Side 17 af 30

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 26. apr 2019, 20:10
af 974
THenry skrev:
23. jan 2019, 11:25


Drexler skulle have været manden, der kunne binde vores spil bedre sammen på den sidste tredjedel
Jeg har altid haft den tanke at aftalen med Drexler var sådan en slags lokumsaftale 8-)

Men har sidenhed fulgt ham lidt på afstand (livescore og sådan)

Han har sgu gjort det godt dernede må man sige!!

30 startpladser
9 mål
11 assists

og det ser bestemt ud til at FC Köln går efter at rykke direkte op!

https://fc.de/fc-info/mannschaften/prof ... k-drexler/

Præcis det som vi vel også var stillet i udsigt

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 1. jun 2019, 12:35
af MFKM
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 5063212032

De her stats er altså helt vanvittige!

Vi scorer dobbelt så mange mål efter dødbold - ekskl. direkte frispark og straffespark, som de hold der scorer næst flest. Kun Horsens kommer er i nærheden af os når det kommer til antal afslutninger (Jeg tænker lange indkast er talt med her) - men ikke i nærheden når det kommer til antal mål. De øvrige hold når gennemsnitligt ca halvt så mange afslutninger pr. sæson efter dødbolde!

Der tages selvfølgelig ikke forbehold for, at vi også "mister" en del bolde på lange indkast, hvor andre måske kaster kort og dermed beholder bolden - men vores stats er nu stadig imponerende. Generelt kunne det være interessant hvis det var muligt at dykke dybere ned i disse stats for at vurdere i hvor høj grad vi har en edge. Det har vi jo heldigvis et hel statistik hold i England der sidder og gør.

Antal afslutninger pr. hjørne er vi også bedst i ligaen.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 2. jun 2019, 11:13
af Stoffer
Jeg forstår ikke det metodiske valg, hvor man fratrækker direkte frispark - jeg kan godt forstå det med straffe.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 2. jun 2019, 13:32
af mousebreaker
Stoffer skrev:
2. jun 2019, 11:13
Jeg forstår ikke det metodiske valg, hvor man fratrækker direkte frispark - jeg kan godt forstå det med straffe.
Tænker de fratrækker de frispark hvor der er sparket direkte på kassen. Vælges der indlæg så tænker jeg de tæller med. Et frispark direkte på kassen har jo intet at gøre med hvor gode et hold er til at skabe chancer og udnytte dem, så de er irrelevante i den her sammenhæng. Det er mere sammenligenligt med et straffespark omend man ikke forventer mål i samme frekvens

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 2. jun 2019, 13:34
af mousebreaker
Jeg kunne godt tænke mig at se stats på hvor gode/dårlige vi har været til at skabe chancer op gennem midten i etableret spil de senere sæsoner. Tænker dog man skal hjem til Benham for at få den slags...

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 9. jul 2019, 08:07
af Stoffer
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -overtager

Duncan overtager for Mads Buttgereit.

Der står i artiklen, at der er sket en overdragelse af know-how, men mon ikke det kan mærkes?

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 9. jul 2019, 08:47
af Jacob
Stoffer skrev:
9. jul 2019, 08:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -overtager

Duncan overtager for Mads Buttgereit.

Der står i artiklen, at der er sket en overdragelse af know-how, men mon ikke det kan mærkes?
Det bliver interessant af følge fra sidelinjen. Heldigvis har klubben vidst det længe, for EB.dk skrev om det tilbage i maj
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspil/superligaen-indefra-dommer-sendt-i-skammekrogen-efter-vejle-kaos/7649848 skrev: FC Midtjyllands drømme om at udfordre FC København i toppen af Superligaen efter sommerferien er slået tilbage, inden spillerne overhovedet er vendt tilbage fra ferie.

Ulvene må nemlig vinke farvel til en af hjernerne bag det seneste mesterskab. Dødboldspecialisten Mads Buttgereit forlader klubben.

