FCK - FCM
-
Hausser
FCK - FCM
Onsdag går det løs igen og den her gang gælder det Danmarks bedste mandskab i parken, unægtelig en meget svær opgave for et FCM mandskab som tydeligvis ikke hænger sammen og som ikke fungerer med deres spil.
Problemerne bliver ikke mindre af at vi igen må undvære Danny O., Kolja og Florescu og at, vi sandsynligvis kommer til at møde et topmotiveret FCK-hold som skal have rettet op på det uheldige nederlag mod AGF og som har alt at spille for. Os derimod, lad os bare sige det sådan, at kampen om fjerdepladsen ikke ligefrem virker til at motivere spillerne. Kampen om fjerdepladsen kan faktisk også blive åbnet igen med et midtjysk nederlag i parken. AaB har et afbudsramt Vejle hold på besøg i aften og skal møde Esbjerg på tordag og med sejre til nordjyderne i de kampe, og det forventelige nederlag til FCM i Parken, så er der igen inden for 2 points afstand af FCM.
Personligt kan jeg godt frygte at vi kan få ørerne alvorligt i maskinen derovre, mod et FCK-hold som rent faktisk spiller fantastisk fodbold og ikke har det bedste hold længere, men også spiller det bedste fodbold i DK. Skal vi ikke have læsterlige klø, så kræver det som minimum at holdet kollektivt løfter sig med 15-20% og at nogle enkeltspillere hæver niveauet endnu mere, ingen nævnt, ingen glemt. Alternativet til at vi selv hæver niveauet, må hedde guddommelig indgriben ala den som AGF tydeligvis fik hjælp af igår, har i hvertfald aldrig set et superligahold brænde så mange og så store chancer som det FCK gjorde igår.
Skal vi have noget med derfra på onsdag, så kræver det vi tager arbejdshandskerne på og arbejder stenhårdt for hinanden og så ellers står tæt og defensivt i kæderne og satser på kontraerne og de dødbolde som vil opstå. Dødbolde kan blive en faktor og hvis ellers C.P og Thyge magter bare en lille smule bedre indlæg end det ynk vi var vidner til mod Randers, så bør vi blive farlige hvis vi stiller op som jeg forventer. I den opstilling indgår høje folk som Ipsa, Reid, Califf, Siv, Borring og Frank og så SKAL dødboldene blive farlige hvis ellers vi server ordentlig. FCK har altså ikke noget Copenhagen Airforce (Gravgaard - Hangeland) længere, og de bør være til at tale med på standardsituationer. Spillemæssigt kan vi ikke være med FCK, men forhåbentlig kan vi slå deres spil i stykker og løbe fra dem.
Jeg forventer vi stiller op i en 4-5-1 formation således:
Heinze
Ipsa - Reid - Califf - C.P
Siv - Albæk - Thyge - Salami - Borring
Frank
Den kompakte midtbane kan forhåbentlig give os overtaget og både Borring og Sivebæk er lynhurtige i omstillingsfasen. Om Frank passer ind på et hold som skal spille kontra, kan selvfølgelig diskuteres, men han har en nøglerolle ved standardsituationer og fylder godt i feltet så han er svær at undvære.
Problemerne bliver ikke mindre af at vi igen må undvære Danny O., Kolja og Florescu og at, vi sandsynligvis kommer til at møde et topmotiveret FCK-hold som skal have rettet op på det uheldige nederlag mod AGF og som har alt at spille for. Os derimod, lad os bare sige det sådan, at kampen om fjerdepladsen ikke ligefrem virker til at motivere spillerne. Kampen om fjerdepladsen kan faktisk også blive åbnet igen med et midtjysk nederlag i parken. AaB har et afbudsramt Vejle hold på besøg i aften og skal møde Esbjerg på tordag og med sejre til nordjyderne i de kampe, og det forventelige nederlag til FCM i Parken, så er der igen inden for 2 points afstand af FCM.
Personligt kan jeg godt frygte at vi kan få ørerne alvorligt i maskinen derovre, mod et FCK-hold som rent faktisk spiller fantastisk fodbold og ikke har det bedste hold længere, men også spiller det bedste fodbold i DK. Skal vi ikke have læsterlige klø, så kræver det som minimum at holdet kollektivt løfter sig med 15-20% og at nogle enkeltspillere hæver niveauet endnu mere, ingen nævnt, ingen glemt. Alternativet til at vi selv hæver niveauet, må hedde guddommelig indgriben ala den som AGF tydeligvis fik hjælp af igår, har i hvertfald aldrig set et superligahold brænde så mange og så store chancer som det FCK gjorde igår.
