Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ThygeM

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af ThygeM »

TrueWolfMidt skrev:HÅBER godt nok, at vi kan få mere end 30 mill. for Pione, når man tænker på hvad Cornelius blev solgt for. Pione har betydeligt flere kvalifikationer end Cornelius, det kan der ikke herske tvivl om.
Du kan ikke sammenligne Cornerlus med nogen andre. Han blev købt af en bindegal exentriker der var i panik ifht til spillere. I dagens marked tvivler jeg meget stærkt på at han ville koste over 10 mio - specielt hvis du ser på hvad andre bliver handlet til - feks Pukki der vil koste os ca 8,5 mio.... At spaderne så køber ham tilbage for 27 mio viser vel mere om deres løsslupne forhold til penge... Jeg vil ikke dømme hvad der er realistisk for Sisto - men jeg tror ikke på meget over de 30 - men til gengæld vil i få en højere videresalgsklusul så i vil cashe fornuftigt ind hver gang han bliver handlet. spillere som Makienok, Helenius og Cornerlus har ødelagt tiltroen til det danske marked hvorfor jeg tror på at køberne i fremtiden hellere vil afgive en større del af videresalgskagen da deres risiko vil være minimeret en smule...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

ThygeM skrev: Jeg vil ikke dømme hvad der er realistisk for Sisto - men jeg tror ikke på meget over de 30 - men til gengæld vil i få en højere videresalgsklusul så i vil cashe fornuftigt ind hver gang han bliver handlet. spillere som Makienok, Helenius og Cornerlus har ødelagt tiltroen til det danske marked hvorfor jeg tror på at køberne i fremtiden hellere vil afgive en større del af videresalgskagen da deres risiko vil være minimeret en smule...
Der kan du have en pointe. Rimelig høj pris og stor videresalgsklausul i tilfælde, at han virkelig bliver en meget stor profil igennem årene fremover.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM har indikeret at prisen på Sisto starter på 50 mio. Jeg vurderer, alt efter hans præstationer til U/21 EM, at han går for mellem 50 og 70 mio

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mmgala skrev:Præcis som jeg jo selv skriver:

Og man kendte jo selvfølgelig ikke meget til sparv inden han kom.....

Men det ændre jo ikke på hans meritter... Og jeg vil mene, at hvis dette Bentham fund bliver en profil, vil jeg ikke betvivle det igen.

Er dog ret sikker på de fleste kendte til Jim Larsen og hans bedrifter inden, samt så mener jeg banggaard som udgangs punkt, var hentet ind som backup/udviklings spiller, men blev fast mand pga spiller tilstanden i klubben. Olson havde de vist også scoutet et par år før han kom, gennem ungdomsturneringer.

Er meget åben overfor spillerne nye og kommende nye, men jeg syntes stadig ikke, at udmeldingerne fra klubben stemmer overens med det vi er blevet sat i forbindelse med.......hvilket også er det jeg sætter ? Ved.......men jeg håber da inderligt, at de spiller der kommer ind, vil gøre min skepsis til skamme.
Du må endelig ikke forstå dette som en kritisk spørgsmål, men mere fordi jeg er interesseret. Hvilke typer af spillere og hvorfra (evt. med eksempler) ville gøre dig tilfreds ifht. klubbens udmeldinger? Her tænker jeg også på din kritik i din post over, hvor du savner at vi handler ind på en højere hylde.

Jeg synes også det er vigtigt, at vi bevarer fødderne på jorden som fans og er bevidste om at træerne ikke vokser ind i skyerne fordi vi nu er mestre og har Benham i ryggen.

SmartOdds er ikke nogen hellig gral der kan sikre at vi rammer plet på hver eneste signing. Hvilket også allerede er skrevet, jeg ville bare gentage det, fordi jeg synes det er så vigtigt at huske på.

Jeg tror vi skal udøve en uhyre stor tillid i de næste år til at vi over tid vil udvikle os positivt, uanset midlertidige tilbageslag, hvilket SmartOdds måske kan være endnu en værktøj sammen med mange andre til at sikre.

