Januar Transfervindue Part 3 ( nye spillere mv)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chap

Re: ALLAN KUHN!!!

Indlæg af Chap »

Nej selvfølgelig er det ikke os. Vi lavede en lang aftale med TT, KA og GR før sæsonen, samtidig med at Jens Ørgaard i dag udtalte, at vi kun er 2-3 point efter det, som de før sæsonen havde håbet så.

Så nej, selvfølgelig signer vi ikke Allan Kuhn - heldigvis.

Jesper BW1100

Re: furuseth tilbage?

Indlæg af Jesper BW1100 »

Er det den 1. april? Det er da årets største joke. Furuseth skal aldrig sætte sine vamle ben i FCM mere, sådan som han pissede os op og ned ad ryggen. Jeg vil hellere starte med Jan Rindom på højrekanten end Petter "jeg skrider når noget går i mod mig" Furuseth.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vendelbob Skrev:
-------------------------------------------------------
> Syntes personeligt ikke at TT har vist noget som
> helst!
> Samtidig hørte jeg idag fra en af mine venner som
> bor i Aalborg og er stor fan af Aab at allan kunh
> er tæt på en dank top hold fra nytår af...
>
> Er det os?

Ja jeg er overbevist om at vi signer Kuhn fra nytår. Og mine interne kilder siger, at Lupus skal danne assistentduo sammen med det gamle Ikastkoryfæ og jernhårde lady Tonje Kjærgaard....

Claus J

Indlæg af Claus J »

Der har været så meget snak om hvad Allan Kuhn har præsteret i Aab. Men hvem ved om det er ham?? Han har trods alt haft en af (i mine øjne) Danmarks mest snu og taktisk dygtige trænere ved sin side (Poul Erik Andreasen), måske han har en del af æren??

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er noget vrøvl. Thomasberg har fået et halvt år, vi hentet 31 point i 17 kampe!

Man skal ikke glemme at Brøndby, FCK og OB har hentet imponerende mange point. Sjældent har der været så langt mellem top og midt ved vinterpausen.

Der er ingen jeg hellere vil overlade ansvaret end vores nuværende trænerteam, medmindre Alex Ferguson eller Arsene Wenger pludselig bliver interesserede i at blive træner for FCM :-D

Giv nu vores trænere tid, et halvt år er ikke meget, lad os se hvad der sker til foråret, nu har de masser af tid til at arbejde med problemerne.

Mathias

Ambitioner

Indlæg af Mathias »

Vedrørende hele debatten omkring hvad der er realistisk og hvad der ikke er, så syntes jeg sku vi mangler lidt ambitioner i FCM!

OB kan hente Djemba Djemba, Ulrik Laursen, Helveg osv…
Brøndby kan hente Jan Kristiansen og Max v. Schlebrügge, Krohn Dehli mv.
FCK kan hente Grønkjær, Santin, Brian Laudrup
AAB kan hente Prica, Bøgelund
Randers kan hente Mark Nygaard, Kevin Stuhr

Hvorfor er det mere utopi at hente Søren Larsen, som selv har nævnt superligaen som et alternativ? Eller Mads Junker for den sags skyld….

Jeg kunne forstå den hvis jeg ville hente Christian Poulsen i Juventus eller Daniel Jensen i Bremen. Begge spillere med fast spilletid i store klubber….DET VILLE BLIVE SVÆRT

På ulvegraven bliver mange ”ambitiøse” transfer muligheder skudt ned med ordet urealistisk...

Vi er et tophold, som har ambitioner om at spille CL inden for 3 år! – det gøres bare ikke kun med unge drenge – det kræver ”stjerner” som hiver holdet op når behovet er der…!!

forzafcm

Re: Ambitioner

Indlæg af forzafcm »

Du har helt ret Mathias. Fx er Søren Larsen slet ikke urealistisk som alle siger. Alle gode spillere er svære at hente, men hvis det lykkedes for de nævnte klubber, så kan vi også.

