Kampprogram 2013-14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jonas386

Re: Kampprogram 2013-14

Indlæg af jonas386 »

Mazter81 skrev:
jonas386 skrev:Jeg har også selv været fan af 16-18 hold i suppen. Men det kommer højst sandsynligt ikke til at ske, ganske enkelt pga pengene. Alle klubberne (måske med undtagelse af FCK) er afhængige af TV-indtægterne, og hvis de bliver mindre skal de fleste ud og skære kraftigt ned.
Det synes jeg ikke rigtigt tæller. Vi snakker jo altså ikke om, at det skal indføres med 1 års varsel og klubberne vil have tid til at tilpasse deres budgetter og trupper til en anden virkelighed.

Det er ikke en ret, at have en høj indtægt og enhver virksomhed bør tilpasse sig skiftende økonomiske klimaer.
Så det burde ikke være et problem for økonomisk veldrevne Superliga-klubber og ansvarlige ledelser (LOL)
Og derved vil det sportslige niveau blive dårligere, uanset om det er over en årrække eller ej. Og det er man logisk nok ikke interesserede i. Man kan bare se nu, både jeres, men også vi var stærkere inden man var nødt til at skære ned.
Klubberne er allerede begyndt at skære betydeligt i budgetterne, yderligere nedskæringer tror jeg ikke på vil være en succes, for nogen.

I Norge har man udviddet ligaen til 16 hold, og man fortryder det allerede kraftigt, det sportslige niveau er faldet, ligesom det økonomiske. Og man vil gerne tilbage til deres gamle model.

Selvfølgelig skal man tilpasse sig, men der er heller ikke nogen grund til at gøre det sværere end det i forvejen er. Jeg er ikke 100% klar over tallene i tv-aftalen, men det er mange penge klubberne går glip af hvis 4 klubber ekstra skal være med i puljen.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Med flere kampe på kampdagene vil der vel også være mulighed for mere TV eksponering? Selv om det nok ikke går lige op med, at der er 4 flere til at dele kagen, må det alt andet lige tage lidt af tabet.

Desuden får fler eklubber muligheden for reelt at lægge en langsigtet strategi - og følge den. Den langsigtede strategi er let nok, men jeg synes der er for mange tilfælde, hvor relativt store klubber i ligaen har været "tvunget" til at sætte strategien på hold, fordi man lå i akut nedrykningsfare og økonomisk set simpelthen ikke vil kunne klare en nedrykning. Her har både I og flere andre hold være i den situation, at der skal hentes en quickfix ind, for at undgå nedrykningen.

Det sætter alt andet lige den langsigtede strategi på hold (spillemæssigt såvel som økonomisk) og størstedelen af skylden for dette, ligge efter min mening i, at der ikke er en decideret underklasse i Superligaen og der er for mange hold (pt. sub FCK/FCN), som hvert eneste år risikerer at ligge med røven i vandskorpen pga. dårlige præstationer over en kort periode.

Hvis man skal være en ansvarlig SL-klub i Dk med det nuværende system, skulle alle hold med undtagelse af FCK/FCN arbejde med et budget, der er sammenligneligt med en klub i top 4 af 1. division.

Det tror jeg heller ikke giver det sportslige niveau, som nogen er interesserede i.

