Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Forstærkninger!

Indlæg af Noe »

Colt Sivas skrev:Ikke at jeg skal blande mig i jeres interne diskussion, men kunne da godt tænke mig at vide hvorfor du mener Henke ingen fremtid har som aktiv spiller? Det er forhåbentligt da niveauet og ikke alderen der skal være afgørende. Hvis Henke kan holde nogenlunde niveau de næste to år, i forhold til nu, vil han da stadigvæk kunne forstærke FCM.
Henke kunne sikkert lige nu forstærke både FCM, OB og FCK. Han bliver 38 til september, så det er jo ikke en mand man overvejer at signe, uanset hvad. Jeg tvivler meget stærkt på at han kan holde niveauet i to år endnu, hvis han da overhovedet fortsætter.
Colt Sivas skrev:Hvad angår Allbäck så har jeg ikke set han spille i noget tid nu. Men en gammel ræv som ham ville da pynte i jeres angreb. Udover "farlige" Frank har i jo ikke rigtigt noget! Nu når jeg har fat i Frank, så er han vel også en spiller, som der ingen fremtid er i?
Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at jeg havde set Allbäck spille siden hans FCK-exit. Allerede dengang var han dog faldet gevaldigt i niveau. Og den 'gamle ræv' har altså ndnu ikke scoret i de første 12 kampe af den svenske sæson - Han spiller for Örgryte som allerede nu er håbløst tabt.

Frank derimod, er tre år yngre end Allbäck og fem år yngre end Henke. Og modsat Allbäck ser han pt. ud til at blive bedre og bedre. Han havde sidste år en af hans bedste sæsoner. Et andet perspektiv er, at Frank ikke skal spilles ind - noget ældre spillere i virkeligheden ikke har 'tid' til. Og slutteligt - FCM køber ikke mosefund. Det lader vi OB om ;)

Jeg vil i øvrigt gerne rose din tilstedeværelse her på forum, Colt Sivas. Rart med gode og velovervejede indlæg i en sober tone fra en outsider. Du er bestemt med til at hæve niveauet herinde.

/Noe

Dondy

Indlæg af Dondy »

Jeg håber meget at Ørgaard slår en klo i Morten Nielsen, han kan ikke være voldsomt dyr og jeg synes han vil løse vores offensive "problemer" på fornuftig vis. Han kan spille angriber, venstre kant og offensiv midt. Dermed kommer der mere pres på både Fagerberg som jeg dog har gode fornemmelser for til efteråret, det bliver muligt at få Thygesen ned på den centrale midtbane, og endelig bliver der et alternativ til Borring når han trænger til en pause.

Jeg er mere end varm på at hente Morten Nielsen godt nok har jeg ikke set ham spille, men når man har været i chealse så længe som han har og desuden har spillet med god success i landskrona så mener også det er en spiller som vi GERNE vil signe på fri transfer :D. Kom så Ørgaard så er det nu! og så tager vi lige en enkelt gammel midterforsvar også så er guldet godt på vej.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jeg synes bestemt også Morten Nielsen er en spændende spiller, og så har han fremtiden for sig. Og det at han er trasferfri, er helt perfekt.

Det der er problemet, som flere andre også har været inde på, er at dette transfervindue er helt anderledes en tidligere tiders pga. finanskrisen. De fleste klubber, inkl. os selv, er afhængig af at få spillere afsat for at få plads til nye på lønbudgettet. Og det ser umiddelbart ud til, at være rigtig svært at afsætte spillere.

Vi har Frank, Fagerberg, Jude, Baba og Kim C som angribere i truppen. I mine øjne burde 4 være rigeligt. Min subjektive holdning er, at Kim C og Jude skal ud (for at få plads til en ny) og helst sælges, hvilket dog ser svært ud. Jeg skal ikke komme med de store argumenter. Det er en helt og aldeles subjektiv vurdering, jeg synes simpelthen bare Frank, Fagerberg og Baba er bedre. Men pointen er, at jeg tvivler på at Ørgaard tør ansætte en ny spiller, inden han får afsat nogen.
/Bobby