Man kan håbe på at vi henter endnu en Sparv altså ganske ukendt, men leverer på rigtig højt niveau. Men givet den relative store succes med vores seneste signinger, så vil statistikken måske tilsige at vi snart skal ramme forbi. Hvis man skal tænke i sådanne statistik termer. ;)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5576555

Ser ud til at være tæt på med at hente kian.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

ThygeM skrev:
TrueWolfMidt skrev:HÅBER godt nok, at vi kan få mere end 30 mill. for Pione, når man tænker på hvad Cornelius blev solgt for. Pione har betydeligt flere kvalifikationer end Cornelius, det kan der ikke herske tvivl om.
spillere som Makienok, Helenius og Cornerlus har ødelagt tiltroen til det danske marked hvorfor jeg tror på at køberne i fremtiden hellere vil afgive en større del af videresalgskagen da deres risiko vil være minimeret en smule...
....Mens spillere som Reid, Kjær, Fischer, Vigen, Løssl, Joacim Andersen m.f. har styrket tiltroen til man godt kan handle med succes i FCM..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

mmgala

Indlæg af mmgala »

Tager det på ingen måde som kritik

Jeg har sindssygt meget tillid til Benhams system generelt, men ser jeg på den enkelte spiller:

Midter klub i Østrig ( som for en gang skyld har overhalet DK på ranglisten), ikke fast spilletid i foråret, fans med delte meninger om afsked.....jeg ser bare ikke noget der trække ham op ad, andet de det lyder som en direkte erstatning (på niveau) for sly.

Jeg kan ikke komme med noget præcist, hvad jeg søger efter...men jeg vil gerne, når vi bliver sat i forbindelse med en spiller i øjeblikket ( Benhams indtog, økonomisk indsprøjtning, ambitioner, udmeldingerne m.m. ) at når jeg så undersøger spilleren lidt, sidder tilbage og tænke, det kan fandme blive giftigt, og fed signing.

Det syntes jeg umiddelbar ikke, jeg har ved Daniel (eller kian ...hvor selvfølgelig et salg af sviat kan ændre det)..... Men nærmere NÅ!

Havde det været for et år siden, var situationen jo HELT anderledes, syntes (indtil nu) ikke at ambitioner/udmeldinger og investeringer har fulgtes ad.

Men som skrevet tidligere, så håber jeg min skepsis bliver gjort til skamme.......vil jo kun det bedste for klubben

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

pr0j3ct skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5576555

Ser ud til at være tæt på med at hente kian.
I kommentarerne mener "Søren P" at der bliver hentet en angriber, men der har så vidt jeg ved ikke tidligere været rygter om nogen?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Uldkraemmeren skrev:I kommentarerne mener "Søren P" at der bliver hentet en angriber, men der har så vidt jeg ved ikke tidligere været rygter om nogen?
Har heller ikke hørt noget nævneværdig ang. en angriber og da slet ikke en som ham Søren beskriver.

Bliver der hentet en, må vi formode at Pusic eller Duncan er på vej væk. Men kan ikke lige se hvorfor vi skulle sælg en af dem, for en ny der skal spilles ind.

Jeg tror også at såfrem, Kian handelen bliver til noget, så er Kian og Royer, det der hentes nu og der vil ikke komme til at ske mere, før evt. salg der skal erstattes. Men man kan selvfølgeligt aldrig vide.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

mmgala skrev:Tager det på ingen måde som kritik

Jeg har sindssygt meget tillid til Benhams system generelt, men ser jeg på den enkelte spiller:

Midter klub i Østrig ( som for en gang skyld har overhalet DK på ranglisten), ikke fast spilletid i foråret, fans med delte meninger om afsked.....jeg ser bare ikke noget der trække ham op ad, andet de det lyder som en direkte erstatning (på niveau) for sly.