Skal vi have noget med derfra på onsdag, så kræver det vi tager arbejdshandskerne på og arbejder stenhårdt for hinanden og så ellers står tæt og defensivt i kæderne og satser på kontraerne og de dødbolde som vil opstå. Dødbolde kan blive en faktor og hvis ellers C.P og Thyge magter bare en lille smule bedre indlæg end det ynk vi var vidner til mod Randers, så bør vi blive farlige hvis vi stiller op som jeg forventer. I den opstilling indgår høje folk som Ipsa, Reid, Califf, Siv, Borring og Frank og så SKAL dødboldene blive farlige hvis ellers vi server ordentlig. FCK har altså ikke noget Copenhagen Airforce (Gravgaard - Hangeland) længere, og de bør være til at tale med på standardsituationer. Spillemæssigt kan vi ikke være med FCK, men forhåbentlig kan vi slå deres spil i stykker og løbe fra dem.
Jeg forventer vi stiller op i en 4-5-1 formation således:
Heinze
Ipsa - Reid - Califf - C.P
Siv - Albæk - Thyge - Salami - Borring
Frank
Den kompakte midtbane kan forhåbentlig give os overtaget og både Borring og Sivebæk er lynhurtige i omstillingsfasen. Om Frank passer ind på et hold som skal spille kontra, kan selvfølgelig diskuteres, men han har en nøglerolle ved standardsituationer og fylder godt i feltet så han er svær at undvære.
Senest rettet af Hausser 27. apr 2009, 21:45, rettet i alt 1 gang.
-
foboldfreaken1001
Re: FCK - FCM
Jeg er meget enig i dine betragtninger af FCK. Det var rent uheld at de ikke vandt over AGF. De har en utrolig stærk trup og Ståle er for alvor ved at få dem til at spille fodbold på et niveau hvor der ikke er så mange hold i DK som kan være med.
Hvis vi skal have en sejr over dem kræver det en stærk en defensiv, hurtig omstillingsspil og kølighed oppe foran. Vores midtbane skal også have lidt bedre fat end de havde i første halvleg imod Randers. Det kræver også at Farlige Frank lever op til sit rygte.
Hvis vi skal have en sejr over dem kræver det en stærk en defensiv, hurtig omstillingsspil og kølighed oppe foran. Vores midtbane skal også have lidt bedre fat end de havde i første halvleg imod Randers. Det kræver også at Farlige Frank lever op til sit rygte.
-
Vinding
Jeg frygter desværre også en stor afklapsning i Parken. Vi skal virkelig være glade for at få point med hjem, så uafgjort vil være rigtig stort med det spil vi har vist på det sidste.
Håber at TT kan sparke lidt tro på opgaven ind i truppen. Nederlaget i går kan måske vække div. spillere.
Vinding
Håber at TT kan sparke lidt tro på opgaven ind i truppen. Nederlaget i går kan måske vække div. spillere.
Vinding
-
Amtrup
Desværre har Reid karantæne. Så hvis Kolja som forventet stadig er ude, så mangler vi de to bedste i defensiven. Så det ser ud til, at enten Marcic eller Juelsgaard starter på højre back. Marcic er blevet udstillet en gang i Parken, så håber på Juelsgaard får chancen, selvom han ikke slap heldigt fra det i Aalborg.
-
mikmak12
ja det bliver mega svært med Fck sidste kamp i mente og vores ditto. Vi har store defensive problemer med Reid i karantæne ig Kolja skadet så hvem der skal dælle af på pladsen er lidt svær at sige og Fck har Grønkjær på pladsen. Mit bud er lidt anderledes men Thyge skal der ned at spille dda han har fysikken og hurtigheden til at følge ham, men det bliver svært og bar vi ikke for løve klø..
-
Hausser
Jeg havde helt glemt Reids karantæne, det gør ikke ligefrem missionen lettere. Så må Ipsa ind i centerforsvaret og så må Juelsgaard eller Marcic tage backen. Ved ikke hvem jeg er mest tryg ved, det er altså en virkelig svær opgave overfor Grønkjær.
Et frækt bud kunne også være Leon Jessen, har set ham et par gange for reserverne og han ligner efterhånden en spiller som er tæt på topformen. Han har erfaring mht at spille i højre siden og vil måske i virkeligheden være den optimale afløser for Kolja..
Et frækt bud kunne også være Leon Jessen, har set ham et par gange for reserverne og han ligner efterhånden en spiller som er tæt på topformen. Han har erfaring mht at spille i højre siden og vil måske i virkeligheden være den optimale afløser for Kolja..
-
Amtrup
-
Hausser
En Leon Jessen i topform, vil være det naturlige valg som afløser for Kolja, han har jo også masser af erfaring fra den position. Hvis han er klar, vil jeg være mere tryg ved ham end urutinerede Juelsgaard og elendige Marcic.
-
erland4
iflg. FCm's hjemmeside er Leon udtaget til truppen og ligeledes Florescu.
