God stil, THenry! Fedt at blive lige klogere på vores kommende modstandere.
EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland
Re: EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland
Ja det var et godt skriv THenry, er en del klogere på vores kommende modstander nu, men bestemt ikke roligere

-
sofabolddk
Eurosport Danmark har netop bekræftet, at de sender opgøret Apollon Limassol - FC Midtjylland på 6´eren...
http://sofabold.dk/game/13788/f
http://sofabold.dk/game/13788/f
Stort bifald!
Jeg sidder med præcis samme følelse.mousebreaker skrev: ↑10. aug 2017, 20:30Jeg har ikke rigtig nogen tro på at vi kommer igennem kvallen mod Limassol selvom det må siges at være en fin lodtrækning når vi har 56% chance hos bookmakerne.
Sidste år på samme tid spillede vi også forfærdeligt på dette tidspunkt og kom ikke for alvor ud af det igen. Jeg vil se det først før jeg tror på at vi spillemæssigt finder tilbage til noget der bare ser nogenlunde ud. Nu er jeg da også pessimist af natur hvad der naturligvis spiller ind, men har virkelig svært ved at se hvordan et hold der slet ikke ser ud til at vide hvad de skal gøre på banen, lige pludselig skal finde ud af at spille i takt.
Heldigvis kan jeg da finde noget positivt i det hele. Hvis vi ikke på en eller anden forunderlig vis formår at komme i gruppespillet, må presset på Thorup blive så stort at de i det mindste ikke forlænger med ham.
Henset THenrys velundersøgte pointer, så må vejen frem være at holde hovedet koldt og prøve at være dem, der slår kampen i stykker og så spille på standardsituationer.
-
Steffen am
Godt materiale THenry
Sidder også med forventning omkring at vi skal være klar til nogle usymaptiske spillere og "svanens død", op til flere gange.
Tænker muligvis dommeren gost kan spille en rolle,
Men kan se han ikke er udpeget endnu.
Sidder også med forventning omkring at vi skal være klar til nogle usymaptiske spillere og "svanens død", op til flere gange.
Tænker muligvis dommeren gost kan spille en rolle,
Men kan se han ikke er udpeget endnu.
Vi lærte jo en hel del af APOEL sidst og begyndte efter vores CL-exit selv at bruge nogle af de samme kneb mod Southampton. Det kan jeg i hvert fald huske, de blev frustrerede over. På den måde er det positivt, at Thorup, Bak, Polle og Sparv (lederne) også var med dengang. Vi skal ikke overraskes af cyprioterne igen.
Selvom det er usmageligt, så har den Apollon-fan på Aberdeens forum ret. Vi må bare selv være nogle dumme svin, trække tiden, spille lidt ekstra på frisparkene. Prøve at lave dem koge over i stedet for os selv. Kampen skal vindes på andet end bare teknik.
Selvom det er usmageligt, så har den Apollon-fan på Aberdeens forum ret. Vi må bare selv være nogle dumme svin, trække tiden, spille lidt ekstra på frisparkene. Prøve at lave dem koge over i stedet for os selv. Kampen skal vindes på andet end bare teknik.
-
Steffen am
Helt enig.Acebone skrev: ↑11. aug 2017, 13:31Vi lærte jo en hel del af APOEL sidst og begyndte efter vores CL-exit selv at bruge nogle af de samme kneb mod Southampton. Det kan jeg i hvert fald huske, de blev frustrerede over. På den måde er det positivt, at Thorup, Bak, Polle og Sparv (lederne) også var med dengang. Vi skal ikke overraskes af cyprioterne igen.
Apropro Bach Bak ser det ud til at han har karantæne, efter den vanvittige fejldom fra Arka kampen.

-
Steffen am
Mediano har lavet en god optakt, hvor specielt Jonathan Hartmann synes jeg er interessant og høre hans pointer.
Cirka fra 36:15
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/8/1 ... bnekampene
Synes der er flere interessante ting.
Vejret:
Ikke sikkert det er nogle fordel for os at kampen spilles tidlig,
ifølger YR, skal det blive 30 grader om aftenen og kun 4 m/s blæst.
