FCM-FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
pdole

Re: FCM-FCN

Indlæg af pdole »

Er jeg den eneste der er skuffet over at alle fra FCK kampen har fået genvalg?
Ikke at nogen egentlig spillede sig af holdet - og anerkender også grundreglen om at man aldrig skal skifte ud på et hold der vinder.
Men synes at med den nuværende højreside(Martin A. - Albæk) så bringer den alt alt for lidt offensivt. Jeg havde langt hellere set enten Siv som back, som kan komme i overlap rundt om Albæk der ofte trækker ind i banen.
Eller og bibeholde Martin A. som back og flytte Thyge ned som højrekanten og smide Fagerberg ind på toppen.
Et tredje alternativ kunne være Martin A. som back, Rilwan som højrekant og Borring som venstrekant.
Mener at alle de 3 opstillinger giver mere offensivt, uden at gå på kompromis med det defensive.
Men nu får vi jo se om 10 min :)
God kamp til alle.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Nu spiller FCM jo ikke længere med deciderede fløje, så en spiller som Borring er til dels blevet overflødig.

Tror også grunden til Hulken var knap så offensiv i sin bak side mod FCK var jo netop at det var FCK og deres normalt ret stærke side. Hulken har gjort det godt offensivt i træningskampene og vi får ham garanteret også at se rende op og ned af den højre side. Men ellers ja, Jeg kunne godt tænke mig at se Sivebæk inde og se hvor langt han er nået i hans omskoling.

Kunne også godt tænke mig at se Fagerberg inde og så skal Thyge jo rykkes ned, men i stedet for hvem. Albæk gjorde det godt sidst, Hassan var en af vore bedste Poulsen er købt for en startplads og skal have kampe i benet og Thyge er vores bedste fighter, så svært, hvem der skulle væk fra midten.

Men ja ellers har du ret, vores nye formation giver utroligt mange muligheder for variation, samt den spiller trup vi har, Så spændene at se hvordan der bliver rokeret rundt fremover.

FCMadness

Indlæg af FCMadness »

Puha det var heldigt. Længe leve de små Nigerianere - for som hold var FCN da klart bedst.

FCMReal

Ryster på hovedet af Allan Kuhn

Indlæg af FCMReal »

Igen formår Allan Kuhn i en kamp mod FCN at fejle.

Allan Kuhn fejlede idag, han manglede plan B, plan B skal træde i kraft
hvis plan A fejler, nemlig når presspillet fejler.

Jeg ryster lidt på hovedet af Allan Kuhn, jeg savner mod fra den mand af.

Igen idag kommer FCN i overtal på midten, samme som vi så i pokalfinalen,'
FCM kunne sagtens have spillet med 3 i bagerst række og have rykket en ekstra ind på midten.

Hassan kan blive god.

Erik S. igen igen igen viser han manglende modenhed og stabilitet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg sad udenfor med en skade i dag (mht billederne). Men synes det var trist at se på TV, hvordan vi i anden halvleg slapper for meget af, og slet ikke får fulgt op på den fine sidstedel af første halvleg, hvor vi spillede flot.
Ja fcmreal har ret i at vi manglede en plan b, det blev simpelthen for simpelt da vores plan a ikke fungerede længere.
Trist at vinde 3 point mod FCK, og så tabe 2 mod et hold vi skal slå..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

En okay første halvleg, hvor vi er aggressive og fighter for hver en bold, dog nogle alvorlige børnefejl af Erik S. samt at han kommer alt for sent i nogle taklinger. Jakob P. også svagt spil og i nogle afgørende situationer, hvor han kan skyde eller spille en bold, ikke aner hvad han skal gøre og taber den.

Anden halvleg, meget skuffende. Ved godt at det pres spil og kombinationsspil, som Ajax og Barcelona spiller, ikke kommer over en weekend, men utroligt skuffende at vi fra anden halvlegs start går 11 mand ned på egen bane halvdel og forsvarer og overlader alt spil og initiativ til FCN. Vi var heldige idag og havde FCN taget de 3 point havde det ikke været ufortjent.

