Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Lund7400 »

Peter skrev:
28. aug 2018, 19:01
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7283514

Virker som et utroligt dumt skifte for Duelund, men hvad ved jeg
Hvorfor? Jeg tror, det er rigtigt for Duelund at komme videre, og Kiev virker som et spændende match.

Jeg håber meget, at vi kan lande Tibling, hvis prisen kan landes i omegnen af Dues salgspris, men ikke mere. 20/25+ så kan vi finde noget andet.

Peter

Indlæg af Peter »

Acebone skrev:
28. aug 2018, 19:05
Jeg ved ikke, hvorfor det skulle være så dumt. De er da relativt fast inventar i Europa. I år er de garanteret EL som minimum. Kiev er også en dejlig by.

Kan være en fin handel for alle parter. Jeg er usikker på, om Due rykker sig mere hos os.

Så henter vi Tibbling.
Der er ingen danskere der rykker til østeuropa - Udover den polske liga - Kan ihvertfald ikke huske en der er rykket dertil siden Lumb til Zenit for 1222942949214 millioner år siden eller hvornår nu det var :)

Og i den polske liga er det vel kun Helstrup og Gytkjær der har lidt succes resten forsvinder fra ligaen lige så hurtigt som de kommer - Men, ved ikke om man taler engelsk i Kiev også eller om han kommer derned og kun har et par holdkammerater at snakke med virker bare for mig lidt... Men, enig han havde brug for luftforandring havde dog set Belgien og Holland som de bedste muligheder :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Duelund har været lidt uheldig med skader et par gange når han endelig er kommet op i gear. Der er nok ikke den store opmærksomhed fra pengestærke klubber lige nu til at presse prisen op. Vi har kontrakt med ham til sommeren 21, så vi kunne sagtens beholde ham, men jeg synes tiden er rigtig for ham til at komme videre og jeg synes også han har fortjent det. Jeg håber faktisk det er en handel der effektueres
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Peter skrev:
28. aug 2018, 19:14
Der er ingen danskere der rykker til østeuropa - Udover den polske liga - Kan ihvertfald ikke huske en der er rykket dertil siden Lumb til Zenit for 1222942949214 millioner år siden eller hvornår nu det var :)

Og i den polske liga er det vel kun Helstrup og Gytkjær der har lidt succes resten forsvinder fra ligaen lige så hurtigt som de kommer - Men, ved ikke om man taler engelsk i Kiev også eller om han kommer derned og kun har et par holdkammerater at snakke med virker bare for mig lidt... Men, enig han havde brug for luftforandring havde dog set Belgien og Holland som de bedste muligheder :)
Bare fordi det ikke er den sædvanlige destination, betyder det jo ikke, at det er dumt. ;)

Man kan sagtens begå sig med engelsk i Kiev, og nu er klubben heller ikke helt uvant med udlændinge. De plejer gerne at have et par brasilianere rendende. Benjamin Verbic spiller der også.

Synes det er et spændende skifte, hvis det sker. Men også en stor udfordring.

THenry

Indlæg af THenry »

Lund7400 skrev:
28. aug 2018, 19:12
Peter skrev:

Jeg håber meget, at vi kan lande Tibling, hvis prisen kan landes i omegnen af Dues salgspris, men ikke mere. 20/25+ så kan vi finde noget andet.
Søren Sorgenfri har også historien, men bare til en pris på 7 mio euro, så det passer også lidt bedre med de forventninger, som jeg også har til prisen :)

Desværre steg prisen på Tibbling samtidig med at denne nyhed om Due kom frem...

https://twitter.com/SSorgenfri/status/1 ... 0813642752

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

THenry skrev:
28. aug 2018, 19:36
Lund7400 skrev:
Peter skrev:

Søren Sorgenfri har også historien, men bare til en pris på 7 mio euro, så det passer også lidt bedre med de forventninger, som jeg også har til prisen :)

