Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Acebone »

Brasserbold har lavet et rigtig fint indlæg på facebook til dem, der kunne tænke sig at blive lidt klogere på Evander:

https://www.facebook.com/brasserbold/po ... 2025515787
Evander - en handel med kæmpe potentiale for FCM

Evander til FC Midtjylland... Hvis du havde spurgt os for en uge siden, så havde vi rystet på hovedet og sagt 'no way', men der er tilsyneladende grøde i det, der hedder eksport af brasilianske spillere til den danske Superliga. Evander-handlen er i hvert fald den største på mange parametre. Det er altså en spiller, der går direkte fra den brasilianske Serie A og til Superligaen, og med al respekt for César Santin og Álvaro Santos så har vi i dansk fodboldregi ikke set en brasser med et bedre CV end Evanders, og det til trods for at han er bare 20 år.

Midtbanespilleren er noteret for 10 kampe og 3 mål for det brasilianske U17-landshold, mens det i Vasco da Gama er blevet til 54 optrædener og 5 kasser. Evander var udset til at svinge dirigentstokken i storklubben efter at stjernen Nenê i januar 2018 forlod Rio til fordel for São Paulo, og det var da også ham, der arvede trøjen med 10-tallet på ryggen. Det startede godt, og i januar blev Evander klubbens yngste spiller til at score i Copa Libertadores. Han havde dog kun rekorden i en uge førend den to år yngre Paulinho ligeledes bragede til i Sydamerikas fornemste klubturnering.

Der kan ske meget på 7 måneder, og mens Paulinho siden da er solgt for 20 mio. € til Bayer Leverkusen, så kan FCM sikre sig Evander for 18 mio. kr. Okay, det er forskellige positioner, men de har alligevel meget til fælles. De var begge udråbt som supertalenter i Vasco da Gama og de startede begge året som stamspillere klubben med malteserkorset på brystet. Evander er således i år noteret for flere kampe end Paulinho, nemlig 24 mod 17, mens de begge formåede at få netmaskerne til at blafre fire gange. Alligevel er der en prisforskel på ca. 130 mio. kr.

Evanders deroute i Vasco da Gama skyldes primært nogle forkerte valg. Det største problem har været, at han med sin ageren på banen ikke har overbevist fansene, at han vil sin fodbold og klubben 100%. Hvis man kigger på nogle af bemærkningerne, så er der flere, der mener, at Evander skulle satse på at blive model frem for fodboldspiller. Det er ikke let at gøre tilhængerne tilfredse, og du er ikke fredet, selvom du er af klubbens egen avl. Hvis du tjener kassen såsom Evander, så er du også forpligtet til at svede blod for den trøje, som de hårdtarbejdende fans støtter op om.

Det største brøler begik Evander op til en Copa Libertadores-kamp ude mod Universidad de Chile i maj måned, hvor han sammen med seks andre spillere poserede på kampbanen i Santiago (se foto). Fotoet blev sat op på Instagram under teksten: 'Det udvalgte hold: Buuuuuuuuuuu'. De syv havde det til fælles, at de ikke indgik i startopstillingen til den vigtige kamp, og at de også var meget upopulære hos klubbens fans. Denne provokation blev taget meget ilde op af klubledelsen, som valgte at sende Evander og tre andre provokatører direkte hjem med fly til Rio de Janeiro.

Siden brøleren i Santiago har Vasco prøvet at afhænde Evander flere gange. Han var i juli måned tæt på at indgå i en byttehandel med to reserver fra Atlético Mineiro, men Rio-klubben trak sig i sidste øjeblik, da den ene af de tilbudte spilleres skadehistorik alligevel var for belastende. Nu hedder destinationen FCM, og det bliver spændende at se, hvordan Evander kommer til at fungere i Herning. Umiddelbart ligner det en handel med masser af potentiale for Steinlein & Co, for såfremt lejesvenden slår til som en anden Holyfield, så kan en investering på 18 mio. alligevel vise sig at være småpenge.

Mvh

Andreas Knudsen og Peter Arnholdt

Danne

Indlæg af Danne »

Evander lyder spændende! Altid interessant med folk, hvor kendskabet er begrænset.

Tibbling
7,5 millioner var et fint lille stik til Brøndby, specielt her få dage før kampen.
Men jeg håber ikke, vi går ud og smider +25 millioner for ham.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Kent skrev:
28. aug 2018, 14:37
Hvis man lige genhører de sidste 20 sekunder af Zorniger-interviewet efter EfB, så er det ret tydeligt, at der er i hvert fald en utilfreds spiller i BIF. Han afleverer lige en sviner til en spiller, der er utilfreds med spilletiden, en far der brokker sig i loungen og en agent, der taler om at karrieren dræbes. Det kunne vel godt være Tibbling.
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... fa801e633c
Også interessant at Boldsen egentlig har afsluttet interviewet, så det virker som en velovervejet melding fra Zorninger.

