Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Det hører vel også med til historien, at vi spiller mod Brøndby på søndag. Mind games?
Mere tankespind.
Brøndby har problemer med midterforsvaret, der underpræsterer. Hermansson formentlig på vej ud, Röcker med de underlige hovedproblemer. Arajuuri med formdyk. Kunne det tænkes, at de var interesserede i en byttehandel, evt. Kian Hansen plus lidt penge for Tibbling?
Dette er selvfølgelig i scenariet, hvor vi går i EL, de ryger ud, Sanneh bliver, og klubben har fået ny tro på, at Nicolaisen skal have flere minutter.
Der var snak om et Kian-exit herinde tidligere på sommeren.
Brøndby har problemer med midterforsvaret, der underpræsterer. Hermansson formentlig på vej ud, Röcker med de underlige hovedproblemer. Arajuuri med formdyk. Kunne det tænkes, at de var interesserede i en byttehandel, evt. Kian Hansen plus lidt penge for Tibbling?
Dette er selvfølgelig i scenariet, hvor vi går i EL, de ryger ud, Sanneh bliver, og klubben har fået ny tro på, at Nicolaisen skal have flere minutter.
Der var snak om et Kian-exit herinde tidligere på sommeren.
Jeg er helt enig i, at risikoen for at kikse en transfer er langt, langt større, når vi handler spillere i f.eks. Brasilien, Ukraine eller andre lande, hvor spilleren kommer fra en anden kultur og taler et andet sprog osv. Derfor er sandsynligheden for at ramme plet på en fra Skandinavien langt større, da de har større sandsynlighed for at falde til.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 17:35Jeg tror det giver et bedre omklædningsrum og derved bedre spil på banen, hvis man henter spillere som er vokset op i en kultur der minder om den danske.Xinx skrev: ↑27. aug 2018, 14:24Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 14:12Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
Vi har sammenlignelig kultur og flere gode erfaringer med spillere derfra, som jeg mener man bør bygge videre på.
Jeg ved ikke hvad lejeaftalen med brasilianeren koster, men vi investerer jo mere end bare kroner i en ny spiller.
I forhold til vores brand, håber jeg da at klubben har det for øje uanset hvor de handler spillere. Det er da bestemt ikke ligegyldigt selvom det er en spiller fra Brasilien.
I den her sæson har Midtjylland hentet 6 danskere, 2 svenskere, 1 canadier og en costaricaner. 8 ud af 10 har været fra Skandinavien.
Skal det forstås sådan, at hvis man kan hente et godt talent fra Sydamerika og man allerede har hentet 2 fra udenfor Norden, så er det ærgeligt og man ikke skal gøre det?
Vi har ikke mulighed for at hente spillere fra højeste hylde, så jeg mener vi bør satse på kollektivet og der tror jeg man får størst mulig synergi, ved at hente spillere som passer ind i kulturen.
Men hvis klubben mener at et emne fra Brasilien giver langt mere værdi end vi betaler for ham, er jeg da med på at det er en chance værd. Truppen er bare ved at være så stor nu, at henter vi ham her, henter vi sikkert ikke flere i dette vindue.
Jeg mener heller ikke man skal se sig blind på hvilken hylde spilleren befinder sig på, men mere om det er den rigtige type vi henter ind, med de kvaliteter holdet lige nu står og mangler, selvfølgelig med en nedre grænse for kvaliteten.
Dog mener jeg faktisk, at vi har mulighed for at hente spillere på en højere hylde (da vi kan få mere for pengene ved at handle i f.eks. Brasilien) fremfor, hvis vi handler i Skandinavien. Jeg tror f.eks Evander har et topniveau, som vi ikke har mulighed for at købe i Skandinavien. Det helt store spørgsmål er så, om vi lykkedes med at få ham integreret og realisere hans potentiale, og det vil være den store ubekendte med ham. Lykkedes dette, så kan vi sagtens stå med en ny Zidan. Altså en spiller, der er alt for god til Superligaen (og som derefter bliver solgt dyrt til udlandet), men sandsynligheden for at vi ikke får realiseret en brasilianer eller ukrainers potentiale er langt mere sandsynligt, end at vi rammer plet på Joel Anderson eller Jens Cajuste.
Jeg er helt enig i, at vi ikke skal bygge holdet op omkring en stor stak brasilianere eller østeuropæer. Stammen skal være skandinavisk, men jeg synes det er fint, at vi engang i mellem tager nogle chancer på nogle spillere fra en kultur, som ikke ligner vores, hvis spillerens loft er langt højere, end det vi normalt kan tiltrække. Jeg tænker på Dovbyk her og Evander, hvis vi lander ham, da jeg ser to spillere med potentiale til at brænde Superligaen af, hvis vi lykkedes med at integrere dem. Risikoen er større ved spillere med denne type af profil, men tror også gevinsten er langt større, hvis vi rammer plet, så synes det er fint at gribe et par af denne type af chancer. Særligt hvis vi kan starte med 1 års lejeaftale med købsoption. Det vil være den optimale måde at gøre det på.
