Og derved vil det sportslige niveau blive dårligere, uanset om det er over en årrække eller ej. Og det er man logisk nok ikke interesserede i. Man kan bare se nu, både jeres, men også vi var stærkere inden man var nødt til at skære ned.Mazter81 skrev:Det synes jeg ikke rigtigt tæller. Vi snakker jo altså ikke om, at det skal indføres med 1 års varsel og klubberne vil have tid til at tilpasse deres budgetter og trupper til en anden virkelighed.jonas386 skrev:Jeg har også selv været fan af 16-18 hold i suppen. Men det kommer højst sandsynligt ikke til at ske, ganske enkelt pga pengene. Alle klubberne (måske med undtagelse af FCK) er afhængige af TV-indtægterne, og hvis de bliver mindre skal de fleste ud og skære kraftigt ned.
Det er ikke en ret, at have en høj indtægt og enhver virksomhed bør tilpasse sig skiftende økonomiske klimaer.
Så det burde ikke være et problem for økonomisk veldrevne Superliga-klubber og ansvarlige ledelser (LOL)
Klubberne er allerede begyndt at skære betydeligt i budgetterne, yderligere nedskæringer tror jeg ikke på vil være en succes, for nogen.
I Norge har man udviddet ligaen til 16 hold, og man fortryder det allerede kraftigt, det sportslige niveau er faldet, ligesom det økonomiske. Og man vil gerne tilbage til deres gamle model.
Selvfølgelig skal man tilpasse sig, men der er heller ikke nogen grund til at gøre det sværere end det i forvejen er. Jeg er ikke 100% klar over tallene i tv-aftalen, men det er mange penge klubberne går glip af hvis 4 klubber ekstra skal være med i puljen.