(https://www.yr.no/sted/Kypros/Limassol/ ... arsel.html)
Type vs. kvalitet:
Ifølge eksperterne på mediano, skulle typer som Duelund eller Anderson være bedre passende til kampen end Borring og Wikheim.
Som Duelund har startet sæsonen vil mit bud dog være at man vælger kvalitet selvom det måske er en lidt anden type.
Borring vinder selvfølgelig også på defensive aktioner, som vi så mod FCN.
Håndtere det høje pres:
Limasol forventes at komme ud med højt pres.
Skal bolden spilles igennem i mellemrummene, eller med en "Paul-bold".
Jeg kan umiddelbart godt se den lange bolde, og forsøge at udnytte de lommer der må kommer, hvis de presser højt,
og satse på noget fysik med bl.a. Borring og Paul.
Varmen kan dog måske blive faktor, og kan være fint at holde lidt på bolden og få Cyprioterne til at løbe.
Beskidte kneb:
Godt nok ikke noget de kommer ind på i podcasten, men noget jeg tror der kan godt bestemme udfaldet for kampen.
Limasol kommer helt sikkert til at spille usympatisk og bruge de kneb de kan komme til.
Håber FCM holdet er sat op til det, og har lært af APOEL, Osmanlispor og til dels Arka kampene.
Kan se Michael Oliver (ENG), er blevet sat på som dommer, hvilket jeg umiddelbart ser ret positivt på.
Dommer observatør er, Sándor Piller (HUN)
Håber ikke han er alt for bitter dog.
Forudsigelse:
Eksperterne tror på en uafgjort hvor begge hold scorer.
Som sådan virker en 1-1 heller ikke usandsynlig for mig,
men det er sæsonen 12. kamp, og ingen af de tidligere 11 er endt uafgjort. (og et mål snit på 4,5 mål pr kamp (hvem siger FCM spiller defensivt?).
Tror det bliver en svær kamp, men vælger at være optimist, og tror på et 2-3 resultat.
2 Af vores mål kommer i forbindelse med en dødbold.
Cyprioterne vil spille usympatisk og "Svanens død" vil blive afspillet mindst 2 gange.
Cirka fra 36:15
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/8/1 ... bnekampene
Synes der er flere interessante ting.
Vejret:
Ikke sikkert det er nogle fordel for os at kampen spilles tidlig,
ifølger YR, skal det blive 30 grader om aftenen og kun 4 m/s blæst.
(https://www.yr.no/sted/Kypros/Limassol/ ... arsel.html)
Type vs. kvalitet:
Ifølge eksperterne på mediano, skulle typer som Duelund eller Anderson være bedre passende til kampen end Borring og Wikheim.
Som Duelund har startet sæsonen vil mit bud dog være at man vælger kvalitet selvom det måske er en lidt anden type.
Borring vinder selvfølgelig også på defensive aktioner, som vi så mod FCN.
Håndtere det høje pres:
Limasol forventes at komme ud med højt pres.
Skal bolden spilles igennem i mellemrummene, eller med en "Paul-bold".
Jeg kan umiddelbart godt se den lange bolde, og forsøge at udnytte de lommer der må kommer, hvis de presser højt,
og satse på noget fysik med bl.a. Borring og Paul.
Varmen kan dog måske blive faktor, og kan være fint at holde lidt på bolden og få Cyprioterne til at løbe.
Beskidte kneb:
Godt nok ikke noget de kommer ind på i podcasten, men noget jeg tror der kan godt bestemme udfaldet for kampen.
Limasol kommer helt sikkert til at spille usympatisk og bruge de kneb de kan komme til.
Håber FCM holdet er sat op til det, og har lært af APOEL, Osmanlispor og til dels Arka kampene.
Kan se Michael Oliver (ENG), er blevet sat på som dommer, hvilket jeg umiddelbart ser ret positivt på.
Dommer observatør er, Sándor Piller (HUN)
Håber ikke han er alt for bitter dog.
Forudsigelse:
Eksperterne tror på en uafgjort hvor begge hold scorer.
Som sådan virker en 1-1 heller ikke usandsynlig for mig,
men det er sæsonen 12. kamp, og ingen af de tidligere 11 er endt uafgjort. (og et mål snit på 4,5 mål pr kamp (hvem siger FCM spiller defensivt?).