PS. har vi ambitioner om at spille CL inden for tre år. Måske vi skulle vinde guldet først.

Chap

Ayoub Sørensen

Indlæg af Chap »

http://www.bold.dk/nyt/Klubber-flokkes- ... stortalent

Lidt info:
http://www.hvidovrefanklub.dk/HF/truppen.php?profil=320

Videoer med ham:
http://www.youtube.com/watch?v=Za2B0vlT ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=fTZz0IG5 ... re=related

Jeg synes faktisk, han minder lidt om Alanzinho fra Stabæk. Men det ville da være et kæmpe scoop at hente ham som backup for Jonas Borring, eftersom vi er meget sårbare på den plads, hvis Jonas Borring enten har karantæne eller er skadet.

BW - 665

Ambitioner & Realisme

Indlæg af BW - 665 »

Mathias Skrev:
> Vedrørende hele debatten omkring hvad der er
> realistisk og hvad der ikke er, så syntes jeg sku
> vi mangler lidt ambitioner i FCM!
>
> OB kan hente Djemba Djemba, Ulrik Laursen, Helveg
> osv…
> Brøndby kan hente Jan Kristiansen og Max v.
> Schlebrügge, Krohn Dehli mv.
> FCK kan hente Grønkjær, Santin, Brian Laudrup
> AAB kan hente Prica, Bøgelund
> Randers kan hente Mark Nygaard, Kevin Stuhr
>
> Hvorfor er det mere utopi at hente Søren Larsen,
> som selv har nævnt superligaen som et alternativ?
> Eller Mads Junker for den sags skyld….
>
> Jeg kunne forstå den hvis jeg ville hente
> Christian Poulsen i Juventus eller Daniel Jensen i
> Bremen. Begge spillere med fast spilletid i store
> klubber….DET VILLE BLIVE SVÆRT
>
> På ulvegraven bliver mange ”ambitiøse” transfer
> muligheder skudt ned med ordet urealistisk...

For det første, har samtlige de klubber du har nævnt der en bedre økonomi end os, måske undtaget AaB, men deres transfers har så absolut heller ikke imponeret mig, med undtagelse af Prica som næppe var en profil før han kom til, så det var et scoop, men back on topic:

Jeg føler jeg gentager mig selv igen og igen når jeg skriver, at i FCM har vi en såkaldt "transferpolitik", eller transferstrategi om man vil, som går ud på at hente profiler fra mindre danske klubber, forstærkninger fra Østeuropa og bringe akademispillere ind på førsteholdet.

Hvis vi nu i et øjeblik ignorerer det faktum, at vi ikke har en chance for at konkurrere med de andre danske topklubber økonomisk, FCK og BIF specielt, når det kommer til det økonomiske, dertil kommer der at mindst 9 ud af 10 af de profiler der bliver nævnt af jubeloptimisterne her på graven langt hellere vil spille i BIF eller FCK grundet økonomi, prestige, chancen for at vinde titler, fanopbakning, tilskuerantal osv. osv.

Udover denne åbenlyse hurdle, så skal der dertil ligges at spillere som Søren Larsen, Alanzinho, Ingelsten, Løvenkrands, Sionko og hvem der nu ellers har været nævnt, ALLE vil have bedre tilbud på hånden - hvis ikke fra større lande, så fra større klubber i DK - jeg bliver ved at stille det her spørgsmål, men har sjovt nok aldrig fået et svar; Hvorfor skulle de profiler vælge FCM frem for alle andre klubber? Og at sige vi har et talentfuldt hold, eller at der er fremtid i det, duer bare ikke som tungen på vægtskålen.

Som et resultat af disse omstændigheder, har vi altså valgt en anden transferpolitik - og som Ørgaard så fint siger, hvis vi vil have succes må vi gøre tingene anderledes end vores konkurrenter, som overmatcher os, og tænke udenfor boksen. Jeg er fuldstændigt paf overfor hvordan man kan kalde det mangel på ambitioner, det er dog en selvmodsigelse af dimensioner.