Den 33-årige træner meddelte spillertruppen i FC Midtjylland sin beslutning om at forlade ulveflokken i forbindelse med sæsonens sidste kamp mod Esbjerg.

Bruddet med Mads Buttgereit er et kæmpeslag for midtjyderne, der har nydt godt af dødbold-trænerens ekspertise i Superligaen siden starten af 2017.

Det var dermed Buttgereit, der var hjernen bag den imponerende høst på 25 mål efter dødbolde i mesterskabssæsonen. Den vigtigste scoring var naturligvis Bubacarr Sannehs sejrsmål i Brøndby - efter hjørnespark.

Mads Buttgereit rykkede til FC Midtjylland for seks år siden fra et job i AaB, og han var i første omgang tilknyttet klubbens akademi. Han blev i 2017 forfremmet til Superligaen med ansvar for de offensive dødbolde.

Der er intet, der tyder på, at der ligger uenigheder bag afskeden, eller at Mads Butgereit forlader FC Midtjylland til fordel for en anden topklub.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 9. jul 2019, 09:39
af CasperA
Jacob skrev:
9. jul 2019, 08:47
Stoffer skrev:
9. jul 2019, 08:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -overtager

Duncan overtager for Mads Buttgereit.

Der står i artiklen, at der er sket en overdragelse af know-how, men mon ikke det kan mærkes?
Det bliver interessant af følge fra sidelinjen. Heldigvis har klubben vidst det længe, for EB.dk skrev om det tilbage i maj
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspil/superligaen-indefra-dommer-sendt-i-skammekrogen-efter-vejle-kaos/7649848 skrev: FC Midtjyllands drømme om at udfordre FC København i toppen af Superligaen efter sommerferien er slået tilbage, inden spillerne overhovedet er vendt tilbage fra ferie.

Ulvene må nemlig vinke farvel til en af hjernerne bag det seneste mesterskab. Dødboldspecialisten Mads Buttgereit forlader klubben.

Den 33-årige træner meddelte spillertruppen i FC Midtjylland sin beslutning om at forlade ulveflokken i forbindelse med sæsonens sidste kamp mod Esbjerg.

Bruddet med Mads Buttgereit er et kæmpeslag for midtjyderne, der har nydt godt af dødbold-trænerens ekspertise i Superligaen siden starten af 2017.

Det var dermed Buttgereit, der var hjernen bag den imponerende høst på 25 mål efter dødbolde i mesterskabssæsonen. Den vigtigste scoring var naturligvis Bubacarr Sannehs sejrsmål i Brøndby - efter hjørnespark.

Mads Buttgereit rykkede til FC Midtjylland for seks år siden fra et job i AaB, og han var i første omgang tilknyttet klubbens akademi. Han blev i 2017 forfremmet til Superligaen med ansvar for de offensive dødbolde.

Der er intet, der tyder på, at der ligger uenigheder bag afskeden, eller at Mads Butgereit forlader FC Midtjylland til fordel for en anden topklub.
Jeg er helt tryg ved, at det bliver Duncan, som kommer til at overtage den tjans. Jeg husker Glen sige i en #SortSnak podcast, at Duncan var den eneste af hans mange spillere igennem tiden, som kunne huske alle spilleres standardpositioner i hovedet.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 23. jul 2019, 17:39
af Steffen am
Med 38 dage tilbage af transfervinduet, og med minimum 7 og forhåbentlig 9 super vigtige kampe i mellem 4. august og 1. september, tænker jeg det er et fint tidspunkt lige at zoome lidt ud og kigge på truppen.

Der er 54(!!) spillere i FCM, der har en senior kontrakt.
Heraf er 43 pt i FCM, og 11 udlejet.