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Noe skrev:Henke kunne sikkert lige nu forstærke både FCM, OB og FCK. Han bliver 38 til september, så det er jo ikke en mand man overvejer at signe, uanset hvad. Jeg tvivler meget stærkt på at han kan holde niveauet i to år endnu, hvis han da overhovedet fortsætter.
Det er selvfølgelig et vurderingspørgsmål om Henke kan holde niveau. Økonomi osv. er jo også et tema i den sammenhæng. Men hvor mange danske klubber ville mon vende tommeltotten nedad hvis Henke var klar til at underskrive(uden tanke på økonomi) en 2 årige kontrakt?
Noe skrev:Frank derimod, er tre år yngre end Allbäck og fem år yngre end Henke. Og modsat Allbäck ser han pt. ud til at blive bedre og bedre. Han havde sidste år en af hans bedste sæsoner. Et andet perspektiv er, at Frank ikke skal spilles ind - noget ældre spillere i virkeligheden ikke har 'tid' til.
Er sådan set enig i Franks dygtighed. Min anke gik på alderen. Mit indtryk, generelt herinde er, at alle spillere skal være unge, rutineret og et salgs objekt. Ellers kan de ikke bruges. Nu har i Frank, men hvis Frank aldrig havde været her. Ville du så være villig hente ham til FCM - bl.a. alderen taget i betragtning? Hvad med f.eks. Nygaard?

Altså det jeg godt kunne tænke mig at vide er - hvordan du definere grænsen mellem alder kontra niveau?
Noe skrev:Og slutteligt - FCM køber ikke mosefund. Det lader vi OB om ;)
Lige for at kæde dette med afsnittet lige oven over, så har jeg personligt ingen problemer med dette. Jeg kigger på niveau før alder. Jeg er glad for at vi forlængede med Helveg. Han har spillet en rigtig god sæson. Han er måske ikke den hurtigste, men placere sig så eminent, at det sjældent er et problem. Han udstråler en fantastisk ro, som smitter af på hele holdet. Vores alternativer er ikke på Helveg's niveau. At Ruud's udvikling ville have godt af spille fast på højre back pladsen er en helt anden diskussion ;)
Noe skrev:Jeg vil i øvrigt gerne rose din tilstedeværelse her på forum, Colt Sivas. Rart med gode og velovervejede indlæg i en sober tone fra en outsider. Du er bestemt med til at hæve niveauet herinde.
:oops: Hvis man som mig er helt vild med fodbold og elsker at snakke fodbold. Så kommer man altså ikke ret langt med at svine andre til. Mit had til andre fans består for det meste kun i de 90 min. vi møder deres hold.

Var sammen med en City-kammi-fan over at se FCM - City. Gav to FCM'er et lift fra Odense da vi jo alligevel kørte derover. Det var en hyggelig dag med fodbold snak, øl og junkfood. Det er lige noget for mig :D
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Noe

Indlæg af Noe »

Colt Sivas skrev:Er sådan set enig i Franks dygtighed. Min anke gik på alderen. Mit indtryk, generelt herinde er, at alle spillere skal være unge, rutineret og et salgs objekt. Ellers kan de ikke bruges. Nu har i Frank, men hvis Frank aldrig havde været her. Ville du så være villig hente ham til FCM - bl.a. alderen taget i betragtning? Hvad med f.eks. Nygaard?

Altså det jeg godt kunne tænke mig at vide er - hvordan du definere grænsen mellem alder kontra niveau?
Jeg kan godt lide, når klubberne har en klar profil og strategi i forhold til spillerindkøb. I OB går man næsten udelukkende efter niveau, fint nok. I FCM spejder man efter potentiale. Det koster ind imellem på banen, men det er en vigtig del af klubbens identitet og brand, at man er 'Hedens Arsenal'. Havde jeg det mindste at sige i forhold til klubbens indkøbspolitik, ´ville vi ikke købe Nygaard, og følgeligt heller ikke Frank. Det er svært at definere grænsen, men jeg synes ikke at nyindkøb skal være mere end 23-24 år. Både Dennis sørensen og Danny Olsen er eksempler på, at det tager et par sæsoner at blive helt flyvefærdige.
Jeg hørte, at United har en politik om ikke at betale større summer for ikke-udviklingsspillere, og derfor trak følehornene ifht. Ribéry. Det synes jeg egentlig lyder meget fornuftigt.

