AaB - FCM
-
The FCM FAN
Re: AaB - FCM
Aldrig har jeg følt mig så bortdømt efter en FCM kamp!!
- Ikke nok med, at Kenn Hansen smider Leon Jessen ud, efter en situation, som højst burde have givet gult kort!!
- Nej nej, han vælger da også 2 minutter inde i overtiden, at forære dem et mål, hvor Kenneth Emil Petersen tydeligvis skubber Kolja i ryggen, så han ikke længere kan få fat i bolden!!
Hvad sker der for den danske dommer standard??!!
Kim Milton tilbage!!!!
- Ikke nok med, at Kenn Hansen smider Leon Jessen ud, efter en situation, som højst burde have givet gult kort!!
- Nej nej, han vælger da også 2 minutter inde i overtiden, at forære dem et mål, hvor Kenneth Emil Petersen tydeligvis skubber Kolja i ryggen, så han ikke længere kan få fat i bolden!!
Kim Milton tilbage!!!!
Aarrh, der bør vist ikke dømmes noget i situationen med kolja, men det røde kort er i mine øjne en klar fejl, og afgør sådan set kampen.
Jeg synes holdet bør have stor ros. Det er flot at komme tilbage efter den chokstart Aab fik. Vi tager helt styringen, og scorer to suveræne mål.
Vi har også total kontrol over kampen i anden halvleg, lige indtil dommeren beslutter sig for at tingene skal ændres... rødt kort og straffespark, sjældent er så lidt blevet straffet så hårdt, det er mildest talt foruroligende...
Alligevel bliver vi ved med at fighte, og tro på det. Vi skaber flere gode muligheder. Det er rent ud sagt svineheldigt at Aab får det mål til sidst, og dybt dybt ufortjent set over hele kampen. Men sådan er fodbold desværre også. Vi må op på hesten igen, og trods alt huske at glæde os over at vi ikke ligger nr 10 længere!
Flot kamp. Vi havde fortjent bedre. Er stolt af gutterne, og pinligt berørt over kampens dommer (hvordan kom han til at dømme superliga.. hmm)
Vi har også total kontrol over kampen i anden halvleg, lige indtil dommeren beslutter sig for at tingene skal ændres... rødt kort og straffespark, sjældent er så lidt blevet straffet så hårdt, det er mildest talt foruroligende...
Alligevel bliver vi ved med at fighte, og tro på det. Vi skaber flere gode muligheder. Det er rent ud sagt svineheldigt at Aab får det mål til sidst, og dybt dybt ufortjent set over hele kampen. Men sådan er fodbold desværre også. Vi må op på hesten igen, og trods alt huske at glæde os over at vi ikke ligger nr 10 længere!
Flot kamp. Vi havde fortjent bedre. Er stolt af gutterne, og pinligt berørt over kampens dommer (hvordan kom han til at dømme superliga.. hmm)
Fuldstændig enig med dig Ravnen.
Gutterne fortjener masser af ros for den kamp selv med 10 mand formår vi at presse Aab en del.
hvis man skal være lidt negativ syntes jeg Ipsa står helt forfærdeligt nede i forsvaret og er involveret i 2 af Aab´s mål.
Nå Brøndby venter på onsdag så bare op på krikken igen og lad os knuse dem på MCH
Gutterne fortjener masser af ros for den kamp selv med 10 mand formår vi at presse Aab en del.
hvis man skal være lidt negativ syntes jeg Ipsa står helt forfærdeligt nede i forsvaret og er involveret i 2 af Aab´s mål.
Nå Brøndby venter på onsdag så bare op på krikken igen og lad os knuse dem på MCH
Meget enig... efter skuffelsen har lagt sig en smule, må vi se tilbage på kampen som en fight for 3 pladsen... ærgeligt at en "konfirmandt dommer" skal ødelægge kampen for os.... men det positive er i dette forår, har vi "kun" tabt når vi får smidt en spiller ud på rødt.... så hold nu alle mand på banen den 13 majRavnen skrev:Jeg synes holdet bør have stor ros. Det er flot at komme tilbage efter den chokstart Aab fik. Vi tager helt styringen, og scorer to suveræne mål.
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
Det røde kort kan godt dømmes. Tilgengæld er der ikke straffe men frispark, da forseelsen sker udenfor feltet.
Godt kæmpet af drengene og op på hesten igen. AaB havde i dag det held, vi havde da FCK gæstede MCH... længere er den ikke.
/Cortez
Godt kæmpet af drengene og op på hesten igen. AaB havde i dag det held, vi havde da FCK gæstede MCH... længere er den ikke.
/Cortez
Hold kæft dommer standarden i superligaen er lav!!
Udvisningen er korrekt, uanset om det er indenfor eller udenfor ???Cortez skrev:Det røde kort kan godt dømmes. Tilgengæld er der ikke straffe men frispark, da forseelsen sker udenfor feltet.