Jeg kan ikke komme med noget præcist, hvad jeg søger efter...men jeg vil gerne, når vi bliver sat i forbindelse med en spiller i øjeblikket ( Benhams indtog, økonomisk indsprøjtning, ambitioner, udmeldingerne m.m. ) at når jeg så undersøger spilleren lidt, sidder tilbage og tænke, det kan fandme blive giftigt, og fed signing.

Det syntes jeg umiddelbar ikke, jeg har ved Daniel (eller kian ...hvor selvfølgelig et salg af sviat kan ændre det)..... Men nærmere NÅ!

Havde det været for et år siden, var situationen jo HELT anderledes, syntes (indtil nu) ikke at ambitioner/udmeldinger og investeringer har fulgtes ad.

Men som skrevet tidligere, så håber jeg min skepsis bliver gjort til skamme.......vil jo kun det bedste for klubben
Finsk spiller
2. Bundesliga/ Greuther furth hentet transfer frit i Groningen.
Bænket i 8 af sæsonens sidste 10 kampe (indskiftet i 3)
Tranferbeløb: ca. 2 mio.

Synes du det lyder som et umiddelbart profilkøb?

http://www.transfermarkt.com/tim-sparv/ ... eler/13258
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Mike80 skrev:Finsk spiller
2. Bundesliga/ Greuther furth hentet transfer frit i Groningen.
Bænket i 8 af sæsonens sidste 10 kampe (indskiftet i 3)
Tranferbeløb: ca. 2 mio.

Synes du det lyder som et umiddelbart profilkøb?

http://www.transfermarkt.com/tim-sparv/ ... eler/13258
Nej, men så blev der vel heller ikke forinden meldt ud at man ville hente etablerede profiler fra øverste hylde?

Jeg kan godt forstå at nogle ikke lige falder på halen af de "navne" der dukker op kontra de store udmeldinger fra Klubben. Det gør jeg heller ikke selv. Men derved ikke sagt at det er dårlige spillere, bare fordi de ikke har et "navn".

Personligt havde jeg selv ønsket nogle ukendte kvaliteter, fra Benhams system, frem for spillere, som Kvist, Beck, Ankersen osv. Så jeg er gandske tilfreds og ser frem til at se vores nye spillere og ikke mindst hvordan selve transfervinduet kommer til at forløbe.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Er der nogle der har hørt mere til Stoke og Haugaard historien, eller er den gået lidt i sig selv igen ?

mmgala

Indlæg af mmgala »

som jeg skrev i et tidligere indlæg:

Og man kendte jo selvfølgelig ikke meget til sparv inden han kom.....

og nej han var ikke en profil, men det var dog starten på min tiltro til Benhams system, og som skrevet af pr0j3ct
så var der på det tidspunkt, ikke meldt en klar målsætning ud, om at hente på øverste (en højere) hylde.

Daniel er sikkert også valgt ud fra Benhams system, men som ledelsen selv siger, så er det nu det skal stå sin prøve, og alle kan jo tage fejl omen det ændre stadig ikke på hans meritter. Jeg syntes bare ikke at udmeldingen umiddelbart stemmer overens med de stats han har.

og som jeg igen har skrevet tidligere så håber jeg min skepsis bliver gjort til skamme.....jeg falder bare ikke på halen over hver signing.

mmgala

Indlæg af mmgala »

Angående Kian, så er der mange franske medier der melder ud at han er på vej....så den må vel nærmest (mangler lige lægetjek) vel anses som sikker.

http://www.presseocean.fr/actualite/fc- ... 015-160012

http://www.foot-sur7.fr/233033-fc-nante ... ait-partir

http://planete-fcnantes.com/actualites/ ... an-hansen/

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stop dog med at dømme Daniel Royer på forhånd, da de færreste aner noget om ham :-)

Kian Hansen skulle befinde sig i det jyske pt., hvor han venter på at gennemgå lægetjekket, hvorefter han skriver under på en 4 årig aftale med Midtjylland.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Låst