er stadig VORES INDSTILLING!
- Jeg er ikke så lang igen.. :roll:

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

Casper Søe skrev:
Micha_el skrev:syns mang hering har ide og forslag til nå af det

men hvorfor er vi kun 4 i tifo så
hvorfor er det så altid så svært at finde folk til at hjælp.

min oplevs er at det der råber højst er dem der laver minst
I har smidt ungdommen ud. Jeg husker da nogle gange til tifo, hvor vi var en 8-10 stykker. Men efter Efb kampen, har UBM jo ikke været velkommne i tifo, på den måde har i skubbet UBM væk og dermed ungdommen.

Ikke at forklejne din indsats og alle de timer du og få andre lægger i arbejdet, men at hold UBM ude er det største selvmål i tifo gruppens historie.

i føle ubm's hjemside stå der man gå ind for rommerlys osv bar ikke på hjembane det mener jeg jo ikke er oki og det mener man hele ikke i tifo at det er oki

i ob blev der kaste blist lys efter vagt det syns jeg lang fra er oki og tag meget afstand fra det

jeg vil giv alle ret i at ubm er gode til at syns og hold gang i den og den ros skal de ha men det andet syns jeg ikke der skal finde sted på stadion

Nico

Indlæg af Nico »

Jesper - BW415 skrev:
Nico skrev:
Ærgerligt.
Jeg er klar over, at det er sat på spidsen - men jeg vil fastholde at det er en ikke uvæsentlig faktor i deres opbakning. Jeg har desværre ikke nogen statistik, der underbygger min påstand...
Du mener simpelthen, at man kan følgende uden job: Have råd til at drikke hjernen ud + rejse landet rundt for at følge sit hold + gå i dyrt mærketøj - UGE EFTER UGE?!
I så fald, vil jeg da hellere end gerne være uden job! :P
Jeg ved godt, det er et generelt syn på Brøndbys fans, at de kun laver ballade og er på bistand hele bundtet - fair nok, folk må ha deres mening! Men ligefrem begynde at forsvare den fordom, er direkte latterligt! Jeg kan kun forstå den holdning fra folk, som er total udvidende om fankultur generelt!.. Fx dig, og min mor?
Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl .. - Pga. en vild og syngende tribune er man altså arbejdsløs og ballademager? Eller bare fordi man er fra Brøndby?
Nå, men tilbage til emnet..

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

sebastian94 skrev:jeg syntes, det kunne være fedt med nogle flere flag og bannere, f.eks som fck havde igår.
Jamen du skal da være velkommen til at komme og hjælpe til... De laver jo ikke sig selv.
Vi kommer kun for roulade!

Micha_el

Indlæg af Micha_el »

sebastian94 skrev:jeg syntes, det kunne være fedt med nogle flere flag og bannere, f.eks som fck havde igår.

tro gerne tifo vil ha hjælp de abejder hver lørdag på mch fra kl 10 og der er mad til middag plus sodvand og en enkel øl også

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Jeg snakkede med min gode ven fra København, som dog er FCK fan, men lad det nu ligge. Der snakkede vi frem og tilbage, og han kunne ikke forstå hvorfor vi i Herning ikke har vores eget nedrer c, vores egen stemningstribune, som man bliver lukket ind på. Kan man ikke snakke med Midtjylland administrationen, og hører om de ikke vil værer med til at bakke op om det så det kommer officielt fra FCM og BW. For når der er den holdning med at nu har jeg betalt kontigent, så må jeg altså også godt stå med de resterende BW Medlemmer på Nordea. Selvfølgelig men vi skal have stemning. Lav en specifik trappegang direkte op til stemningstribuen, hvoraf du kun kan synge og tromme osv. ved at gå den vej op. Lave evt. nogle hegn som ved udebane afsnittet så vi står for os selv i den zone.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Lauth skrev:Jeg snakkede med min gode ven fra København, som dog er FCK fan, men lad det nu ligge. Der snakkede vi frem og tilbage, og han kunne ikke forstå hvorfor vi i Herning ikke har vores eget nedrer c, vores egen stemningstribune, som man bliver lukket ind på. Kan man ikke snakke med Midtjylland administrationen, og hører om de ikke vil værer med til at bakke op om det så det kommer officielt fra FCM og BW. For når der er den holdning med at nu har jeg betalt kontigent, så må jeg altså også godt stå med de resterende BW Medlemmer på Nordea. Selvfølgelig men vi skal have stemning. Lav en specifik trappegang direkte op til stemningstribuen, hvoraf du kun kan synge og tromme osv. ved at gå den vej op. Lave evt. nogle hegn som ved udebane afsnittet så vi står for os selv i den zone.
Du mener vel sektionen? For der sker sgu ikke noget på nederen c... Hvis du laver et afsnit, bliver der sgu nok tomt og potentialet til at udvide bliver mindre og det bliver svært at rekrutere nye. Hvem må komme ind?
Vi kommer kun for roulade!

Besvar