Bliver spændende at se hvor lang de er såfremt de får tid på banen. Isår Leon tror jeg har brug for at vise sig. Som Hausser skriver så ser jeg hellere Leon end Marcic, især mod FCK som er hurtige på fløjen med gode overlap. (når det kører for dem).
erland
Bliver spændende at se hvor lang de er såfremt de får tid på banen. Isår Leon tror jeg har brug for at vise sig. Som Hausser skriver så ser jeg hellere Leon end Marcic, især mod FCK som er hurtige på fløjen med gode overlap. (når det kører for dem).
erland
-
Hausser
Re: FCK - FCM truppen
Truppen mod FCK: Martin Raska, Jonas Lössl, Jesper Juelsgård, Christopher Poulsen, Filip Marcic, Kristian Ipsa, Danny Califf, Mads Albæk, Christian Sivebæk, Leon Jessen, Adigun Salami, Claus Madsen, Jonas Borring, George Florescu, Mikkel Thygesen, Jude Nworuh og Frank Kristensen.
Syntes det er super at Leon er udtaget, det må trods alt betyde at han er klar til atr spille en rolle, ihvertfald i et eller andet omfang. Han er vel spillet 4-5 reserveholdskampe på det sidste og i de 3 stykker jeg har set, har han set rigtig solid ud og virket som en mand tæt på topformen. Jeg håber han starter inde.
Interessant er det også at Florescu er tilbage, men om han er klar fra start er nok mere tvivlsomt, han har ihvertfald ikke spillet en håndfuld reservekampe. Ved at han først begyndte at træne med bold efter AGF-kampen, og det er vel tvivlsomt om 10 ca. dage er nok til at finde kampformen når man har været ude så længe?
Interessant er det også at Fagerberg er siet fra, hvis han har skadet ville man nok ha nævnt det. Mon en ½ times fraværende tomgang mod RFC, har fået trænerne til at sortere ham fra?
Med 17 mand udtaget og kun 2 angribere imellem, håber jeg meget på at Oliseh også kommer med i truppen, han har fortjent at få chancen og har noget af en x-faktor, som der ikke er alt for meget af i FCM.
Syntes det er super at Leon er udtaget, det må trods alt betyde at han er klar til atr spille en rolle, ihvertfald i et eller andet omfang. Han er vel spillet 4-5 reserveholdskampe på det sidste og i de 3 stykker jeg har set, har han set rigtig solid ud og virket som en mand tæt på topformen. Jeg håber han starter inde.
Interessant er det også at Florescu er tilbage, men om han er klar fra start er nok mere tvivlsomt, han har ihvertfald ikke spillet en håndfuld reservekampe. Ved at han først begyndte at træne med bold efter AGF-kampen, og det er vel tvivlsomt om 10 ca. dage er nok til at finde kampformen når man har været ude så længe?
Interessant er det også at Fagerberg er siet fra, hvis han har skadet ville man nok ha nævnt det. Mon en ½ times fraværende tomgang mod RFC, har fået trænerne til at sortere ham fra?
Med 17 mand udtaget og kun 2 angribere imellem, håber jeg meget på at Oliseh også kommer med i truppen, han har fortjent at få chancen og har noget af en x-faktor, som der ikke er alt for meget af i FCM.
-
mikmak12
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> En Leon Jessen i topform, vil være det naturlige
> valg som afløser for Kolja, han har jo også masser
> af erfaring fra den position. Hvis han er klar,
> vil jeg være mere tryg ved ham end urutinerede
> Juelsgaard og elendige Marcic.
ja men er han i topform efter så lang pause er spørgsmålet og så lide over for Grønkjær, men rigtig han er at foretrække for Marcic som er elendig og Juelsgård har vist at han er venstra back og bedre ind CP efter men mening
> En Leon Jessen i topform, vil være det naturlige
> valg som afløser for Kolja, han har jo også masser
> af erfaring fra den position. Hvis han er klar,
> vil jeg være mere tryg ved ham end urutinerede
> Juelsgaard og elendige Marcic.
ja men er han i topform efter så lang pause er spørgsmålet og så lide over for Grønkjær, men rigtig han er at foretrække for Marcic som er elendig og Juelsgård har vist at han er venstra back og bedre ind CP efter men mening
-
Jydepower
Re: FCK - FCM truppen
Hausser Skrev:
> Syntes det er super at Leon er udtaget, det må
> trods alt betyde at han er klar til atr spille en
> rolle, ihvertfald i et eller andet omfang. Han er
> vel spillet 4-5 reserveholdskampe på det sidste og
> i de 3 stykker jeg har set, har han set rigtig
> solid ud og virket som en mand tæt på topformen.
> Jeg håber han starter inde.
Man bliver ikke topform, så hurtigt efter en skade og så kun med 2. holdsbold.