For sjov, her et forsøg på at stille det op som 1., 2. og 3. hold, med udskiftninger.
(Disclaimer: Der er ikke nødvendigvis lagt mange tanker i hvilket hold eller position den enkelte spiller er skrevet ind på.)
Næsten ærgerligt at der lige mangles en spiller, fra at vi kan lave 5 hold. :lol: :lol:
But here goes:
1. hold
Jesper Hansen
Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen
Joel - Frank - Okosun - Paulinho
Evander
Wikheim - Brumado

2. hold
Mikkel Andersen
Reese - Korsmár - James
Thycosen - JP - Sparv - Mikael Anderson
Mabil
Dovbyk - Kaba

3. hold
Ottensen
Oliver Olsen - Riis - Patrick
Uzo - Nicolas Madsen - Jens Lys - Nikolas Dyhr
Victor Torp
George - Kraev

og med 10 Udskiftningsspillere:
Elias Rafn Olafsson
Marc Dal Hende
Paul
Baidoo
Isaksen
Martis
Sunday
Tengstedt
Jibril
Anene

Evt hold af spillere på udleje
Bill Hamid
Japhet Larsen - Rutikanga - Kairinen
Kirk - Dawa - Tue
David - Skytte
Thomsen - Buch

Overflyvning
Truppen er selvfølgelig stor, og den sportslige ledelse har også sagt at truppen skal skæres til, som jeg har forstået det, både for at skabe lidt ro omkring 1. holdet, men også for at give mere plads til akademisterne.
I det lys giver det mening med salget af Kian Hansen, men kan selvfølgelig være spændende netop med de kampe vi går ind i, i augsut måned.

Ydermere er det ret klart kommunikeret at Paul og Dal Hende forventes at ryge. Så er vi på 41 spillere med senior kontrakt hjemme i klubben.

Uzo, Baidoo bliver formentlig udlejet
og har svært ved at forestille mig der ikke findes en løsning med Anene.
Kraev lyder også til at være på vej til en sandsynlig udlejning.
så 37

Dyhr og Isaksen kan stadig spille u19
35

Elias Rafn, Oliver Olsen, Patrick, Nicolas Madsen, Martis, Sunday, Tengstedt og Jibril er stadig u20 spillere, så kan få nogen få kampe i u19 og/eller Youth League.
(og være i spil til udleje og Olsen og Patrick er langtidsskadet)
27.

Efter salget af Kian, har Graversen sagt at Nicolaisen, Reese og James må kæmpe om den ledige startplads. Undrer mig lidt at Riis og/eller Korsmár ikke blev nævnt i den sammenhæng, mener da tidligere de har præsteret på et fint niveau. Men lyder til at Riis har en kompliceret skade og Korsmár også er et spørgsmålstegn (?) Hvis hver tæller for en halv, er vi på 26. Så hjælper det lidt på det antalsmæssigt.

Thycosen? Måske 25?

Spørgsmål
Har hørt rygter om Reese også er i spil til udlejning, hvilket jeg så overhovedet ikke kan forstå. Vi skal minimum have 5 spillere til de 3 pladser, også nu Japheyt er udlejet, og de nævnte skader til undgdomsspillerne.

Også Thycosen og back pladserne.
Salg af Paul kan jeg se for både spilleren og klubben,
salg af Dal Hende kan jeg se for spilleren og til dels for klubben,
men hvis Døhr Thycosen er på vej væk, kan jeg hverken forstå det for spiller eller for klub. Han er ung, sikker 2. valg og wingbacks virker som vores tyndeste plads.

Og nu har vi en ukendt situation med Paulinho's skade, lige inden nogle rigtig vigtige kampe.
Så hvad.
Højre WB, Joel, og måske, måske ikke Thycosen?
Venstre WB, Paulinho der er skadet og en Jens-Lys der spiller ude af position?

Nu har man valgt at sige at spillere der er på affyringsrampen, ikke skal spille for at sørge for at holde fokus og holde snuden i sporet. Meget forståeligt synes jeg, og fint man prøver at gøre noget andet, end de år hvor vi har fejlet i den august måned, hvor både transfervinduet og europa kval afsluttes.
Men med de spørgsmål i mente, hvor placere det Dal Hende og Thycosen, og evt. Reese og Korsmár. Er de i spil til start- eller bænkplads mod Rangers?