Hvor meget er Tibbling værd - vel 14-20 mill - BIF gav vel 4-6 mill for ham. Så hvor ved du fra at prisen er steget på Tibbling.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

At Due siger farvel nu, er i min bog det helt rigtige at gøre. Han har brug for det, og vi får en del penge for ham. Kiev, ja, han havde selv drømme om Spanien, og men der har nok ikke været konkret interesse og valget er dermed faldet på Kiev, som også er godt med økonomisk.
Jeg ser Evander som den direkte 'afløser', men hvis muligheden for Tibbling er der, hvilket jeg tvivler på grundet BIF-ledelsen, mener jeg, at det er forsvarligt nok og rigtigt(!) at lægge de ca. 30 mio.
Det er mange penge, men hvis vi har ambitioner om et dynasti, så skal der være en klasse-afløser for 35-årige Jakob. Tibbling er min optik perfekt til os, og jeg mener, vi skal gå langt for ham. Og jeg tror faktisk, vi er klar på det, og hvad mere er, så tror jeg faktisk også, Simon selv er med på det.

Men nøj, Bröndby-fansene har det hårdt på Twitter. Haha :D :D

THenry

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
28. aug 2018, 19:51
THenry skrev:
28. aug 2018, 19:36
Lund7400 skrev:

Hvor meget er Tibbling værd - vel 14-20 mill - BIF gav vel 4-6 mill for ham. Så hvor ved du fra at prisen er steget på Tibbling.
Nej. Ingen ide, men Brøndby ved vi har penge, og det vil være et kæmpe prestigetab for dem at sælge ham til os, så derfor sker det kun, hvis vi vil betale kassen for ham, og det vil vi formentlig næppe gøre...

Brøndby siges at forlange 35 mio kr. for ham, og jeg gætter på, at prisen er ekstraordinær høj, hvis køberen er FCM eller FCK...BIF er formentlig ikke i akut pengenød efter salg af Nørgaard og Rønnow.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg synes også at vi skal gå langt for tibbling. 20 mio må dog ca. være min smertegrænse. Computeren må kunne finde en anden. Dog tror jeg også på at de penge kan være givet godt ud, især når man tænker på at de er begyndt at anvende en ny Formel, som viser det ca. tilføjede pointantal ved køb af en spiller. Derfor stoler jeg på ledelsen, hvis man betaler en del for tibbling. De har nok heller ikke noget i mod at give 5 mio. mere for at signalere, at vi er Brøndby overlegne. Det kan være nyttigt i fremtiden. Han passer perfekt ind i vores system, langt bedre end halimi, der må dog være en grænse.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg mener ikke vi skal give en øre mere for Tibbling end vi gjorde for Drexler. Drexler er trods alt bedre end Tibbling. Jeg tror på at vi henter Tibbling, men vi skal ikke give overpris så kan vi nok godt finde en der er lige så god i den store verden.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror desværre ikke, Brøndby lader sig spise af med 18,5 mio. Jeg tror, han skal være dyrere end Borring-handlen, så Brøndby i det mindste kan støtte sig til signalværdien i, at de sælger til rekordpris.

22 mio.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Aner ikke hvor troværdig profilen er, men trods alt en transfer profil ned tråde i bif

Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi giver ikke 35 for tibbling. Det vil jeg næsten godt love

Noe

Indlæg af Noe »

mrjelle skrev:Aner ikke hvor troværdig profilen er, men trods alt en transfer profil ned tråde i bif

Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er absolut intet troværdigt ved den profil. Skyder i øst og vest. Rammer meget sjældent.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Håber ikke vi giver hverken 30-35mio. eller 25 mio. for Tibbling. Bevares han er da en fin spiller, med potentiale, men slet ikke det værd her og nu, efter min mening. En Drexler for 18,5 mio. Så tænk på hvad vi burde kunne få for 30-35 mio. uden at skulle overbetale en liga rival, for en utilfreds spiller.

Låst