Jeg har kigget lidt på Evander og benchmarkede ham op mod de bedste brasilianere, som Superligaen har set. Det er interessant, at de alle kommer til Europa omkring de ca. 20 år. Langt de fleste har aldrig spillet på førsteholdet i hjemlandet (formentlig fordi de ikke var gode nok) eller på U-landshold for Brasilien. På disse 2 punkter udmærker Evander sig markant ift. de øvrige offensive brasilianske spillere (Ailton, Santin, Alvaro, Gilberto Macena, Junior, Tulio, Caca og Jose Mota), som jeg har kigget på.
Jeg vil ikke tøve med at sige, at han suverænt har det flotteste CV af en brasilianer (der har spillet i Superligaen) på det tidspunkt, hvor han kommer til Europa. Det rå talent og potentiale bør klart være tilstede til, at han bliver alt for god til Superligaen, hvis vi kan lykkedes med integrationsprojektet af ham. Jeg vil håber, at vi tager chancen på ham her, selvom han naturligvis kommer med stor risiko.
Det tror jeg ikke. Brøndby jagter en østeuropæisk stopper fra Balkan (Amir Rrahmani fra Dinamo Zagreb), som åbenbart er deres nye marked.
Det er et mærkeligt bud, som vi har afgivet på Tibling. Jeg tror ikke på, at BIF vil sælge ham til os. I givet fald bliver det ny transferrekord i dansk fodbold og FCM, hvis der på nogen måde skal være bare lidt seriøsitet i det.
Senest rettet af THenry 27. aug 2018, 18:22, rettet i alt 2 gange.
Hvad en spiller betyder for omklædningsrummet er noget der ligger i selve scoutingsarbejdet. For den sags skyld har vi en del nigerianere, der må siges at ligge lige så langt væk (hvis ikke mere) fra nordisk kultur, som en brasilianer vil være. Midtjylland har haft 4-6 nigerianere på holdet i nogle perioder og jeg mindes ikke at have hørt noget som helst negativt om stemningen i omklædningsrummet.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 17:35Jeg tror det giver et bedre omklædningsrum og derved bedre spil på banen, hvis man henter spillere som er vokset op i en kultur der minder om den danske.
Vi har ikke mulighed for at hente spillere fra højeste hylde, så jeg mener vi bør satse på kollektivet og der tror jeg man får størst mulig synergi, ved at hente spillere som passer ind i kulturen.
Alt det du siger, er en del af hvordan en spiller bliver scoutet på, efter man har fået et tip fra "computeren". Der har været flere artikler om det i pressen og flere gange i podcasts. Lige siden vi fik Benham.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 17:35Men hvis klubben mener at et emne fra Brasilien giver langt mere værdi end vi betaler for ham, er jeg da med på at det er en chance værd. Truppen er bare ved at være så stor nu, at henter vi ham her, henter vi sikkert ikke flere i dette vindue.
Jeg mener heller ikke man skal se sig blind på hvilken hylde spilleren befinder sig på, men mere om det er den rigtige type vi henter ind, med de kvaliteter holdet lige nu står og mangler, selvfølgelig med en nedre grænse for kvaliteten.
Så du kan tage det roligt
helt til grin med Tibling medmindre vi er klar til at lægge 35 mio... men det er vi ikke.... ham brasseren..... Det er nu ikke et vanvittigt godt mål-snit han har lagt for dagen... og kan han trives i Herning/Ikast.... NEJ!
Hvordan var det lige det gik med de seneste to brassere vi signede....? De gider ikke en dansk provinsby.... De kan KUN integreres i en storby minimum på størrelse med KBH.... En god ledelse ledelse laver fejl.... en dårlig ledelse gentager sine fejl.....
Jeg synes det er to totale vildskud vi er igang med her....
Hvordan var det lige det gik med de seneste to brassere vi signede....? De gider ikke en dansk provinsby.... De kan KUN integreres i en storby minimum på størrelse med KBH.... En god ledelse ledelse laver fejl.... en dårlig ledelse gentager sine fejl.....
Tibbling vil være genialt. Han besidder rigtig meget Af det vi mangler på midten, men det er nok lige vel frækt at byde så lavt. Omvendt, så tror jeg det bud er lagt, fordi han har tilkendegivet, art han vil være interesseret i et skifte. Hvis Tibling kommer ud nu og siger aldrig i livet, ser vi rigtig dumme ud, den risiko kan man afdække med en føler hos Tboing eller dennes agent.
Jeg synes faktisk 20 millioner vil være OK.
Jeg synes faktisk 20 millioner vil være OK.