Konklusion
Generelt synes jeg det ser fornuftigt ud, og stor tilhænger af at man vil gøre mere plads til akademister. Men uheldigt hvis man kommer til at stå i tvivlsposition i forsvaret og på wingbacks på et kritisk tidspunkt. Meget spændt på hvordan ledelsen agere indtil vinduets afslutning og landsholdspausen i starten af september.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 23. jul 2019, 21:39
af EsbenVest
På venstre wingback er Nicolas Dyhr reserven bag Paulinho.
Og selvom Dyhr og Isaksen er u19 stadig, tror jeg, at de vil være i kamptruppen ofte her i efteråret.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 23. jul 2019, 22:27
af Steffen am
EsbenVest skrev:
23. jul 2019, 21:39
På venstre wingback er Nicolas Dyhr reserven bag Paulinho.
Og selvom Dyhr og Isaksen er u19 stadig, tror jeg, at de vil være i kamptruppen ofte her i efteråret.
Ville Dyhr kunne spille mod Rangers?

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 24. jul 2019, 00:44
af henker
Steffen am skrev:
23. jul 2019, 17:39
Med 38 dage tilbage af transfervinduet, og med minimum 7 og forhåbentlig 9 super vigtige kampe i mellem 4. august og 1. september, tænker jeg det er et fint tidspunkt lige at zoome lidt ud og kigge på truppen.

Der er 54(!!) spillere i FCM, der har en senior kontrakt.
Heraf er 43 pt i FCM, og 11 udlejet.

For sjov, her et forsøg på at stille det op som 1., 2. og 3. hold, med udskiftninger.
(Disclaimer: Der er ikke nødvendigvis lagt mange tanker i hvilket hold eller position den enkelte spiller er skrevet ind på.)
Næsten ærgerligt at der lige mangles en spiller, fra at vi kan lave 5 hold. :lol: :lol:
But here goes:
1. hold
Jesper Hansen
Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen
Joel - Frank - Okosun - Paulinho
Evander
Wikheim - Brumado

2. hold
Mikkel Andersen
Reese - Korsmár - James
Thycosen - JP - Sparv - Mikael Anderson
Mabil
Dovbyk - Kaba

3. hold
Ottensen
Oliver Olsen - Riis - Patrick
Uzo - Nicolas Madsen - Jens Lys - Nikolas Dyhr
Victor Torp
George - Kraev

og med 10 Udskiftningsspillere:
Elias Rafn Olafsson
Marc Dal Hende
Paul
Baidoo
Isaksen
Martis
Sunday
Tengstedt
Jibril
Anene

Evt hold af spillere på udleje
Bill Hamid
Japhet Larsen - Rutikanga - Kairinen
Kirk - Dawa - Tue
David - Skytte
Thomsen - Buch

Overflyvning
Truppen er selvfølgelig stor, og den sportslige ledelse har også sagt at truppen skal skæres til, som jeg har forstået det, både for at skabe lidt ro omkring 1. holdet, men også for at give mere plads til akademisterne.
I det lys giver det mening med salget af Kian Hansen, men kan selvfølgelig være spændende netop med de kampe vi går ind i, i augsut måned.

Ydermere er det ret klart kommunikeret at Paul og Dal Hende forventes at ryge. Så er vi på 41 spillere med senior kontrakt hjemme i klubben.

Uzo, Baidoo bliver formentlig udlejet
og har svært ved at forestille mig der ikke findes en løsning med Anene.
Kraev lyder også til at være på vej til en sandsynlig udlejning.
så 37

Dyhr og Isaksen kan stadig spille u19
35

Elias Rafn, Oliver Olsen, Patrick, Nicolas Madsen, Martis, Sunday, Tengstedt og Jibril er stadig u20 spillere, så kan få nogen få kampe i u19 og/eller Youth League.
(og være i spil til udleje og Olsen og Patrick er langtidsskadet)
27.

