Landshold

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Landshold

Indlæg af Steffen am »

PH1978 skrev:
Steffen am skrev:Potentielt ret væsentlig for Midtjylland, med enten en ligalandstur eller en ekstra u21 landsholdstur,
nu vi lige så stille begynder at have lidt flere danskere der får spilletid igen.
(og pas til Rilwan?)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/landshol ... k-spillere
Tvivler på, at Rilwan nogensinde kommer i nærheden af landsholdet. Desværre.
Hvis der bliver lavet en ligalandsholdtur mener jeg klart han bør være berretiget til en plads.
I forhold til A-landsholdet, kan vi så evt. tage bagefter, men det nuværende system favoriser ham nok ikke ligefrem.
mousebreaker skrev: Jeg synes det er ok at Cornelius er kommet med. Alternativt Duncan men sidstnævnte har alderen imod sig. Peter Ankersen? Har vi ikke nogen bedre til den plads? Jeg kan umiddelbart ikke selv finde nogen og det ryster mig egentlig lidt. Han har ikke nogen stor stjerne hos mig. Kvist må satme snart have udtjent sin værnepligt. At Zanka er med og ikke Sviatchenko er måske pga at de spiller i hver sin side. Jeg vil i hvert fald mene at Erik er bedre end Zanka selv hvis han spillede uden støvler.

Jeg er glad for at se at klubnavnene ud for de enkelte spillere stille og roligt bliver større og større. Vi har virkeligt været dårligt repræsenteret i de store ligaer i årevis
Helt enig i forhold til angriber posten. Ikke nogen høj gennemsnitsalder der er i angrebet, en evt. Duncan eller Bendter i form kan selvfølgelig løfte denne, modsat er Dolberg noget yngere, og virker interessant også.

Tror desværre ikke umiddelbart, så skulle det vel være Frederik Sørensen eller Stryger?
Evt. NK, men der går nok lige nogle få år inden han overhaler Ankersen.

Det centrale forsvar, helt enig i Erik virker bedre end Zanka, men måske det har hjulpet Zanka at han er på et hold der PT fungere bedre end Celtic, og Erik har vel også siddet udenfor noget på det sidste.
Der bliver der vist udtage en til i midterforsvaret, så stadig lidt kamp. Med Okore og Bjelland ude er der vel stadig et lille håb for Erik, men mon ikke Lasse Nielsen erobrer den plads. Desværre.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Gad vide om Pione Sisto:

Var blevet udtaget til landsholdet hvis han ikke havde scoret på den omstilling
Om han var blevet slagtet af presse og holdkammerater hvis han havde brændt

I min verden næsten kriminelt at han ikke spiller bolden i den situation. Men fedt at det gik godt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fandme godt at se Raahauge og Munksgaard være med fra start og slå svensken :D

(undskyld Flodisar ;) )
Men dejligt at se Olsson også fik scoret i går :D
(og det ikke var dansken det gik udover)

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Steffen am skrev:Fandme godt at se Raahauge og Munksgaard være med fra start og slå svensken :D

(undskyld Flodisar ;) )
Men dejligt at se Olsson også fik scoret i går :D
(og det ikke var dansken det gik udover)
Haha, det är helt okej, det ska finnas lite rivalitet (med glimt i ögat) mellan grannar.

Jag är väldigt nöjd med att vårt U21 lag, bland annat med hjälp av Olsson, tog sig till EM och att vårt A-lag vann båda sina matcher. :D
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

WBW

Indlæg af WBW »

TrueWolfMidt skrev:Fantastisk nyhed.
http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-10-22- ... andsholdet
Ved nu ikke hvor fantastisk jeg synes det er. I mine øjne er det ligegyldigt, da han ikke har niveau til landsholdet. Selvom deres niveau pt er meget lavt :lol:

Synes dog kun stilens i korte perioder har vist at han har et højt niveau.

Men jojo, det er da glædeligt at han har det så godt i DK :)

974

Indlæg af 974 »

Det er da rigtigt fedt, og jo også det der var planen med hans lange tid hos os!
Det øger lige så hans potentielle salgsværdi, da det tit er nemmere at komme til andre klubber med EU pas
Han kan da bestemt blive en joker på sigt på landsholdet også, men tror at det kræver lige en lille tand mere - mange andre spillere har også efterhånden fået nogle af de samme evner

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Derudover passer han bare ikke specielt godt ind i Åges system..

Altså han bliver jo aldrig en wingback.. Så det er den centrale midtbane han skal spille hvis han skal noget.. med mindre han skal til at spille angreb, hvilket jeg måske ikke lige tænker han er optimal som..

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi har stort set kun Pione der kan sætte en mand af på det landshold, udover Fischer. Så jeg kan da sagtens se Rilwan for mig i landsholdstruppen, han har noget fart og som Pione kan han sætte en mand af.

Men Rilwan er ikke en færdigudviklet spiller, han har stadig mange ting der kan arbejdes på.

Mon ikke landsholdet ikke går tilbage til 4-4-2, det har ikke set for kønt ud med den nye stil med tre forsvarere? Så er der plads til Sisto og Rilwan på kanterne.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

UlvenFraNord skrev:Vi har stort set kun Pione der kan sætte en mand af på det landshold, udover Fischer. Så jeg kan da sagtens se Rilwan for mig i landsholdstruppen, han har noget fart og som Pione kan han sætte en mand af.

Men Rilwan er ikke en færdigudviklet spiller, han har stadig mange ting der kan arbejdes på.

Mon ikke landsholdet ikke går tilbage til 4-4-2, det har ikke set for kønt ud med den nye stil med tre forsvarere? Så er der plads til Sisto og Rilwan på kanterne.
Rilwan er 25 år. Han udvikler sig ikke væsentligt.

974

Indlæg af 974 »

Stoffer skrev:
UlvenFraNord skrev:Vi har stort set kun Pione der kan sætte en mand af på det landshold, udover Fischer. Så jeg kan da sagtens se Rilwan for mig i landsholdstruppen, han har noget fart og som Pione kan han sætte en mand af.

Derfor kan han jo sagtens blive bedre ;)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
Stoffer skrev:

Det kan du have ret i. Men jeg synes ikke ofte, at man ser det.

974

Indlæg af 974 »

Stoffer skrev:
974 skrev:
Stoffer skrev:

nå nå - synes nu nok at spillere som Bale og Ronaldo da bestemt har formået at bygge på også i midterne af 20´erne :-)

Didier Drogba kom først til Marseille som 25-årig efter at have spillet i meget mindre klubber (Le Mans og Guingamp)
Og han fik da en megaflot karriere efter det :-)

Så jeg mener altså godt at Rilwan kan opnå meget mere - om det er nok til landsholdet det er så en anden sag

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

974 skrev:
Stoffer skrev:
974 skrev:

nå nå - synes nu nok at spillere som Bale og Ronaldo da bestemt har formået at bygge på også i midterne af 20´erne :-)

Didier Drogba kom først til Marseille som 25-årig efter at have spillet i meget mindre klubber (Le Mans og Guingamp)
Og han fik da en megaflot karriere efter det :-)

Så jeg mener altså godt at Rilwan kan opnå meget mere - om det er nok til landsholdet det er så en anden sag
Synes egentlig i mangler et væsentligt punkt, Hassan har været meget skadet gennem tiden og har derfor haft mange afbræk, hvis Hassan får en lang skadesfri periode så kommer udviklingen, synes faktisk først at det er nu Hassan begynder af vise tænder, over det sidste 3 år har han vel været skadet de 2 år samlet.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

over det sidste 3 år har han vel været skadet de 2 år samlet.

...Nej!

Besvar