Re: SL (S): Midtjylland vs. SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Re: SL (S): Midtjylland vs. SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
9. apr 2017, 16:00
Fin kamp og en fortjent sejr. Dog synes jeg, at vi giver mere væk defensivt end vi har gjort i de seneste kamp. Igen blev der sløset i opspillet og det kunne godt have kostet. Offensivt producerer vi fint, og scorer nogle flotte mål. Halsti klarer det bedre end jeg forventede, og endelig matcher hans spil med cv'et. Paul har forhåbentlig fået omvendt de sidste tvivlere, selvom han også i dag træffer et par dårlige beslutninger, men det skal der være plads til, hos en spiller i den alder.
Jeg har desværre ikke set mere end et par kampe her i foråret, hvoraf Viborg kampen var den ene. Så jeg har ikke set noget til Pauls optur. Jeg synes da at det er fedt at han har fået noget medvind, endda på et hold som ikke rigtig har fået resultaterne. Jeg har ofte været efter ham pga at han typisk forsvinder ud af kampene hvis modstanderne har en forsvarer der kan matche ham fysisk, hans manglende kølighed på de store chancer og hans manglende spilintelligens. Synd for ham at man har lavet den 18 års regel for hvad kunne det ikke have givet ham på den front at komme til DK et par år før.

De fleste angribere rammer en optur, lige nu er Paul midt i een. 12 mål efter 28 kampe er flot. Bliver han ved med at score så ender det måske også med at jeg kan lade være med at irritere mig over alle de dumheder han ellers foretager sig, typisk hvor han tilsyneladende tror han dribler som Messi. Er jeg omvendt - på ingen måde. Der skal et længere træk til, på trods af at jeg bor i Aarhus. På de her kanter skal der som regel ikke ret meget til :)

Jeg håber da at Pauls optur er et udslag af at brikkerne endelig er begyndt at falde på plads for ham og det vi nu ser er en spiller som er steget væsentlig i niveau. Det kan godt være jeg ikke er omvendt, men jeg er da helt klart mere åben for at han kan være det talent (eller tæt på) som klubben altid har ment han er. Een ting er i hvert fald sikker - fodboldverdenen er så forskruet at en lille stime som Paul er inde i nu, er noget som får telefonen til at ringe på Steinleins kontor med bud af en ganske pæn størrelse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er nok ikke nogen tvivl om, at Paul er ved at være hotteste salgsobjekt i truppen på trods af, at Novak har været stabil over en længere periode og er på Tjekkiets landshold. Men angribere med mål i støvlerne er nu engang det, alle klubejere, sportsdirektører og fans hungrer efter. Og endelig ser det ud til, at vi har akademiets første ægte bomber af en fuldblodsangriber, og det er jo skønt!

Et par gode sejre og lidt sol... Selv Ulvegraven kommer i forårsstemning!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fedt, at Rilwan får sig et mål. Jeg har slet ikke tænkt over, hvor lidt han egentlig har scoret.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Har hørt lidt mediano og reaktioner hist og pist,
sjovt hvordan stemningen kan vende og optimisten omkring spillet efter et par positive resultater, selvom jeg endnu ikke har fået nogen indikationer på at selve spillet har ændret sig markant. Ud over at skudene nu faktisk går ind
(selvom det selvfølgelig også er en vigtig del af at vinde en fodboldkamp)

Hukommelsen synes kort i sport og politik,
og fred være med det.

Konkret om kampen, interessant at se at alle 3 mål kom i vores dårlige perioder (ifølge superliga.dk)
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... onderjyske

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am skrev:
10. apr 2017, 17:35
Har hørt lidt mediano og reaktioner hist og pist,
sjovt hvordan stemningen kan vende og optimisten omkring spillet efter et par positive resultater, selvom jeg endnu ikke har fået nogen indikationer på at selve spillet har ændret sig markant. Ud over at skudene nu faktisk går ind
(selvom det selvfølgelig også er en vigtig del af at vinde en fodboldkamp)

Hukommelsen synes kort i sport og politik,
og fred være med det.

Konkret om kampen, interessant at se at alle 3 mål kom i vores dårlige perioder (ifølge superliga.dk)
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... onderjyske
Var på stadion igår for første gang i lang tid, og må nok sige at jeg var spændt på om vi formåede at spille sprudlende og underholdende. Jeg frygtede det værste, men fik en fantastisk kamp, og indsats som jeg ikke har set længe. Vi producerer masser af chancer, spiller mere direkte og heldigvis ikke med høje og lange fremlægninger hele tiden (som panikløsning), men spiller os ud af presset.

Jeg synes der er mange der gør det godt, men en spiller som Drachmann er tæt på at være banens bedste. Han har en enorm arbejdsradius, og så er han ikke bare en oprydder, men også god i det opbyggende spil. Jeg tror ikke Sparv får den plads tilbage som JD præsterer nu.

Synes vi har ændret vores måde at spille på markant i de sidste 2-3 kampe. Vi spiller mere direkte (ikke så meget på tværs) og losser ikke bare bolden op til Paul. Vi har fået mere struktur på spillet. Det har vi ikke haft i meget lang tid, og deraf også det kedelige spil og resultater.

For mig virker det som om at Thorup og han stab har fået klar besked. Få dette til at fungere eller også er det goodbye. Synes der er sket en markant ændring hele vejen rundt m.h.t. både energi og spillestil.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lidt old news.
Men har fundet lidt stats på kampen.

Billede

Billede

Billede

Billede

Besvar