Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Men hverken Villafane eller Bruninho kom direkte fra Sydamerika til FCM, hvis det er sådan spørgsmålet er formuleret.
Tænkte egentlig godt på Villafane, men han havde jo været i Real Madrid, så jeg synes ikke helt, han tæller.THenry skrev: ↑27. aug 2018, 12:22Vi havde ham her på et tidspunkt, så det er ikke første gang med sydamerikanere: https://www.transfermarkt.com/santiago- ... eler/45328
Omformulering: Det må være første gang, vi henter en spiller, som KUN har spillet i Sydamerika?
Bruninho kom fra Kina og havde spillet i Danmark før, så det er lidt noget andet.
Herning Folkeblad får det i øvrigt til at lyde som en done deal, når jeg læser denne artikel. Om de ved noget, som ikke har været rapporteret endnu eller om det er en fejl fra journalisten ved jeg ikke: https://www.aoh.dk/artikel/video-med-ny ... ra-youtube
Det er selvfølgelig spændene med en spiller fra Brasilien, men jeg føler risikoen er større end den potentielle gevinst.
Jeg så langt hellere at vi kiggede mod nord og fik forstærket vores brand her. Både i forhold til førsteholdet, men også i forhold til akademiet.
Jeg så langt hellere at vi kiggede mod nord og fik forstærket vores brand her. Både i forhold til førsteholdet, men også i forhold til akademiet.
En lejeaftale lyder nu ikke særlig risikabelt i mine ører.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 12:41Det er selvfølgelig spændene med en spiller fra Brasilien, men jeg føler risikoen er større end den potentielle gevinst.
Hvad mener du med at kigge mod nord? Nordamerika? Norge? Vi er (angiveligt) ved at hente en enkelt spiller. Jeg tror, klubben gør det, fordi den håber, han kan blive en sportslig gevinst på et tidspunkt - ikke for at stykre FCM's brand i Rio.
Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
Vi har sammenlignelig kultur og flere gode erfaringer med spillere derfra, som jeg mener man bør bygge videre på.
Jeg ved ikke hvad lejeaftalen med brasilianeren koster, men vi investerer jo mere end bare kroner i en ny spiller.
I forhold til vores brand, håber jeg da at klubben har det for øje uanset hvor de handler spillere. Det er da bestemt ikke ligegyldigt selvom det er en spiller fra Brasilien.
Vi har sammenlignelig kultur og flere gode erfaringer med spillere derfra, som jeg mener man bør bygge videre på.
Jeg ved ikke hvad lejeaftalen med brasilianeren koster, men vi investerer jo mere end bare kroner i en ny spiller.
I forhold til vores brand, håber jeg da at klubben har det for øje uanset hvor de handler spillere. Det er da bestemt ikke ligegyldigt selvom det er en spiller fra Brasilien.
Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 14:12Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
I den her sæson har Midtjylland hentet 6 danskere, 2 svenskere, 1 canadier og en costaricaner. 8 ud af 10 har været fra Skandinavien.
Skal det forstås sådan, at hvis man kan hente et godt talent fra Sydamerika og man allerede har hentet 2 fra udenfor Norden, så er det ærgeligt og man ikke skal gøre det?
Ja, når nu snakken gik på Sydamerika, så var den faktisk ret tvetydig, særligt når du begyndte at snakke om brand, hvilket jeg finder ret malplaceret i transfersammenhæng.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 14:12Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
Bare fordi skandinaver er lettest at integrere, betyder det jo ikke, at vi helt skal holde os fra andre kulturer. Hvis spilleren er tilstrækkelig god, betyder det vel mindre, om han er nordmand eller brasilianer (eller begge dele, som Wikheim).
Det er lige nøjagtig sådan en transfer jeg har gået og sukket efter. Jeg håber virkelig den går igennem.
Men det er klart det er lidt en lottokupon om man kan få en spiller med den baggrund intregreret, det bliver helt sikkert ikke nemt. Må håbe spilleren selv er indstillet på hurtigt at lære engelsk som f.eks Kraev og Dovbyk. Og er klar over hvilken klub vi er.
En lejeaftale lyder perfekt i første omgang men det er vigtigt med en købsoption, hvis han lykkedes.