Efter salget af Kian, har Graversen sagt at Nicolaisen, Reese og James må kæmpe om den ledige startplads. Undrer mig lidt at Riis og/eller Korsmár ikke blev nævnt i den sammenhæng, mener da tidligere de har præsteret på et fint niveau. Men lyder til at Riis har en kompliceret skade og Korsmár også er et spørgsmålstegn (?) Hvis hver tæller for en halv, er vi på 26. Så hjælper det lidt på det antalsmæssigt.

Thycosen? Måske 25?

Spørgsmål
Har hørt rygter om Reese også er i spil til udlejning, hvilket jeg så overhovedet ikke kan forstå. Vi skal minimum have 5 spillere til de 3 pladser, også nu Japheyt er udlejet, og de nævnte skader til undgdomsspillerne.

Også Thycosen og back pladserne.
Salg af Paul kan jeg se for både spilleren og klubben,
salg af Dal Hende kan jeg se for spilleren og til dels for klubben,
men hvis Døhr Thycosen er på vej væk, kan jeg hverken forstå det for spiller eller for klub. Han er ung, sikker 2. valg og wingbacks virker som vores tyndeste plads.

Og nu har vi en ukendt situation med Paulinho's skade, lige inden nogle rigtig vigtige kampe.
Så hvad.
Højre WB, Joel, og måske, måske ikke Thycosen?
Venstre WB, Paulinho der er skadet og en Jens-Lys der spiller ude af position?

Nu har man valgt at sige at spillere der er på affyringsrampen, ikke skal spille for at sørge for at holde fokus og holde snuden i sporet. Meget forståeligt synes jeg, og fint man prøver at gøre noget andet, end de år hvor vi har fejlet i den august måned, hvor både transfervinduet og europa kval afsluttes.
Men med de spørgsmål i mente, hvor placere det Dal Hende og Thycosen, og evt. Reese og Korsmár. Er de i spil til start- eller bænkplads mod Rangers?

Konklusion
Generelt synes jeg det ser fornuftigt ud, og stor tilhænger af at man vil gøre mere plads til akademister. Men uheldigt hvis man kommer til at stå i tvivlsposition i forsvaret og på wingbacks på et kritisk tidspunkt. Meget spændt på hvordan ledelsen agere indtil vinduets afslutning og landsholdspausen i starten af september.
Du beskriver det vel meget godt, det kunne jeg ikke have gjort... Men hvad mener du med at KA sætter wikheim og Mabil til angriber position sammen med kaba og brumaldo?

Jeg mener at vi bør fortsætter med at jagt efter ny spiller til wingback og en central forsvar.. Men vi skal først sælge for at holde økonomisk i balance..

Jeg er mest spændende på om Paul bliver solgt.. Hvis ikke, så har steinlein virkelig et problem med Paul's tillid til ham..

Jeg ser ikke noget problem med at benytte de u20 spillere til svage hold i superligaskamp..

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 25. jul 2019, 17:54
af EsbenVest
Steffen am skrev:
23. jul 2019, 22:27
EsbenVest skrev:
23. jul 2019, 21:39
På venstre wingback er Nicolas Dyhr reserven bag Paulinho.
Og selvom Dyhr og Isaksen er u19 stadig, tror jeg, at de vil være i kamptruppen ofte her i efteråret.
Ville Dyhr kunne spille mod Rangers?
Bedre end Mikael Anderson, som du har placeret som 1. reserve.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 25. jul 2019, 18:45
af Steffen am
EsbenVest skrev:
25. jul 2019, 17:54
Steffen am skrev:
23. jul 2019, 22:27
EsbenVest skrev:
23. jul 2019, 21:39
På venstre wingback er Nicolas Dyhr reserven bag Paulinho.
Og selvom Dyhr og Isaksen er u19 stadig, tror jeg, at de vil være i kamptruppen ofte her i efteråret.
Ville Dyhr kunne spille mod Rangers?
Bedre end Mikael Anderson, som du har placeret som 1. reserve.
Som jeg også skriver, var der ikke så mange tanker i nødvendigvis de enkelte positioner, her havde jeg blot tænkt at Andersson var tættere på 1. holdet end Dyhr nødvendigvis ville være, men som også lidt var pointen, er at der nok er mere konkurrende på Anderssons plads, end der er på Dyhr's, hvorved at Dyhr sagtens kan ske at få mere spilletid. Lidt i forlængelse af Sort Snak's sidste episode, er jeg spændt på om Paulionho bliver klar, trænerteamet viser tillid til Dyhr, om det bliver Jens-Lys eller om man tager en snak med MDH/MDT.