/Noe

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Dondy skrev:Jeg håber meget at Ørgaard slår en klo i Morten Nielsen, han kan ikke være voldsomt dyr og jeg synes han vil løse vores offensive "problemer" på fornuftig vis. Han kan spille angriber, venstre kant og offensiv midt. Dermed kommer der mere pres på både Fagerberg som jeg dog har gode fornemmelser for til efteråret, det bliver muligt at få Thygesen ned på den centrale midtbane, og endelig bliver der et alternativ til Borring når han trænger til en pause.

Jeg er mere end varm på at hente Morten Nielsen godt nok har jeg ikke set ham spille, men når man har været i chealse så længe som han har og desuden har spillet med god success i landskrona så mener også det er en spiller som vi GERNE vil signe på fri transfer :D. Kom så Ørgaard så er det nu! og så tager vi lige en enkelt gammel midterforsvar også så er guldet godt på vej.
Må jeg minde om at Esbjerg lejede Phil Younghusband i Chelsea for 1-2 sæsoner siden, resultatet var lige præcist 0 førsteholdskampe for EfB, ganske enkelt fordi han ikke var godt nok. Pointen er, at man ikke skal lade sig forblænde af Morten Nielsens tidligere tilhørsforhold og det er vel reelt det eneste man bedømmer ham på da de færreste har set ham spille?

Kan han spille på venstre kant, så medgiver jeg at han måske kunne være interessant, men som angrebstalent så mener jeg vi har rigeligt, tror ikke på han er bedre end nogle af dem vi har i folden og tror på ingen måder på at Morten Nielsen kan løfte holdet her og nu, slet ikke. Efter hvad jeg har læst, så er han ikke noget enestående talent og jeg ved at han heller ikke har været fast mand på U/19-landsholdet på det sidste, i hvad der ellers betegnes som en ret svag årgang (eksklusiv Zanka & Albæk) af dem der kender til ungdomsfodbold. Faktisk virker det til at flere årgang 91-spillere allerede har overhalet Morten Nielsen, bl.a Bashkim Khadrii som p.t. prøvetræner i OB.

Kort sagt, jeg vil hellere have etablerede spillere end talenter, med mindre altså talenterne er helt unikke..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der har vi så vores billige angrebsforstærkning: http://www.bold.dk/nyt/Avis-Skoubo-faerdig-i-Utrecht

Og så kan de ovenikøbet markedsføre ham som FS MidtVest talent :mrgreen:

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Sad også lige og læste artiklen om Skoubo. Det er sats grundt hans mange skader men kan man få ham i gear er han en klart forstærkning.

pow21

Indlæg af pow21 »

Kommer der virkelig ikke flere forstærkninger, sidder de bare og triller tommelfingre og sipper kaffe?

Der mangler da mindst en i hver kæde! En klasse forsvarer, klasse central midt, og en bomber.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

pow21 skrev:Kommer der virkelig ikke flere forstærkninger, sidder de bare og triller tommelfingre og sipper kaffe?

Der mangler da mindst en i hver kæde! En klasse forsvarer, klasse central midt, og en bomber.

Arrr ? En klasse central midt? Der synes nu vi har rimelig styr på det?
De andre 2 er jeg enige med dig! Det kunne være dejligt... Finanskrise eller ej! :-)
lad os nu se? Endeligt skete der da lidt på transfermarkedet fra Ørgaards side...
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

pow21 skrev:Kommer der virkelig ikke flere forstærkninger, sidder de bare og triller tommelfingre og sipper kaffe?

Jeg tror desværre ikke der kommer til at ske meget mere for FCMs vedkommen på transfermarkedet, og det siger jeg blandt andet grundet Thomasbergs udtaleser, om at de er godt tilfredse med truppen, og at de ikke køber nogle, med mindre pris og kvalitet hænger rigtig godt sammen.

Jeg tror klubben ser Arek som en styrkelse af forsvaret, og derfor er jeg overbevist om at vi ikke henter en forsvarspiller, hvis vi signer flere.

