FCK - FCM
-
Arff
Re: Fagerberg ER siet fra..
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det skal Sekou Oliseh desværre også, havde håbet
> man ville indlemme ham i truppen som 18ende mand.
Hvorfor desværre? - han må jo ikke havde de fornødne kvaliteter til at spille på SAS-Ligaholdet. Det illustreres vel også meget godt i og med at Mads Hvilsom er blevet udtaget de sidste 4 gange, på Sekous bekostning.
> Det skal Sekou Oliseh desværre også, havde håbet
> man ville indlemme ham i truppen som 18ende mand.
Hvorfor desværre? - han må jo ikke havde de fornødne kvaliteter til at spille på SAS-Ligaholdet. Det illustreres vel også meget godt i og med at Mads Hvilsom er blevet udtaget de sidste 4 gange, på Sekous bekostning.
-
Jydepower
Re: Unuanceret kritik
1) Han lavede 4-6 målspark som røg direkte ud over sidelinjen, og ved mange af hans udspark, var der ingen modtager - i Randers kampen.
2) Hans skovtur 2-3 gange mod Randers, de score på den ene og han bliver skadet på den anden.
3) Hans halveløsninger, som kostede mål i Randerskampen, deres første mål.
4) Hans drop - mod OB, ingen fejl mellem målmand og forsvaren (som i øvrigt var Ipsa, da han stod stille og lod Heinze få boldet). Hvor han så fumler den væk. Så det er et drop.
5) Han tøver ved mange mange dødbolde. Senest mod AGF, hvor han burde være kommet ud, men vælger at blive inde.
2) Hans skovtur 2-3 gange mod Randers, de score på den ene og han bliver skadet på den anden.
3) Hans halveløsninger, som kostede mål i Randerskampen, deres første mål.
4) Hans drop - mod OB, ingen fejl mellem målmand og forsvaren (som i øvrigt var Ipsa, da han stod stille og lod Heinze få boldet). Hvor han så fumler den væk. Så det er et drop.
5) Han tøver ved mange mange dødbolde. Senest mod AGF, hvor han burde være kommet ud, men vælger at blive inde.
-
Hausser
Jep, og derfor skulle man vel også tro at han var i truppen til førsteholdet, det er vel næppe fordi man prioriterer reserverne højest at han er med der..
-
Hausser
Man kan se med at halvt øje at Oliseh har mere at tilbyde på seniorniveau end Hvilsom har. Nu har Oliseh så også været skadet og er lige kommet tilbage, men bliver trænerne ved med at prioritere således er det pinligt for dem selv og vel mest af alt et udtryk for storhedsvanvid.
-
Arff
BW - 665, vil du lige forklare mig hvordan du vil definere drop?! - ikke fordi jeg har definitionen på det, men fordi jeg synes at koste mål gang på gang, er det sammen som at droppe?
Men som Jydepower også skriver, så lavede Heinze en deeeel udspark til Thomasberg, ude på bænken, og ikke til Borring, som han sigter efter.
Og som Jydepower også skriver, så tøver han en del, hvilket også gør at han nogle gange kommer ud på mellemhånd, hvilket koster mål (2 gange mod AGF, mod OB osv.).
Hermed ikke sagt jeg synes Heinze er en skod keeper, for det synes jeg ikke - han har også reddet vores røv et par gange på det seneste, på grund af sine hurtige reaktioner på stregen - men det som i mine øjn kendetegner en klasse målmand er at han altid præstere godt, og ikke koster mål - og vigtigst af alt, har et højt bundniveau, hvilket jeg ikke mener Lasse Heinze har (ligesom alle andre FCM-spillere pt.).
Men som Jydepower også skriver, så lavede Heinze en deeeel udspark til Thomasberg, ude på bænken, og ikke til Borring, som han sigter efter.
Og som Jydepower også skriver, så tøver han en del, hvilket også gør at han nogle gange kommer ud på mellemhånd, hvilket koster mål (2 gange mod AGF, mod OB osv.).
Hermed ikke sagt jeg synes Heinze er en skod keeper, for det synes jeg ikke - han har også reddet vores røv et par gange på det seneste, på grund af sine hurtige reaktioner på stregen - men det som i mine øjn kendetegner en klasse målmand er at han altid præstere godt, og ikke koster mål - og vigtigst af alt, har et højt bundniveau, hvilket jeg ikke mener Lasse Heinze har (ligesom alle andre FCM-spillere pt.).