Leon kan blive spillet ud som joker - men jeg ville VIRKELIG blive overrasket. Ligesom jeg er blevet overrasket over man har sivet Fagerberg af (håber det er at hans kæreste har slået op eller noget - ingen skader , ikke bevidst frasiet pga. hans færdigheder
, ).
> Interessant er det også at Florescu er tilbage,
> men om han er klar fra start er nok mere
> tvivlsomt, han har ihvertfald ikke spillet en
> håndfuld reservekampe. Ved at han først begyndte
> at træne med bold efter AGF-kampen, og det er vel
> tvivlsomt om 10 ca. dage er nok til at finde
> kampformen når man har været ude så længe?
Han er laaaangt væk fra kampform, men håber han starter inde alligevel. Vores midtbane kan kun blive bedre, så lad os håbe på et mindre mirakel i Parken.
> Interessant er det også at Fagerberg er siet fra,
> hvis han har skadet ville man nok ha nævnt det.
> Mon en ½ times fraværende tomgang mod RFC, har
> fået trænerne til at sortere ham fra?
Hvis han er blevet siet fra pga.hans ½ time i "tomgang". Så burde vi stille op med ene reserver! Han spillede bedre end Jude gjorde mod GF (lad os ikke starte en diskusion over det igen...), og når der står 17 mand samlet på ½-delen af Randers' banehalvdel, så er det ikke nemt for nogen, og bør derfor ikke vurderes ud fra det kriteritum. Måske har vi blot tænkt os at stille os defensivt, som Randers gjorde, og losse bolde op til Frank som sender Jude afsted??
> Med 17 mand udtaget og kun 2 angribere imellem,
> håber jeg meget på at Oliseh også kommer med i
> truppen, han har fortjent at få chancen og har
> noget af en x-faktor, som der ikke er alt for
> meget af i FCM.
Håber Fagerberg bliver udtaget
. Hvorfor har Oliseh "fortjent" det? Fagerberg er den mand (hvad personer med en god viden siger) som slider hårdest til træning, og han gør et kæmpe løbe arbejde til kamp, har lagt op hist og pist, og har haft nogle chancer hvor han skulle have prikket den ind, jeg synes han "fortjener" at komme på banen?
Hvad angår "X-faktor" .. go home, Linda og Martin er ikke blevet til noget. (:
> Syntes det er super at Leon er udtaget, det må
> trods alt betyde at han er klar til atr spille en
> rolle, ihvertfald i et eller andet omfang. Han er
> vel spillet 4-5 reserveholdskampe på det sidste og
> i de 3 stykker jeg har set, har han set rigtig
> solid ud og virket som en mand tæt på topformen.
> Jeg håber han starter inde.
Man bliver ikke topform, så hurtigt efter en skade og så kun med 2. holdsbold.
Leon kan blive spillet ud som joker - men jeg ville VIRKELIG blive overrasket. Ligesom jeg er blevet overrasket over man har sivet Fagerberg af (håber det er at hans kæreste har slået op eller noget - ingen skader , ikke bevidst frasiet pga. hans færdigheder
> Interessant er det også at Florescu er tilbage,
> men om han er klar fra start er nok mere
> tvivlsomt, han har ihvertfald ikke spillet en
> håndfuld reservekampe. Ved at han først begyndte
> at træne med bold efter AGF-kampen, og det er vel
> tvivlsomt om 10 ca. dage er nok til at finde
> kampformen når man har været ude så længe?
Han er laaaangt væk fra kampform, men håber han starter inde alligevel. Vores midtbane kan kun blive bedre, så lad os håbe på et mindre mirakel i Parken.
> Interessant er det også at Fagerberg er siet fra,
> hvis han har skadet ville man nok ha nævnt det.
> Mon en ½ times fraværende tomgang mod RFC, har
> fået trænerne til at sortere ham fra?
Hvis han er blevet siet fra pga.hans ½ time i "tomgang". Så burde vi stille op med ene reserver! Han spillede bedre end Jude gjorde mod GF (lad os ikke starte en diskusion over det igen...), og når der står 17 mand samlet på ½-delen af Randers' banehalvdel, så er det ikke nemt for nogen, og bør derfor ikke vurderes ud fra det kriteritum. Måske har vi blot tænkt os at stille os defensivt, som Randers gjorde, og losse bolde op til Frank som sender Jude afsted??
> Med 17 mand udtaget og kun 2 angribere imellem,
> håber jeg meget på at Oliseh også kommer med i
> truppen, han har fortjent at få chancen og har
> noget af en x-faktor, som der ikke er alt for
> meget af i FCM.
Håber Fagerberg bliver udtaget
Hvad angår "X-faktor" .. go home, Linda og Martin er ikke blevet til noget. (: