Glen Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Re: Glen Riddersholm

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Lidt af en mavepuster, timingen er helt forfærdelig.

Glen har om noget hjulpet med brandingen af FCM de seneste år, og held og lykke fremover til ham. Når det så er sagt, så mangler han på nogle parametre noget format, han bliver let en karikatur på sig selv...

Spændende hvem det så bliver i stedet for, håber man finder en kompetent mand udenfor landets grænser. Mener ingen af de ledige pt. Er gode nok til FCM.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

mousebreaker skrev:
THenry skrev:"Riddersholm føler ikke han kunne stå inde for den måde klubben blev drevet på. Sagde op med halvt års opsigelse, men FCM ville have stop nu"
https://twitter.com/michaelqureshi

Qureshis bud...det lyder som om vi kommer til at høre mere om dette.

Ja, hvis det står til troende så giver det mening. Så er de virkelig kommet på kant af hinanden i kulissen. Hvis det var sket fredsommeligt ville ledelsen selvflg lade Glen køre til vinterpausen og give sig selv god tid til at sondere terrænet for en kompetent afløser.

Noget tyder også på at det er sket pludseligt siden det kommer som et lyn fra en klar himmel for alle - inkl tabloid pressen

Hvad kan give sådan et splid?
At drive proffessionel fodbold forretning idag er cool business, og Benham og Co kan have gjort livet/hverdagen så surt for Glen, så i stedet for at fyre ham ligge pres på for at få ham selv til at sige op.

Et eller andet sted er det jo også godt med nyt blod både på og udenfor banen.

Z

Indlæg af Z »

Teori - skyd den gerne ned, da den KUN er baseret på gæt:
Glen havde sidste sæson 3 målmænd, Dahlin, Haugaard, Heinze. Da Haugaard rykkede mod Stoke, havde Glen en aftale med Heinze om, at det kunne blive hans mulighed for at udfordre Dahlin. Pludselig lander Benham/Ankersen en ny 2. målmand, som Glen ikke var interesseret i. Det kan være han tidligere er blevet kørt over med transfers, som han var uenig i, men denne gang blev det for meget, da dels den nye målmand ikke var ønsket af Glen, men vigtigere skulle han også løbe fra sin aftale med Lasse. Og det blev for meget.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Hvis Glen er gået/blevet gået pga målmandsposten, så farvel og tak...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Tvivler på det er et køb af en reserve målmand der er tungen på vægtskålen. Tror nærmere vi er ude i noget generelt vedrørende transfers. At Glen har haft for lidt at skulle sige på den front, og at han derfor ikke kan stå inde for projektet med hud og hår

THenry

Indlæg af THenry »

Morten Crone har en interessant kommentar i BT, hvor det lader til at han har noget indsigt i tingene.

Ud fra hvad han skriver, så lader det bl.a. ikke til, at Glen mener, at spillermaterialet er godt nok til de tårnhøje ambitioner, som der ud af til signaleres.

"Han har ganske enkelt ikke fundet, at klubben var gearet til det, den prædikede, og han mente ikke, at FC Midtjylland havde den kvalitet, den som minimum skulle have, hvis den ønskede både at spille en rolle i Champions League og i Superligaen."

Derudover lader det til, at der har været knas på de indre linjer gennem noget tid:

"Andre havde set det komme og taler om utilfredshed med strukturer og skuffelse over nogle af de nærmeste relationer. Og fast ligger det, at det under alle omstændigheder var hans egen beslutning.

Man behøver ikke spekulere, om han blev fyret eller har andet i baghånden. Det har han ikke. Han valgte at stoppe selv, fordi han ikke længere kunne eller ville stå inden for det, hans overordnede bød ham. Her taler vi naturligvis om hans direktører og muligvis bestyrelsesfolk i FC Midtjylland."

http://www.bt.dk/superligaen/glens-farv ... nde-og-dog

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tror ikke Steinlein har en 37 timers arbejdsuge i den her tid.... :D

Timingen i alt det her er ret skidt - men lad os nu se hvad der sker. Det bliver svært at finde en træner der passer. Vigtigt i mine øjne at man ikke får et kultur skifte. Så jeg ved det ikke.... Havde Jonas Dal nogle flere år på bagen så var han muligvis et emne. Hjulmand og hans romantiske possession fodbold..... jeg ved det ikke. Heldigvis er det mere fodbold kyndige personer end mig der skal beslutte den slags
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Der vil sikkert blive ny tænket med den næste træner, så en Hollandsk træner som kender til det at arbejde med et akademi som fødekæde til 1. holdet, eller en Ole Gunnar Solskjær som har bevist sig i Molde som træner, og spillede 4-1-4-1 i Molde.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:Jeg tror ikke Steinlein har en 37 timers arbejdsuge i den her tid.... :D

Timingen i alt det her er ret skidt - men lad os nu se hvad der sker. Det bliver svært at finde en træner der passer. Vigtigt i mine øjne at man ikke får et kultur skifte. Så jeg ved det ikke.... Havde Jonas Dal nogle flere år på bagen så var han muligvis et emne. Hjulmand og hans romantiske possession fodbold..... jeg ved det ikke. Heldigvis er det mere fodbold kyndige personer end mig der skal beslutte den slags
Hjulmand er et oplagt bud. Han har gjort det godt i FCN, har erfaring med CL og virker til at være en innovativ type, der kunne passe ift Benham/Ankersens tanker. Derudover er hans 4-3-3 spillesystem vel ikke så langt fra Glens 4-5-1 med nogle hurtige og teknisk gode kanter, en boldbesiddende midtbane og offensive backs. Derudover blev Hjulmands gamle assistent/1. team coach hyret i Brentford for nyligt.

Det eneste der taler imod er, at han ligger i en økonomisk kamp med Mainz vedr. hans fratræden.

http://www.bt.dk/fodbold/hjulmand-i-tys ... -med-mainz

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hold da op en kajeryster. Højt at flyve, dybt at falde. Fra euforisk mesterskabsjubel til farvel pga samarbejdsproblemer. Der er nogen i direktionen eller bestyrelsen som har dummet sig maksimalt. Glen har om nogen været drivkraften i vores optur, med al hans passion, vilje og klubånd. Det hele ville være nemmere at bære hvis han enten havde fået et farvel som Erik Rasmussen, den store hyldest, eller simpelthen blev sjanghajet af en udenlandsk klub. Så kunne vi fortsætte med at være stolte.
Men hvad sker der i FCM, hvis klubmanden over dem alle, ikke kan kendes ved projektet. Det er meget bekymrende.
Vi kan gå en overordentlig svær sæson i møde, ikke nok med at flere spillere er på vej væk, nu skal vi også have en ny træner. Det sætter hele processen tilbage til start.

Jeg håber på en træner der kan komme med noget nyt, ikke en rundgangstræner a la Hjulmand. Skal vi videre fra den her mavepuster så find en dygtig tysker, englænder, en med noget ny viden, en som har vist hvad han kan i en større liga. Det bliver et enorm tomrum at mangle Glen, så der skal virkelig noget specielt på bordet...

Sniper

Indlæg af Sniper »

Er dybt rystet... eddermame nogen der har skidt i nællerne!!
Begynder at blive en smule nervøs for vores bestyrelse, det er jo også sket i Brentford.

Håber Glen finder en udenlandsk klub han kan føre til succes, ville ikke kunne bære at se ham for roret af en anden dansk klub.
Enig med Ravnen, der skal virkelig noget specielt til for at udfylde Glens tomrum.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Men hvad sker der i FCM, hvis klubmanden over dem alle, ikke kan kendes ved projektet. Det er meget bekymrende.
Vi kan gå en overordentlig svær sæson i møde, ikke nok med at flere spillere er på vej væk, nu skal vi også have en ny træner. Det sætter hele processen tilbage til start.
Jeg tror ikke man behøver at se så dramatisk på det. Glen fik de nye tider trukket ned over hovedet, og var tvunget til at acceptere dem, hvis han ville føre sin drøm ud i livet. Benhams/Ankersens systemer går ikke på kompromis, og Glen ej heller. Glen kunne ikke være den træner han vil være under de forhold, og så går han. Ærgerligt, men der er heller ikke mening i at fortsætte, hvis ildsjælen føler sig for hæmmet.

Nu skal vi (desværre) have en ny, og hvis vi skal se positivt på situationen, får vi nu en, der er indforstået med de specielle betingelser i Benhams laboratorieforsøg. Det kan godt blive svært at finde en med de rette kompetencer, der er villig til at gå på mange kompromiser. Gætteriet er i fuld gang, men hvis jeg må håbe lidt, bliver det alt andet end Hjulmand. Manden nægter notorisk at gå på kompromis med sin spillestil (som er r..kedelig), og har vundet én (!) europacupkamp i sin trænerkarriere.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Håber virklig IKKE at vi skal have Kasper Hjulmand. Manden er direkte uambitiøs i hans spillestil. Der er ingen plan B eller C. Vi har brug for en træner som vil gå på kompromis med den ønskelige spillestil, hvilket Hjulmand ikke var i stand til med Nordsjælland(som blev smadret, på den meget naive spillestil)

Michael Laudrup kunne være interesant dog nok lidt dyr :)

Håber på En udenlandsk træner med efaring, men samtidig også en innovativ stil som er agressiv og som passer til FCM. Vi skal på INGEN måde revolutioneres

Et andet bud kunne være Jonas dal

THenry

Indlæg af THenry »

Sniper skrev:Er dybt rystet... eddermame nogen der har skidt i nællerne!!
Begynder at blive en smule nervøs for vores bestyrelse, det er jo også sket i Brentford.

Håber Glen finder en udenlandsk klub han kan føre til succes, ville ikke kunne bære at se ham for roret af en anden dansk klub.
Enig med Ravnen, der skal virkelig noget specielt til for at udfylde Glens tomrum.
Steinlein har hurtigt været ude og skyde sammenligningen med fyringen af Warburton i Brentford ned...

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/se-int ... forklaring

Jeg er meget enig i, at klubben er gevaldigt sat tilbage uden Glen. Han har været super vigtigt for at skabe et harmonisk omklædningsrum, hvor vi ikke har hørt meget brok gennem foråret, selvom store profiler har siddet på bænken.

Glen har betydet rigtig meget for spillertruppen, hvor nogle af dem jo kender ham helt tilbage fra ungdomsårene, så båndende virker til at være tætte, så jeg håber, at spillerne kommer på højkant hurtigst muligt med nogle vigtige kampe lige om hjørnet. Jeg ved heller ikke hvad det her betyder for nogle af de spillere, der overvejer deres fremtid som f.eks. Erik. Mon ikke incitamentet til at skifte klub kan være blevet større?

Håber godt nok også, at han enten bliver landstræner eller finder en klub udenfor landets grænser.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

SimonH skrev:Et andet bud kunne være Jonas dal
Kan han købes fri ? for han har noget af det, som Riddersholm besidder.

En sorgens dag. Tak for alt Glen.

Besvar