-
Arff
Hausser Skrev:
> Man kan se med at halvt øje at Oliseh har mere at
> tilbyde på seniorniveau end Hvilsom har.
Med "man kan ...", mener du så "Hausser/jeg kan se ..."
> Nu har Oliseh så også været skadet og er lige kommet
> tilbage, men bliver trænerne ved med at prioritere
> således er det pinligt for dem selv og vel mest af
> alt et udtryk for storhedsvanvid.
Det er noget du synes - andre synes anderledes.
> Man kan se med at halvt øje at Oliseh har mere at
> tilbyde på seniorniveau end Hvilsom har.
Med "man kan ...", mener du så "Hausser/jeg kan se ..."
> Nu har Oliseh så også været skadet og er lige kommet
> tilbage, men bliver trænerne ved med at prioritere
> således er det pinligt for dem selv og vel mest af
> alt et udtryk for storhedsvanvid.
Det er noget du synes - andre synes anderledes.
-
Hausser
Nej, jeg mener man, enhver der har set dem spille ved hvad jeg snakker om. Hvilsom er´ikke klar til superliga endnu, han har nærmest ikke spillet kampe mod voksne spillere og næsten udelukkende spillet overfor juniorer som han har kunnet dominere på fysikken. Giv ham i stedet noget hår på brystet på reserveholdet og lad ham spille mod nogle store stærke forsvarere, det vil altså være det logiske at gøre. At lade ham spiller juniorliga den ene weekend og superliga den anden, giver ihvertfald ikke meget mening, springet er jo helt enormt og også langt større end det fra ynglingeligaen eller 2. division..
-
levis
BW - 665 Skrev:
> levis Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > F.eks. hans målspark til Macena(så vidt jeg
> > husker) i kampen mod Horsens, hvorefter denne
> nemt
> > kunne score.
>
> Det var ikke et drop, det var en
> kommunikationsfejl imellem ham og Reid.
Måske vil det ikke, som det første springe i øjnene når man siger drop - og dog! Heinze bør aldrig sparke den kort ud til en medspiller, uden denne er klar over det. I dette tilfælde har Heinze ikke fået Reids oåmærksomhed, hvilket koster et mål. Så jeg vil alligevel tillade mig at kalde det et drop.
> levis Skrev:
> -----
> > F.eks. hans målspark til Macena(så vidt jeg
> > husker) i kampen mod Horsens, hvorefter denne
> nemt
> > kunne score.
>
> Det var ikke et drop, det var en
> kommunikationsfejl imellem ham og Reid.
Måske vil det ikke, som det første springe i øjnene når man siger drop - og dog! Heinze bør aldrig sparke den kort ud til en medspiller, uden denne er klar over det. I dette tilfælde har Heinze ikke fået Reids oåmærksomhed, hvilket koster et mål. Så jeg vil alligevel tillade mig at kalde det et drop.
-
BW - 665
Arff Skrev:
> BW - 665, vil du lige forklare mig hvordan du vil
> definere drop?! - ikke fordi jeg har definitionen
> på det, men fordi jeg synes at koste mål gang på
> gang, er det sammen som at droppe?
Jeg definerer et "drop" som værende en redning der kikser fælt, og resulterer i scoring. Situationen mod OB kan muligvis karakteriseres som sådan, men nu var hele min tese ikke at Heinze aldrig har droppet - men at kalde det at droppe som værende "alla Lasse Heinze" er noget forbandet vrøvl.
> Men som Jydepower også skriver, så lavede Heinze
> en deeeel udspark til Thomasberg, ude på bænken,
> og ikke til Borring, som han sigter efter.
Ja, det var én kamp? Det er slet ikke et generelt problem for ham, og Jydepower har fint demonstreret sin manglende hukommelse hver gang vi taber en kamp; alle spillere kan spille en dårlig kamp, det betyder ikke at dårlige udspark er noget der karakteriserer ham som målmand!
> Og som Jydepower også skriver, så tøver han en
> del, hvilket også gør at han nogle gange kommer ud
> på mellemhånd, hvilket koster mål (2 gange mod
> AGF, mod OB osv.).
... Jeg kommenterede heller ikke på det faktum at han tøver for tit? Det er da afgjort en af hans svagheder.