Tror det bliver en svær kamp, men vælger at være optimist, og tror på et 2-3 resultat.
2 Af vores mål kommer i forbindelse med en dødbold.
Cyprioterne vil spille usympatisk og "Svanens død" vil blive afspillet mindst 2 gange.
-
Steffen am
Hvis man er til dommer nørderi, kan man evt. læse alle dommer fordelinger og kommentatorer til
http://footballrefereeing.blogspot.dk/2 ... feree.html
Umiddelbart virker det til i kommentarorne at der fokus på vores kamp og CS Marítimo (POR) - FC Dynamo Kyiv (UKR),
hvor Jakob Kehlet er sat på som dommer.
Hvor de påsatte dommerobservatør kan bevidne at det er 2 af de dommere (Michael Oliver og Jakob Kehlet), de håber at kan forfremme til den højeste dommerkategori.
En kommentar, by Chefren
Udover det er jeg lidt overrasket over at der ikke er måldommere i den her runde, men kun linjedommere og 4. dommer.
http://footballrefereeing.blogspot.dk/2 ... feree.html
Umiddelbart virker det til i kommentarorne at der fokus på vores kamp og CS Marítimo (POR) - FC Dynamo Kyiv (UKR),
hvor Jakob Kehlet er sat på som dommer.
Hvor de påsatte dommerobservatør kan bevidne at det er 2 af de dommere (Michael Oliver og Jakob Kehlet), de håber at kan forfremme til den højeste dommerkategori.
En kommentar, by Chefren
I would say a normal game for Oliver, since CL play off are reserved to Elite referees, he had to get a game in Europa League.
All games are important for group stage access of course, however if we want to find a reason for which this match between Apollon Limassol and Midtjylland is different from the other ones, we could say that Cypriot teams need more attention after the crucial mistake in AEL Limassol - Austria Wien that caused the elimination of the Cypriots.
I think Oliver will get some games in CL during group stage
Udover det er jeg lidt overrasket over at der ikke er måldommere i den her runde, men kun linjedommere og 4. dommer.
Jeg synes, at dette er det mest interessante i podcasten, da det er tydeligt, at Hartmann har sin viden fra Stephen Foyston.Steffen am skrev: ↑14. aug 2017, 17:24Ifølge eksperterne på mediano, skulle typer som Duelund eller Anderson være bedre passende til kampen end Borring og Wikheim.
Umiddelbart tror jeg dog ligesom Jonas Hebo, at Borring starter på venstrekanten modsat Rilwan, men hvis man tager udgangspunkt i, at de mener, at en boldfast kant, der kan trække ind i banen, er den bedste type mod Apollons høje pres, så vil jeg mene Kroon passer bedst på denne profil. Synes dog ikke han leverer meget defensivt, og jeg forventer, at vi kommer til at løbe meget efter bolden, så det øger risikoprofilen rent defensivt. Af samme årsag synes jeg det vil være risky at spille Due fra start. Vi skal ikke forcerer noget fra start på Cypern, og vil derfor mene, at Borring er det mest sikre kort på venstrekant, men det bliver spændende at se hvem der vælges.
Jeg gætter på 2-1 til Apollon. Maglica og Schiembri scorer for dem, mens Paul scorer for os efter en standard.
Udfra det vi defensivt har set fra vores reservespillere (jf. seneste kamp), så vil jeg mene at det er selvmord at starte med Wikheim/Duelund/Kroon. Hvis Cyprioterne presser højt vil Borring og Hassan da netop være at foretrække både defensivt men også omstillingsmæssigt.
/Cortez
/Cortez
-
Steffen am
19 mand afsted med flyveren.
Falkesgaard tilbage og Duelund ude, så han kommer i hvert fald ikke i spil.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... n-limassol
For Duelunds vedkommende ligner det en konsekvens af hans elendige indsats mof FCN. Han lignede en mand, der har behov for kamptræning og at forstå vigtigheden af at arbejde defensivt. Cypern er er ikke det rette sted at lære det, så fair nok at Kraev får muligheden for at vise sig frem i stedet.Steffen am skrev: ↑16. aug 2017, 11:3219 mand afsted med flyveren.