Virkelig spændende
Men det er klart det er lidt en lottokupon om man kan få en spiller med den baggrund intregreret, det bliver helt sikkert ikke nemt. Må håbe spilleren selv er indstillet på hurtigt at lære engelsk som f.eks Kraev og Dovbyk. Og er klar over hvilken klub vi er.
En lejeaftale lyder perfekt i første omgang men det er vigtigt med en købsoption, hvis han lykkedes.
Virkelig spændende
Jeg tror det giver et bedre omklædningsrum og derved bedre spil på banen, hvis man henter spillere som er vokset op i en kultur der minder om den danske.Xinx skrev: ↑27. aug 2018, 14:24Jeg forstår ikke hvor du vil hen med det.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 14:12Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
I den her sæson har Midtjylland hentet 6 danskere, 2 svenskere, 1 canadier og en costaricaner. 8 ud af 10 har været fra Skandinavien.
Skal det forstås sådan, at hvis man kan hente et godt talent fra Sydamerika og man allerede har hentet 2 fra udenfor Norden, så er det ærgeligt og man ikke skal gøre det?
Vi har ikke mulighed for at hente spillere fra højeste hylde, så jeg mener vi bør satse på kollektivet og der tror jeg man får størst mulig synergi, ved at hente spillere som passer ind i kulturen.
Men hvis klubben mener at et emne fra Brasilien giver langt mere værdi end vi betaler for ham, er jeg da med på at det er en chance værd. Truppen er bare ved at være så stor nu, at henter vi ham her, henter vi sikkert ikke flere i dette vindue.
Jeg mener heller ikke man skal se sig blind på hvilken hylde spilleren befinder sig på, men mere om det er den rigtige type vi henter ind, med de kvaliteter holdet lige nu står og mangler, selvfølgelig med en nedre grænse for kvaliteten.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ne/7282108
Tibbling haha - Tror nu ikke at det kommer til at ske...
Tibbling haha - Tror nu ikke at det kommer til at ske...
Haha, det må da være for at drille. What. Men en drømmesigning, hvis det skete...
Så beklager jeg tonen i mit indlæg. Jeg kunne godt have skrevet det mere præcist at jeg mente de nordiske lande.Acebone skrev: ↑27. aug 2018, 15:07Ja, når nu snakken gik på Sydamerika, så var den faktisk ret tvetydig, særligt når du begyndte at snakke om brand, hvilket jeg finder ret malplaceret i transfersammenhæng.Christian skrev: ↑27. aug 2018, 14:12Jeg mener spiller fra de nordiske lande. Var den svær at forstå?
Bare fordi skandinaver er lettest at integrere, betyder det jo ikke, at vi helt skal holde os fra andre kulturer. Hvis spilleren er tilstrækkelig god, betyder det vel mindre, om han er nordmand eller brasilianer (eller begge dele, som Wikheim).
Når en dansker sælges til udlandet, prøver jeg at følge med i hvordan der går ham. Det tror jeg der er en del der gør og derfor mener jeg også at klubben gør sig synlig i de lande de henter spillere fra. Det er ikke direkte branding eller markedsføring, men det sker indirekte via den interesse spilleren får fra hjemlandet, og den interesse smitter af på klubben.
Jeg tror efterhånden at vi har haft så mange nordiske spillere i FCM at spillere i de nordiske lande ved hvem vi er og har et billede af de muligheder der kan opnås ved at spille for os.
Det billede vil jeg gerne forstærke og udbygge.
Umiddelbart er det et forsøg på at melde interesse inden Europa er afgjort. Herved ved ST at vi er interesseret og herved ved han - såfremt at vi ryger i Europa og BIF ikke gør - at det måske er muligt at vise sig frem på en større scene på en anden adresse. Noget som måske gør at han vil presse på når interessen måtte resultere i et højere bud - som nok kommer - og situationen fx er den at BIF vil være i en anden forhandlingssituation. Men der er næsten en slags krigserklæringPeter skrev: ↑27. aug 2018, 17:37https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ne/7282108
Tibbling haha - Tror nu ikke at det kommer til at ske...![]()