Hassan dejligt frækt og aggressivt spil en fornøjelse at se og til tider Syl også, men Syl klart mindre med idag end normalt.

Ipsa og Siv. en klar svækkelse af vores forsvar.

Alt i alt en skuffende indsats hvor vi var heldige med kun at tabe 2 point.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Det er vel en meget tam følelse vi alle sidder med efter sidste uges sejr over FCK, jeg så selv desværre kun anden halveg, er der nogle der kan fortælle mig hvorfor Bak og Erik blev skiftet i pausen ?

Noe

Re: Ryster på hovedet af Allan Kuhn

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:Igen formår Allan Kuhn i en kamp mod FCN at fejle.
Jeg vil overveje at stille mit ur efter dig, FCMReal. Du skriver jo kun når vi oplever et skuffende resultat, og altid det samme. Der er altid nogen som 'fejler'. Måske burde du overveje en plan B? Du hænger mig alvorligt ud af halsen..
Allan Kuhn fejlede idag, han manglede plan B, plan B skal træde i kraft
hvis plan A fejler, nemlig når presspillet fejler.

Jeg ryster lidt på hovedet af Allan Kuhn, jeg savner mod fra den mand af.
Det er jo svært at aktivere sin eventuelle plan B, når man er tvunget til at bruge sine to første udskiftninger i pausen, fordi Bak er skadet, og Erik er kommet helt skævt ind i kampen. Det efterlader jo ligesom ikke så meget rum til manøvrer, vel? I øvrigt spiller han jo netop Borring i erkendelse af, at vi kommer til at leve på kontraer i 2. halveg.
Igen idag kommer FCN i overtal på midten, samme som vi så i pokalfinalen,'
FCM kunne sagtens have spillet med 3 i bagerst række og have rykket en ekstra ind på midten.
Og spille med en seksmandsmidtbane? Hvad skulle det hjælpe, når FCN'erne blev ved med at løbe om hjørner med vores ustabile forsvar?
Erik S. igen igen igen viser han manglende modenhed og stabilitet.
Og det skriver du også hver eneste gang. Han er 19, for fanden. Tag dig nu sammen! Det er en bivirkning ved at være ung, at man viser ustabilitet. Tænk dog på Bak og Reid, hvor mange gange har man ikke bandet af dem, før de blev tørre bag ørene.

Vi spillede en skidt kamp, hvor mange faldt ud. Jeg synes både Izunna og Poulsen havde lavt niveau, men det lignede en kollektiv off-day. Desværre ikke helt uventet efter en succeskamp. Det er en børnesygdom som jeg meget gerne vil af med.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Det er en ærgelig kamp, vi scorre to mål og så skal vi simpelthen vinde. Ved begge mål synes jeg forsvaret svigter, først Erik og så Ipsa. Jeg håber virkligt ikke Bak er meget skadet for synes han spillede rigtigt flot idag igen inden han bliver skiftet ud.

Skidt af Jakob Poulsen i dag, tænkte ind i mellem på om han var på banen når altså ikke han fumlede bolden væk oppe på modstanderens bane. Generelt havde vi det svært overfor de tre centrale midtbane spillere og det var den manglende pres på boldholderen der gjorde vi blev presset så dybt ned at stå. Det skal Kuhn selvfølgelig løse, men generelt synes jeg ikke Kuhn kunne gøre så meget idag da han bliver tvuget til to udskiftninger i forsvaret.

Trist vi nu har fået en dårlig fornemmelse, efter en ellers god start, men vi har fire point og har vist mange gode takter i 3 halvlege ud af fire. Jeg håber ALLE vil være klar til at være skuffede idag, men også klar til at støtte op igen fra imorgen.

Mvh
Jesper

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

SteffenO skrev:Det er vel en meget tam følelse vi alle sidder med efter sidste uges sejr over FCK, jeg så selv desværre kun anden halveg, er der nogle der kan fortælle mig hvorfor Bak og Erik blev skiftet i pausen ?
jeg ved at erik havde en advarsel og var tæt på at få sit andet gule kort inden halvegen. Så der skulle ikke meget til før han havde "bygget" op til et rødt kort. Det ville være et handicap at spille med ham, da han jo lænte sig op af en udvisning.