Flere hold i ligaen giver en mere naturlig fødekæde samt giver flere hold muligheden for at have en off-season, uden det betyder at der pludselig skal investeres dyrt i en korttidsløsning for at undgå nedrykning (som der næppe er nogen klubber, der har som strategi)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Med flere kampe på kampdagene vil der vel også være mulighed for mere TV eksponering? Selv om det nok ikke går lige op med, at der er 4 flere til at dele kagen, må det alt andet lige tage lidt af tabet.
Njae, ikke nødvendigvis. De ekstra kampe der kommer er jo ikke ligefrem noget der vil få tv selskaberne til at slikke sig om munden. Og de kan jo risikere at skulle lægge et par kampe samtidigt hvorfor de ikke kan nå ud til så mange seere som muligt.
Desuden får fler eklubber muligheden for reelt at lægge en langsigtet strategi - og følge den. Den langsigtede strategi er let nok, men jeg synes der er for mange tilfælde, hvor relativt store klubber i ligaen har været "tvunget" til at sætte strategien på hold, fordi man lå i akut nedrykningsfare og økonomisk set simpelthen ikke vil kunne klare en nedrykning. Her har både I og flere andre hold være i den situation, at der skal hentes en quickfix ind, for at undgå nedrykningen.
Der er vi ikke uenige. Sportsligt ser jeg det også som værende bedre for de fleste klubber. Som det er nu er Superligaen simpelthen for uforudsigelig, og man kan lige så godt ende som nummer 11 som man kan ende som nummer 3. Der skal ikke mange gode/dårlige stimer til før man nærmest får vendt hele ligaen på den anden ende.
Det tror jeg heller ikke giver det sportslige niveau, som nogen er interesserede i.
Måske, måske ikke. I Norge har problemet været at kampene mod de "nye" hold har været af så ringe kvalitet at det generelle niveau i ligaen har sænket sig. Om det vil ske i Danmark ved jeg ikke, men jeg kunne godt forestille mig det.
Flere hold i ligaen giver en mere naturlig fødekæde samt giver flere hold muligheden for at have en off-season, uden det betyder at der pludselig skal investeres dyrt i en korttidsløsning for at undgå nedrykning (som der næppe er nogen klubber, der har som strategi)
Her er vi igen slet ikke uenige, det er vel tydeligt for de fleste at den nuværende model tilgodeser de øverste klubber alt for meget, og at det er alt for tilfældigt mht ude/hjemme kampe.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

jonas386 skrev:
Njae, ikke nødvendigvis. De ekstra kampe der kommer er jo ikke ligefrem noget der vil få tv selskaberne til at slikke sig om munden. Og de kan jo risikere at skulle lægge et par kampe samtidigt hvorfor de ikke kan nå ud til så mange seere som muligt.
True. Det positive vil jo dog alt andet lige være, at det er de "billige" TV-penge i bunden, som der vil komme flere af.

Dog har jeg ikke helt det sortsyn på tingene ifht tv-aftale, som du har. Der vil altid være interesse for FCK, BIF og AGF - uanset modstander.
Det samme er vel gældende for AAB, OB og til en næsten lige så stor grad FCM i kraft af relative store fanbaser og status af "traditionelt tophold" og de respektive regioners hold. FCN tror jeg også altid der vil ret stor interesse for i kraft af dere nylige succes.
Det er allerede over halvdelen og så har jeg ikke engang taget EFB og Randers med. Lyngby er vel også en realistisk kandidat at have i en 16-holds liga, hvilket giver nogle ekstra fine Kbh derbys og der er Silkeborg, fodsportsforeningen og ACH, som også trækker en del lokalopgør, som TV alligevel gør en del i at italesætte.
Så er der også SE, men der skal jo være et betonhold i enhver liga - Alt andet vil være useriøst.

Jeg ser ikke så pessimistisk på det TV-mæssige, som du gør, og derudover tror jeg også på en mere interessant spillestil for flere klubber (måske mere gung ho og flere mål) idet der virkelig bliver pointe i at gå ekstra efter 3 point i stedet for at forsvare en 0-0'er hjem, som godt nok har været vigtigt for mange hold i de senere år fordi det har været så tæt i bunden.
Der har godt nok i perioder været mange triste kampe at vise highlights fra de seneste år - Flere mål er altså en værdi i sig selv liegså vel som alle elsker 5-0 sejre. Det er jo go underholdning

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

så er de første 7 kampe lagt fast.

http://fcm.dk/saesonkort

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

cameo1977 skrev:så er de første 7 kampe lagt fast.

Helt igennem lort. 3 ud af 7 som jeg ikke kan se.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Kent skrev:
cameo1977 skrev:så er de første 7 kampe lagt fast.

Helt igennem lort. 3 ud af 7 som jeg ikke kan se.

Ærgerligt for dig Kent. Jeg er i den heldige situation, at jeg lige nøjagtigt kan drible igennem de 3 første kampe mellem konens ferieplaner, det kræver bare lidt klampen i bund, fra Tyskland d. 2 aug. men der er jo heldigvis fri hastighed på meget af deres autobahn. :D :D

Besvar