Jeg kan kun huske, at vi har haft Bruninho, og synes det var en helt anden case. En etableret spiller, der hev fede penge i Kina, mens han var udlejet til os. Jeg forventer, at en 20 årig brasser vil bruge os som trinbræt til noget større, så han kan sende flere penge hjem til familien i Brasilien. Hans motivation bør være stor. Ligesom vi ser det med de unge afrikanere.HKP skrev: ↑27. aug 2018, 18:53helt til grin med Tibling medmindre vi er klar til at lægge 35 mio... men det er vi ikke.... ham brasseren..... Det er nu ikke et vanvittigt godt mål-snit han har lagt for dagen... og kan han trives i Herning/Ikast.... NEJ!
Var der ikke en halv nordmand/halv brasser også, der fortrød inden han kom på banen - Draxler-style...?THenry skrev: ↑27. aug 2018, 19:10Jeg kan kun huske, at vi har haft Bruninho, og synes det var en helt anden case. En etableret spiller, der hev fede penge i Kina, mens han var udlejet til os. Jeg forventer, at en 20 årig brasser vil bruge os som trinbræt til noget større, så han kan sende flere penge hjem til familien i Brasilien. Hans motivation bør være stor. Ligesom vi ser det med de unge afrikanere.HKP skrev: ↑27. aug 2018, 18:53helt til grin med Tibling medmindre vi er klar til at lægge 35 mio... men det er vi ikke.... ham brasseren..... Det er nu ikke et vanvittigt godt mål-snit han har lagt for dagen... og kan han trives i Herning/Ikast.... NEJ!
-
Jesper BW1100
Haremet Singh. Nordmand med indiske rødder fik opsagt kontrakten efter kun 39 dage tilbage i starten af 2016.HKP skrev: ↑27. aug 2018, 19:14Var der ikke en halv nordmand/halv brasser også, der fortrød inden han kom på banen - Draxler-style...?THenry skrev: ↑27. aug 2018, 19:10Jeg kan kun huske, at vi har haft Bruninho, og synes det var en helt anden case. En etableret spiller, der hev fede penge i Kina, mens han var udlejet til os. Jeg forventer, at en 20 årig brasser vil bruge os som trinbræt til noget større, så han kan sende flere penge hjem til familien i Brasilien. Hans motivation bør være stor. Ligesom vi ser det med de unge afrikanere.HKP skrev: ↑27. aug 2018, 18:53helt til grin med Tibling medmindre vi er klar til at lægge 35 mio... men det er vi ikke.... ham brasseren..... Det er nu ikke et vanvittigt godt mål-snit han har lagt for dagen... og kan han trives i Herning/Ikast.... NEJ!
ok, han var ikke brasilianer.... Det var Singh jeg tænkte på....
-
Mikael Lyk Madsen
Læste lige lidt op på ham, kan se han lavede præcist samme nummer i Wisła Płock året efter, hvor han også fik sin kontrakt ophævet næsten med det samme pga. “Personlige grunde”. Pudsigt...Jesper BW1100 skrev: ↑27. aug 2018, 19:22Haremet Singh. Nordmand med indiske rødder fik opsagt kontrakten efter kun 39 dage tilbage i starten af 2016.
https://www.fcm.dk/
Tænker ikke at det er noget man nødvendigvis skal ligge for meget i, men FCM har skiftet Duelund ud med Wikheim på coveret
Tænker ikke at det er noget man nødvendigvis skal ligge for meget i, men FCM har skiftet Duelund ud med Wikheim på coveret
1) Han er ikke angriber. Han skal ikke nødvendigvis måles på sit scoringssnit, og hvis det var meget bedre, havde FCM ikke en jordisk chance for at få ham. Så stod der La Liga- eller Serie A-klubber klar.HKP skrev: ↑27. aug 2018, 18:53ham brasseren..... Det er nu ikke et vanvittigt godt mål-snit han har lagt for dagen... og kan han trives i Herning/Ikast.... NEJ!
Hvordan var det lige det gik med de seneste to brassere vi signede....? De gider ikke en dansk provinsby.... De kan KUN integreres i en storby minimum på størrelse med KBH....
2) Vi har kun haft én brasilianer. Bruninho. To, hvis du medregner Wikheim. Et ret tyndt grundlag for en påstand om, at INGEN brasilianere kan fungere i FCM. Desuden var Gilberto Macena da meget god i provinsbyer som både Holbæk og Horsens. Vejle, Herfølge, Hjørring etc. vil de også gerne til. Kan det mon tænkes, at ikke alle brasilianere er ens? Hmmm, nah, det er nok bare mig...
Aftonbladet mener at vide, at vi planlægger et nyt og meget større bud på Tibbling:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nsferdrama
Er der knas mellem Tibbling og Zorniger? Man skulle næsten tro, vi havde opsnappet et eller andet, siden vi forfølger den her mildest talt forbløffende transfer.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nsferdrama
Er der knas mellem Tibbling og Zorniger? Man skulle næsten tro, vi havde opsnappet et eller andet, siden vi forfølger den her mildest talt forbløffende transfer.