JK

Indlæg af JK »

JK skrev:
28. aug 2018, 11:03
SimonH skrev:
28. aug 2018, 09:50
Det virker virkelig ikke som om at tibbling er zornigers ynglings..
Det kunne jo også tænkes at gå den anden vej... Der er i hvert fald vedvarende rygter om (nogle mere vilde end andre!), at Tibbling har indgivet et transferønske pga. en konflikt med Zorninger. Har hørt det fra folk både med og uden relation til BIF. Det taler dog imod, at der ikke har været antydninger heraf i pressen, for det vil være en kioskbasker, hvis der er hold i rygterne (særligt de vildeste versioner).
Nå, så bed pressen alligevel på, så der er nok noget om rygterne. Spændt på om de tør gå til Zorninger - særligt tv-jounalisterne virker lidt skræmte ift. at stille kritiske spørgsmål til ham (gælder også til Ståle). Der kunne nok være en heftig historie i at undersøge, hvilke aspekter ved Zorningers "ledelelsesstil" Tibbling ikke bryder sig om. Som Kent har været inde på, virker det til, at Tibblings agent presser på, så der siver nok flere historier ud, indtil Tibbling-lejren får deres vilje. Skal man bifalde det (med Saneh-sagen frisk in mente)? NEJ - men det er desværre spillets gang i dag, så vi skal bare holde os til, hvis der bydder sig en mulighed for at købe Tibbling. Og her tænker jeg næsten uanset prisen for dette vindue har med al tydelighed IGEN demonstreret, hvor svært det er at lokke spillere til det midtjyske fra øverste hylde.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Hvis det vitterligt er Tibblings agent der te'r sig sådan, synes jeg også det skal med i overvejelserne om hvorvidt vi skal have Tibbling hertil eller ej. At Brøndby skulle dræbe STs karriere er helt i hegnet, om nogen har de vagt den til live igen, skal vi have en spiller der har en agent med et så forkvaklet syn på virkeligheden?

SimonH

Indlæg af SimonH »

Også tibblings far har hjulpet til. Jeg tror på den nu, men jeg ser dog stadig at Brøndby nok hellere sælger til andre klubber

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
Hvis man lige genhører de sidste 20 sekunder af Zorniger-interviewet efter EfB, så er det ret tydeligt, at der er i hvert fald en utilfreds spiller i BIF. Han afleverer lige en sviner til en spiller, der er utilfreds med spilletiden, en far der brokker sig i loungen og en agent, der taler om at karrieren dræbes. Det kunne vel godt være Tibbling.
Spørgsmålet er så selvfølgelig også hvorfor han vil væk fra BIF.
Hvis det er ledelsesstilen, forstår jeg ham som udemærket. Tror Zorninger er lidt af en tyran (eller diktator hvis man skal bruge et neutralt ord).
Mere end velkommen.

Hvis det er spilletiden, ville han jo også få udfordringer i FCM, men det ved han formentlig godt.

I hvert fald er der jo det spørgsmål om det hedder Europa eller ikke Europa.
Hvis det ikke hedder Europa kan jeg simpelthen ikke se det ske. Hverken antalsmæssigt eller økonomisk.

Hvis det hedder Europa, er det selvfølgelig straks mere interessant.
Men vi kender resultatet heraf lidt over 8 torsdag aften. Vinduet lukker fredag kl. 12.
Så der er 'kun' knap 28 timer der, hvor den sportslige ledelse i hvert fald får travlt, hvis de ikke har lavet betingede handler inden.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
28. aug 2018, 15:45
Kent skrev:
Spørgsmålet er så selvfølgelig også hvorfor han vil væk fra BIF.
Hvis det er ledelsesstilen, forstår jeg ham som udemærket. Tror Zorninger er lidt af en tyran (eller diktator hvis man skal bruge et neutralt ord).
Mere end velkommen.

Hvis det er spilletiden, ville han jo også få udfordringer i FCM, men det ved han formentlig godt.

I hvert fald er der jo det spørgsmål om det hedder Europa eller ikke Europa.
Hvis det ikke hedder Europa kan jeg simpelthen ikke se det ske. Hverken antalsmæssigt eller økonomisk.

Hvis det hedder Europa, er det selvfølgelig straks mere interessant.
Men vi kender resultatet heraf lidt over 8 torsdag aften. Vinduet lukker fredag kl. 12.
Så der er 'kun' knap 28 timer der, hvor den sportslige ledelse i hvert fald får travlt, hvis de ikke har lavet betingede handler inden.
Som tidligere nævnt tror jeg ikke på denne transfer, men skulle det ske, så bliver Tibbling med 100% købt til start 11. Det ved han selv, og det ved FCM. Vi laver ikke et prestigekøb og sætter nye transferrekord i handler mellem to danske klubber (og gør ham til en af de højest lønnede i klubben), hvis ikke han er købt til at være en del af vores idealopstilling. Det er stensikkert.

Enig i, at kampen på torsdag får stor betydning for vores ageren på transfermarkedet på fredag. Jeg regner med, at man allerede nu er ved at opstille forskellige scenarioer for, hvad der skal ske, hvis det hedder et efterår MED EL og hvad der skal ske UDEN EL, således man kan nå at agere på fredagens formentlig meget hektiske transferdag.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Hehe Evander er allerede Fcm spiller på transfermarkt🤩

https://www.transfermarkt.com/evander/p ... ler/323874

SimonH

Indlæg af SimonH »

Tibbling udtaler, at han ved ikke hvor rygterne kommer fra...hehe

Peter

Indlæg af Peter »

SimonH skrev:
28. aug 2018, 17:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... i-broendby

THenry

Indlæg af THenry »

Peter skrev:
28. aug 2018, 17:28
SimonH skrev:
28. aug 2018, 17:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... i-broendby
Han spiller på 2 heste :D

1. Jeg er glad for at være i Brøndby
2. Jeg er smigret over interesse fra FCM

Originalartiklen er i øvrigt her https://www.fotbollskanalen.se/danmark- ... kommer-if/

Peter

Indlæg af Peter »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7283514

Virker som et utroligt dumt skifte for Duelund, men hvad ved jeg

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg ved ikke, hvorfor det skulle være så dumt. De er da relativt fast inventar i Europa. I år er de garanteret EL som minimum. Kiev er også en dejlig by.

Kan være en fin handel for alle parter. Jeg er usikker på, om Due rykker sig mere hos os.

Så henter vi Tibbling.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Hvis Duelune bliver solgt til det beløb, så må jeg jo bare "eat crow". Jeg troede, han ville blive solgt for mere end det.

Låst