> Hermed ikke sagt jeg synes Heinze er en skod
> keeper, for det synes jeg ikke - han har også
> reddet vores røv et par gange på det seneste, på
> grund af sine hurtige reaktioner på stregen
Det har han netop, og har efter min mening været den mest stabile FCM'er sammen med Reid og Frank i foråret (ikke at det siger så meget, men stadig)
> men det som i mine øjn kendetegner en klasse målmand
> er at han altid præstere godt, og ikke koster mål
> - og vigtigst af alt, har et højt bundniveau,
> hvilket jeg ikke mener Lasse Heinze har (ligesom
> alle andre FCM-spillere pt.).
Okay, så findes der godt nok ikke mange klasse målmænd i verden - jeg har både set Casillas og Buffon droppe, og spille dårlige kampe, så det må være svært at leve op til dine standarder.
Jeg har i øvrigt også set Jesper Christiansen og Steffan Andersen droppe flere gange end Heinze. Heinze har faktisk en fantastisk lav fejlprocent når det kommer til redninger, jeg mindes faktisk ikke ét eneste drop af ham som følge af en redning på en afslutning, siden han gav en dårlig retur til Allbäck i en kamp imod FCK for et par sæsoner siden.
Skal ikke udelukke der er en eller to jeg har glemt, men selv da ændrer det ikke på at når det kommer til netop redninger så dropper han stort set aldrig. At han så har nogle svagheder på andre facéter af målmandsspillet er en anden snak.
... Hvilket bringer mig tilbage til min oprindelige pointe; Jydepowers kritik er unuanceret og snæversynet, og det kan ikke være rigtigt man ikke kan kritisere en spiller uden at være usaglig, han har afgjort nogle mangler, men derfor skal han ikke karakteriseres som en der dropper konstant, en der tager "skovture" udenfor feltet, en der ikke kan lave udspark osv., det er noget vrøvl.
> BW - 665, vil du lige forklare mig hvordan du vil
> definere drop?! - ikke fordi jeg har definitionen
> på det, men fordi jeg synes at koste mål gang på
> gang, er det sammen som at droppe?
Jeg definerer et "drop" som værende en redning der kikser fælt, og resulterer i scoring. Situationen mod OB kan muligvis karakteriseres som sådan, men nu var hele min tese ikke at Heinze aldrig har droppet - men at kalde det at droppe som værende "alla Lasse Heinze" er noget forbandet vrøvl.
> Men som Jydepower også skriver, så lavede Heinze
> en deeeel udspark til Thomasberg, ude på bænken,
> og ikke til Borring, som han sigter efter.
Ja, det var én kamp? Det er slet ikke et generelt problem for ham, og Jydepower har fint demonstreret sin manglende hukommelse hver gang vi taber en kamp; alle spillere kan spille en dårlig kamp, det betyder ikke at dårlige udspark er noget der karakteriserer ham som målmand!
> Og som Jydepower også skriver, så tøver han en
> del, hvilket også gør at han nogle gange kommer ud
> på mellemhånd, hvilket koster mål (2 gange mod
> AGF, mod OB osv.).
... Jeg kommenterede heller ikke på det faktum at han tøver for tit? Det er da afgjort en af hans svagheder.
> Hermed ikke sagt jeg synes Heinze er en skod
> keeper, for det synes jeg ikke - han har også
> reddet vores røv et par gange på det seneste, på
> grund af sine hurtige reaktioner på stregen
Det har han netop, og har efter min mening været den mest stabile FCM'er sammen med Reid og Frank i foråret (ikke at det siger så meget, men stadig)
> men det som i mine øjn kendetegner en klasse målmand
> er at han altid præstere godt, og ikke koster mål
> - og vigtigst af alt, har et højt bundniveau,
> hvilket jeg ikke mener Lasse Heinze har (ligesom
> alle andre FCM-spillere pt.).
Okay, så findes der godt nok ikke mange klasse målmænd i verden - jeg har både set Casillas og Buffon droppe, og spille dårlige kampe, så det må være svært at leve op til dine standarder.
Jeg har i øvrigt også set Jesper Christiansen og Steffan Andersen droppe flere gange end Heinze. Heinze har faktisk en fantastisk lav fejlprocent når det kommer til redninger, jeg mindes faktisk ikke ét eneste drop af ham som følge af en redning på en afslutning, siden han gav en dårlig retur til Allbäck i en kamp imod FCK for et par sæsoner siden.
Skal ikke udelukke der er en eller to jeg har glemt, men selv da ændrer det ikke på at når det kommer til netop redninger så dropper han stort set aldrig. At han så har nogle svagheder på andre facéter af målmandsspillet er en anden snak.