Vi skifter en særdeles tam sivebæk ind
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Cortez

Indlæg af Cortez »

En virkelig skidt kamp i dag over hele linjen. Der er ikke meget der lykkes og FCN fik vist, at de er endog meget længere med at at praktisere "Barcelona bold" end FCM.

Hvorfor starter Albrechtsen som højre back? Jeg kan forstå dispositionen imod FCK, men mod FCN giver det ingen mening.

Hvorfor er den eneste trussel, vi kan mønstre enkeltmands præstationer fra Hassan, når vi nu efter sigende har øvet det aspekt hele vinteren?

Hvorfor er spillerne ikke klar fra start? Der gik vel 10 min. inden der var en FCM spiller der fandt ud af, at kampen rent faktisk var fløjtet i gang.

Jeg ved, det lyder mavesurt, men hvis det her er niveauet til de "små" kampe, er der godt nok nogle spillere og trænere, der skal kigge en gang i spejlet.

/Cortez

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hold k... for er jeg skuffet over den indsats vi ligger for dagen, og spillet var desværre også lige så ringe som i træningskampene, det den beviser jo bare at kampen mod FCK var en ren tilfældighed, stabilitet er en ny i Rusland :evil:

Den totale passivitet vi viste i anden halvleg mener jeg er en skændsel og hvor mange sejre er det efterhånden vi har smidt fordi vi har stillet os tilbage og været totalt passive som et andet bundhold som er bange for at tabe?

At vi på hjemmebane IGEN totalt overlader initiativet til et bundbold, smider nok en føring og taber point på det, er simpelthen ikke godt nok og den falder altså tilbage på træneren. Ikke fordi det sker en enkelt gang, men fordi det sker igen og igen og vi intet lærer af det. Den slags krysterbold hører ingen steder hjemme, ikke engang på udebane!!!!!!!!!!

Jakob Poulsen er i øvrigt helt til grin. Han har brugt hele ugen på at tale sig på landsholdet og så leverer han en præstation som ikke er serie 5 værdig. FØJ og koncentrer dig om at spille bold, én kamp gør ingen verdensstjerne :evil:

I øvrigt komisk at kommentatoren nåede at introducere det nye "hyldest-initiativt" hvor spillerne ville gå rundt til hver enkelt tribune og lade sig hylde. Da kampen så var forbi, var der kun folk ved udgangene og en lille flok på Nordea som gad klappe af den indsats :cry:

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tid til lidt selvransagelse:
http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-undskyld
http://fcmtv.dk/fcmtv.php?id=5ef8619d2b ... 925&page=1

Denne slags kampe er vel hvad man må forvente af og til fra så ungt et hold.
Synes det er en god attitude alle spillere og trænere har på, her efter den lidt skuffende indsats.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

til kampen i går sad jeg sammen med Jes Thorup ass, træner i Esbjerg og snakkede om kampen og forskellige spillere, han så især i 2 halvleg store placerings fejl og mrkeringsfejl af vores nye højer back Sivebæk, han sagde at han aldrig bliver en back som kommer til at begå sig i superligaen, da han simpelthen mangler for mege defensiv. Han mente at alle hold vil ligge et stort pres på vores højre side og det vil han ikke kunne magte at hontere rigtigt. Jeg vil til dels gi ham ret for jeg ser ikke at han forsøger ret hårdt at holde sig til de aftaler som er aftalt.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Er helt enig med hensyn til Sivebæk. Hold kæft hvor står han og kigger fodbold og på Nordstrand, som jo er en 1/4 høj i forhold til ham. Det er helt skidt, at han ikke kommer bare lidt på kroppen af MN.

Tror nu også det må være hårdt mentalt for Sivebæk, at egentlig direkte at være blevet lovet en start plads fra Ørgaard og Kuhn siden vinterpausen og så smider man ham på bænken mod FCK, hvilket man så kan forstå, at han så igen er bænket mod FCN er jo endnu et vink med en vognstang til ham.

Besvar