Noget andet er det tætte kampprogram.
Vi snakker 8-10 kampe på 35 dage
eller 7-9 kampe på 28 dage, hvis man fraregner AGF kampen.
Søn 28/07 16.00 AGF-FCM
Søn 04/08 18.00 FCM-AaB
Tor 08/08 20.00 FCM-Rangers/Niederkorn
Søn 11/08 16.00 ACH-FCM
Tor 15/08 ??.?? Rangers/Niederkorn-FCM
Søn 18/08 16.00 FCM-HOB
Tor 22/08 Evt. EL Q4
Søn 25/08 16.00 SDR-FCM
Tor 29/08 Evt. EL Q4
Søn 01/09 18.00 FCM-BIF

Man kan sige det gode her er, at vi har et unormalt stabilt kampprogram. Lidt mere fanvenligt, end ellers ;)

Men til det sportslige, er generelt ret stor fan af rotation, men de seneste par sæsoner i perioden for europa kval har vi måske roteret lige til den gode side, i forhold til at skabe kontinuitet og stabilitet. Denne sæson er der 2 ændringer markante ændringer. Ny cheftræner, og at vi træder ind i runde 3 i stedet for runde 1 eller 2.
Evt. en 3. ændring, kan være at vi har haft en sæson mere at lære af. Er spændt på hvordan det ser ud i år, og om vi måske kan havne i den anden grøft og rotere for lidt?

Kan huske vi før har "solgt" en kamp mod SønderjyskE, som vi så utroligt nok vandt alligevel.

Men hvad er stemningen på ulvegraven.
Tro på momentum/kontinuitet vs. rotation/friskhed?
Balance i mellem det eller det er ikke noget der fylder?

Re: Energi, Spillet og Opstilling

: 25. jul 2019, 20:01
af THenry
Steffen am skrev:
25. jul 2019, 18:45
EsbenVest skrev:
25. jul 2019, 17:54
Steffen am skrev:
23. jul 2019, 22:27


Ville Dyhr kunne spille mod Rangers?
Bedre end Mikael Anderson, som du har placeret som 1. reserve.
Som jeg også skriver, var der ikke så mange tanker i nødvendigvis de enkelte positioner, her havde jeg blot tænkt at Andersson var tættere på 1. holdet end Dyhr nødvendigvis ville være, men som også lidt var pointen, er at der nok er mere konkurrende på Anderssons plads, end der er på Dyhr's, hvorved at Dyhr sagtens kan ske at få mere spilletid. Lidt i forlængelse af Sort Snak's sidste episode, er jeg spændt på om Paulionho bliver klar, trænerteamet viser tillid til Dyhr, om det bliver Jens-Lys eller om man tager en snak med MDH/MDT.
Jeg tror Cajuste er noget tættere på 1. holdet end Dyhr, og så må vi smide Joel over i den "forkerte" side, indtil Paulinho bliver klar, men jeg håber på, at MDH er frisk på at spille et par kampe for os. Jeg er klart på denne løsning, som Kent også er inde på i Sort Snak, så tæt på Rangers-kampene.

Jeg tvivler på, at vi ser Mikael Anderson på en wing back. Han er angriber eller central midt i det nye system, som jeg ser det.