... Hvilket bringer mig tilbage til min oprindelige pointe; Jydepowers kritik er unuanceret og snæversynet, og det kan ikke være rigtigt man ikke kan kritisere en spiller uden at være usaglig, han har afgjort nogle mangler, men derfor skal han ikke karakteriseres som en der dropper konstant, en der tager "skovture" udenfor feltet, en der ikke kan lave udspark osv., det er noget vrøvl.
-
mikmak12
Jydepower Skrev:
> Den eneste grund til at han ikke er med, er at han
> skal have gang i målene igen. Derfor spiller han
> lidt "seriebold" og sætter 2 kasser ind.
ja eller nærmerer er det hans rette niveau, seriebold
> Den eneste grund til at han ikke er med, er at han
> skal have gang i målene igen. Derfor spiller han
> lidt "seriebold" og sætter 2 kasser ind.
ja eller nærmerer er det hans rette niveau, seriebold
-
BW - 665
Re: Fagerberg ER siet fra.. OT
mikmak12 Skrev:
> ja eller nærmerer er det hans rette niveau,
> seriebold
Med den slags kommentarer, bør du også overveje om Ulvegraven er det rette niveau for dig - må jeg foreslå at du opgraderer til TheGreenPride forummet i stedet?
> ja eller nærmerer er det hans rette niveau,
> seriebold
Med den slags kommentarer, bør du også overveje om Ulvegraven er det rette niveau for dig - må jeg foreslå at du opgraderer til TheGreenPride forummet i stedet?
-
mikmak12
Re: Fagerberg ER siet fra.. OT
BW - 665 Skrev:
> mikmak12 Skrev:
> -----
> > ja eller nærmerer er det hans rette niveau,
> > seriebold
>
> Med den slags kommentarer, bør du også overveje om
> Ulvegraven er det rette niveau for dig - må jeg
> foreslå at du opgraderer til TheGreenPride
> forummet i stedet?
ok den var måske lidt grov, men du må indrømme den lå lige til højre benet.
Hans nivesu hsr bare ikke været særlig stabil her i foråret hvor han skulle vise sit værd og nu for andre chancen vi kan så diskutere om Jude har niveauet, og det mener jeg ikke han har vi skulle ha beholdt Baba i mine øjne.
> mikmak12 Skrev:
> -----
> > ja eller nærmerer er det hans rette niveau,
> > seriebold
>
> Med den slags kommentarer, bør du også overveje om
> Ulvegraven er det rette niveau for dig - må jeg
> foreslå at du opgraderer til TheGreenPride
> forummet i stedet?
ok den var måske lidt grov, men du må indrømme den lå lige til højre benet.
Hans nivesu hsr bare ikke været særlig stabil her i foråret hvor han skulle vise sit værd og nu for andre chancen vi kan så diskutere om Jude har niveauet, og det mener jeg ikke han har vi skulle ha beholdt Baba i mine øjne.
-
BW - 665
mikmak12 Skrev:
> ok den var måske lidt grov, men du må indrømme den
> lå lige til højre benet.
> Hans nivesu hsr bare ikke været særlig stabil her
> i foråret hvor han skulle vise sit værd og nu for
> andre chancen vi kan så diskutere om Jude har
> niveauet, og det mener jeg ikke han har vi skulle
> ha beholdt Baba i mine øjne.
Baba Collins havde heller ikke niveauet - hvorfor glemmer folk den slags bare de er væk lidt tid? Det er det samme med Dadu, der var folk også ude og ønske ham hjem kort efter.
Collins og Fagerberg har dog begge noget til fælles, guess what? POTENTIALE!
Folk glemmer virkelig at de begge blot er 20 år gamle, og har masser af tid til at lægge til deres spil - kunsten er så fra ledelsens side at holde dem i klubben længe nok til at høste frugten af vores talentarbejde, ikke bare økonomisk denne gang.
Fagerberg har ikke præsteret godt nok endnu, men igen så skal det altså lige i mende at han slet ikke har nået det niveau man må forvente han kan nå i sin karriere - igen, han er 20 år, og hvis han om 1-2 år blomstrer som en profil i ligaen, har jeg intet problem med at han nu svinger meget i præstationerne for at finde sit niveau - det samme gælder med Collins.
Når det er sagt, så mener jeg også det er en fejl fra ledelsens side at de får så meget pres på sig i så ung en alder, uden assistance fra kompetente spillere med erfaring, udover Frank. Man burde have investeret i en angriber i sidste vindue i mine øjne, men nu må vi spille med hvad vi har.