/Cortez
Jeg vil blive meget overrasket hvis Leon Jessen bliver udtaget til VM, synes ikke han er set godt ud her i foråret, dertil er Ipsa indblandet i første og sidste mål, Ipsa er ikke på Reids niveau. Hvis Reid ryger til sommer så har FCM måske et problem.
-
Peter Ross
Hvordan vil du forsvare det røde kort? Bolden skal jo trods alt være i nærheden, for at der kan blive tale om en oplagt scoringschance. Selve forseelsen er ikke til rødt, som hvis det var en voldsom tackling eller lignende.Cortez skrev:Det røde kort kan godt dømmes. Tilgengæld er der ikke straffe men frispark, da forseelsen sker udenfor feltet.
Bolden hænger i luften et godt stykke over Dalsgaard, der umuligt kan nå den, og så lader han sig smart falde. Det tenderer til det tyndeste røde kort i historien.
Hvis man ser den på tv så kan straffe og et rødt kort ikke være helt ved siden af, som der lægges op til.Peter Ross skrev:Hvordan vil du forsvare det røde kort? Bolden skal jo trods alt være i nærheden, for at der kan blive tale om en oplagt scoringschance. Selve forseelsen er ikke til rødt, som hvis det var en voldsom tackling eller lignende.Cortez skrev:Det røde kort kan godt dømmes. Tilgengæld er der ikke straffe men frispark, da forseelsen sker udenfor feltet.
Bolden hænger i luften et godt stykke over Dalsgaard, der umuligt kan nå den, og så lader han sig smart falde. Det tenderer til det tyndeste røde kort i historien.
Ipsa så meget skidt ud i 2 af målene og ja en VM kandidat må være lidt mere skarp hvis han vil med til VM altså-
-
The FCM FAN
Jeg vil blive meget overrasket hvis Leon Jessen bliver udtaget til VM, synes ikke han er set godt ud her i foråret
Fatter ikke hvordan i kan mene, at Leon Jessen har spillet et dårligt forår, og ikke fortjener at komme med til VM?!og ja en VM kandidat må være lidt mere skarp hvis han vil med til VM altså-
Det er jo ikke for sjovt, at han kandiderede til månedens venstre back i April (iflg. Tv2sport)
Jeg synes, at han har været fænomenal i foråret samt efteråret, og i den periode hvor Borring ikke ligefrem sprudlede, sørgede Jessen squ for, at venstre siden også var farlig offensivt .
Jeg synes, at han har været fantastisk over hele denne sæson, han har jo nærmest haft styr på samtlige højre fløje i Sas Ligaen, og hvis det skulle stå til mig skulle han starte inde for landsholdet under VM, og jeg tror også, at han vil spille en fantastisk slutrunde med det niveau han har lige pt.
-
Jesper BW1100
Fuldstændig enig. Leon har, sammen med Thyge, været vores bedste mand set over hele sæsonen. Og han har også holdt et højt niveau her i foråret. Jeg føler mig også ret overbevist om han kommer til VM. Lumb spiller ikke og Michael Jakobsen er alt for svag offensivt for Olsens smag.
-
MogensOestergaard
Situationen med Leon kan godt forsvares. Leon hiver ham i trøjen, og han falder i feltet = straffe. Vurderer dommeren at Leon er sidste mand = rødt kort.The FCM FAN skrev:Aldrig har jeg følt mig så bortdømt efter en FCM kamp!!
Kim Milton tilbage!!!!
Mht. målet til 3-2 ser jeg ikke noget som helst skub til Kolja, som kan retfærdiggøre et frispark.
-
Casper Søe
Nej nej nej! I såfald skal dommeren have tjekket op på reglerne.Situationen med Leon kan godt forsvares. Leon hiver ham i trøjen, og han falder i feltet = straffe. Vurderer dommeren at Leon er sidste mand = rødt kort.
Mht. målet til 3-2 ser jeg ikke noget som helst skub til Kolja, som kan retfærdiggøre et frispark.
Det hedder oplagt scorings chance=rødt kort. Om du er sidste mand eller om der er 5 mand bag dig betyder ikke noget.(du ser eks. heller ikke rødt kort hver gang der bliver begået frispark helt nede ved baglinjen)
Det er da lige meget, hvorvidt AaB-spilleren falder ind i feltet eller ej. Det vigtige er, hvornår Leon slipper ham, og det er lige på kanten af feltet. IMO var det lige udenfor feltet.MogensOestergaard skrev: Situationen med Leon kan godt forsvares. Leon hiver ham i trøjen, og han falder i feltet = straffe. Vurderer dommeren at Leon er sidste mand = rødt kort.
Det røde kort forstår jeg slet ikke, hvordan nogle kan forsvare. Der er overhovedet ikke skyggen af rødt.
Der er dog masser af positivt at tage med fra kampen, som folk nævner, og med en sejr over Brøndby på onsdag, må top 6 vel være tæt på sikret. En pokaltitel og en top 6 placering vil stadig være fantastisk.