Hvad angår midten, så føler jeg mig sikker på at de ikke henter en ny, med mindre Salami ryger, og måske endda ikke engang hvis han ryger, for så tror jeg klubben vælger at hænge deres hat på Izzu.

Det eneste sted jeg tror klubben forsøger at forstærke sig, er på angrebsposten, hvor jeg også mener vi står klart svagest.
Det tror jeg også er klubbens synspunkt, og det er nok også derfor man har hentet franskmanden herop til prøvetræning.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

pow21

Indlæg af pow21 »

Jeg er sgu jaloux på vores konkurrenter, det lyder godt nok til at de andre opruster mens vi træder vande :(

974

Indlæg af 974 »

pow21 skrev:Jeg er sgu jaloux på vores konkurrenter, det lyder godt nok til at de andre opruster mens vi træder vande :(
Du har vist lige overset at vi har fået en klassemålmand!

Dennis

Indlæg af Dennis »

pow21 skrev:Jeg er sgu jaloux på vores konkurrenter, det lyder godt nok til at de andre opruster mens vi træder vande :(

Hvem er det lige du er jaloux på ind til videre? Og hvem vil du gerne skifte ud i start 11´ren?

Keper: Arek klar top 3 i ligaen og ok backup i Heinze

Højre back: Kolja lige omkring top 3 i ligaen og Marcic en ok backup

Venstre Back: CP og Julle, der kan vi heller ik klage!

Centralt forsvar: Califf og Winston har potentiale til at blive et klasse par med lidt hjælp fra Arek. Ipsa vokser med opgaverne! Ser ik de stor problemer.

Fløje: Borring den mest stabile i ligaen på hans plads. Danny O er også tæt på top 3 i dk, dertil kommer Siv stormende frem.

Central midtbane: Ligaens bedste. Salami, Geo, Albæk og Thyge

Angreb: Farlige er bund stabil når han er klar. Ken, Jude, Collins, Kim C og en Mads Hvilsom der også skal have lidt spilletid for at udvikle sig.

Tror ikke der kommer flere folk til før der er nogen der smutter. Der står folk i kø for at komme ud af døren.

pow21

Indlæg af pow21 »

Dennis skrev:

Hvem er det lige du er jaloux på ind til videre? Og hvem vil du gerne skifte ud i start 11´ren?

Keper: Arek klar top 3 i ligaen og ok backup i Heinze

Højre back: Kolja lige omkring top 3 i ligaen og Marcic en ok backup

Venstre Back: CP og Julle, der kan vi heller ik klage!

Centralt forsvar: Califf og Winston har potentiale til at blive et klasse par med lidt hjælp fra Arek. Ipsa vokser med opgaverne! Ser ik de stor problemer.

Fløje: Borring den mest stabile i ligaen på hans plads. Danny O er også tæt på top 3 i dk, dertil kommer Siv stormende frem.

Central midtbane: Ligaens bedste. Salami, Geo, Albæk og Thyge

Angreb: Farlige er bund stabil når han er klar. Ken, Jude, Collins, Kim C og en Mads Hvilsom der også skal have lidt spilletid for at udvikle sig.

Tror ikke der kommer flere folk til før der er nogen der smutter. Der står folk i kø for at komme ud af døren.
De første 3 er jeg helt enig.

center forsvaret tror du jo ikke engang selv på.

midtbanen har vi evigt skadede salami og Geo der havde en so so sæson. Albæk er en udviklingsspiller og Thyge skal IKKE spiller i maskinrummet.

Angrebet, frank er ved at være gammel, og spørgsmålet er om vi er heldige med han holder sig fra skader, for Ken, Jude, Collins, Kim C og Hvilsom er ikke ligefrem garant for mål.

Det største spørgsmålstegn er nu engang TT, da vi har en anelse om hvor spillernes niveau er. Manden er totalt blottet for erfaring og personligt blev jeg træt af hans fokusering på alt andet end egen præstation i medierne. Han formåede ikke at sende os i europa i sin første sæson, det går ud over økonomien, spillet var for det meste også trist at se på, kreativiteten var mere eller mindre suget ud af holdet og vi skal da være godt tilfredse med 4. pladsen blev endestationen som der blev performet, dong cuppen blev man sendt ud af facking AB. To be continued!

Besvar