Så nej, jeg mener ikke Fagerberg har "niveauet til serie bold", jeg tror derimod han har en masse potentiale han endnu ikke har fået udløst.
> ok den var måske lidt grov, men du må indrømme den
> lå lige til højre benet.
> Hans nivesu hsr bare ikke været særlig stabil her
> i foråret hvor han skulle vise sit værd og nu for
> andre chancen vi kan så diskutere om Jude har
> niveauet, og det mener jeg ikke han har vi skulle
> ha beholdt Baba i mine øjne.
Baba Collins havde heller ikke niveauet - hvorfor glemmer folk den slags bare de er væk lidt tid? Det er det samme med Dadu, der var folk også ude og ønske ham hjem kort efter.
Collins og Fagerberg har dog begge noget til fælles, guess what? POTENTIALE!
Folk glemmer virkelig at de begge blot er 20 år gamle, og har masser af tid til at lægge til deres spil - kunsten er så fra ledelsens side at holde dem i klubben længe nok til at høste frugten af vores talentarbejde, ikke bare økonomisk denne gang.
Fagerberg har ikke præsteret godt nok endnu, men igen så skal det altså lige i mende at han slet ikke har nået det niveau man må forvente han kan nå i sin karriere - igen, han er 20 år, og hvis han om 1-2 år blomstrer som en profil i ligaen, har jeg intet problem med at han nu svinger meget i præstationerne for at finde sit niveau - det samme gælder med Collins.
Når det er sagt, så mener jeg også det er en fejl fra ledelsens side at de får så meget pres på sig i så ung en alder, uden assistance fra kompetente spillere med erfaring, udover Frank. Man burde have investeret i en angriber i sidste vindue i mine øjne, men nu må vi spille med hvad vi har.
Så nej, jeg mener ikke Fagerberg har "niveauet til serie bold", jeg tror derimod han har en masse potentiale han endnu ikke har fået udløst.
-
Arff
Hausser Skrev:
> At lade ham spiller
> juniorliga den ene weekend og superliga den anden,
> giver ihvertfald ikke meget mening, springet er jo
> helt enormt og også langt større end det fra
> ynglingeligaen eller 2. division..
Dem som jeg kender, der spiller/har spillet på de forskellige junior- og ynglinge-liga hold, siger at niveauet er højere i junior- og ynglinge-liga, end den er i 2. division, så det er der ikke hold i.
> At lade ham spiller
> juniorliga den ene weekend og superliga den anden,
> giver ihvertfald ikke meget mening, springet er jo
> helt enormt og også langt større end det fra
> ynglingeligaen eller 2. division..
Dem som jeg kender, der spiller/har spillet på de forskellige junior- og ynglinge-liga hold, siger at niveauet er højere i junior- og ynglinge-liga, end den er i 2. division, så det er der ikke hold i.
-
Hausser
Hvilsom
Beklager, men det er altså noget frygteligt sludder. Det tekniske niveau er helt sikkert bedre i ynglingeligaen og måske også blandt juniorerne, men til gengæld er der i den grad fysik og rutine til forskel. Samtlige juniorhold ville blive massakreret i anden division, logisk nok, for 15-16 årige knægte kan altså ikke matche voksne spillere på det niveau.
Nogle af ynglingeholdene, såsom FCM og BIF, tror jeg ville kunne spille med 2. divsion såfremt de stiller med det stærkeste hold, men jeg tror ikke på de kunne være med i toppen og de vil også få meget svært ved at slå de forskellige superligaholds reservespillere.
Det logiske skridt ville være at rykke Hvilsom op på andetholdet og give ham noget erfaring der, har han det svært der, vil han naturlgvis ha det endnu sværere i Suoerligaen. Problemet er bare at Juniorholdet er dybt afhængige af ham og det kunne jeg faktisk godt forestille mig at FCM spekulerede i.
Nogle af ynglingeholdene, såsom FCM og BIF, tror jeg ville kunne spille med 2. divsion såfremt de stiller med det stærkeste hold, men jeg tror ikke på de kunne være med i toppen og de vil også få meget svært ved at slå de forskellige superligaholds reservespillere.
Det logiske skridt ville være at rykke Hvilsom op på andetholdet og give ham noget erfaring der, har han det svært der, vil han naturlgvis ha det endnu sværere i Suoerligaen. Problemet er bare at Juniorholdet er dybt afhængige af ham og det kunne jeg faktisk godt forestille mig at FCM spekulerede i.