Hvis folk ikke kan bruge det faktum at vi har valgt at gøre tingene anderledes som et argument, så kig på nogle af de faktorer der gør at vi ikke kan konkurrere om de spillere der nævnes.

> Vi er et tophold, som har ambitioner om at spille
> CL inden for 3 år! – det gøres bare ikke kun med
> unge drenge – det kræver ”stjerner” som hiver
> holdet op når behovet er der…!!

Ambitioner om at spille CL indenfor 3 år? Mig bekendt nævner vision 2011 ikke noget om CL, men bortset fra det, hvis deltagelse i CL i et år kun kan gøres ved at bryde hele transferstrategien i ét år for at lave "en AaB" det næste, så nej tak.

casper89

Re: Ayoub Sørensen

Indlæg af casper89 »

Han er helt sikkert en meget spændende spiller, synes han minder lidt om Simon Poulsen :-) Og rigtig nok ville han være en særdeles fornuftig at have som backup til venstrekanten, hvor vi ellers reelt kun har Borring.

Bliver spændende at se hvilken klub, der løber af med hans underskrift...

Bobby

Indlæg af Bobby »

Chap Skrev:
>
> Jeg synes faktisk, han minder lidt om Alanzinho
> fra Stabæk. Men det ville da være et kæmpe scoop
> at hente ham som backup for Jonas Borring,
> eftersom vi er meget sårbare på den plads, hvis
> Jonas Borring enten har karantæne eller er skadet.

Jeg kender ham ikke, men på nogle af de links, du refererer til, prioriterer han jo netop spilletid som noget af det vigtigste. Som back up for Borring vil det nok være meget begrænset med spilletid i FCM.

Skippels

Re: Ambitioner & Realisme

Indlæg af Skippels »

Visionen nævner ikke noget om CL inden 2011, men det kommer vi jo automatisk til, hvis vi vinder ligaen:)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Han var også lige kort oppe at vende i sommers, denne Ayoub og han ser da helt sikkert spændende ud og vi har som sagt ingen naturlige venstre kant-talenter i truppen.

Det ser fornemt ud når han rundbarberer en stribe modstandere i videoerne, men man skal huske på det er i første division han løber rundt og dribler, hvem husker ikke Tobias Mikkelsen som også holdt legestue i første divsion, men som faldt helt igennem på et højere niveau.

Spørgsmålet er nok også snarere om man ikke skulle finde en lidt mere etableret spiller til at vikariere på fløjen og en som ikke skal udvikles så meget som Ayoub helt sikkert skal.

Desuden har vi jo 3 talenter i forvejen som kan spille kant i Adeola, Sivebæk og Oliseh. Håber personligt på at man satser lidt mere på nogle af dem i stedet, men mindre man ser ham som et kæmpe talent selvfølgelig..

HKP

Indlæg af HKP »

Synes altså ikke vi kan tage ordet "godkendt" i munden efter den her skod-sæson! Husk på, at en del kampe er blevet vundet fordi vi begyndte at kæmpe i 2. halvleg, havde heldet eller bare spillede en skidt kamp og de andre var endnu ringere...

Mener faktisk ikke Kuhn ville være dårlig. Spillerne trænger til nyt blod. Med det her træner-team vinder vi alrdig noget!! Tror det er begrænset hvilken respekt de nyder i truppen... Ihvertfald er de ikke i stand til at motivere spillerne længere og så er de aaaalt for selvtilfredse! ÅÅÅhhh jaaahh det er altid godt. Og hvis det ikke er godt, jamen, så er der andre faktorer der skal have skylden: skader, vejret, banen, dommeren. Os selv er der ihvertfald aldrig nogt galt med... Hvad er det for en vinder-attitude???

Besvar